Digital mikä lie ja sen vaikutukset

154 posts, 8 pages, 18,565 views

#21 • • Digital Beat Guest

Tapi T, moderaattorina ei uskonutkaan asenteen olevan missään tekemisissä maksettavan hinnan perustana. Jolloin rajoitettiin taas ei-kovin-järkevää-keskustelua mielestäni älyttömällä lukolla.

osittain samaa mieltä mutta keskustelu alkoi mennä jo vähän vittuilun puolelle varmaan siksi lukkoa.
#22 • • Digital Beat Guest

Sen vaan omasta puolestani sanon että mun persoona oli liikaa joillekulle itsestään epävarmoille jäsenille siitä lähtien kun rekisteröidyin Platinumiin.

Itsestään epävarmoille? Huhhuh. On olemassa käsite terve itsekritiikki, jota sinulla ei tunnu olevan tipanvertaa. Ja se, että hyökkäät foorumille, postaat heikkoja biisejä suurin lupauksin, epäsuorien linkkien kera ja oot muutenkin äpärä, on liikaa missä vain foorumilla missä jäsenillä on vähänkään älliä päässä.

eihän äpärällä voi olla älliä päässä? Tottakai postaan biisejä jos niistä saa rakentavaa palautetta. Sinunlaisia besserwissereitä maailmassa kyllä riittää.
#23 • • Digital Beat Guest

Nyt siis _ihan_ oikeesti

Digital beat: sun postit on aiheuttaneet tällä forumilla eniten riitoja koko forumin olemassaolon aikana. Voisit varmaan miettiä miksi ja olisiko siinä päässä kenties parannettavaa?

Te jotka koko ajan replyytte digital beatin posteihin: teidän postit on laskeneet tän forumin tasoa niin paljon, että tätä ei oo oikeesti kiva lukea. Miettikää onko joka kerta pakko replytä.

Pyydän todella kauniisti:

Kiitos, voisitteko lopettaa. Nykyinen linja ei voi johtaa mihinkään muuhun kuin ihmisten kiinnostuksen vähenemiseen joka koituu tän forumin kuolemaksi.

Toivottavasti te oikeesti tajuutte. Jos ette tajua niin toivottavasti moderaattorit tekee asian eteen jotain.

Tää ei oo enää kivaa :(

t. ville

ehkäpä on siellä päässä kans ajateltavaa, miksi pitää laitta alkuunkaan näitä posteja. Ajatteleppa nyt mun kannalta tilannetta. Ei mun mielestä oo kivaa kun jatkuvasti muistutetaan. Vaikka sulla olikin positiivinen ajatus niin dissaajat saavat tästä vaan lisää intoa.
#24 • • rewind Guest

Ajatteleppa nyt mun kannalta tilannetta.

No minä ajattelen. Kun sulla kerran on nimeä ulkomailla ja levyt myy, niin miksi jaksat enää kirjoitella tänne kotimaan foorumeille? Suomessa kun on muutenkin pienet elektronisen musiikin markkinat.

Eihän Darudekaan tänne kirjoita, jos ei se sitten ole sinä (sävellystaidosta päätellen voisi hyvin ollakin). :confused:
#26 • • las Guest

Ja se, että hyökkäät foorumille, postaat heikkoja biisejä suurin lupauksin, epäsuorien linkkien kera ja oot muutenkin äpärä, on liikaa missä vain foorumilla missä jäsenillä on vähänkään älliä päässä.

lukko ja kuitti ei voi muuta sanoa, asenteissa on toivomisen varaa.

Joo, anteeksi nyt suuresti suora kielenkäyttö, mutta kun käytöksesi vaan on omaan, mielestäni melko nöyrään elämäntapaan nähden täyttänyt kaikki äpärän merkit niin 180% että piti tuo sanoa. Jos pystyt yhtään ymmärtämään mitä mahdan tarkoittaa.

ps: muistatte varmaan tämän erään moderaattorin suusta:
Platinum Spirit(tm) on nykyään tätä

Älä perustele käytöstäsi yleisellä tilanteella. Tee itse sen hyväksi jotakin rakentavaa

Yksinkertaista, eikö totta?

Musta tää oli hyvä idis! Mitä ite pidit Digital Beat?
#27 • • Digital Beat Guest

Ja se, että hyökkäät foorumille, postaat heikkoja biisejä suurin lupauksin, epäsuorien linkkien kera ja oot muutenkin äpärä, on liikaa missä vain foorumilla missä jäsenillä on vähänkään älliä päässä.

lukko ja kuitti ei voi muuta sanoa, asenteissa on toivomisen varaa.

Joo, anteeksi nyt suuresti suora kielenkäyttö, mutta kun käytöksesi vaan on omaan, mielestäni melko nöyrään elämäntapaan nähden täyttänyt kaikki äpärän merkit niin 180% että piti tuo sanoa. Jos pystyt yhtään ymmärtämään mitä mahdan tarkoittaa.

ps: muistatte varmaan tämän erään moderaattorin suusta:
Platinum Spirit? on nykyään tätä

Älä perustele käytöstäsi yleisellä tilanteella. Tee itse sen hyväksi jotakin rakentavaa

Yksinkertaista, eikö totta?

Musta tää oli hyvä idis! Mitä ite pidit Digital Beat?

ms_frus.jpg
#28 • • Laite Guest

ms_frus.jpg

Ooh, hieno kuva. Ooks ihan itse osannut tehdä tollasen? :eek:
#29 • • Digital Beat Guest

ms_frus.jpg

alko vaan olla vitutusasteikko kohalla 90/100
#30 • • rewind Guest

Ollaan siis melkein tasoissa. Vähän sulla on silti vielä kirimistä.
#31 • • drS Guest
tämäkin topicci todistaa sen että ilman freestyleä platinum olisi yhtä tylsä ja konservatiivinen kuin muutkin foorumit (poikkeuksena tietenkin klubbari, joka on vaan tylsä)

ilman freestyleä ei serotonot:kaan olisi alkanut aktiivisesti "ilahduttamaan" kanssarekisteröityneiden päiviä!
#32 • • Adam t Guest

ms_frus.jpg

Otas se lämmin nauhakompressio pois päältä niin alkaa tunteet viilenemään. :excellent:
#33 • • Tres Guest
Jaa jaa.

IMNSHO joku Digital Beat on/oli vaan tuorein
katalyytti jo jonkin aikaa ennen ko.
nimimerkin ilmestymistä ilmenneelle
suuntaukselle, en oikein osaa
syyllistää yhtä pohjoisen jäärää siitä
että täällä on (jopa mun mielestä :mad:) ollut
harvinaisen takakireä kyräilymentaliteetti
siitä lähtien kun bannaaminen otettiin
varteenotettavaksi vaihtoehdoksi
moderointipolitiikassa.

En nyt tarkoita sitä, että nykytila pelkästä
moderointilinjauksesta johdu, saati siitä että
Freestyle perustettiin, tai siitä että tiettyjen
konemusiikin alagenret saivat omat foruminsa,
tai siitä että muutamat näiden muiden forumien
käyttäjät kävivät yhdessä vaiheessa säännöllisesti
täällä naureskelemassa ja vittuilemassa
plattarin karvatossumeiningille (ollen toki
myöhässä: jo siinä vaiheessa karvat
olivat siirtyneet klubitukseen) terrorisoiden
ainakin omalta kohdaltani aika tehokkaasti
täällä vallinnutta fiilistä, tai siitä että
kaikkien näiden ulkoisten paineiden alaisina
tavalliset käyttäjät alkoivat asennoitua
nihkeästi koko plattariin ja kirjoituksiin
alkoi tulla yhä varovaisempi ja jollain
tavalla jo valmiiksi puolustava tai hyökkäävän
sarkastinen sävy. Mutta jotain indigoi se,
että bannaaminen koettiin parhaaksi tavaksi
ratkaista tiettyjä ongelmia.

Ei nykytila johdu yhdestä käyttäjästä,
ei edes FM:stä, tai edes kaikista käyttäjistä yhdessä
vaikka toistuvasti olenkin hokenut että
käyttäjät tekevät forumin ja keskustelijat
keskustelun. Pikemminkin nykytila on
olosuhteiden summa.

Voi olla, että olen hahmottanut kokonaisuuden
väärin tässä vuosien varrella, mutta mistään
platinum-hengestä (jota siis on, rakkaat lapset,
joskus ihan aikuisten oikeastikin ollut olemassa)
ei ole enää pitkään aikaan voinut puhua, ja
sen mukana ainakin itseltäni on hävinnyt suurin
innostus osallistua keskusteluihin, vaikka
keskusteluiden asiasisältö sinänsä olisi miten
kiinnostava tahansa.

No, tämä yksittäinen avautuminen
nyt poikkeuksena :scared:
#34 • • Homegrove Guest

tiettyjen
konemusiikin alagenret saivat omat foruminsa

Mitkäs?
#35 • • dixoff Guest

Mitkäs?

Tämä ja tämä nyt ekana tulivat mieleen.
#36 • • Homegrove Guest
Ah, ymmärsin väärin. Käsitin että Tres vihjasi Platinumilla joidenkin foorumien keskittyvän joihinkin musiikintyyleihin. Olen silleen vähän tyhmä.
#37 • • Jukka I Guest

kiinnostava tahansa.

Eipä ole kokemusta tästä platinum-hengestä joka alkuaikoina ilmeisesti vallitsi.

Mulle kaikkein tärkeintä platinum-henkeä on se, että täällä on omilla aivoillaan ajattelevia yksilöitä, jotka eivät mukisematta niele mitä tahansa paskaa. Olisin paljon huolestuneempi foorumin nykytilasta, jos tännekin leviäisi Klubitus-tyylinen tasapäistävä pseudo-suvaitsevaisuus-plur-mentaliteetti, joka pyrkii takaamaan suurimmillekin ääliöille tietyn tasa-arvon riippumatta heidän käytöksestään (tästä kertovat Klubituksen lukuisat "oletko muka itse sen parempi" -tyyliset vastineet, joita kriitikoille satelee asiallisenkin kommentoinnin päälle). Plattarissa jokaisen käyttäjän henkilökohtainen vastuu on suurempi ja tämä on yleisen tason kannalta pelkästään hyvä juttu.

Jos tällaisia DB-tyylisiä kädenvääntöjä tapahtuu silloin tällöin, niin se on silti pieni hinta foorumista, josta löytyy kriittistä ajattelua ja halua ylläpitää tiettyä tasoa. Yksittäisiä ylilyöntejä on toki tämänkin episodin aikana tapahtunut puolin ja toisin, mutta tapahtukoon, jos vaihtoehtona on se, että kaikki ovat hiljaa ja suvaitsevat maailman tappiin asti samalla kun paskaa tungetaan kurkusta alas.

Täällä ei ole ilkeitä ihmisiä. Väitän, että jokaista uutta jäsentä pidetään oletusarvoisesti ns. hyvänä tyyppinä, ellei tämä itse käytöksellään murenna tätä kuvaa. Ketään ei tietääkseni ole puhtaasta plattariväestön pahansuopuudesta lynkattu. Puheet yleisen ilmapiirin heikkenemisestä ovat tuulesta temmattuja, ellei joku keksi vakuuttavampaa todistusaineistoa kuin tämä yksi yksittäinen tapaus.
#38 • • JussiS Guest

kiinnostava tahansa.

No mutta kun katsoo tota "Post your platinum" -threadia, niin huomaa ettei siitä alkuperäisestä enää ole kuin muutamat vanhat jäärät enää mestoilla. Mäkin muistan sentään sen kun oli siistii olla "plattari-possee", vaikken lähellekään ensimmäisiä jäseniä ollutkaan. Vanhat ajat ei koskaan palaa, mutta kyllä mä silti tästä nykyisestä tykkään, täällä saa yleensä fiksua keskustelua aikaiseksi aiheesta kuin aiheesta, ja onhan täällä vieläkin melkein kaikki kaverit :)
#39 • • Tapi T Guest

moderointipolitiikassa.

IMHO moderaattorit ovat olemassa siksi, että forum pysyisi kasassa ja helposti luettavana. Jos joku ei useiden ystävällisten ohjeiden, kehoitusten ja viime kädessä varoitteluidenkaan jälkeen ota opikseen, niin bännääminen on mielestäni oikeastaan ainoa vaihtoehto. Tämän vuoksi ainakin mun mielestä on päivän selvää, että bännääminen on moderointipolitiikassa varteenotetttava vaihtoehto siinä missä topiikkien sulkeminen tai niiden siirtäminenkin.

Mutta mitä sitten tulee koko Digital Beat-tapaukseen, niin toivon totisesti, ettei sama meninki lieveilmiöineen toistuisi enää koskaan. Parin edellisen viikon aikana täällä on ollut niin älytön perseily päällä, että vieläkin hirvittää. Kiitoksen tästä kaikesta saatte kollektiivisesti kaikki te, jotka olette jaksaneet pitää tulta yllä.
:panic:
#40 • • jUSSi Guest

moderointipolitiikassa.

Nyt täytyy olla erimieltä, sillä olen tässä samoilla linjoilla Jukka I:n kanssa. Jotta Platinum ei muuttuisi toiseksi klubitukseksi (no pun intended), täytyy yhteisön (tässä tapauksessa siis platinumin käyttäjien) luoda itselleen jonkinlainen yhteinen käyttäytymismalli, eli suomeksi säännöt. Näitä sääntöjä valvotaan pääasiassa muiden käyttäjien toimesta ja vain räikeimmissä sääntöjen rikkomistapauksissa moderaattorit puuttuvat peliin. Moderaattoritkin ovat vain aktiivikäyttäjiä, joilla on oikeudet sulkea ja siirtää topikkeja. (Haluan tässä muistuttaa, että bännäys on hyvin äärimmäinen toimenpide ja siihen on oikeudet vain ylläpitäjällä.)

Suomeen on muodostunut monta erilaista elektroniseen musiikkiin ja sen lieveilmiöihin keskittyvää foorumia ja niistä jokainen täyttää jonkin tarpeen. Platinum on mielestäni se "vakavasti otettava" foorumi, jonka viehätys on nimenomaan asiallisuudessa. Tämän takia on joskus otettava järeätkin aseet käyttöön, sillä asiapitoisuus ei tule säilymään ilman mitään kontrollia.

Platinumin funktio on tarjota asiallinen keskustelufoorumi (ala)kulttuurillemme. Perseilyä varten on olemassa monta muuta foorumia, jossa se jopa kuuluu asiaan, mutta täällä se ei ole toivottavaa.

"Takakireä" moderointipolitiikka ei siis tarkoita ilmaisunkieltämistä, vaan se rajoittuu poistamaan idioottimaiset mielenilmaisut ja suorat vittuilut. Niin kauan kun asiat sanotaan edes suhteellisen asiallisesti, minä en ainakaan aio puuttua moderointimielessä mihinkään, vaikka itse Jeesusta vituttaisi.

Platinum on virkamiesmäinen foorumi ;)