Teini X kasvaa Cosmopolitania lukien siihen käsitykseen, että pyrkimys on absoluuttisen täydellisyyteen ulkonäön suhteen (tämä imago on luotu keinotekoisesti kauneusleikkauksin + photoshopatuin kuvin)
Tuli tästä vaan mieleen...
Mun mielestäni jotain Cosmopolitania on ihan turha syyttää mistään sairaista kauneuskäsityksistä, sillä ihmisethän ovat kautta aikain ihannoineet mitä ihmeellisimpiä ominaisuuksia. En ole mikään historian asiantuntija, mutta muistaakseni jonain aikakautena naiset puserrettiin järkyttävän kireillä korseteilla ihanan kapeavyötäröisiksi ja jonain toisena aikakautena taas ihannoitiin jo vähän turhankin runsaita muotoja. Muinaiset kiinalaiset sitoivat naistensa jalat kävelykelvottomiksi. Jossain päin Aasiaa naiset (käsittääkseni vielä tänäkin päivänä) venyttävät kaulansa metallirenkailla luonnottoman pitkiksi. Entäpä ne alkuperäiskansat, jotka venyttävät alahuuliaan luulevyillä? Näillä ilmiöillä tuskin on yhteyttä nykymedian luomien ulkonäköpaineiden kanssa. Eikös niitä mustavalkovalkokuviakin "photoshopattu" jo silloin vuonna yksi ja kaksi?
Pointtini on, että sairasta kehonsa muokkausta on esiintynyt aina. Nykyään se sitten kai ilmenee juuri silikonirinnoin ja rasvaimuin. Syyllistä on turha etsiä mistään muualta kuin itse ihmisestä, joka ei tunnu olevan tyytyväinen omaan kehoonsa koskaan.
... ei sillä että minä tästä asiasta mitään tietäisin tai ymmärtäisin.
PS: Moniko täällä on todella lukenut cosmoa? Mä en niinkään olisi huolissani siitä, mitä tytöt ajattelevat itsestään sitä luettuaan, vaan siitä, mitä he ajattelevat miehistä sen jälkeen. Cosmon mielestä mies on pelkkä penis, jolla ei ole tunteita eikä ajatuksiakaan. Nimimerkillä tilasinpas kerran. :scared: