Digital mikä lie ja sen vaikutukset

154 posts, 8 pages, 18,625 views

#41 • • akir0 Guest
Tää voi olla ehkä vähän väärä paikka tälle, mutta huolestuin pikkuisen, kun kuulin, että ihmiset ei paina tuota virtuaalista "report this post to moderator"-nappia juuri ollenkaan. Ilmeisesti edes tapaus Digital Beat ei ollut kerännyt modejen privalaatikkoja täyteen, vaikka näin olisi luullut tapahtuneen.

Ainakin itse näen tilanteen sellaisena, että kirjoitan mieltäni vaivaavasta asiasta ennemmin moderaattoreille, kuin että kirjoittaisin threadin perään jonkun älyttömän one-linerin. Se kun ei imo palkitse ketään (no okei, joskus saa hyvät naurut :) ).

Modet varmaan kiroaa mut alinpaan hemputtiin(paikka hieman helvettiä ylenpänä), mutta laittakaa niitä asioita eteenpäin. Modetkin on vaan ihmisiä, eivätkä jokaikistä threadia/casea ehdi välttämättä huomata.
#42 • • Edited Erno Guest

Ooh, hieno kuva. Ooks ihan itse osannut tehdä tollasen? :eek:

Otas se lämmin nauhakompressio pois päältä niin alkaa tunteet viilenemään. :excellent:

Enemmän kuin yksikään tuon Digital Beatin postaus mielestäni ylläolevan kaltaiset viestit / persoonat on laskenut foorumin tason @ 0. Etenkin tuo nimimerkki "Laite" on ns. ylittänyt itsensä "turhat vittuilupostaukset" osastolla.

Moderaattori jos olisin, olisin itse varmasti puuttunut ensin näiden kavereiden toimintaan jotka jokaiseen topikkiin aloittaa viestittämisen "haist vittu oot epäonnistunu sekä ihmisenä että muusikkona". Jos ei kaverin topikit toimi omasta mielestä niin ei niihin tarvitse vastata. Kyllä nuo Tapit ja muut bannaa kaverin jos sen aiheelliseksi näkevät.

Erno //
#43 • • vartio Guest
ilman freestyleä täällä ei olisi ilmiötä digital beat.

DB-biisipostaukset demo-osioon ja feedbackit niihin
olisivat "vanhassa" platinumissa olleet ohimenevä
"hauska läppä" ja DB olisi löytänyt paikkansa
muualta tai pysynyt aisoissa.

vuosien saatossa on ollut monta samanlaista
persmarkkinonnin idean tajunutta hahmoa
(vtr joel kalsi ja delicisoundwhateva), jotka
ovat paukutellut isoa patarumpua omista
epämusikaalisista lahjakkuuksistaaan ja sittemmin
hyväksyneet sen, että platinumissa on liian
"fiksua" (lue: erilaista) jengiä, joista ei tule heidän fanejaan.
mutta nyt täällä on freestyle, josta pieninkin
kynttilänloimu leimahtuu kirkkopaloksi.

olisi melko todennäköstä että jos vaikka max perttula
postaisi demoon jotain ja hetken päästä freestylessä
olisi "post your max perttula" topic pystyssä.
#44 • • Tapi T Guest

Modet varmaan kiroaa mut alinpaan hemputtiin(paikka hieman helvettiä ylenpänä), mutta laittakaa niitä asioita eteenpäin. Modetkin on vaan ihmisiä, eivätkä jokaikistä threadia/casea ehdi välttämättä huomata.

Ei täällä näin helpolla Himputtiin(tm)-päästä. ;)

Ottaen huomioon käyttäjämäärän, niin palautetta moderoinnista tulee harmittavan vähän. Ainakin mun mielestä on hauska saada kriittistäkin palautetta joko privan tai sitten vaikka Moderointi-topiikin välityksellä.

Käyttäjien vuoksihan me moderaattorit täällä viime kädessä heilumme.
#45 • • Laite Guest

Etenkin tuo nimimerkki "Laite" on ns. ylittänyt itsensä "turhat vittuilupostaukset" osastolla.

Moderaattori jos olisin, olisin itse varmasti puuttunut ensin näiden kavereiden toimintaan jotka jokaiseen topikkiin aloittaa viestittämisen "haist vittu oot epäonnistunu sekä ihmisenä että muusikkona".

Moderaattoreiden kanssa on keskusteltu joskus aikoinaan tästä ja sen jälkeen taisinkin lopettaa k.o. henkilölle vittuilun. Myönnän kyllä, että melko asiattomaksihan tuo meno meni jossain vaiheessa ja ehkä jopa häpeänkin omaa käytöstäni jonkin verran.

Mut mitäpä tässä muuta.

Edit: Tai oikeastaan moderaattorin, eli tapin kanssa.
#46 • • da_chef Guest

ilman freestyleä täällä ei olisi ilmiötä digital beat.

Kyllä olis. DB spämmäili tasapuolisesti niin other chattia, musicia kuin demo tracksia. DB:stä ei voinut mitenkään välttyä tällä foorumilla.

Sen sijaan toinen tunteita kuohuttanut plattarilainen eli Miss Jarea pysytteli varsin hyvin siinä omassa artisti-topikissaan eikä sännännyt jokaiseen paikkaan.
#47 • • Edited innae Guest

IMNSHO joku Digital Beat on/oli vaan tuorein
katalyytti jo jonkin aikaa ennen ko.
nimimerkin ilmestymistä ilmenneelle
suuntaukselle, en oikein osaa
syyllistää yhtä pohjoisen jäärää siitä
että täällä on (jopa mun mielestä :mad:) ollut
harvinaisen takakireä kyräilymentaliteetti
siitä lähtien kun bannaaminen otettiin
varteenotettavaksi vaihtoehdoksi
moderointipolitiikassa.

IMHO moderaattorit ovat olemassa siksi, että forum pysyisi kasassa ja helposti luettavana. Jos joku ei useiden ystävällisten ohjeiden, kehoitusten ja viime kädessä varoitteluidenkaan jälkeen ota opikseen, niin bännääminen on mielestäni oikeastaan ainoa vaihtoehto. Tämän vuoksi ainakin mun mielestä on päivän selvää, että bännääminen on moderointipolitiikassa varteenotetttava vaihtoehto siinä missä topiikkien sulkeminen tai niiden siirtäminenkin.

Mutta mitä sitten tulee koko Digital Beat-tapaukseen, niin toivon totisesti, ettei sama meninki lieveilmiöineen toistuisi enää koskaan. Parin edellisen viikon aikana täällä on ollut niin älytön perseily päällä, että vieläkin hirvittää. Kiitoksen tästä kaikesta saatte kollektiivisesti kaikki te, jotka olette jaksaneet pitää tulta yllä.
:panic:

Nyt se on toistumassa klubbarissa... :(
http://www.klubitus.org/profiili.php?nimi=Digital+Beat
#48 • • Timmo Guest

delicisoundwhateva

Deliciound!
Varmasti yks parhaita technotyyppejä mitkä plattarille on musiikkiaan tarjonnut. Suoraan samassa sarjassa CRC:n, Kalle M:n, Parikan ja parin muun kanssa.

En mä muista tiedä, mutta mulle toimii todella hyvin. :)
#50 • • MikkiHiiri Guest
Vähän omaa näkemystä:

Tosiaan Plattaria tulee nykyään luettua ehkä kerran kahdessa viikossa
(no senkin takia ettei jaksa istuu nykyään surffaamassa juuri ollenkaan).
Täällä tosiaan oli vielä joskus 3v sitten plattarihenki *muistelee Kaste-bileitä*.
Nykyään Findancessakin on parempi henki. Täällä ei ole enää paljon
mitään kiinnostavaa, bilepalautteistakin 90% menee nykyään Klubituksen foorumiin.
Freestyle-foorumi laski muiden foorumien vittuilun määrää, mut teki Plattarista
sit näköjään jonkin sortin hiekkalaatikon, jossa kaikki vaan sikailee.
Eli joo.. hauskaa täällä oli joskus mut se tais hävitä vaan jonnekin.
Ei mulla muuta. :happyroll: :roll:

piiz
#51 • • miikkaL Guest

Myönnän kyllä, että melko asiattomaksihan tuo meno meni jossain vaiheessa ja ehkä jopa häpeänkin omaa käytöstäni jonkin verran.

Ei sun tarvi, DB sanoi että "häpeen teidän käytöstä teidän puolesta" :hah:
#52 • • upee Guest
fleimaus, provoilu ja yletön typeryydelle vittuiluhan them rules.
mitä muutakaan tarkoitusta varten webbiforumia pitäisi seuraaman.

ack.
#53 • • xybo Guest
Platipumissahan on aina ollut todella kevyt moderointi,
voisin väittää olematon. Muutamat "hipit" alkoivat aikoinaan
itkemään siitä jos postauksia poistettiin tai jenggi bannattiin
vaikka ne oli todellakin yksityistapauksia. Onneksi tämä
porukka on pitkälti siirtynyt klubitukseen ja heidän
"kaikki on tasaarvoisia, paitsi toiset enemmän ja joistain
ei pidetä ollenkaan".

Itse olen myös siitä mieltä että Freestyle on ollut
heikoin asia mitä foorumille on tähänasti tapahtunut.
Digital Beatit ja muutkaan ei olisi ollut ongelmia, jos
ihmiset olisivat antaneet trollin olla. Kyllä se olisi pian
tullut selväksi, että nopea bannaaminen olisi ollut ainoa
oikea tie ja mitään turhuuksia ei olisi niin paljon ehtinyt
tulla.

Tiukat säännöt, asiallainen moderointi ja ennenkaikkia
kirjottajien itsensä pitämä sensuuri pitää paikan kuin paikan
kasassa. Tällähetkellä meillä on vain selkärangattomia
moderaattoreita jotka itse floodaavat huomattavia määriä
paskaa joka paikkaan. :/ "hyi hyi"

-- xybo
#54 • • da_chef Guest

Tiukat säännöt, asiallainen moderointi ja ennenkaikkia
kirjottajien itsensä pitämä sensuuri pitää paikan kuin paikan
kasassa. Tällähetkellä meillä on vain selkärangattomia
moderaattoreita jotka itse floodaavat huomattavia määriä
paskaa joka paikkaan. :/ "hyi hyi"

Ruksin kohdan "Täysin samaa mieltä"

selkeät säännöt ja moderointilinja. hyväksi on havaittu kaksi julkista varoitusta ja kolmannesta tunnukset sulki määrätyksi ajaksi (esim. kolme kuukautta). jos vielä tulee häiriköimään, ikuinen banni.

moderointi tulisi lisäksi olla yhtenäinen, ei lipsumisia eikä todellakaan kahden moden julkista väittelyä oliko joku varoitus tai topikin/viestin poisto tarpeeton.

Laitampa tämän piruuttani myös tuonne palautepuolelle sellaisenaan.
#55 • • OSC8 Guest
edit: sori väärä mesta, postaus feedback & supportiin..
#56 • • finntuner Guest
mistä täällä on oikeen kyse? oon uus jäsen ja vähän pihalla meiningistä. :confused: Onko tuo Digital Beat joku kuuluisakin tyyppi vai miksi sitä haukutaan?
#57 • • las Guest

Mä kuuntelin sun biisejä. Kyllä täytyy sanoa että olivat enimmäkseen tosi hyviä vaikka en paljo teknoa kuuntelekkaan, enimmäkseen jotain suomipoppia vaa.

mistä täällä on oikeen kyse? oon uus jäsen ja vähän pihalla meiningistä. Onko tuo Digital Beat joku kuuluisakin tyyppi vai miksi sitä haukutaan?

Et yhtään läpinäkyvämpää alter egoa keksiny itelles, Kimmo? Kirjoitustyyli on sama kun Digital Beatilla, ja herralla on myös proggis nimeltä Finnlux Tuna. Mitä sä aattelit tälläsestä hyötyä?

*puuh*
#59 • • rewind Guest
Tämän uskoisi 12-vuotiaalta, mutta kun mies on 32. Surullista. :(
#60 • • finntuner Guest
siitäs saitte :D

las,älä tuu häiriköimään muuten mun kanavalle ;)