Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 502,553 views

sapeli

Posts: 11,768

#1241 • • sapeli jokukukamikä?
Viime yönä näin unessani lampaita, joiden villa oli kiveä. Ne menivät piiloon kun näkivät minut.

Ilmeisesti lampaat yleensä symboloivat laumakäytöstä ja yhdenmukaisuutta. Kivi taas kertoo voimasta ja yhtenäisyydestä. Karkeat tai rosoiset kivet voivat liittyä oman identiteetin kehittymisen haasteisiin. Kivi saattaa myös viitata pysyvyyteen tai lukittuneisiin asenteisiin.

Luulen että tämä uni jotenkin liittyy siihen, että nyt kun olen istunut pitkään kiltisti täällä töissä, vihdoin sain eilen aikaiseksi ostaa lipun BOOM-festareille, jossa pääsen vihdoin olemaan taas vapaa - ei tarvi miettiä kellonaikoja tai muita velvollisuuksia, tai sitä kuka oikein luulen olevani; voin vain nautiskella olostani ja olla se kuka mieleen pälkähtää. *hymy*

Rutiineja edustavat lampaat siis karkaavat piiloon kun näkevät todellisen minäni, joka karkottaa jumittuneita käsityksiä itsestään ja elämästä ja lähtee seikkailulle, jonka tavoitteena on kehittyä ihmisenä. *yingyang*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Max Power

Posts: 186

#1242 • • Max Power Techno hoodlum
Bile etkot päällä, unohdin käydä alkossa, suu kuiva. Hyvä ystävä oli kuitenkin varautunut ja hänellä oli kaks "maitotölkkiä" TIMPPA merkkistä juomaa, tölkin kyljessä lukee isolla 23%.

Whaaaat, viiniä kun on pahviin pakattuna mut mitäköhän tuo TIMPPA sitten on? *nukkuu*
sapeli

Posts: 11,768

#1243 • • sapeli jokukukamikä?
Näin unta että heräsin BOOM-festareilla kesään ja aurinkoon ja hymyileviin ihmisiin. Sain iloiseksi yllätyksekseni naapuriteltasta ilmaiset aamiaismurot mehukeiton kanssa, ja tajusin että edessä on aivan mahtava päivä kun pääsen seikkailemaan festarialueelle ja katsomaan mitä kaikkea sieltä löytyy!

Ja sitten alkoi taustalla soida musiikki, ensin biitti ja sitten yksinkertainen melodia, ja aloin tanssimaan. Siinä kohtaa heräsin, ja ensimmäistä kertaa elämässäni muistin vielä ainakin hampaita harjatessani miten se musiikki meni, vaikken ollut koskaan aiemmin sitä kuullut.

Mulla on aiemminkin ollut unia, joissa olen "säveltänyt" itse siihen taustalle musiikit, mutta olen aina unohtanut ne heti. Harmi etten oikein osaa kirjoittaa mitenkään muistiin miten se biitti ja melodia meni - olisi ehkä pitänyt vaan hyräillä ja nauhoittaa talteen. *nauru*

Mut ah mikä uni ja herääminen keskellä talvea! *plur*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Max Power

Posts: 186

#1244 • • Max Power Techno hoodlum
Saaristomeri, omituinen laivanosturi / silta / kuivatelakka / ties mikä, korkeutta yli 50 muttei kuitenkaan sataa metriä. Hienot on näkymät mutta se on sivu seikka, parkourin ja apina tanko jumpan sekotusta sillan alapuolisissa rakenteissa. Saavun sopivalle paikalle ja punnerran siinä nelos nelosella terästuella aikani ja nyt lähtee, vapaassa pudotuksessa pari volttia, lopuksi asennon fixsausta ja keuhkot täyteen. Jaahans, vedessä ollaan ja hiton syvällä, pintaan kohti vaan ni kyl se sieltä joskus vastaan tulee ja tulihan se sieltä. Sit vaan uin läheiselle proomulle ja ai että ku oli hianoo, uudestaan uudestaan! Toinen hyppy perään vähän eri liikkeillä ja takas proomulle, mutta mitäs, joku toinenkin ui paikalle ja nousee samaiseen proomuun. Muistikuvat välistä puuttuu mutta keskustelu naisen kanssa päätyy kuitenkin siihen jotta hänkin aikoo hypätä ja mää siinä sitten annan pari vinkkiä, “se on ihan sama miten päin pudottautuu, siinä on niin paljon aikaa korjailla asentoa ettei voi mennä vikaan”, “ennen pintaa vaan kädet ylös, muuten ne repeytyy irti”, “itsessään kun osuma tulee, se ei satu, menee täysin tunnottomaks ja todella syvälle”. Aha, justiinsa juu että näin. Mä arvelin korkeuden olevan 60 metriä näkymistä päätellen mutta itse vapaapudotus antaisi viitteitä sadoista metreistä kun se kesti kirjaimellisesti niin kauan. Ihan heti en oo silloilta hyppäämässä vaikka hiukan kaheli olenkin, suunnitelmissa on kylläkin ollu jo pitkään rakentaa king swing jonku sillan alle mut sekin vaatis melkosta toteutusta / resursseja / ajotusta / polliisisedän välttelyä ja muuta ettei olla saatu aikaseks. Olipahan extremeuni, hiton siisti kylläkin.
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1245 • • Aurinkoneiti
Vaaleahiuksinen nuori tyttö hoiperteli sekavanoloisena bileistä etsiskelemään jatkoja. Ympäristö vaikutti olevan jossain ulkomailla. Tytöllä oli hihaton pitkähelmainen toppi ja vain sukat jalassaan. Tyttö tapasi tiellä ihmisiä, jutteli heidän kanssaan. Seuraavaksi vaaleahiuksinen mies tarrasi tytön käsiin. Tyttö yritti päästä miehen käsistä irti, ja aneli suomeksi ja englanniksi: " Antakaa minun soittaa äidilleni." Tytön kännykkä oli sinertävänlilan värinen ja uusi.
pirpeli

Posts: 5,533

#1246 • • pirpeli
Talo jossain Turussa. Asuin siellä, ja nähtävästi myös mun äiti. Lähdin alasti polkemaan pyörällä Kupittaan Citymarketille, mutta kesken matkan tajusin, että ihmiset varmaan nauraa mulle. Huomasin myös, etten voinut ottaa kotiavaimia mukaan, koska olin alasti. Käännyin takaisin ja sain soitettua jonkun puhelimesta äidilleni. Hän vastasi puhelimeen ja kuulosti kauhealta. Sellaselta vanhalta, sairaalta ja huonolta :( (Toissapäivänä soitettuani äiskälle hän kertoi itsellään olevan outoja vatsakipuja). Pelästyin äidin ääntä ja poljin lujempaa kotiin.

Pääsin sisään, mutten löytänyt äitiä. Sen sijaan ovesta murtautui sisään nykyisestä duunista tuttu asiakas, joka kävi kimppuuni. Kuristin tätä ihmistä, ja luulin surmanneeni hänet. Raahasin "ruumiin" ulos ja itkin naapurille, kuinka olin tappanut tuon kyseisen ihmisen. Asiakkaan pää kolisi ilkeästi maahan ja hän oli ihan veltto. Hän kuitenkin alkoi hengittää vaivalloisesti, ja päätin sitoa hänen kätensä. Löysin twist-narun, jolla sidoin kädet. Unen loppuosa oli hieman sekava, siihen kuului poliisiauton saapuminen ja jotain hämärää.

Ahdistavaa ja ikävää kertakaikkiaan :( Pitänee varmaan soittaa äiskälle tänään ja kysyä vointia.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

hiphei

Posts: 493

#1247 • • hiphei
Viimeaikaiset unet on selkeesti liittyneet kaipaukseen<3
Uni:Hengattiin mummolassa, syrräni kans, oli kuuma kesäpäivä.
(Mummolan taloa ei enään oo ja syrrä on reissussa. Lapsuuden kesät oli kuumia,hiekka poltti jalkapohjissa :) )
pirpeli

Posts: 5,533

#1248 • • pirpeli
Viime yön unissa oli hissillä matkustelua, taksilla matkustelua ja jotain muuta. Ai niin, korkeita taloja kanssa. (Saattaa olla, että ipen pelaamalla Uncharted 3:lla oli jotain tekemistä noiden unosten kanssa. Ainakin siinä oli korkeita paikkoja.)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

sapeli

Posts: 11,768

#1249 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Hmm, juoksin karkuun sellaisia konsolipelipäättiksiä, mut en ehtinyt karkuun kun en löytänyt vasempaan jalkaan sopivaa kenkää.

Edit: pienen tulkinnan jälkeen uskoisin että tuo uni kertoo siitä, että minun on hyväksyttävä se, että saatan tarvita muiden neuvoja ja ajatuksia päästäkseni eteenpäin polullani, sekä sen, että tällä hetkellä olen avoin vain tietynlaisille neuvoille ja että minun tulisi miettiä "outside the box" ja ehkä ottaa ajatuksiani puheeksi myös muidenlaisten ihmisten kanssa kuin tähän saakka.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jago

Posts: 4,039

#1250 • • Jago un-trained monkee
Näin taas unta, että muutin goalle pidemmäks aikaa.. Oon nähny tosi samanlaista unta aikasemminkin.
Ehkä se kertoo tarpeesta lähteä etsimään kestävämpää henkistä onnea muilta mailta ja muista asioista kun nyt oon sitä tehnyt.

ennen sitä näin unen johon oli selkeesti liquid skies vaikuttanut. Oli meinaan just jotain ufoja joita piti juosta karkuun. Hassuu, että se uni tuli nyt vasta eikä silloin kun kipeenä katoin 2 päiväsäs koko tuotantokauden. Kyl ainakin peliunet tulee yleensä heti

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1251 • • Aurinkoneiti
Entinen potilaani istui työpaikallani sohvalla kasvot vitivalkoisina.
Tänään kuulin hänen kuolleen keuhkosyöpään sairaalassa. Tämä nainen kertoi joukuussa tuntevansa kuolevansa pian.
Inferno@Tre

Posts: 678

#1252 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Joskus yltiöpäisen väsyneenä on vaikea hahmottaa mistä totuus loppuu ja uni alkaa. Menevät vähän niinkuin limittäin.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

hiphei

Posts: 493

#1253 • • Edited hiphei
Viimeaikoina ollunna melko seikkailuhenkisiä unia.. :)

Viime yö meni sisustaessa paikallisessa tavatun alkoholisoituneen
naikkosen kämppää, oli kankaan kiinnityststä kattoon, kukkiin mullanvaihtoo
ja unessa oli myös 3 suurensuurta kissaa..
Kämppä oli paljon viherkasveja ja kaikki roikkuivat miltein verkkomareriaali
amppeleista, tuli unessa fiilis, että onpa ihanan kodikasta<3

Ei päätä eikä häntää tällä, mutta mielyttävä uni :)
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1254 • • Aurinkoneiti
Kävelin lammen rannalle. Nostin kädessäni olleet siniset kukat kohti taivasta. Kiitin kukkia, jotka olivat yhtä siniset kuin sininen taivas. Laskin käteni kohti veden pintaa, ja kiitin myös sitä. *hymy*
pirpeli

Posts: 5,533

#1255 • • pirpeli
Me ei päästy työparini Hannan kanssa Oulun hautausmaalle tutustumaan ilman sellasta festariporttityylistä laukkujen- ja ruumiintarkastusta. Ei kyllä ne muutkaan 200 ihmistä. Meidän rivissä järkkärinä oli Sakari Majantie, entinen miesmalli ja Suomen Huippis- tuomari. Sen kanssa sitten keskusteltiin henkeviä siitä, miten hautausmaalla tulisi käyttäytyä. Että semmosia unia viime yönä... :D

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

epicuros

Posts: 7,734

#1256 • • epicuros
Näin sellaista unta, mis tein jotain koulutehtäviä ja söin, kunnes radiosta rupes soimaan eräs biisi, mikä toi todella hyvän fiiliksen ja vei suoraan jonnekin 80-luvun loppuuun. Yritin raapustaa sen kertosäkeen ylös jollekin paperilappuselle, et muistaisin sen myöhemmin, mut sit mä rupesin ilmeisesti jo heräilemäänkin, joten tuli kiire näpytellä se ylös kännykkään, ettei unohtuisi.

Nostalgiaa kerrakseen! :)

--
Valid criticism does you a favor.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1257 • • Aurinkoneiti
Pomoni ympärillä ja koko huoneessa oli mustaa väriä. Jostain ilmestyi nyrkissä oleva miehen käsi täynnä vihaa.Entinen työkaveri seisoi edessäni. Hän ei puhunut mitään, mutta yritti kertoa kolmannen silmä nsä kautta jotain.
sapeli

Posts: 11,768

#1258 • • sapeli jokukukamikä?
Näin unta, jossa olin perustanut majatalon. *hymy* Meillä oli kirjasto/pelihuone alakerrassa ja monta kivaa pientä huonetta. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Amuck

Posts: 2,396

#1259 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Unet ja muut houreet:

Näin unta, jossa olin perustanut majatalon. *hymy* Meillä oli kirjasto/pelihuone alakerrassa ja monta kivaa pientä huonetta. *hihu*



Äiti sanoo, että unessa olevat talot kuvastavat elämää. Sun elämäsi kuulostaa aika tavoiteltavalta. :)

Mun unitaloni ovat usein ahtaita, epäsiistejä ja pimeitä. Joskus jostain löytyy Narnia-tyylinen salaluukku joka joskus toimii, joskus ei.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

sapeli

Posts: 11,768

#1260 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Unet ja muut houreet:


---
Näin unta, jossa olin perustanut majatalon. *hymy* Meillä oli kirjasto/pelihuone alakerrassa ja monta kivaa pientä huonetta. *hihu*
---
Äiti sanoo, että unessa olevat talot kuvastavat elämää. Sun elämäsi kuulostaa aika tavoiteltavalta. :)



Tärkeää oli siinä unessa että joissain huoneissa oli mukavia ihmisiä, joilla oli semi-pysyvä vuokrasuhde, ja osa huoneista oli avoinna mukaville ihmisille, jotka tulisivat vain vähäksi aikaa. Joka ilta pelihuoneessa saattoivat tavata eri ihmiset.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.