Anteeksi jo etukateen siita etta kirjoitan jenkkinappiksella.
eli yhtä "huono" ku The Thin Red Line?
The Thin Red Line oli loistava. The New World ei.
jos leffan takakannessa lukee komedia, kauhu tai toiminta, niin voin suoraan jättää kattomatta.
Sun lainaamassasi pätkässä en sanonut mitään surkeaksi, vaan etten ole kovin kiinnostunut leffoista, joiden genreluokitus on jotain edeltäneistä.
Ehka tulkitsen sua sitten vaarin, mutta taman nimisessa topiikissa tuollainen lausunto antaa ymmartaa, etta mielestasi leffasta tekee surkean jo se, etta se kuuluu johonkin em. genreen.
Kumma juttu, mutta leffoja katsoessa muodostuu jonkinlainen leffamaku...
Jos tama on vihjaus, etta itsellani ei ole muodostunut 'jonkinlaista leffamakua', niin olet vaarassa. Odottaisin kuitenkin, etta taalla keskustellaan surkeista leffoista perustellen mielipiteita muutenkin kuin IMO-meiningilla. Pikkulapsillakin on mielipiteet, mutta kaikki niista eivat tieda mitaan leffoista. Olisi kiva kuulla mika tekee jostakin leffasta surkean. Ainakaan mulle pelkka 'vaara' genre ei viela riita.
...jokaisella on oikeus olla mitä mieltä tahansa
Totta, mutta mielipiteen takana olisi kiva olla perustelu.
Ite mielummin sanon 'surkeimmat leffat' -kategoriaan niitä isolla budjetilla tehtyjä ja korkealle arvostettuja leffoja
Eli korkea budjetti ja kriitikkojen hyvat arvostelut vaikuttavat omaan mielipiteeseesi? En oikein tajua.
Ja ennakkoluuloja on jokaisella. Toiset sanoo sen ääneen ja toiset tyytyy moralisoimaan kovaan ääneen toisten ennakkoluuloja, mutta loppujen lopuksi ei ne moralisoijat sen parempia tässä asiassa ole. Ennakkoluulot nyt vain vaikuttavat mielipiteisiin.
Taidat tarkoittaa etta sina olet tuo ensimmainen 'toinen' ja mina sitten tuo... toinen 'toinen'? :laugh: ( Vittu mika lause! Sorry ) No niin, tarkoitukseni ei ole moralisoida eika vaittaa ketaan toista paremmaksi, taidat ottaa taman liian henkilokohtaisesti. Otan kuitenkin vakavammin perustellut mielipiteet, kuten olen jo monta kertaa sanonut. Pahasti ennakkoluuloinen ihminen on jotensakin jaavi arvostelemaan leffoja.
Jokainen asia maailmassa tarvitsee onnistuakseen ammattilaisia, mutta se ei tee niistä kritiikkivapaita. Jos joku ohjaaja tekee mun mielestä työnsä päin helvettiä, niin tottakai mulla on oikeus motkottaa siitä, vaikka samaisesta elokuvasta löytyisi maailman paras puvustaja...!.
Ohjaajan kadettomyys on jo pirun hyva perustelu mielipiteelle.
Coyote Ugly on sellainen elokuva, jossa kukaan ei näyttele hyvin, tarina on typerä ja lievästi sanottuna kliseinen. Ainut mikä leffassa toimii joten kuten on muistaakseni valaisu. Katsoin tämänkin kokonaan. Toista kertaa en katso.
Genren mukaan ei saisi leffoja luokitella, mutta sä voit haukkua jonkun lyttyyn genren sisältämien piirteiden takia? Coyote Ugly ei o mikään erikoinen leffa, mutta aika perus teinitytöille suunnattu romanttinen komedia.
Eihan tossa sun kysymyksessa oo mitaan jarkea!
Onko jossain maaritelty, etta romanttisen komedian piirteita ovat "kukaan ei näyttele hyvin, tarina on typerä ja lievästi sanottuna kliseinen"??? Kylla romanttinen komedia voi olla loistava elokuva olematta Coyote Uglyn tapaan alytonta paskaa! Osuinko johonkin arkaan paikkaan?
Jos samaan luokkaan kuuluvia leffoja katsot enemmän, huomaat että eihän tuo ole edes huonoimmasta päästä
Olen katsonut aika monta rom-comia ja voin kertoa, etta huonompaa en ole nahnyt ikina. Esim. What Women Want, Pretty Woman, His Girl Friday ja varsinkin Love Actually ovat aika paljon parempia kaikissa noissa haukkumassani osa-alueissa, joissa Coyote Ugly on surkeuden huipentuma.