postaa tänne kun meinaat tehdä itsemurhan

49 posts, 3 pages, 5,378 views

#21 • • jUSSi Guest

Tää nyt on ihan täysin objektiivinen keissi, esim. multa ei heru pätkääkään myötätuntoa itsemurhan tehneille, ainoastaan heidän omaisilleen.

Öö.. No miten tämä nyt liittyy yhtään mihinkään? Sinun mielestäsi surutyön tekeminen tällaisissa tapauksissa on itsemurhan ihannointia?

no huh, Jone diasutti anaa siitä, että hän ei ollut polvillaan rukoilemassa pelastusta itsemurhan tehneelle vaan uskalsi kirjoittaa kriittisen viestin joidenkin ihmisten tavasta "surra" edesmennyttä. Minä disautin Jonea siitä, että ei muka saisi kritisoida.

Ana siis kritisoi (tai toi totuuden julki) lupituksen tyypillisintä tapaa suhtautua tällaiseen. Itsemurha on sen luokan asia, että siitä on pakko puhua. Ei elämässä ole mitään undo-nappulaa..

Jos myötätunto itsemurhan tehnyttä kohtaan loppuu itsemurhaan niin sitä ei ole kovin paljon ollut olemassa sitä ennenkään.

Ja mistäs vitusta sinä tämän tiedät? Jos mulle rakas ihminen tekee itsarin, niin mun ei todellakaan tarvitse hyväksyä sitä tekoa eikä se millään lailla vähennä mun tunteita häntä kohtaan. Onko kukaan sun lapsuudenkavereistas tappanu itseään? Minä olen senkin joutunut kokemaan, joten en minä päästele täällä pieruja suustani.

Minä en hyväksy itsemurhaa valintana, enkä siis koe tarpeelliseksi voivotella tekijän perään. Tottakai minä suren menetettyä ihmistä, mutta myötätuntoa ei irtoa kuin läheisille ja ystäville.
#22 • • Tres Guest

ettei vainaja pyöri haudassaan.

Tää kyseinen vainaja tuskin, ottaen
huomioon et kyseessä on ns. pitkän
linjan klubituslainen.

Tää on ana just sitä yhteisöllisyyttä
jota sä et näköjään vieläkään ymmärrä
klubbarissa.
#23 • • Tres Guest

Minä en hyväksy itsemurhaa valintana, enkä siis koe tarpeelliseksi voivotella tekijän perään. Tottakai minä suren menetettyä ihmistä, mutta myötätuntoa ei irtoa kuin läheisille ja ystäville.

Itse taas pari hyvin läheistä ja muutaman
läheisen ihmisen itsemurhien jälkeen olen
oppinut ymmärtämään ja hyväksymään
teon omana ratkaisuna.

Ketään ei voi väkisin pitää kiinni elämässä,
ihmisillä on oikeus kuolla.
#24 • • serotonot Guest

niinpä. ja suru menetetystä ihmisestähän on loppujenlopuksi hyvin itsekäs tunne.
#25 • • miikkaL Guest

niinpä. ja suru menetetystä ihmisestähän on loppujenlopuksi hyvin itsekäs tunne.

Toisaalta myös itsemurha on äärimmäisen itsekäs teko. Siitähän kärsivät kaikki muut, esim lähimmäiset, paitsi itsemurhan tehnyt.

Mun mielestä itsemurha on raukkamainen ja itsekäs teko, mutta toisaalta; vain itsemurhan tehnyt tietää ne syyt, miksi teki näin, ja niitä ei voi jälkiviisaana pitää väärinä.
#26 • • serotonot Guest

Toisaalta myös itsemurha on äärimmäisen itsekäs teko. Siitähän kärsivät kaikki muut, esim lähimmäiset, paitsi itsemurhan tehnyt.

Mun mielestä itsemurha on raukkamainen ja itsekäs teko, mutta toisaalta; vain itsemurhan tehnyt tietää ne syyt, miksi teki näin, ja niitä ei voi jälkiviisaana pitää väärinä.

Njoo. ymmärrän ton ajatusmallin, mutta eikö ihmisellä ole oikeus päättää omasta elämästään. Samalla tavallahan on sitten raukkamaista jos ei täytä perheen/suvun odotuksia menemällä hienoon kouluun vaan esim elää boheemia taiteilijaelämää.
#27 • • miikkaL Guest

Njoo. ymmärrän ton ajatusmallin, mutta eikö ihmisellä ole oikeus päättää omasta elämästään. Samalla tavallahan on sitten raukkamaista jos ei täytä perheen/suvun odotuksia menemällä hienoon kouluun vaan esim elää boheemia taiteilijaelämää.

Joo, on toki oikeus päättää.. Mutta kuten sanoin, se on hyvin itsekäs teko :) Joskin itsemurhaajasta (voiko näin sanoa? :D ) se ei varmasti siltä tunnu, ainakaan sillä hetkellä kun siirrytään sanoista tekoihin.
#28 • • serotonot Guest

Joo, on toki oikeus päättää.. Mutta kuten sanoin, se on hyvin itsekäs teko :)

niinhän sä juu sanoit mutta perustelepas väitteesi
#29 • • drS Guest

no eikös se ollu hyvä peruste et lähimmäiset jää suremaan?
#30 • • jUSSi Guest

Itse taas pari hyvin läheistä ja muutaman
läheisen ihmisen itsemurhien jälkeen olen
oppinut ymmärtämään ja hyväksymään
teon omana ratkaisuna.

Mutta minä en ole vielä oppinut :( Toki ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään, mutta harvoin tällaisen valinnan voi tehdä vaikuttamatta muihin. Ehkä voisin oppia ymmärtämään, mutta hyväksyä en varmaan voi koskaan. Ja teon ollessa lopullinen, emme voi tietää olisiko asialle voinut tehdä jotain, olisiko seuraava päivä tuonut mielekkyyden takaisin. Monet asiat jäävät auki.

Toki, mutta ei ihmisen tekoja silti tarvitse ymmärtää. Toki voi tietää syyn, mutta silti itse teko voi jäädä ymmärtämättä. Subjektiivisuus sotkee tässäkin asiat ja vain itsemurhan tehneelle olisi ollut ne oikeat vastaukset kysymyksiin.

Kukin tavallaan.
#31 • • Tres Guest

Eikös se oo itsekästä vaatia että
toinen jatkais elämistä vaan sen
takia että muut ei tykkää siitä
että se kuolee?
#32 • • drS Guest

että se kuolee?

on.
#33 • • serotonot Guest

että se kuolee?

kiitos tres että vastasit puolestani

mun mielestä on tosiaankin itsekästä vaatia toista elämään ahdistuksessa tms pelkästään miellyyttääkseen lähimmäisiään. "Kärsi vaan, kunhan et aiheuta poismenollas meille surua"
#34 • • jUSSi Guest

että se kuolee?

Näen tuossa lauseessa loogisuutta ja rationaalista sisältöä, mutta tulevana isänä tuon lauseen tunnepuoli on minusta suht' lähellä nollaa. En tiedä mitä tekisin, jos oma (tuleva) lapseni tekisi joskus itsemurhan.
#35 • • Tres Guest

että se kuolee?

tuon lauseen tunnepuoli on minusta suht' lähellä nollaa.

Sä et tiedä miltä musta tuntuu.

Mä en tässä ole ajamassa itsemurhaa
ykkösvaihtoehtona, vaan ajan takaa
sitä, että mulle ainoa tapa selvitä
näistä tapauksista on ollut vähitellen
hyväksyä itsemurha yksittäisen ihmisen
yksittäisenä valintana.

Jos tuo lause tuntuu jotenkin kylmältä,
niin minusta taas päinvastainen ajattelu
tuntuu suorastaan sadistiselta.
#36 • • Edited jUSSi Guest

Sä et tiedä miltä musta tuntuu.

Mä en tässä ole ajamassa itsemurhaa
ykkösvaihtoehtona, vaan ajan takaa
sitä, että mulle ainoa tapa selvitä
näistä tapauksista on ollut vähitellen
hyväksyä itsemurha yksittäisen ihmisen
yksittäisenä valintana.

Ajattelemme (ja selviydymme) näistä asioista siis erilailla. Kuten sanoinkin, niin jokainen selviää näistä tavallaan ja ei ole olemassa yhtä ja oikeaa tapaa.

Itse olen tässä threadissä lähinnä puolustanut oikeutta avoimeen keskusteluun ilman, että kukaan tulee hyssyttelemään, vain koska kokee asiat erilailla.

Jos tuo lause tuntuu jotenkin kylmältä,
niin minusta taas päinvastainen ajattelu
tuntuu suorastaan sadistiselta.

En minä kieltäisi ihmiseltä itsemurhaa, mutta tekisin toki kaikkeni, jotta itsemurhaa ei tarvitsisi tehdä. Syitä kun on vaikea selvittää jälkikäteen, kun itsemurhan tehneeltä ei voi kysyä. Minusta ko. teon lopullisuus on sitä luokkaa, että on vaikeaa uskoa kaikkea jo yritetyn.
#37 • • miikkaL Guest

että se kuolee?

Mutta eihän nämä pois sulje toisiaan. Molemmat itsekkäitä tekoja.
#38 • • Funkatronik Guest

Öö.. No miten tämä nyt liittyy yhtään mihinkään? Sinun mielestäsi surutyön tekeminen tällaisissa tapauksissa on itsemurhan ihannointia?

mua taas kiinnostaa et miten sä sait ton liittymään jUSSin postaukseen?

Minua taas kiinnostaa miksi kukaan olettaa että mikään, mitä joku plattarilla, tai millään muullakaan nettipalstalla liittyy ikinä tai koskaan yhtään mihinkään. Paljon helpommalla pääsee kun olettaa kaiken vain olevan täysin kaaottista ja sirpaleista, ja reagoi sen mukaan.
#39 • • drS Guest

Paljon helpommalla pääsee kun olettaa kaiken vain olevan täysin kaaottista ja sirpaleista, ja reagoi sen mukaan.

miten siinä sitten pitäisi reagoida (muuten kuin maalaamalla nahkatakin selkään A:n ympyrän sisään ja ryhtyä pelkäämään seitsemän vuoden epäonnea)?
#40 • • timppa^ Guest

miten siinä sitten pitäisi reagoida (muuten kuin maalaamalla nahkatakin selkään A:n ympyrän sisään ja ryhtyä pelkäämään seitsemän vuoden epäonnea)?

Sulta on tullut viimeaikoina jotenkin poikkeuksellisen happoisia kommentteja. Ootko lyönyt pääsi? Ootko saanut huonoja huumausaineita? Ootko hengaillu sen yhden happopään kanssa, mikä se oli, DIITSEI POLIZEI?