Digital mikä lie ja sen vaikutukset

154 posts, 8 pages, 18,678 views

#1 • • ville Guest
Nyt siis _ihan_ oikeesti

Digital beat: sun postit on aiheuttaneet tällä forumilla eniten riitoja koko forumin olemassaolon aikana. Voisit varmaan miettiä miksi ja olisiko siinä päässä kenties parannettavaa?

Te jotka koko ajan replyytte digital beatin posteihin: teidän postit on laskeneet tän forumin tasoa niin paljon, että tätä ei oo oikeesti kiva lukea. Miettikää onko joka kerta pakko replytä.

Pyydän todella kauniisti:

Kiitos, voisitteko lopettaa. Nykyinen linja ei voi johtaa mihinkään muuhun kuin ihmisten kiinnostuksen vähenemiseen joka koituu tän forumin kuolemaksi.

Toivottavasti te oikeesti tajuutte. Jos ette tajua niin toivottavasti moderaattorit tekee asian eteen jotain.

Tää ei oo enää kivaa :(

t. ville
#2 • • jUSSi Guest

Te jotka koko ajan replyytte digital beatin posteihin: teidän postit on laskeneet tän forumin tasoa niin paljon, että tätä ei oo oikeesti kiva lukea. Miettikää onko joka kerta pakko replytä.

Tätä minäkin olen monesti kysynyt, mutta kai se on sitten kivaa laumassa dissata jotakuta. Jokainen turha reply vain lisää bensaa liekkeihin.

Tai sitten db on maailman upein trolli, joka on saanut puolet käyttäjistä vajoamaan takaisin varhaiseen puberteettiin :scared:
#3 • • sonni Guest
tämä on yksi niistä lukuisista asioista, joiden sanominen
ääneen ei tulisi olla ikinä tarpeellista.
#4 • • Daniel Braun Guest
Jossakinvaiheessa mua ärsytti suunnattomasti tapaus DB ja olinkin suunapäänä jokaisessa kys. henkilöä koskevassa topicissa.
Lopulta koko juttu alkoi vain tympimään kun huomasi että kys. tapaus ei ymmärrä taikka halua ymmärtää mitään, vaikka olisikin nätisti yrittänyt kertoa asioiden oikean puolen tms.

Joten päätin jättää koko asian toisten huoleksi.
Mutta nyt taas paloi pinna.
Plattari olis oikeesti kiva paikka kirjoittaa ja lukea viestejä, mut ei tommonen "replyän jokaikisen viestin" tyyli oikeen iske.
Vituttaa vaan.

Jos Jarea aiheutti kränää ja vitutusta, on DB aiheuttanut sitä 100+n kertaa enemmän.
Jossakin siis on oltava vika.
Ollaanko se me jotka emme vaan ymmärrä vaiko...? :confused:

Mut jotain pitäis tehdä.
Ehkä sammuttaa kone ja istua hiljaa pöydän edessä.
Ei ainakaan vituttais ja ärsyttäis erään ihmisen viestit.
#5 • • jUSSi Guest

Plattari olis oikeesti kiva paikka kirjoittaa ja lukea viestejä, mut ei tommonen "replyän jokaikisen viestin" tyyli oikeen iske.
Vituttaa vaan.

.
.
.

Mut jotain pitäis tehdä.
Ehkä sammuttaa kone ja istua hiljaa pöydän edessä.
Ei ainakaan vituttais ja ärsyttäis erään ihmisen viestit.

öh, oletko kysynyt itseltäsi miksi luet db:n viestejä? Ei niitä ole pakko lukea ja ei niitä nyt niin paljoa ole, etteikö niitä voisi kokonaan välttää.
#6 • • Quu Guest
IMHO joo Digital Beat tekee provosoivia juttuja, mutta kehottaisin myös helposti provosoituvia katsomaan peiliin.
#7 • • Daniel Braun Guest

öh, oletko kysynyt itseltäsi miksi luet db:n viestejä? Ei niitä ole pakko lukea ja ei niitä nyt niin paljoa ole, etteikö niitä voisi kokonaan välttää.

Kyllähän ne tietysti voisi yrittää välttää...
Mutta silloin ei juuri jäisi mitään luettavaa.

Kyllä, niitä on mielestäni ihan liikaa.
Ei ole mukavaa lukea mielenkiintoista keskustelua ja hypätä n. 5 viestiä yli kun joku ei vain ole viitsinyt opetella quotettamaan taikka muutenvain kirjoittaa täyttä paskaa monta viestiä peräkkäin.
Kyllä kys. ihmisellä on fiksujankin päiviä, ei sitä voi kiistää.
Kyllä hänellä varmaankin tietoa ja taitoa joissakin asioissa on, mutta kun kerran ei ole lahjoja & taitoja suotu ni turhaa sitä on yrittää spämmätä ja uskotella että on hemmetin guru ja muut eivät vain ymmärrä.

Mut nyt lopetan.
Ihan sama mitä tapahtuu, ei loppupeleissä vois vähempää kiinnostaa.
Jos meno jatkuu tällaisena, voin kyllä uskoa että monet siirtyvät Klubbarin puolelle.
Mut katsellaan, jos vaikka tulevaisuudessa Plattari olis viihtyisä paikka.
#8 • • Ana-- Guest
Se on tää freestyle. Tää vuotaa yli laitojen. Teidän vika! TEIDÄN VIKA!
Kuulin että teillä kaikilla on sitäpaitsi pienet pippelit! :(

HÄRPÄTI HÄRPÄTI VUKK! Ehkä yleisrennompi asenne Other Chattiin ja tää
kakka voi siirtyä takas klubitukseen. Ilman Freestyleä digital beatkin olisi
bännätty aikapäiviä sitten, eikö totta? Nyt voidaan vaan puskea kaikkialta
muualta topicit tänne ja sanoa et "Hei, se on freestyle, ei me moderoida."
Ei posteja tarviikaan moderoida, mutta sillon tällön tällasia antisankareita
vois hieman siirrellä sivummalle. Tälle kaikelle on olemassa jo tuhatsata-
miljoonaa moderoimatonta paskafoorumia.

Freestylen tarkoitus taisi olla, että täällä olisi hauskaa. Pieleen meni. Tänne
ei muutaman alkuinnostuneen, hauskan topicin jälkeen oo tullu mitään jär-
kevää, ja ihmiset postaa nykyään tänne threadeja, jotka kuuluis other chat-
tiin, mutta niitä ei sinne siirretä koska heti toinen postaus on SUN DIKKIS ON
TOSI PIENI HEHEHEH :laugh: :( :crybaby: :) :angry: :heart: :eek: :hearts:

Pft. Ei tää oo digital beatista tai digital braunista tai daniel beatista tai
miss jareasta tai kuilusta tai mixasta tai FM:stä tai kenestäkään muusta
kiinni, tää typeryyden ja surkean huumorin likakaivo vaan vie foorumin
asialliselta sisällöltä liikaa huomiota. Postatkaa joku mode ihmeessä statis-
tiikkaa siitä, mikä on nykyään plattarin suosituin alue? Mä ikävöin niitä
järkeviä keskusteluja Other Chatissa ja muualla, sillon kun niitä vielä pos-
tattiin.

Oi niitä aikoja :)
#9 • • JussiS Guest

Kyllähän ne tietysti voisi yrittää välttää...
Mutta silloin ei juuri jäisi mitään luettavaa.

Toi tässä eniten vituttaakin, kun noilta postauksilta ei välty millään :/
#10 • • jUSSi Guest

Mä ikävöin niitä
tattiin.

kuin myös :heart:
#11 • • JussiS Guest

Mä ikävöin niitä
tattiin.

kuin myös :heart:

Tää nyt kuuluis feedback & supportiin, mut eiks vois harkita other chatin ja freestylen yhdistämistä jotenkin siten, että tätä yhdistettyä foorumia ei moderoitaisi ihan yhtä tiukasti, offtopic olisi sallittua jne, mutta asiattomuuksiin ei silti saisi mennä?

IMO Other Chat on tällä hetkellä suhteellisen turha, koskas sinne on mahdettu edes viimeksi perustaa topikki, jota ei ole siirretty freestyleen?
#12 • • Tapi T Guest

Nyt voidaan vaan puskea kaikkialta muualta topicit tänne ja sanoa et "Hei, se on freestyle, ei me moderoida."

Tämä on kieltämättä ihan fiksu pointti. Mutta toisaalta jos me lukitsemme alkuperäisen huurutopiikin, niin hyvin todennäköisesti sama topiikki ilmestyy pian Freestyleen.

Tänne ei muutaman alkuinnostuneen, hauskan topicin jälkeen oo tullu mitään järkevää, ja ihmiset postaa nykyään tänne threadeja, jotka kuuluis other chattiin, mutta niitä ei sinne siirretä koska heti toinen postaus on SUN DIKKIS ON TOSI PIENI HEHEHEH

Herääkin kysymys, että miksi ihmiset eivät perusta topiikkeja rohkeasti Other Chatin puolelle, jos pitävät topiikkia asiapitoisena ja vakavasti otettavana?

IMO tämäkin topiikki olisi parempi Other Chatissä.

Mä ikävöin niitä järkeviä keskusteluja Other Chatissa ja muualla, sillon kun niitä vielä postattiin.

Mä kans! Oletko muuten itse tehnyt parhaasi Other Chatin tason nostamiselle? ;)

IMO Other Chat on tällä hetkellä suhteellisen turha, koskas sinne on mahdettu edes viimeksi perustaa topikki, jota ei ole siirretty freestyleen?

Sauna- ja Kielitaito-topiikit perustettiin viime viikolla.
#14 • • Ana-- Guest

Nyt voidaan vaan puskea kaikkialta muualta topicit tänne ja sanoa et "Hei, se on freestyle, ei me moderoida."

Tämä on kieltämättä ihan fiksu pointti. Mutta toisaalta jos me lukitsemme alkuperäisen huurutopiikin, niin hyvin todennäköisesti sama topiikki ilmestyy pian Freestyleen.

Mielummin niin, ehkä lukittu topic herättää keskustelun aloittajaa miet-
timään enemmän, minne postaa. Pelkkä moved-linkki, joka vie topicciin
myös other chatin kautta lähinnä vaan tuplaa kyseiseen threadiin viittaa-
vat linkit. Ainakin "Moved:"-tekstit voisi jättää pois.

Herääkin kysymys, että miksi ihmiset eivät perusta topiikkeja rohkeasti Other Chatin puolelle, jos pitävät topiikkia asiapitoisena ja vakavasti otettavana?

Niinpä, hyvä kysymys. Ehkä se on turvallisempaa postata se anarkisti-
puolelle, jossa se saa varmasti ainakin kymmenisen replyä, jos ei muuta
niin puolimielistä vittuilua. Freestylen ja Other Chatin raja taitaa olla
muutenkin aika harmaa, varsinkin uusille postaajille.

Mä ikävöin niitä järkeviä keskusteluja Other Chatissa ja muualla, sillon kun niitä vielä postattiin.

Mä kans! Oletko muuten itse tehnyt parhaasi Other Chatin tason nostamiselle? ;)

Oon replyilly parhaani mukaan mielenkiintoisiin topikkeihin ja perus-
tanut itsekin muutaman, jos olen halunnut herättää keskustelua jostain
aiheesta. Inttitopicci hengaa tuolla etusivulla nyt kolmatta vuotta jo :)

Noi uudetkin keskustelut tuntuu olevan lähinnä listauksia (keneltä
pöllitty ja mitä, viikon linkki, mitä browseria käytät, mitä olet tehnyt
työksesi, etc..) Ei sinänsä niin että niissä olisi mitään vikaa jos jonkun
rikosuhrihistoria kiinnostaa, mutta mielipidekeskuselut tuolla on nykyään
aika vähissä. Voisinpa tästä muuten rynnätä perustamaan topicin :)
#15 • • Digital Beat Guest
Sen vaan omasta puolestani sanon että mun persoona oli liikaa joillekulle itsestään epävarmoille jäsenille siitä lähtien kun rekisteröidyin Platinumiin. Menemättä keneenkään henkilökohtaisesti ei mun vika jos joku ei kestä mua täällä ja jauhaa sitten p*skaa kun ei oma pää kestä. Platinumin säännöissä pitäs mun mielestä olla ensimmäisenä sääntönä -Kunnioita muita jäseniä kuten monissa muissa foorumeissa ™ on ollut jo vuodesta miekka ja kilpi. Ei mitään poikkeusta tietääkseni täällä siihen vaikka onkin Freestyle osio. Maailmaa ei voi ehkä kuitenkaan parantaa koskaan, mutta jos alotettaisiin vähän suvaitsevammasta asenteesta niin se olis jo hyvä alku. Kaikenlaista on tullut tähän ikään asti näettyä ja koettua.

ps: muistatte varmaan tämän erään moderaattorin suusta:
Platinum Spirit™ on nykyään tätä
#16 • • las Guest

Sen vaan omasta puolestani sanon että mun persoona oli liikaa joillekulle itsestään epävarmoille jäsenille siitä lähtien kun rekisteröidyin Platinumiin.

Itsestään epävarmoille? Huhhuh. On olemassa käsite terve itsekritiikki, jota sinulla ei tunnu olevan tipanvertaa. Ja se, että hyökkäät foorumille, postaat heikkoja biisejä suurin lupauksin, epäsuorien linkkien kera ja oot muutenkin äpärä, on liikaa missä vain foorumilla missä jäsenillä on vähänkään älliä päässä.

Maailmaa ei voi ehkä kuitenkaan parantaa koskaan, mutta jos alotettaisiin vähän suvaitsevammasta asenteesta niin se olis jo hyvä alku. Kaikenlaista on tullut tähän ikään asti näettyä ja koettua.

Rakas Kimmo, maailma on niin täynnä paskaa jo muutenkin, että kun sinä sitä suollat "biisi päivässä"-tahtia lisää niin onko ihme, että jengillä kilahtaa hermot heti?

ps: muistatte varmaan tämän erään moderaattorin suusta: Platinum Spirit(tm) on nykyään tätä.

En muista, mutta tiedän kyllä miten nopeasti asiallisilla jannuilla kääntyy asenteet negatiivisiks itestään ylimalkaista mölyä pitäviä kohtaan.

Onko sen puupääsi niin vaikea tajuta, että audio-alueella on ihan oikeasti osaavaa jengiä arvostelemassa? Kiitosta kyllä tulee, jos aihetta on. Sun toimintas on ollu disautuksen arvoista, joten suosittelen muuttamaan asenteita jos et halua saman paskan jatkuvan. Aamen.
#17 • • mosaik Guest

Sen vaan omasta puolestani sanon että mun persoona oli liikaa joillekulle itsestään epävarmoille jäsenille siitä lähtien kun rekisteröidyin Platinumiin.

Ja niin kukko kiekui liikaa väärää puuta...

Menemättä keneenkään henkilökohtaisesti ei mun vika jos joku ei kestä mua täällä ja jauhaa sitten p*skaa kun ei oma pää kestä.

Toisten ihmisten huomioonottaminen...onks tuttu lause? Älä delegoi
vastuutasi muiden oletetulle huonolle itsetunnole.

Platinumin säännöissä pitäs mun mielestä olla ensimmäisenä sääntönä -Kunnioita muita jäseniä kuten monissa muissa foorumeissa (tm) on ollut jo vuodesta miekka ja kilpi. Ei mitään poikkeusta tietääkseni täällä siihen vaikka onkin Freestyle osio.

Nojaat sääntöihin ja puolustaudut niillä -ajattelematta oman käytöksesi osuutta aiheuttamiiisi seurauksiin, vaatien muilta (kohtuutonta?)itsehillintää ja siihen taidat sitten jäädäkin.

Maailmaa ei voi ehkä kuitenkaan parantaa koskaan, mutta jos alotettaisiin vähän suvaitsevammasta asenteesta niin se olis jo hyvä alku. Kaikenlaista on tullut tähän ikään asti näettyä ja koettua.

Suvatsevainen asenne alkaa jokaisesta itsestään, myös sinusta.

ps: muistatte varmaan tämän erään moderaattorin suusta:
Platinum Spirit(tm) on nykyään tätä

Älä perustele käytöstäsi yleisellä tilanteella. Tee itse sen hyväksi jotakin rakentavaa

Yksinkertaista, eikö totta?
#18 • • Gnizhak Guest

Se on tää freestyle. Tää vuotaa yli laitojen. Teidän vika! TEIDÄN VIKA!
Kuulin että teillä kaikilla on sitäpaitsi pienet pippelit! :(

HÄRPÄTI HÄRPÄTI VUKK! Ehkä yleisrennompi asenne Other Chattiin ja tää
kakka voi siirtyä takas klubitukseen. Ilman Freestyleä digital beatkin olisi
bännätty aikapäiviä sitten, eikö totta? Nyt voidaan vaan puskea kaikkialta
muualta topicit tänne ja sanoa et "Hei, se on freestyle, ei me moderoida."
Ei posteja tarviikaan moderoida, mutta sillon tällön tällasia antisankareita
vois hieman siirrellä sivummalle. Tälle kaikelle on olemassa jo tuhatsata-
miljoonaa moderoimatonta paskafoorumia.

Freestylen tarkoitus taisi olla, että täällä olisi hauskaa. Pieleen meni. Tänne
ei muutaman alkuinnostuneen, hauskan topicin jälkeen oo tullu mitään jär-
kevää, ja ihmiset postaa nykyään tänne threadeja, jotka kuuluis other chat-
tiin, mutta niitä ei sinne siirretä koska heti toinen postaus on SUN DIKKIS ON
TOSI PIENI HEHEHEH :laugh: :( :crybaby: :) :angry: :heart: :eek: :hearts:

Pft. Ei tää oo digital beatista tai digital braunista tai daniel beatista tai
miss jareasta tai kuilusta tai mixasta tai FM:stä tai kenestäkään muusta
kiinni, tää typeryyden ja surkean huumorin likakaivo vaan vie foorumin
asialliselta sisällöltä liikaa huomiota. Postatkaa joku mode ihmeessä statis-
tiikkaa siitä, mikä on nykyään plattarin suosituin alue? Mä ikävöin niitä
tattiin.

Oi niitä aikoja :)

Tää todella kuuluis ehkä feedback & supporttiin, mutta mun mielestä toi freestyle oli plattarille kuin lobotomia. Ja sen pohjustus oli se ylettömän tiukka moderointiasenne, ettei threadi saanut haarottua yhtään. Näin keskustelusta tuli oikeasti todella suppeaa ja yksiulotteista. Mun mielestä aiheesta voi rönsyillä vapaasti, ja moderaattorin tehtävä on lähinnä rajottaa sitä senverran, että jos tuosta tulee uusi aihe, se uusi aihe ohjataan uuteen topicciin eikä lähdetä lukitsemaan sitä vanhaa vaan ohjataan se takaisin urilleen. Sensijaan jos joku heittää nykyään jonkun poikittaisen kommentin, topicci lentää freestyleen samantien. (Aijemmin siihen ilmaantui lukko). Mielummin sellasta isällistä varottelua, ja toistuvasta hommasta vois esim. privamessulla selittää jollekin et nyt menee yli rajan. Freestyle sensijaan on ihan turha asiallisille topiceille. Järjetöntä pörinää siellä voi pitää, joskaan sen tarpeellisuutta en itse nää.

Suurin riski tässä nyt on käyttäjien oman ajattelun vähentyminen "koska modet ohjaa sen kyllä oikeaan", mutta en usko, että tällaisessa paikassa käy niin. Jengi kuitenkin tiedostaa ne yhteisön säännöt aika hyvin, ja uusia neuvotaan aika hyvin tarpeen vaatiessa. (nyt itse topicin mukaiseen keskusteluun). DB herätti hirviän kohun postaamalla puolihuolimattoman kuulosta tuotantoa, josta alkuun heitettiin aika hämmästynyttä palautetta, sen jälkeen ihmeteltiin onko se tosissaan.. ja herran palautteeseen vastaaminen oli aika tyrmeää luettavaa. Itse yritin vastata palautteeseen kohtalaisen asiallisesti, joskin hieman tuomitsevaan sävyyn. Ja esimerkkinä käytän nyt vanhaa topiccia omakustanteen hinnasta:

Omasta mielestäni platinumin käyttäjien asenne DB:tä kohtaan kuvasi myös paljon sitä, kuinka paljon käyttäjät uskoivat että herran omakustannelevystä voisi yleisesti maksaa:
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=12294&postdays=0&postorder=asc&start=30 Tapi T, moderaattorina ei uskonutkaan asenteen olevan missään tekemisissä maksettavan hinnan perustana. Jolloin rajoitettiin taas ei-kovin-järkevää-keskustelua mielestäni älyttömällä lukolla. Toisaalta lukko oli ehkä hyvä, sillä herra rinta-pollari ei vieläkään ole ymmärtänyt kaikkea mitä tuossa yritin vähän huonosti vihjata.

ei mulla kai muuta
#19 • • Tapi T Guest

oot muutenkin äpärä

Henkilökohtaisuudet eivät vieläkään kuulu tälle forumille.
#20 • • Digital Beat Guest

oot muutenkin äpärä

lukko ja kuitti ei voi muuta sanoa, asenteissa on toivomisen varaa.
[/quote]