Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 134,656 views

#281 • • Edited Samus Aran Guest

Nintendo yritti myydä tämän vuoksi GC:a teknisesti keihttyneempänä laitteena - eli seuraavan sukupolven laitteena. Tämä ei kuitenkaan toiminut. Tämän epäonnistumisen Nintendo on myöntänyt tarkastelleensa GC:n odotuksia huonompaa menestystä

.

GC on PS2:sta teknisesti kehittyneempi laite, se ei tarkoita, että Nintendo yritti myydä GC:tä seuraavan sukupolven laitteena. Laita nyt ihmeessä niitä linkkejä jos haluat tässä jostain syystä roikkua?

Nämä mainitsemani pointit Nintendo on itse kertonut tutkaillessaan syitä N64:n odotuksia huonommalle menestykselle. Kuten aiemmin kirjoitin oli väärin arvioutu kokoknaisuus pelien hinta mukaan lukien tähän syynä. En voi sille mitään että ovat näin sanoneet vaikka sä olet eri mileltä.

Miksköhän mä olisin noista eri mieltä, näinhän se menee, asiat koostuu useista palasista. Ite kiinnitin tosiaan huomiota siihen, että N64 ja GC olivat pelaajille ja pelintekijöille erittäin hyviä alustoja valmistaa laadukkaita pelejä, sun postauksista sai semmosen kuvan, että olisit eri mieltä. Markkinat ei liity tähän mitenkään. Noi Wikipedia jutut pitää paikkaansa, ja on ihan yleisessä tiedossa, jos yritit tota koko ajan kertoa niin sen ois voinut tehdä selvemminkin. Ite kiinnitin nimenomaan huomiota noihin juttuihin mitä quottailin, ja niissä sulla vaikuttaa kyllä olevan ihan eri painopisteet.

Eli jos joku ei olisi tehnyt parempaa tuotetta olisi Nintendo paras? Eli Nintendo 64 oli väärä tuote väärään aikaan.

En mä noin sanonut, mutta tosiaan, ilman PS1:stä N64 ois hyvin todennäköisesti myynyt reilusti enemmän, tuskin tosta on epäselvyyttä.
#282 • • Fusione Guest

Tai sitten samana iltana oli kymmenet bileet, kaikki hyviä ja sen takia kaikissa bileissä oli vähemmän jengiä?

Noin ei vain voi ajatella missään bisnesmaailmassa.

Ei se edelleenkään ole muiden bileiden vika että esimerkiksi sun bileisiin ei tullut jengiä. Sehän vain tarkoittaa sitä että sun bileet eli "tuote" ei ollut tarpeeksi hyvä vetääkseen porukkaa muualta.

Mä sanoisin, että meillä on tässä näkemysero. Sun mielestä tuote putoaa huonoksi pelkästään sen takia, että sillä ei ole yleisöä. Mun mielestä tuote voi olla saatanan hyvä, vaikka sillä olisi vain yksi fani. (jos siis ymmärsin oikein sun näkemyksen)

Mä en ole missään vaiheessa kiistellyt makuasioista. Mun mielestä GC on parempi kuin PS2, ja N64 on parempi kuin PS1. Wii tulee todennäköisesti olemaan parempi kuin PS3 tai X360 jne.

Olenkin vain puhunut Nintendon itsekin kertomista tosiasioista odotuksia huonompaan menestykseen.

Vähän sama kuin Nokia on tunnustanut olleensa myöhässä simpukkapuhelimien suhteen, ja menettäneensä markkinoita kilpailjoille. Tai kuten Nokia on hiljattain tunnustanut olevansa myöhässä ohuiden puhelimien suhteen, ja menettäneensä markkinoita kilpailjoille. Näin myös Nintendo on tutkaillut menneisyyttään, ja niihin tutkailuihin kaikki pointtini ovat liittyneet.

Ehkä tästä avoimuudesta ja itsekritiikistä voimme kiittää sitä että Nintendo on vihdoinkin tuomassa markkinoille laitetta joka tuntuu olevan oikea konsoli oikeaan aikaan. Nintendo näyttää myös kuuntelevan kuluttajia ja yleisön toiveita. PS3:lle näyttääkin käyvän päinvastoin, ainakin ennakkoarvioiden mukaan. Toisaalta PS3:n menestys riippuu pitkälti myös Blu-Rayn menestyksestä. BR-soittimeksi laite on vieläkin aika edullinen valinta. Xbox 360 puolestaan näyttää jo nyt vakiinnuttaneen asemansa tietyn peliyleisön joukossa, etenkin PC-tyyppisten verkkopelien keskuudessa, joten en usko sen tilanteen kovinkaanpaljon muuttuvan. Voi siis hyvinkin olla mahdollista että Wii tulee olemaan seuraavan/nykyisen sukupolven voittaja suuren yleisön keskuudessa.

Siten mä en sanoisi että gc oli väärä konsoli väärään aikaan, sanoisin että se oli oikea konsoli, mutta väärään aikaan (ja väärällä markkinoinnilla)

Sinänsä näkemysero on ihan ymmärrettävää. IMO sun näkemys on varsin hyvä jos toimisi pelkkänä yksityisyrittäjänä ja varmaan ymmärrät että insinöörille toimii tän mun näkemys :heart:

Nimenomaan. Nyt en puhunutkaan makueroista vaan tuotteen myyntiluvuista ja tuotosta odotuksiin nähden. Kyllä mun mielestä PSP oli oikea konsoli oikeaan aikaan, vaikka se ei odotuksiin nähden olekaan toiminut ja myynyt.

Pelkällä markkinoinnilla ei voi tehdä "huonoa" tai epähaluttavaa tuotetta haluttavaksi kuten olemme monesti huomanneet.
#284 • • Fusione Guest
Tässä muutama peli jotka on jääny huomaamatta:

Ennichi no Tatsujin
This mini game collection gives you a chance to try out games that you might encounter in stands at a fair. The game includes shooting, fishing and other mini games.
935584_20060914_screen001.jpg

Super Paper Mario
ME0000686059_2.jpg

Hoshi no Kirby
Uusi Kirby!

SAN-X All-Star Revolution
A game collecting all of the cute creations of Japanese designer SAN-X in one mega-fest.
#285 • • Samus Aran Guest
Jep, Super Paper Mario on kyllä aivan mahtava projekti, GameCube peli, joka siirrettiin Zeldan tapaan Wii:lle loppumetreillä. Pakko-ostos. Tais olla kuvaa ja videopätkää sivulla 3 tjsp.

Tässä muuten vielä avi-file tosta uusimmasta Zelda trailerista:

http://forum.desertqueens.com/richy_temp/zeldamovie2.AVI

Ja YouTube kaiken varalle:

http://www.youtube.com/watch?v=KqUqxVKd5q0

:cool:

+

http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/interview/vol5/movie03.html
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/interview/vol5/movie04.html
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/interview/vol5/movie05.html
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/interview/vol5/movie06.html
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/interview/vol5/movie07.html
#286 • • Samus Aran Guest
Meinaatkohan Fusione vielä palata noihin edellisiin juttuihin? Aika paljon jäi asioita vastaamatta ja puolitiehen.
#287 • • Fusione Guest
Kuten mitä?
Kaikki teidän kysymykset on jo vastattu aiemmin. Turha niit äkolmatta kertaa tänne postailla?
#288 • • ville Guest

Tai sitten samana iltana oli kymmenet bileet, kaikki hyviä ja sen takia kaikissa bileissä oli vähemmän jengiä?

Noin ei vain voi ajatella missään bisnesmaailmassa.

Ei se edelleenkään ole muiden bileiden vika että esimerkiksi sun bileisiin ei tullut jengiä. Sehän vain tarkoittaa sitä että sun bileet eli "tuote" ei ollut tarpeeksi hyvä vetääkseen porukkaa muualta.

Tähän on kyllä sen verran puuttava, että imo sun näkemys on imo jossain määrin sinisilmäinen eikä anna kokonaiskuvaa kilpailutilanteesta.

Otetaan esimerkiksi bileet:

Ravintoloitsija voi myydä bisseä tappiolla ja siten tehdä tuotteestaan menestyvän ihmismäärän suhteen, joka sulle näyttää jossain määrin oleva absoluuttinen menestyksen mittari. Taloudellinen tulos illalta voi kuitenkin olla about nollatulos. Sen sijaan joku toinen ravintola samaan aikaa ei lähde hintakilpailuun ja onnistuu samaan suurella katteella, mutta pienellä volyymilla, positiivisen tuloksen.

Menetkö sä nyt sanomaan, että ravintoloitsija joka myi persnetolla juotavaa teki fiksuksi ja ravintoloitsija joka myi suurella katteella ja pienellä volyymilla teki tyhmästi?

IMO ei tulisi uskoa väitteeseen "mun tuote on paska, koska se ei myy paljon", tilanteessa jossa kilpailutilanne ei ole kovin terve. Konsolimarkkinat ei IMO ole olleet kovin terveessä tilanteessa vähään aikaan ja suunta näyttää koko ajan yhä pahemmalta.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nintendo on tehnyt suuriakin virheitä ja tulee niitä varmasti tekemään myös tulevaisuudessa. Nintendofanina tietysti toivon, että virheet eivät ole niin pahoja, että se tietäisi valmistajan kuihtumista pelkäksi pelitoimittajaksi segan tapaan.
#289 • • akir0 Guest
Jänskättää jo, että pääseekö sitä huomen Wii:tä käpristelemään iha oikeasti.
#290 • • ville Guest

Mä tapan kaikki jos wiitä ei pääse pelaamaan :mad:

Itse ajattelin suunnistaa mestoille klo 17 mennessä kun pelilavalla on nintendon esittely.

Sen jälkeen pelaamaan ... toivottavasti ei ole liikaa polvenmittaisia räkänokkia :P
#291 • • Edited Samus Aran Guest

Kuten mitä?
Kaikki teidän kysymykset on jo vastattu aiemmin. Turha niit äkolmatta kertaa tänne postailla?

Noh, tälläkin sivulla mm. toi koko GameCube keissi. Edelliseltä sivulta löytyy lisää.

Mutta hmmm...mitenköhän tän nyt sais järkevästi hoidettua. Ehkä sittenkin parempi ottaa asia kerrallaan. Koko sun kirjottelusta jäi mulle käteen se, että sä olet jostain syystä skeptinen Wiitä kohtaan, todennäköisesti enemmän myyntilukujen kuin itse konsolin laadun suhteen. Osuikohan oikeaan?

Toisaalta:

Ehkä tästä avoimuudesta ja itsekritiikistä voimme kiittää sitä että Nintendo on vihdoinkin tuomassa markkinoille laitetta joka tuntuu olevan oikea konsoli oikeaan aikaan. Nintendo näyttää myös kuuntelevan kuluttajia ja yleisön toiveita.

+

Mun mielestä GC on parempi kuin PS2, ja N64 on parempi kuin PS1. Wii tulee todennäköisesti olemaan parempi kuin PS3 tai X360 jne..

Ei nyt oikein viittaa kumpaankaan. Ymmärrät varmaan miks ihan kaikki ei ota tästä selvää.
#292 • • Samus Aran Guest

Mä tapan kaikki jos wiitä ei pääse pelaamaan :mad:

Niinpä, odotus alkaa jo tuntua hyppysissä :)

Pitää vaan muistaa pitää se vähintään 1.8 metrin etäisyys sensor barista, muuten alkaa ohjaus tökkimään. Toivottavasti Excite Truck ois testissä.
#294 • • Fusione Guest

Mutta hmmm...mitenköhän tän nyt sais järkevästi hoidettua. Ehkä sittenkin parempi ottaa asia kerrallaan. Koko sun kirjottelusta jäi mulle käteen se, että sä olet jostain syystä skeptinen Wiitä kohtaan, todennäköisesti enemmän myyntilukujen kuin itse konsolin laadun suhteen. Osuikohan oikeaan?

Kyllä. Olen skeptinen Wiin suhteen kunnes laite on julkaistu ja ensikokemukset alkavat kiertää netissä ja arvosteluissa. Mikäli uusi ohjaustapa ei innosta kaikkia voi olla että myös Wii jää pienen mutta aktiivisen piirin konsoliksi. Mikäli konsepti kuitenin toimii (mikä näyttää todennäköiseltä) ja hyviä (suosittuja ja trendikkäitä) pelejä julkaistaan voi Wiistä tulla helposti myyntiluvuissa ykkönen. Nintendolla on hyvä mahdollisuus saada DS:llä saatujen hittien (esim Nintendogs/Brain Age) tapaan myös Wiille paljon asiakaskuntaa joita "normaali" pelaaminen ei ole ikinä oikein kiinnostanut.

Wiin menestymisen puolesta puhuu myös Japanilaisten rytmipelien suosion kasvu Euroopassa ja USA:ssa. Taiko, Beatmania, Pop'n'Music, Guitar Hero, DrumMania, GuitarFreaks ja etenkin tanssipelit ovat nostaneet päätään kovaa vauhtia myös Suomessa. Tämä tarkoittaa sitä että myös Wiin ohjaussysteemi tulee todennäköisesti juuri oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan.

Edit:
Tässä vielä hyv linkki samasta aiheesta:
http://www.joystiq.com/2006/11/02/wiis-zelda-charms-videogame-phobe-wii-sports-and-others-fail/
#295 • • Samus Aran Guest

Kyllä. Olen skeptinen Wiin suhteen kunnes laite on julkaistu ja ensikokemukset alkavat kiertää netissä ja arvosteluissa. Mikäli uusi ohjaustapa ei innosta kaikkia voi olla että myös Wii jää pienen mutta aktiivisen piirin konsoliksi. Mikäli konsepti kuitenin toimii (mikä näyttää todennäköiseltä) ja hyviä (suosittuja ja trendikkäitä) pelejä julkaistaan voi Wiistä tulla helposti myyntiluvuissa ykkönen. Nintendolla on hyvä mahdollisuus saada DS:llä saatujen hittien (esim Nintendogs/Brain Age) tapaan myös Wiille paljon asiakaskuntaa joita "normaali" pelaaminen ei ole ikinä oikein kiinnostanut.

Wiin menestymisen puolesta puhuu myös Japanilaisten rytmipelien suosion kasvu Euroopassa ja USA:ssa. Taiko, Beatmania, Pop'n'Music, Guitar Hero, DrumMania, GuitarFreaks ja etenkin tanssipelit ovat nostaneet päätään kovaa vauhtia myös Suomessa. Tämä tarkoittaa sitä että myös Wiin ohjaussysteemi tulee todennäköisesti juuri oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan.

Ok, ite oon optimistinen laitteen laadun suhteen nimenomaan netissä liikkuneiden ensikokemusten pohjalta. Myynnin puolesta puhuu monet asiat, toivottavasti yhtälö toteutuu, sillä pelimaailmalle tämmöinen lähestymistapa tekee imo vain hyvää.
#296 • • Samus Aran Guest

Edit:
Tässä vielä hyv linkki samasta aiheesta:
http://www.joystiq.com/2006/11/02/wiis-zelda-charms-videogame-phobe-wii-sports-and-others-fail/

Hehe - mut siis - pakko kommentoida vähän tota editti-linkkiä, kun samaisesta asiasta on ollut juttua muillakin foorumeilla ;)

Toi tapaushan on täysin poikkeava lähes kaikista muista netissä olleista tilanteista. Eli kyseessä on BBC:n muutama päivä sitten tekemä erikoistesti, jossa Wii:tä testaa nimenomaan tyyppi joka pelkää / ei pidä videopeleistä ("videogame-phobe"). Täysin eri juttu siis kuin asian suhteen neutraali non-gamer, joita Nintendo nimenomaan yrittää kalastella. Tässä se alkuperäinen linkki:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6088914.stm

Ite en kyllä missään nimeessä antais videopeli-kauhuiselle ihmiselle ekaks kosketuspinnaks surrealistista ja suht HC-yleisön fanittamaa Wario Warea :eek: Mielenkiintoista oli, että pidemmän päälle homma alkoi tällekin tyypille toimia, sanoisin, että lopputulos olisi ollut tätäkin positiivisempi kevyemmällä introlla.

However, if my brother were to become a Wii-owner, the next time he suggested a game, rather than turning my nose up, I might just be tempted to pick up the remote...

#297 • • Samus Aran Guest
Nintendo World 2006 starttas yöllä, luvassa taas videoita ja mm. uus Smash Board traileri.

Kororinpa:

wiit27.jpg

Samus:

go-god-go-part-2-20061102015236763.jpg
#298 • • akir0 Guest
Ekat WIIIIIII -pelit takana ja käsissä sekava fiilis. Pelattuna Tennis ja joku Pong-klooni sekä katseltuna Zelda ja Metroidi ja kai pari muutakin.

Ohjain toimi kädessä odotettua paremmin ja tennislyönteihin todella tuntui olevan jonkunlainen tunnelma. Siltikin jo parin pelin jälkeen tuntui, etten mä tätä kyllä yhtään enempää jaksais, paitsi jos ois sopivasti päissään ja hyvällä porukalla.

Metroidi noista sekä näytti, että tuntui vierestä parhaalta. Ohjaus vaikutti kelvolta pelityypille. Zelda sen sijaan ei odotetusti väräytelly viisaria.

All-in-all, ei oo mun kuppi teetä tolla hinnalla, etenki ku peruspakettiin pitäs lisätä se nunchaku, toinen ohjain, ehkä toinen nunchaku ja sit viel jotain pelejäki..
#299 • • ville Guest
liian monta päivää vielä odotettavana....

Trucks, zelda, mario, play, sports, metroid, wario ja pari muuta... kaikki tuli kokeiltua. Pelot ohjaimen epätarkkuudesta voi saman tien heittää romukoppaan, suuremmaksi ongelmaksi muodostuu se, miten kykenee hallitsemaan herkimmällä asetuksilla pelin liikkeitä.

Kuten arvata saattaa niin aloittelijalla homma menee helposti "huitomiseksi". Ohjaimen liikerata ei ole hallussa ja siten homma tulee vedettyä ihan överiksi. Mitä enemmän pelasi, sitä enemmän hommaan pääsi sisälle ja sitä paremmin ohjaus lähti toimimaan. Toisaalta toimii myös aloittelijalla just jossain illanistujaisissa. Esim tenniksessä en nähnyt parin tunnin aikana ketään, joka olisi ymmärtänyt/osannut löydä kierrepalloja, vaikka niitäkin pystyi tekemään....

Messuilla ongelmaksi koitui monessa tilanteessa se, että ohjaimen herkkyys oli asetettu tasolle "heikko", jolloin vaikkapa golfissa homma oli lähinnä voimakkuuden valitsemista. Kotona sitten toisin...

Melkein parasta nuncha + motessa on käsien vapaa sijoittelu. Oli uskomatonta miten hyvin kapulat istuivat käteen ja miten rennosti pelaaminen lähti sujumaan jo parin minuutin jälkeen. Perinteisella ohjaimella tilanne on ihan toinen.

Paras fiilis itselle jäi mariosta. Pointterilla "tähden" osoittelu, nunchalla marion liikutus, motella pöydähdykset ja hyppely. Tällaista ei oikeasti voi toteuttaa mitenkään perinteisellä tavalla :hearts: :hearts: :hearts: tämän jälkeen voi oikeasti sanoa, että kaikki jotka väittävät, että ohjainta ei käytetä hyvin, eivät ole pelanneet wiitä.
#300 • • putteh Guest

All-in-all, ei oo mun kuppi teetä tolla hinnalla, etenki ku peruspakettiin pitäs lisätä se nunchaku, toinen ohjain, ehkä toinen nunchaku ja sit viel jotain pelejäki..

Tätä minäkin vähän pelkään. Wii vaikuttaisi koneelta, joka saattaisi nostaa party-pelaamisen uudelle tasolle, mutta tosiaan hintaa tulee lopulta kuitenkin jonkun verran, kun on ostanut pelit ja vehkeet niin että kavereillekin riittää.

Mielenkiinnolla kuitenkin odotan konsolin julkaisua ja toivattavasti pääsen aikanaan itsekin testaamaan.

Oma pelaaminen on jäänyt junnuvuosista todella vähille, eka Xbox tuossa hyllyssä on, jolla tuli vielä viime vuonna pelattua pari peliä läpikin. Olen nykyään kyllä kieltämättä enemmän sellainen "20 minuuttia peliä hetken mielijohteesta silloin tällöin"-tyyppi, ei kiinnosta enää uhrata aikaa niin paljoa, että voisi kunnolla opetella ja syventyä johonkin peliin. Juuri tämän takia Wii tuntuukin niin mielenkiintoiselta.