Digital mikä lie ja sen vaikutukset

154 posts, 8 pages, 18,588 views

#101 • • kytkönen Guest

Mä en tiedä onko päähäni naksahtanut syyttä vai syyllä tuntuma että sähän tässä oot kaikista katalin hymistelijä koko foorumilla. :D Sillä erotuksella että astut suuren joukon eli "jengin" olkapäille yhden onnettoman sijaan.

"Te olette aivan hölmöja kun teette näin. Itse olen koko roskan yläpuolella ja mulla on parempaakin tekemistä" :p

ps. nyt sun pitää syyttää mua samasta epäkäytöksestä

noh, mutta mä ylensä kritisoin sillä erolla, etten mene ylensä henkilökohtaisuuksiin tai ihan out-of-line kommenttieni kanssa, ellei joku toinen sitä .. öh, "pyydä".

mun mielestä tää db homma kuvaa taas todella tyypillistä suomalaista ahdasmielistä ja ehkäpä jopa kateellista ("voi ei, db pitää itestään melua vaiks mun mielest sen musa on paskaa, ei kai se vie mun levytysdiilii :eek:") ajattelua. eiköhän jokainen nyt ole enemmän tai vähemmän rakentavasti ole tehnyt selväksi mitä mieltä he hemmosta ovat + db sai bannit (oli trolli tai ei) ... joten ...

äh, jatkakaa ihan sama mulle :D

asparagus-sizes-160.jpg
#102 • • kytkönen Guest
joo ja luin just gwen poustauksen ja allekirjoitan sen täysin.

muutenkin tällänen "quality control a la platinum" voi todellakin loppupeleissä vain rajoittaa koko touhua. mut anyhow, eihän plattari kiksuboardina edes oo ihan mun heiniä...

peace
#103 • • Juha Vilkamo Guest
Ens alkuun mainittakoon että tämä postaus ei ole mikään puolustus, koska en nyt kovinkaan aktiivisesti osallistunut db-keissiin, mitä nyt sillointällöin ehdottelin miehen bannaamista sirkuksen lopettamiseksi.

Ja toinen, etten oo mitenkään vakavalla mielellä liikenteesä. :)

noh, mutta mä ylensä kritisoin sillä erolla, etten mene ylensä henkilökohtaisuuksiin tai ihan out-of-line kommenttieni kanssa, ellei joku toinen sitä .. öh, "pyydä".

Mä puhuin nyt siitä että sorrut samaan mistä muita kritisoit. Piirrät ikäänkuin kehän platinuminkäyttäjien ympärille kuvitellen että ringin sisässä vallitsisi jonkinasteinen samankaltaisuus ja osoitat sormella sanoen: "minä en pönkitä egoani muiden kustannuksella kuten te, olen siis teitä parempi"

mun mielestä tää db homma kuvaa taas todella tyypillistä suomalaista ahdasmielistä ja ehkäpä jopa kateellista ("voi ei, db pitää itestään melua vaiks mun mielest sen musa on paskaa, ei kai se vie mun levytysdiilii :eek:") ajattelua.

Tietty liioittelet yms yms, mutta otanpa kommenttisi kuitenkin sanasta sanaan ja sanon että nyt kuljetaan aika pitkällä korvessa. Vai puhutko nyt itsestäsi? :)

äh, jatkakaa ihan sama mulle :D

"Itse olen keissin yläpuolella ja mulla on parempaakin tekemistä" ;)

---

gweanna kirjoitteli hyvin, mutta hämmästelisin vielä ääneen että mistä toi ajatus oman egon pönkittämisestä oikein kumpuaa? Kyse on yksinkertaisesti siitä että platinum on perinteisesti ja tavoitteellisesti ollut asiapitoinen foorumi jossa voi harrastaa keskustelua joka jokseenkin poikkeaa irkistä (toisin kuin joillakin foorumeilla ;). Useita vuosia kirjoitelleilla ihmisillä yksinkertaisesti naksuu hermo kun joku tulee vetämään kerralla koko homman vitsiksi, ja on selvää että ylilyöntejä tapahtuu.

Kaiken lisäksi db on ollut enimmäkseen platinumin ulkopuoleinen ilmiö. Suurin osa aiheeseen liittyvästä vitsailusta on kuulunut irkissä ja irlissä, huomattavan suurelta osin ihmisiltä jotka eivät käytä aktiivisesti tätä foorumia. On siis kumma syyttää plattaria tai sen käyttäjiä tästä ilmiöstä.

ja loppuun vielä:

mut anyhow, eihän plattari kiksuboardina edes oo ihan mun heiniä...

king.gif
#104 • • Daniel Braun Guest

Täytyyhän aina olla se yks "DB".
Yhdessä vaiheessa se oli Jarea.
Sitten minä sain olla vittulun kohteena...
Ja sitten tuli Digital Beat.

Mutta mikä on nyt esim meidän kolmen erona?

2 älys lähtee, yks jäi.

:thumbup:

ööö....
Digital Beat pistettiin pihalle ;)
Ei siis älynnyt lähteä.

Jarea ei ole mihinkään kadonnut.
Ehkä pitää nykyään hieman matalanpaa profiilia kuin ennen.

Ja minä.
Mihinköhän minä katoaisin?
Mikäs pahan tappaisi...
#105 • • kytkönen Guest

Täytyyhän aina olla se yks "DB".
Yhdessä vaiheessa se oli Jarea.
Sitten minä sain olla vittulun kohteena...
Ja sitten tuli Digital Beat.

Mutta mikä on nyt esim meidän kolmen erona?

2 älys lähtee, yks jäi.

:thumbup:

ööö....
Digital Beat pistettiin pihalle ;)
Ei siis älynnyt lähteä.

Jarea ei ole mihinkään kadonnut.
Ehkä pitää nykyään hieman matalanpaa profiilia kuin ennen.

Ja minä.
Mihinköhän minä katoaisin?
Mikäs pahan tappaisi...

enhän mä tässä mitään muuta oo väittänytkään, mä olen teidän yläpuolella ja junkka on parempaa musaa ku kaikki muut yhteensä :cool:
#106 • • Daniel Braun Guest

enhän mä tässä mitään muuta oo väittänytkään, mä olen teidän yläpuolella ja junkka on parempaa musaa ku kaikki muut yhteensä :cool:

:mad: :mad:
Kuule, junkka on semmosta hippimusaa.
Ei oo riittävän rankkaa!!1!
Niinku Protsku ja Neon* on ihan hiton kovia.
Vähänkö ne tekee hiton kovia biisejä1!! :mad:

Polkka 4 ever!

*dissaamatta oikeesti Proteusta & Neonia. Lajissaan kyl teknisesti ihan hyviä levyjukkia.
Musa vaan ei putoa allekirjoittaneelle.
Vaikka uppoaakin hyvin monelle, ehkä jopa liian monelle, "tavikselle"/bileissä ensikertoja käyvälle...
#107 • • serotonot Guest

*dissaamatta oikeesti Proteusta & Neonia. Lajissaan kyl teknisesti ihan hyviä levyjukkia.
Musa vaan ei putoa allekirjoittaneelle.
Vaikka uppoaakin hyvin monelle, ehkä jopa liian monelle, "tavikselle"/bileissä ensikertoja käyvälle...

Miten joku musa voi upota liian monelle? Ja mikä siinä monelle uppoamisessa on pahaa?
#108 • • Contour Guest

Mä puhuin nyt siitä että sorrut samaan mistä muita kritisoit. Piirrät ikäänkuin kehän platinuminkäyttäjien ympärille kuvitellen että ringin sisässä vallitsisi jonkinasteinen samankaltaisuus ja osoitat sormella sanoen: "minä en pönkitä egoani muiden kustannuksella kuten te, olen siis teitä parempi"

mun mielestä tää db homma kuvaa taas todella tyypillistä suomalaista ahdasmielistä ja ehkäpä jopa kateellista ("voi ei, db pitää itestään melua vaiks mun mielest sen musa on paskaa, ei kai se vie mun levytysdiilii :eek:") ajattelua.

Tietty liioittelet yms yms, mutta otanpa kommenttisi kuitenkin sanasta sanaan ja sanon että nyt kuljetaan aika pitkällä korvessa. Vai puhutko nyt itsestäsi? :)

"Itse olen keissin yläpuolella ja mulla on parempaakin tekemistä" ;)

onhan se paljon parempi olla menemättä henkilökohtaisuuksiin ja pysyä asiallisella linjalla ku heitellä ympäriinsä out of line - kommentteja. eli siis sanon tän nyt sulle ääneen vaik sä sitä niin pelkäätkin. PAREMPI ihminen ei mene turhaan henkilökohtaisuuksiin. Ja kuten vanha ja viisas presidenttimme sanoi, on asia niin että silloin kun provosoidaan ei pidä provosoitua. be the bigger man !

..ja miten niin kuljetaan pitkällä korvessa ? siitähän jengi on vissiin eniten herneitä nenään vetäny et digital beatin "shameless self promotion" on ollu tälle boardille vähän liiankin häikäilemätöntä, ihan ku tääl jengi kelais et perustettujen topikkien määrä korrelois johonki rajallisesti jaossa olevaan feimin määrään skenessä. i say fuck the skene ja unohtakaa pienet piirit ( kyllä , juha vilkamo mä just piirsin monta pientä ympyrää sun ja muiden ympärille ! ) ja tehkää/kuunnelkaa vaan sitä musiikkia, murehtikaa vähemmän niistä ulkomusiikillisista seikoista, jos todella on niin että its all about the music. jos musa on laatua, siitä tullaan kyllä kuulemaan vaik pleitis ei luekaan digital beat / danny brown / miss jarea.

tuntuu vähän et tääl on näitä ihmeen genren portinvartijoita yhtä monta ku kirjautuneita käyttäjiä.

...but whatever you do, junkka will prevail !! :happyroll:
#109 • • pinnie Guest

...but whatever you do, junkka will prevail !! :happyroll:

Tätä se on ku junkkapäät päästetään ilman ennakkomoderointia riehuu tänne :D
#110 • • Tres Guest

Jäbä on kyl niin skutsis välil :heart:
#111 • • Jukka I Guest

siitähän jengi on vissiin eniten herneitä nenään vetäny et digital beatin "shameless self promotion" on ollu tälle boardille vähän liiankin häikäilemätöntä, ihan ku tääl jengi kelais et perustettujen topikkien määrä korrelois johonki rajallisesti jaossa olevaan feimin määrään skenessä.

Harvinaisen kaukaa haettu hypoteesi. Ainakin omalla kohdalla ajoittainen avautuminen ei johtunut mistään ihme feimitaistelusta vaan puhtaasti siitä, etten satu pitämään ylimielisistä omaan napaan tuijottelijoista jotka haluavat nostaa itsensä kaiken arvostelun yläpuolelle. En täällä enkä oikeassa elämässä.

En myöskään tajua, mitä niin ylevää on siinä että pitää suunsa supussa em. käytöstä kohdatessaan. Hiljaisuus tarkoittaa toimintatavan hyväksymistä, nettifoorumilla enemmän kuin missään muualla. Jos kukaan ei avautuisi, paikka olisi pian täynnä kaiken maailman henkseleiden paukuttelijoita. "Provosoituminen" on terve reaktio, jonka voi täysin hyvin toteuttaa vajoamatta vastapuolen tasolle.
#112 • • Juha Vilkamo Guest
Contour, luitko edes tuota postaustani mitä lainasit tohon? Voi olla että kirjoitin epäselvästi mutta pyydän että edes yrittäisit ymmärtää luettua tekstiä. Ei tunnu kovin mielekkäältä vääntää asioita rautalangasta kuten esim. sitä ettei kyse ollut henkilökohtaisuuksiin menemisestä tai menemättömyydestä vaan ihmisen taipumuksesta asettaa itsensä muiden yläpuolelle samalla kuvitellen ettei näin tee tai että väittämä on oikeutettu.

Jne.

Joka tapauksessa mua hämmästyttää sunnuntaipsykologit jotka kuvittelevat pystyvänsä tekemään jotain arvioita muiden ihmisten motiiveista muutaman kirjoitetun rivin perusteella. "Tämä on selvää kateutta"

Tai sitten menin taas trolliin. :p

..ja äläkä käsitä mua väärin siinäkään suhteessa, että asettuisin junkkaa/junkkabimboja vastaan, päinvastoin. Ana voi todistaa. :)
#113 • • Contour Guest

Harvinaisen kaukaa haettu hypoteesi. Ainakin omalla kohdalla ajoittainen avautuminen ei johtunut mistään ihme feimitaistelusta vaan puhtaasti siitä, etten satu pitämään ylimielisistä omaan napaan tuijottelijoista jotka haluavat nostaa itsensä kaiken arvostelun yläpuolelle. En täällä enkä oikeassa elämässä.

no just toi asenne muuttaakin lopulta kaikenmaailman digital beattien orjaksi, jos ei pysty hyväksymään sitä että tollasia henkselin paukuttelijoita on maailma pullollaan. ne ei lopu täältä eikä oikeastakaan elämästä. helpommalla pääsisit jos scrollaisit yli ja jättäisit omaan arvoonsa.

En myöskään tajua, mitä niin ylevää on siinä että pitää suunsa supussa em. käytöstä kohdatessaan. Hiljaisuus tarkoittaa toimintatavan hyväksymistä, nettifoorumilla enemmän kuin missään muualla. Jos kukaan ei avautuisi, paikka olisi pian täynnä kaiken maailman henkseleiden paukuttelijoita. "Provosoituminen" on terve reaktio, jonka voi täysin hyvin toteuttaa vajoamatta vastapuolen tasolle.

fine, tartu jokaikiseen sanaan ja tekoon jota sä et toimintatavaksi hyväksy, mut sul on iso työ muuttaessas tätä maailmaa paremmaks paikaks. welcome to the real world :happyroll:

... joten ei kai sit muutaku siit vaa provosoitumaan ! tosikkoudessa on vaan aina tietyt riskit. helposti sitä tekee itestään tahtomattaan pellen ku langat karkaa omista käsistä ja huomaa et youre the only one angry. tosikkoudelle on aikansa ja paikkansa ja digi beat on tainnut tässä matsissa pitää lankoja alusta alkaen.

now look whos got game ?

...digital beat johtaa 2-1.
#114 • • gwe Guest

gweanna kirjoitteli hyvin, mutta hämmästelisin vielä ääneen että mistä toi ajatus oman egon pönkittämisestä oikein kumpuaa? Kyse on yksinkertaisesti siitä että platinum on perinteisesti ja tavoitteellisesti ollut asiapitoinen foorumi jossa voi harrastaa keskustelua joka jokseenkin poikkeaa irkistä (toisin kuin joillakin foorumeilla ;). Useita vuosia kirjoitelleilla ihmisillä yksinkertaisesti naksuu hermo kun joku tulee vetämään kerralla koko homman vitsiksi, ja on selvää että ylilyöntejä tapahtuu.

Toi oman egon pönkitys oli kieltämättä kova yleistys (oiskohan turha päteminen parempi sana) ja koskee aika monia nettitauluja ja nettikirjoittelua yleensä .. jotenkin vaan tuntuu usein siltä, että kun asioista aletaan keskustelemaan netissä se menee sellaseks joopas-eipäs-väittelyks, yritetään kumota toisen mielipiteitä tai pistää jollain tavalla paremmaksi. Itse asia jää syrjään sivuseikaksi. Jos ei pidä jonkun toisen musiikista tai mielipiteistä/asenteista niin hyökätään tai yritetään osoittaa toisen mielipide "huonoksi" (huom yleistystä taas!) tai mennään niihin henkilökohtaisuuksiin. Missä on ihmisten yritys ymmärtää "erilaisuutta", avarakatseisuus ja toisten ihmisten "kuuntelutaito"? Ymmärrätkö Juha, mitä ajan takaa? Itse en koe oloani loukatuksi/uhatuksi, jos asiat/mielipiteet taistelee keskenään jonkun toisen kanssa.

Mutta sillon mulla kyllä nousee karvat pystyyn, jos mua kutsutaan junkkabimboksi!!!! :D

a n n a
#115 • • pinnie Guest
JunkkaBimbo!! :hearts:
#116 • • kytkönen Guest

Jäbä on kyl niin skutsis välil :heart:

ja sä niin totinen :hearts:
#117 • • kytkönen Guest
haha ja nyt luettuani noi muutkin poustit ni voi sanoo et kaikki tääl tuntuu olevan erittäin skutsissa :laugh: :crybaby: :laugh:

ohhoh. nojoo, mä oon sanonu sanottavani tähän db bullshittiin, over'n'out :laugh:
#118 • • alke Guest
onpa ollut perusteellisen järjetön threadi alusta alkaen.

miten te jaksatte :)
#119 • • Jukka I Guest

no just toi asenne muuttaakin lopulta kaikenmaailman digital beattien orjaksi, jos ei pysty hyväksymään sitä että tollasia henkselin paukuttelijoita on maailma pullollaan. ne ei lopu täältä eikä oikeastakaan elämästä. helpommalla pääsisit jos scrollaisit yli ja jättäisit omaan arvoonsa.

Katsos kun osa meistä kokee "helpommalla pääsemistä" tärkeämmäksi tuoda mielipiteensä julki ja koettaa vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja asenteisiin. Edes joskus. Jos se Plattarissa tarkoittaa kahden minuutin replyn kirjoittamista joka sadanteen kommentointia kaipaavaan viestiin, voidaan tuskin puhua orjuudesta.

fine, tartu jokaikiseen sanaan ja tekoon jota sä et toimintatavaksi hyväksy, mut sul on iso työ muuttaessas tätä maailmaa paremmaks paikaks. welcome to the real world :happyroll:

Tyypillinen mustavalkoinen ajattelumalli. Maailma on perseestä, eikä yksi ihminen voi poistaa siitä kaikkea pahaa, joten ei vaivauduta tekemään edes sitä osuutta johon yksi ihminen kykenisi. Ja kyllä, olen tietoinen että Plattarin ulkopuolisessa maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia.

... joten ei kai sit muutaku siit vaa provosoitumaan ! tosikkoudessa on vaan aina tietyt riskit. helposti sitä tekee itestään tahtomattaan pellen ku langat karkaa omista käsistä ja huomaa et youre the only one angry.

Been there, done that. Eikä haittaa tippaakaan. Mieluummin tosikko provosoituja kuin kaiken maailman sonnan suvaitseva pluristelija.

now look whos got game ?

On tärkeintä toimia itselleen uskollisella tavalla. Se kuka voittaa on loppujen lopuksi sivuseikka.
#120 • • Zapa Guest
ABlukkoOY, onko tarpeeks iso

341_25.jpg