Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 502,177 views

hiphei

Posts: 493

#1221 • • hiphei
Minulla oli aivokasvain..*eiei*
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1222 • • Aurinkoneiti
Intiaanimies (luultavasti) kertoi minulle jotain (muistaisinpa mitä).
mariq

Posts: 2,154

#1223 • • mariq
Löysin viime yönä pakastimesta eläviä jalkateriä ja käsiä. Tiesin, että ne ihmiset, joista nämä raajankappaleet oli leikattu irti, oli vielä elossa ja että ne jalat ja kädet kuolisi vasta sitten kun niiden alkuperäiset kantajat kuolee. Huomasin ettei pakastin ollut päällä ja siirsin sen lähemmäs (tyhjän asunnon) seinää, että sain töpselin kiinni ja pakastimen päälle, ajatellen, että ehkä viileys helpottaisi niiden kipuja, eivätkä ainakaan alkaisi haista, jos kävisi niin, että jotkut niistä kuolee.

Jokohan mä olen katsonut riittävästi historiallista pukudraamaa erinäisistä sodankäynneistä viime aikoina? Not!
Jännä juttu mun tämäntyyppisissä unissa on se, ettei ne oikeastaan koskaan ole ahdistavia tai inhottavia tunnelmaltaan. Se on vaan semmoista "jaa tuossa on noita jalkoja.. no laitanpa pakastimen päälle" -tyyppistä tavallista touhuamista :P

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Amuck

Posts: 2,396

#1224 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Unet ja muut houreet:

Löysin viime yönä pakastimesta eläviä jalkateriä ja käsiä.



Kiinnostava uni, mutta vielä kiinnostavampaa on tulkintasi siitä. Kuuluivatko nämä kädet ja jalat tutuille ihmisille, ystäville, tuntemattomille? Vaarallisille henkilöille? Nähtävästi yritit auttaa, kun kytkit jäädytyksen päälle - yleensähän tosiaan pakastimessa olevien asioiden on syytä olla jäässä ettei ala haista. Mutta juolahtiko mieleesi, että raajanpalat saattavat jäätyä kuoliaiksi? Mitä niille ihmisille nyt kuuluu ilman käsiään ja jalkojaan? Oletitko että ruumiinosat voidaan vielä palauttaa omistajilleen, että kädet ja jalat voidaan liittää paikalleen kunhan ne vain säilyvät hyvinä eivätkä kuole ja mätäne?

Ja otettaisko seuraavaksi joku ihan erilainen sarja, joku jossa ei ole a) zombeja b) vampyyreja c) keskiaikaa? Mäkin voisin katsoa! Bored to Death? Breaking Bad? Justify?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

mariq

Posts: 2,154

#1225 • • mariq

Replying to Unet ja muut houreet:


---
Löysin viime yönä pakastimesta eläviä jalkateriä ja käsiä.
---

Kiinnostava uni, mutta vielä kiinnostavampaa on tulkintasi siitä. Kuuluivatko nämä kädet ja jalat tutuille ihmisille, ystäville, tuntemattomille? Vaarallisille henkilöille? Nähtävästi yritit auttaa, kun kytkit jäädytyksen päälle - yleensähän tosiaan pakastimessa olevien asioiden on syytä olla jäässä ettei ala haista. Mutta juolahtiko mieleesi, että raajanpalat saattavat jäätyä kuoliaiksi? Mitä niille ihmisille nyt kuuluu ilman käsiään ja jalkojaan? Oletitko että ruumiinosat voidaan vielä palauttaa omistajilleen, että kädet ja jalat voidaan liittää paikalleen kunhan ne vain säilyvät hyvinä eivätkä kuole ja mätäne?

Ja otettaisko seuraavaksi joku ihan erilainen sarja, joku jossa ei ole a) zombeja b) vampyyreja c) keskiaikaa? Mäkin voisin katsoa! Bored to Death? Breaking Bad? Justify?



Tässä unessa olin osittain joku toinen hahmo kuin itseni, enkä ole ihan varman oliko ne käsien ja jalkojen alkuperäiset omistajat jotenkin osittain tuttuja sille hahmolle, ehkä ne oli samaa kansaa, mutta ei kai erityisen läheisiä. Uhreja jostain taistelusta kuitenkin. Jäätymiskuolemanvaaraa niillä jostain syystä ei selkeästi ollut. Tuntui jotenkin siltä, että ihmisloputkin oli jossain kylmässä, joten merkittävää lämpötilaeroa ei irrallisten osien ja loppukehojen välille pakastuksessa syntynyt. Yhden tyypin tapasin, jolla ei ollut jalkateriä, ja selkeästi ne jalan tyngät ei olleet kipeät, vaan niillä pystyi kävelemään, vaikkakin hieman hoippuen. Jotakin maagista siinä katkontatavassa tuntui olevan, jotenkin se kipu jäi niihin irronneisiin osiin.

Breaking Bad kuulostaa etäisesti tutulta.. noi muut on vieraita, mutta oon kuullut että How I Met Your Mother ois hyvä kans.. Nythän Borgiatkin on katsottu, eli jotain uutta pitäis kyl ehdottomasti kehittää!

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Amuck

Posts: 2,396

#1226 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Unet ja muut houreet:


---
...enkä ole ihan varma...


Nonni :) enää tarvitaan se tulkinta, että mitä sun alitajuntasi puki näiden ihmisraunioiden ja pakastamisen muotoon.

Breaking Bad kuulostaa etäisesti tutulta.. noi muut on vieraita, mutta oon kuullut että How I Met Your Mother ois hyvä kans.. Nythän Borgiatkin on katsottu, eli jotain uutta pitäis kyl ehdottomasti kehittää!


Breaking Bad on se syöpään sairastunut kemisti -sarja, alkanut jo 2008 eli siksi kuulostanee tutulta. Mutta joo How I Met Your Mother saa munkin ääneni!

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

mariq

Posts: 2,154

#1227 • • mariq

Replying to Unet ja muut houreet:


---

---
...enkä ole ihan varma...
---

Nonni :) enää tarvitaan se tulkinta, että mitä sun alitajuntasi puki näiden ihmisraunioiden ja pakastamisen muotoon.
---


Pintaraapaisu:
Jonkinlaista irrottautumista se varmaan kuvastaa.. vaikeutta päästää irti kipeistä asioista, tarvetta hoitaa/hoivata niitä. Vaikka selkeästi ne kipeät asiat ei tuntuisi _minulle_ kipeiltä enää sitten kun niistä on päässyt irti, vaan ne olisi kipeitä ihan itsekseen (pakastimessa :P)

Se tosiaan jäi vähän auki, mitä niille irrallisille raajanpalasille oli tarkoitus tehdä sen säilömisen jälkeen.
Kuitenkaan se ilman jalkateriä kävelevä tyyppi ei vaikuttanut lainkaan kaipaavan jalkateriään. Liikkuminen oli sille vain vähän erilaista kuin se oli ennen ollut.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

siveys

Posts: 2,492

#1228 • • Edited siveys lovely

Replying to Unet ja muut houreet:


Breaking Bad on se syöpään sairastunut kemisti -sarja, alkanut jo 2008 eli siksi kuulostanee tutulta. Mutta joo How I Met Your Mother saa munkin ääneni!


Breaking Bad vaikuttais trailerin perusteella mielenkiintoiseltaa :) Sopiiks et katotte How I Met Your Motheria sillon ku oon töissä ja Breakign Badia ku en oo? :)
flatstick

Posts: 343

#1229 • • flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

Replying to Unet ja muut houreet:


---

Breaking Bad on se syöpään sairastunut kemisti -sarja, alkanut jo 2008 eli siksi kuulostanee tutulta. Mutta joo How I Met Your Mother saa munkin ääneni!
---

Breaking Bad vaikuttais trailerin perusteella mielenkiintoiseltaa :) Sopiiks et katotte How I Met Your Motheria sillon ku oon töissä ja Breakign Badia ku en oo? :)



Breaking Bad on ehkä paras kokkiohjelma mitä telkkarista tulee. Suosittelen.

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..

sapeli

Posts: 11,768

#1230 • • sapeli jokukukamikä?
Yhdessä monista, monista viime yön unista, Helsingin keskusta oli tulvan alla. Porukkaa oli kerääntynyt asematunneliin (joka jostain syystä ei ollut veden alla) odottelemaan että tilanne menee ohi. Minusta siinä ei ollut mitään pelottavaa.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#1231 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Melkein unohdin, nyt äkkiä muistiin - viime yönä näin kaksi unta, jotka tuntuivat merkittäviltä.

Ensimmäisessä yksi ystäväni oli raskaana, ja minä olin jotenkin se oikea henkilö olemaan mukana tukemassa ja auttamassa (olinko isä?). Ystäväni satutti itsensä matkalla sairaalaan, pieni haava jalassa. Lopulta synnytys alkoi, ja olin ikään kuin ystäväni tyynynä. Uni loppui ennen lapsen syntymistä, koska "tilanne meni ohi".

Toisessa unessa olin palannut juuri joltain reissulta ja hengailin toisen ystäväni ja kahden aiemmin tuntemattoman tytön kanssa. Aloin miettimään kotiin lähtemistä, mutta en muistanut missä asuin. Ystäväni kertoi että olin ennen reissua muuttanut uuteen taloon, ja vei minut sitten sinne. Talon sisäänkäynti ja eteiskäytävä olivat aivan erilaisia kuin talon muut huoneet ja kerrokset, ja vain sisäänkäynti näytti etäisesti tutulta.

Analyysiä pukkaa myöhemmin.

Edit: Joo aika heviä kamaa. Luulen että ensimmäinen uni kertoo siitä että olen valmis ottamaan vastaan uusia haasteita itseni kehittämisessä, mutta sen edessä on jonkinlaista surutyötä joka vie aikaa. Toinen uni kertoo siitä että olen menettänyt uskoni siihen ihmiseen joka tähän saakka olen ollut, ja uusiutumisen prosessi alkaa sillä että opettelen rakastamaan jälleen itseäni - myös niitä puolia jotka olen tukahduttanut.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1232 • • Aurinkoneiti
Ihme kolmen unen sarja: Seisoin merenrannalla. Näin koiran kuljeksivan itsekseen rannalla. Mies meni uimaan. Halusin mennä uimaan alasti mereen.

Sitten lensin kohti taivasta. Minulla oli keltaiset vaatteet päällä, ja koirani oli sylissäni. Hyönteisparvi hyökkäsi kimppuuni purren ja pistellen jalkoihini. Jouduin laskeutumaan takaisin maahan.

Seisoin huoneessa katsellen siellä olevia ihmisiä. Siskonpoikani, siskoni ja hänen miehensä istuivat pöydän ääressä. Pöydän viereen käveli nainen hautajaispuvussa, musta harso silmillään.

*poks*
rose

Posts: 1,047

#1233 • • rose vakaasti epävakainen
Näin viime yönä ja aamuna ihan hillittömiä unia, joista jäi mieleen se kun aamulla Odin esitteli mulle sääriään joltain pilvenhattaralta tosi ylpeänä ja se nauratti.

--
TwistedLife™ Amusement Park

Nasutin

Posts: 265

#1234 • • Nasutin
Ehkä hieman ahdistavaa, mutta eroni jälkeen olen (taas) alkanut niiden normaalien sekopäisten unien lisäksi nähdä todella eläviä painajaisia ja liikkua paljon unissani. Monesti herään sohvalta istuen ja usein myös itkien, enkä muista niistä unista koskaan mitään. Olen aivan mustelmilla kun telon itseäni unissaan pyöriessä/heiluessa/kävellessä. Kerran heräsin keittiössä jääkaappia tuijottaen ja tajusin, että mullahan on ihan kauhea nälkä! Kuinkahan kauan jääkaapin ovi mahtoi olla auki? *nauru*
Tätä kaikkea oli paljon ennen viimeistä suhdetta, mutta yöllinen käyttäytyminen ja unet rauhottuivat suhteen myötä. Nyt kaikki palasi takaisin. Univaje alkaa verottaa ja sitä mukaa unetkin pahenevat. *poks*

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

Inferno@Tre

Posts: 678

#1235 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Häröinpii unii on noi mitä tulee välillä nähtyy valveilla ollessaan väsyneenä kun ei oo kunnolla saanu unta eka moneen päivään. Tasoo istun tuolilla duunis teen jotain sit näen jotain minkä huomaan et toi ei kai luonnollisesti kuulu tohon ja sit herään istualteni tuolista. Kysymys kai on et missä kohtaa uni alkaa ja valveilla olo päättyy ja päinvastoin.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1236 • • Aurinkoneiti
Oli kaunis pakkasilta. Katselin järvenjäälle. Oli pakko päästä sinne. Juoksentelin paljain jaloin yöpuku päällä sinisellä jäällä. Tuntui mahtavalta ja onnelliselta. *tirsk**tirsk*
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1237 • • Edited Aurinkoneiti
Seikkailin polkupyörälläni Hesassa. Tapasin kaksi selvännäköistä miestä. Kumpikin kertoivat jotain merkittävää tulevaisuudesta tai tästä hetkestä. Miehet lähtivät mukaani. Toinen miehistä oli epäillyttävän tutunnäköinen, mutta vanhempi. Oli paljon lunta. Tapasin kaverini Erottajan kulmasssa, niinkuin ennen. Lähdimme Suomenlinnaan. Menimme sinne junalla Kauppatorilta.
Koko Suomenlinna ja meri oli peittynyt lumeen. Yhtään tuttua rakennusta ei ollut näkyvillä. Aurinko paistoi, ja lumi oli kirkkaan valkoista. Olisin halunnut laskea pulkalla mäkeä jäätyneelle merelle.
Löysimme kodan tapaisen rakennelman, joka oli kahvila. Se oli latinohenkinen. Kaksi tummaihoista tarjoilijaa. Sisään tuli tummaihoisia turisteja. Ajattelin, etten viitsi jäähä sinne hörppimään kahvia. Jotenkin se ei sopinut tunnelmaan, joka mielewtäni piti olla saamelaishenkinen. Ulkona huomasin turisteja olevan enemmän. Menin hakemaan kaveriani sieltä kahvilasta. Hänellä oli mukavaa toisen selvännäköisen miehen kanssa. Lähdin takaisin junalle. Ollessani junassa huomasin lähteneeni ilman pyörääni. Hyppäsin junasta, ja syöksähdin saarelle menevään junaan. Juttelin vaaleahiuksisen miehen kanssa.
Jago

Posts: 4,039

#1238 • • Jago un-trained monkee
Tartten oikeestaan unitulkinta-apua. Huomaa, että oon kattonu truebloodia paljon viimeaikoina, mutta enpä oo aikasemmin niitä elementtejä unissani nähnyt. Selkeesti jotain eroprosessin osaa tässä viellä käsitellään.


Uni oli sellanen, että olin eksän luona jatkoilla. Paitsi että se kämppä muistutti enemmän sitä kommuunia missä asuin aikasemmin. Siinä missä oli mun huone olikin tilalla eksän yksiö.
siellä oli sellasia noitia jotka näytti niiltä keijuilta mitä on truebloodissa, jotka teki jotain synkkiä taikoja ja jouduin jotenkin taikoo takasin päin niitä ja siinä oli kanssa sellanen kohtaus, kun joku sellanen otti jotenkin tän eksän taialla valtaansa ja sellanen musta öljy peitti sen kauttaaltaan. Yritin auttaa sitä jollain omilla "voimillani" ja revin sen mustuneen sydämmen ulos sen rintakehästä.

Sitten "heräsin" unessa ja huomasin että kaikki oli sammunut ymmärillä. huomasin myös että kello oli jo 23.25 ja seuravana päivänä on duunia. + olin töölöössä joten matka himaan kestäisi about tunnin joten menin eksän huoneeseen(joka oli siis oman huoneen paikalla) ja menin kysymään voinko jäädä yöksi(oletettavasti siis samaan samaan sänkyyn koska sen yksiössä ei ollut muita paikkoja missä pystyis nukkua)


Lähinnä mua ihmetyttää ja kiehtoo se, että miksi laitoin sen yksiön mun vanhaan kommuuniin(jossa en siis enää asu).
Johtuisko osittain, koska me erottiin päivää ennen kun muutin sieltä vekka?!
Ja muutenkin tuntui oudolta, että nään tossa paljon eroamisee liittyvää symboliikkaa tunteiden tasolla jne, mutta miksi sitten unessa menen kysymään siltä, että voinko jäädä yöksi?
Mainittakoon viellä se, että en mennyt kysymään hyvillä mielin vaan oli tosi outo olo sitä tehdessä. En oikeestaan halunnut sitä kysyä, mutten nähnyt vaihtoehtoa.
Sekin saattoi johtua lähinnä siis siitä, että tiesin että tunteita olis joten se olisi vaikeeta ja outoa nukkua yhdessä.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1239 • • Aurinkoneiti
Ensiksi katselin korkealta paikalta aaltoilevaa merenrantaa.
Sitten olin sairaanhoitajana sairaalassa, luultavasti psykiatrisessa. Kesken ryhmänohjauksen psykoottinen mies säntäsi huoneeseen. Mies oli karannut osasto 6:lta. Mietin, miten ilmoitan osastolle miehestä. ja miten pääsen puhelimen ääreen.
Max Power

Posts: 186

#1240 • • Max Power Techno hoodlum
Kissapeto, miau kiss kiss

Huone jossa sekalaista väkeä, en tunne ketään. Istun lattialla ja vieressä makaa kissa. Härnäystä, leikkiä, mulla kädet lattialla kämmenet alaspäin osottaen. Tämä vieressä makaava kissa on saalistus/leikki kombo moodissa ja mitäs tapahtuukaan seuraavaksi, tassut läimähtää omien päälle ja kynnet syvälle kämmen selkiin. Lattia pyörii ja keskipakovoima pakottaa kynnet vieläkin syvemmälle. Kiljun siinä rauhassa että kuka tän kissan omistaa ja mikä sen nimi on. Huoneen kulmassa istuva taikku sanoo välinpitämättömästi että “Adrianne”. Siitä sitten vaan komentamaan, “Adrianne, IRTI"! Mitään ei tapahdu, miksei se tottele? Taikku alkaa selvittää edelliseltä omistajalta että ????, pitääkö sitä komentaa jollain toisella kielellä ku suomeksi. Noh, seuraavaksi kynnet menee jo kämmenistä läpi ja sitten tulikin jo herätys. Kyseessä oli vissiin bengalin tiikeri kun raidat oli melko ohuet ja muutenkin nuori kissa kun se ei ollut vielä mikään 300kg muriseva jättiläinen.

Huom, kyseessä ei ole painajainen, semmosia kun en näe juuri ikinä. Missä on Steve Irwin kun häntä tarvitaan?*nukkuu*