Jaa GMail-kutsusi

71 posts, 4 pages, 13,981 views

Avatar
#21 • • duvin Guest
multakin näitä saa, itsehän en edes keksiny laittaa topikkia... pistäkää siis viestiä missä koko nimi & mailiosoite osoitteeseen [email protected].
Avatar
#22 • • da_chef Guest

In a completely automated process, computers process the text in a message and match it to ads or related information in Google's extensive database. No human reads your mail to target ads or other information without your consent.



Ja kun viesteilen pääasiassa suomeksi, ei kovin montaa "kohdistettua mainosta" ole näkynyt mun postilootassa.
Avatar
#23 • • Quu Guest

Vai tiedätkö jotain mitä mä en tiedä?



Tiedän.

Gmail saa rahoituksensa siitä, että se lukee automaattisesti jokaisen liikkuvan sähköpostin ja lisää väliin käytettyjen sanojen perusteella "aiheeseen sopivia" mainoksia. Tämä nyt tuskin ketään häiritsee, mutta se sotii kirjesalaisuutta vastaan.

Tästä oli pari kuukautta sitten ihan avointa kädenvääntöä mediassa, ja viimeiset otsikot mitä muistan kertoi siitä kuinka gmail on pahassa vastatuulessa. En tiedä mitä sittemmin on tapahtunut.

tässä linkkiä: http://news.com.com/Legislator+seeks+to+block+Gmail/2100-1038_3-5198082.html
Avatar
#24 • • Ana-- Guest

Vai tiedätkö jotain mitä mä en tiedä?



Tiedän.

Gmail saa rahoituksensa siitä, että se lukee automaattisesti jokaisen liikkuvan sähköpostin ja lisää väliin käytettyjen sanojen perusteella "aiheeseen sopivia" mainoksia. Tämä nyt tuskin ketään häiritsee, mutta se sotii kirjesalaisuutta vastaan.

Tästä oli pari kuukautta sitten ihan avointa kädenvääntöä mediassa, ja viimeiset otsikot mitä muistan kertoi siitä kuinka gmail on pahassa vastatuulessa. En tiedä mitä sittemmin on tapahtunut.

tässä linkkiä: http://news.com.com/Legislator+seeks+to+block+Gmail/2100-1038_3-5198082.html



Aa, tollasta. No, en mä pidä tota isona ongelmana. Lukee != kone
parseroi. Totahan tehdään käsittääkseni myös hotmailin puolella, eli kone
skannaa avainsanatietokantaa vastaan viestin sisällön, mutta ei tallenna
sitä mihinkään. Myöskään lähettäjätietoja ei tallenneta. Tää on sinänsä
vähän vastaava juttu ku jos kirjottais mailin julkiselta koneelta; ne bitit
käy koneen muistissa mut ei se varsinaisesti yksityisyyttä loukkaa.

Tossa mielessä spam-filtterit ja virustutkat tekee ihan saman asian, spam-
filtteri vaan blokkaa viestit mistä se löytää tiettyjä avainsanoja, googlen
mainosparseri esittää mainoksia.

Toki toi omaan viestin sisältöön liityvien mainosten näkeminen saa para-
noiat liikkeelle, koska ihminen heti olettaa, että joku on lukenut
hänen mailejaan ja valinnut sopivat mainokset. Käytännössä tätä ongel-
maa ei ole, ja sen ymmärtää kyllä jos tietää parseroinnista tai
filtteröinnistä mitään.

Noi lainsäätäjät olettaa jotenkin et kaikki toimii vielä ihmisillä, niistä on
monet täysin hukassa mitä tietotekniikkaan tylee. Tossakin on kyse
varmaan just siitä, ettei oikeen tajuta mistä puhutaan.
Avatar
#25 • • Edited vartio Guest
miulla olisi 4 inviä. pankaas yksityisviestiä jos tartteee @gmailin.

edit: joo ja email mihkä pistän invin
edit: -1 invi
Avatar
#26 • • da_chef Guest
Ja tuo avainsanojen haku kyllä tuodaan varsin hyvin käyttäjäsopimuksessa esille, kunhan vain sen viitsii lukaista.

Mikään pakko ei ole gmail-tiliä ottaa vastaan, koko hommahan on vielä beta-asteella eikä välttämättä koskaan tule jokaisen saataville.

Mutta käyttöliittymä on paras käyttämistäni webmail-palveluista, kokemusta on n. 10 eri webmail-toteutuksesta.
Avatar
#27 • • Karo Guest
Eiks tää topic olis lähinnä freeforum -kamaa?! :scared:

Öitä.
Avatar
#28 • • Ana-- Guest

Eiks tää topic olis lähinnä freeforum -kamaa?! :scared:

Öitä.



Ei. Miks olis? Näätkö replykuvia? Tai Daniel Braunia? Oo hiljaa. :heart:
Avatar
#29 • • JussiS Guest
Kaiken maailman echelonien jälkeen kuka voi olla varma että mitä sanoja tuolta skannataan, ja mihin käyttöön?
Avatar
#30 • • Karo Guest
öö en näemmä osaa editoida viestejäni, joten tulee näitä typeriä kaksoispostauksia, sorry.
Avatar
#31 • • da_chef Guest

Kaiken maailman echelonien jälkeen kuka voi olla varma että mitä sanoja tuolta skannataan, ja mihin käyttöön?



pitänee varmaan laittaa allekirjoitukseksi DIE GEORGE W. BUSH! LONG LIVE OSAMA! HAMAS! JIHAD! ALLAH! ni saavat ainakin luettavaa.
Avatar
#32 • • Ana-- Guest

Kaiken maailman echelonien jälkeen kuka voi olla varma että mitä sanoja tuolta skannataan, ja mihin käyttöön?



Niin, koskaan ei voi olla varma. Mut ei toi mun mielestä oo juurikaan sen
kuumottavampi ku elisan serverin spam-filtteri.
Avatar
#33 • • -=aave=- Guest
Mulla olis pari Gmail kutsua, jos joku haluaa. Laittakaa vaikka tähän perään, jos haluat, ja ne kaksi ekaa saa ne vielä tänään, kun pääsen kotiin. :)
Avatar
#34 • • phear Guest

Mulla olis pari Gmail kutsua, jos joku haluaa. Laittakaa vaikka tähän perään, jos haluat, ja ne kaksi ekaa saa ne vielä tänään, kun pääsen kotiin. :)



Kyllä kiitos. :)
Avatar
#35 • • JsL Guest
Mulle kelpais myös. :)
Avatar
#36 • • anton Guest

Ei. Miks olis? Näätkö replykuvia? Tai Daniel Braunia? Oo hiljaa. :heart:



Sarjassamme: TUNNISTA ROSKAPOSTIT AJOISSA! :king:
Avatar
#37 • • -=aave=- Guest
Tietääkös joku viisaampi, missä vika kun minulla on kaksi kutsua vielä jäljellä, mutta ei tapahdu mitään kun painan sitä kutsua?
Avatar
#38 • • -=aave=- Guest
Taisi olla kotikoneella joku palomuuri juttu, et en saanu lähetettyä. Mut nyt pitäis lähtee.
Laitatko viel JsL Email osoittees mulle vaik privana, niin saat säkin ton postin :)
Avatar
#39 • • Jukka H. Guest
Löytykö joltain vielä ylimääräistä kutsua? Olisi yhdelle käyttöä.

:)
Avatar
#40 • • maku Guest
Täältäkin löytyisi kiinnostusta saada moinen sähköpostiosoite. :)