Lapsuusmuistoja

49 posts, 3 pages, 10,230 views

Avatar
#1 • • Daniel Braun Guest
Aikaisemminkin ollaan täällä Plattarissa keskusteltu niin lapsuuden kirjamuistoista kuin vanhoista tv-sarjoista...
Mut lelut ovat vielä käsitettelemättä...

Hitto kun tää seuraava sivsto herätti niin nostalgisia fiiliksiä.
Tippa melkein tuli linssiin :sad:
LEGO:t olivat joskus niin kova juttu!

Mites muilla?
Avatar
#2 • • xybo Guest
- Mekanot (tai joku vastaava)
- Transformes ukot
- Mask Ukot
- Muita *robo sarjoja
- Semmonen "kierrukka" joka meni rappusia alas itekseen
- Fillareissa oli "räpättimet" pinnoissa
- kirjotuskone (plattarilla alkaa varmaan olemaan jo sukupolvea,
jotka eivät pienenä moisilla ees leikkineet kun tietskarit tuli)
- My Little Ponies
- Halinallet!
Avatar
#3 • • OSC8 Guest
Uih Legot :hearts:

Kerran eräänä jouluna faija oli päättänyt tempasta ja oli ostanut mulle tälläisen. Kyllä siinä pienen pojan riemu oli rajaton :happyroll:

Toi löytyy vieläkin jostain mun porukoiden nurkista ihan kokonaisena, toimivine boxer-mäntineen kaikkineen. Siinä on myös kaksi vaihdetta!! :hah:


edit: hiemankohh järkytyin tosta xybon hallinalle/my little pony -läpästä.. xybollako ihquplur menneisyys?? :laugh:
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest

My Little Ponies


:confused:
WTF?

Legot oli mulle tosi kova juttu.
Sit kans Playmobil ukkelit ja niiden autot tms olivat oikein mukavia.
Saksassa mukana tuotuja peruja oli semmonen siisti vihree poliisiauto, semmonen "paikallinen" :excellent:

Sit tietys:
He-Man ukkelit :hearts:
Micro Machines autot
Leikkipyssyt (joo-o, oli ne skidinä kivoja vaikka nykyisin sivari olenkin enkä ymmärrä sotimista...)

Sit oli kans joitakin semmosia ihme rakennusjuttuja, ne oli semmosia läpinäkyviä palloja tms joissa oli rattaita/akseleita sisällä ja niitä pysty liittämään yhteen.
Sit siinä sarjassa oli keltasia pallon muotosia kellukkeita, moottoreita tms.
Mikä hitto se nyt olikaan?
Avatar
#5 • • Funkatronik Guest
Laudoista tehdyt puiset miekat olivat kova juttu. Kun asiaa muistelee, niin aika hullua se oli, miekkailtiin niillä niin lujaa että en minä nykyään edes uskaltaisi kun pelkäisi että tappaisi jonkun. Ihme ettei kellekään koskaan käynyt mitään.

Nallipyssyt olivat myös kova juttu.

Ja semmoinen muovinen Uzi joka ampui kumiluoteja oli hieno.
Avatar
#6 • • timppa^ Guest


- Semmonen "kierrukka" joka meni rappusia alas itekseen



Everyone loves a Slinky, everyone needs a Slinky, go Slinky GO!
Avatar
#7 • • Tapi T Guest

LEGO:t olivat joskus niin kova juttu!


Todellakin! Mä muistan kun sain lapsena aina jokaisen merkkipäivän kunniaksi isoimman avaruusaiheisen Lego-härpäkkeen mitä oli, jota sitten koottiin hartaudella.

Kävin muuten tossa pari viikkoa sitten piruuttani Stockan lastenosastolla vähän katselemassa uusimia Lego-rakennelmia, ja rupes kyl vähän syyhyttämään. :D
Avatar
#8 • • Funkatronik Guest

My Little Ponies


:confused:
WTF?



Kovan kuoren alla sykkii lämmin ja herkkä sydän?

Tai sitten Xybo on kaappihomo.

Mene ja tiedä.
Avatar
#9 • • Edited Daniel Braun Guest
Pitää vielä fiilistellä...
Tuli tossa parisen viikkoa sit pengottua mutsin luona kaappeja ja mitä sieltä löytyikään...
Paljon rakkautta ja huomiota saanut Game & Watch: Donkey Kong JR :hearts:

edit: toi muutes toimii vielä täysillä ja on hiton hyvässä kunnossa. Toi kuva ei oo siis mun yksilöstä
Avatar
#10 • • xybo Guest

My Little Ponies


:confused:
WTF?



Kovan kuoren alla sykkii lämmin ja herkkä sydän?

Tai sitten Xybo on kaappihomo.

Mene ja tiedä.



Muahahaha.. Tai sit ne oli vaan niin söpöjä.. eiku..
syytän vaikka siskoa (tähän hätään). Ja oihan se sarja
ihqu!.

Long live the Fun Factory ja Dj Kat Show!

-- xybo
Avatar
#11 • • xybo Guest
Lisää muistoja..

Mustanaamio kerho ja kultajäsen! Toki oli pääkallo-
ja rauha-sormukset. Ne oli vaan jotain kuparia ja
niistä läti sitä viihreetätököttiä aika huolella.
Avatar
#12 • • Daniel Braun Guest
Markettien ovien läheisyydessä oli (ja taitaa olla vieläkin) niitä punaisia pömpeleitä mistä sai parilla markalla purkkaa tms rojua...
Paras niistä oli se mistä sai niitä limakäsiä.
Hitto ku niillä oli kiva leikkiä!
Mutsilla tais vaan mennä hermot ku minä ja pikkuveljeni paukuteltiin menemään semmosilla kumilöllöillä pitkin seiniä ja ikkunoita :D

Sit jossakin vaiheessa oli tää ihmeen ninja buumi.
Siis mulla ainakin :)
Mutsin pistin tekemään "karate" puvun ja isoäiti (hemmetin näppärä käsistään, entinen laatoittaja rakennustyömailla. Rakensi mm kuluvana kesänä puisen kolmen hengen keinun takapihalleen) rakens mulle puusta & nahasta semmosin hiton hienon katanan :hearts:
Avatar
#13 • • Tapi T Guest

Tai sit ne oli vaan niin söpöjä.. eiku..
syytän vaikka siskoa (tähän hätään).


Jokainen, joka kieltää leikkineensä siskon barbeilla/My Little Poneilla joko a) valehtelee b) ei vain muista leikkineensä.

Mä olin yleensä Ken ja mulla oli valkoinen hevonen.
Avatar
#14 • • Hansu Guest
Oi, mun lempiaihe! Pääsee taas rypemään lapsuuden nostalgisissa muistoissa.

Hitto kun tää seuraava sivsto herätti niin nostalgisia fiiliksiä. Tippa melkein tuli linssiin :sad:
LEGO:t olivat joskus niin kova juttu!


Todellakin kirjaimellisesti tippa linssissä. Koko mun lapsuus on esillä tuolla 80-luvun alun legokuvastoissa Fabuland-osiossa. Siellä ovat Kalle Korppi, Panu Papukaija, Poku, Pikkukettu,... :sad:

- Fillareissa oli "räpättimet" pinnoissa
- kirjotuskone


Räpättimet tehtiin joko tyhjästä viilipurkista tai paksusta pahvista leikkaamalla siihen "hapsuja" ja kiinnittämällä räpätin pyykkipojilla pyörään. Ja sitten ajeltiin niin älyttömän polleena pitkin kotikulmia ja räpätys kuulosti ihan mopolta :scared:
Keltaisella kirjoituskoneella puolestaan hakkasin lähes kirjaimellisesti sormet verillä "the suurta romaania" joskus ala-asteella :D Kun teki lyöntivirheen, piti vetää koneen kelkkaa pykälällä taaksepäin, laittaa korjausliuska paperin päälle ja lyödä näppäintä niin kovaa kuin vain lähtee. Oi niitä aikoja ja kipeitä sormenpäitä.
Avatar
#15 • • Daniel Braun Guest

Tai sit ne oli vaan niin söpöjä.. eiku..
syytän vaikka siskoa (tähän hätään).


Jokainen, joka kieltää leikkineensä siskon barbeilla/My Little Poneilla joko a) valehtelee b) ei vain muista leikkineensä.


Joo.
Oon mä leikkiny.
Tasan kerran (tai ainakin muistan niin)
Tarhassa olin silloin.
Meillä oli päivällä tämmönen kokoontuminen jossa saatiin aina valita porukalla juttuja joita haluttiin leikkiä.
Piti viitata silloin ku jotakin halus leikkiä.
No, me sit pikkuveljen kanssa viitattiin vahingossa (?) väärään aikaan.
Päästiin leikkimään tyttöjen kanssa barbeilla.

No mitä siitä tuli...?
René löys semmosen pienen apinan ja minä otin Kenin.
Keniltä vaatteet veks ja tarzan leikki käyntiin :D

Talvella ehdotomat hittilelut olivat stiga & minisukset.
Meillä oli lapsuuden kodin lähellä semmonen hieno (tai on siis se edelleenkin) pulkkamäki.
Siellä aina viilletettiin talvella.
Tosin ei niillä minisuksilla uskaltanu laskea kovinkaan jyrkkää mäkeä...
Avatar
#16 • • Funkatronik Guest

Tai sit ne oli vaan niin söpöjä.. eiku..
syytän vaikka siskoa (tähän hätään).


Jokainen, joka kieltää leikkineensä siskon barbeilla/My Little Poneilla joko a) valehtelee b) ei vain muista leikkineensä.



En muista koskaan leikkineeni isosiskoni nukeilla MUTTA virtsasin kerran koko siskoni nukenvaatekokoelman päälle koska hän ei mielestäni suorittanut wc-toimintojaan tarpeeksi ripeästi ja jonnekin minun kuitenkin oli pakko purkaa paineeni. Muistaakseni siskoni oli sangen vihainen.
Avatar
#17 • • Daniel Braun Guest
Nyt löytyi!

Muistaako kukaan näitä? :)
Avatar
#18 • • xybo Guest

Nyt löytyi!

Muistaako kukaan näitä? :)



Juu. Noi rokkas =)

-- xybo
Avatar
#19 • • Juha Vilkamo Guest

Nyt löytyi!

Muistaako kukaan näitä? :)



capselat!!! <3 :D

oliskohan mamma säilönyt noi jonnekin komeroon.
Avatar
#20 • • dixoff Guest
Legot oli kova juttu. Vähän myöhemmin Transformers, Action Forge ja Mask määräsivät. Mutta nykyään kyllä suurimmalla kaiholla muistelee legoja, pitäisi selkeästi käydä pelastamassa mokomat vanhempien kellarista ja väsätä taas parit avaruusalukset tms