Tää nyt on ihan täysin objektiivinen keissi, esim. multa ei heru pätkääkään myötätuntoa itsemurhan tehneille, ainoastaan heidän omaisilleen.
Öö.. No miten tämä nyt liittyy yhtään mihinkään? Sinun mielestäsi surutyön tekeminen tällaisissa tapauksissa on itsemurhan ihannointia?
no huh, Jone diasutti anaa siitä, että hän ei ollut polvillaan rukoilemassa pelastusta itsemurhan tehneelle vaan uskalsi kirjoittaa kriittisen viestin joidenkin ihmisten tavasta "surra" edesmennyttä. Minä disautin Jonea siitä, että ei muka saisi kritisoida.
Ana siis kritisoi (tai toi totuuden julki) lupituksen tyypillisintä tapaa suhtautua tällaiseen. Itsemurha on sen luokan asia, että siitä on pakko puhua. Ei elämässä ole mitään undo-nappulaa..
Jos myötätunto itsemurhan tehnyttä kohtaan loppuu itsemurhaan niin sitä ei ole kovin paljon ollut olemassa sitä ennenkään.
Ja mistäs vitusta sinä tämän tiedät? Jos mulle rakas ihminen tekee itsarin, niin mun ei todellakaan tarvitse hyväksyä sitä tekoa eikä se millään lailla vähennä mun tunteita häntä kohtaan. Onko kukaan sun lapsuudenkavereistas tappanu itseään? Minä olen senkin joutunut kokemaan, joten en minä päästele täällä pieruja suustani.
Minä en hyväksy itsemurhaa valintana, enkä siis koe tarpeelliseksi voivotella tekijän perään. Tottakai minä suren menetettyä ihmistä, mutta myötätuntoa ei irtoa kuin läheisille ja ystäville.