IMNSHO joku Digital Beat on/oli vaan tuorein
katalyytti jo jonkin aikaa ennen ko.
nimimerkin ilmestymistä ilmenneelle
suuntaukselle, en oikein osaa
syyllistää yhtä pohjoisen jäärää siitä
että täällä on (jopa mun mielestä :mad:) ollut
harvinaisen takakireä kyräilymentaliteetti
siitä lähtien kun bannaaminen otettiin
varteenotettavaksi vaihtoehdoksi
moderointipolitiikassa.
Nyt täytyy olla erimieltä, sillä olen tässä samoilla linjoilla Jukka I:n kanssa. Jotta Platinum ei muuttuisi toiseksi klubitukseksi (no pun intended), täytyy yhteisön (tässä tapauksessa siis platinumin käyttäjien) luoda itselleen jonkinlainen yhteinen käyttäytymismalli, eli suomeksi säännöt. Näitä sääntöjä valvotaan pääasiassa muiden käyttäjien toimesta ja vain räikeimmissä sääntöjen rikkomistapauksissa moderaattorit puuttuvat peliin. Moderaattoritkin ovat vain
aktiivikäyttäjiä, joilla on oikeudet sulkea ja siirtää topikkeja. (Haluan tässä muistuttaa, että bännäys on hyvin äärimmäinen toimenpide ja siihen on oikeudet vain ylläpitäjällä.)
Suomeen on muodostunut monta erilaista elektroniseen musiikkiin ja sen lieveilmiöihin keskittyvää foorumia ja niistä jokainen täyttää jonkin tarpeen. Platinum on mielestäni se "vakavasti otettava" foorumi, jonka viehätys on nimenomaan asiallisuudessa. Tämän takia on joskus otettava järeätkin aseet käyttöön, sillä asiapitoisuus ei tule säilymään ilman mitään kontrollia.
Platinumin funktio on tarjota
asiallinen keskustelufoorumi (ala)kulttuurillemme. Perseilyä varten on olemassa monta muuta foorumia, jossa se jopa kuuluu asiaan, mutta täällä se ei ole toivottavaa.
"Takakireä" moderointipolitiikka ei siis tarkoita ilmaisunkieltämistä, vaan se rajoittuu poistamaan idioottimaiset mielenilmaisut ja suorat vittuilut. Niin kauan kun asiat sanotaan edes suhteellisen asiallisesti, minä en ainakaan aio puuttua moderointimielessä mihinkään, vaikka itse Jeesusta vituttaisi.
Platinum on virkamiesmäinen foorumi ;)