Vai onko porukka vain siirtynyt eri tyyppisiin bileisiin ? house -> proge -> trance -> polkka, hi-nrg jne?
Tuo on varmasti yksi syy.
150 posts, 8 pages, 35,402 views
Vai onko porukka vain siirtynyt eri tyyppisiin bileisiin ? house -> proge -> trance -> polkka, hi-nrg jne?
...mutta pää-asiassa "Clubbareiden määrä on vuosi vuodella ehkä jopa enemmän vähentynyt...
Mä olen huomannut samaa... ainakin bileiden kävijämäärissä... ikävä kyllä.
Olisitte DJ:T tyytyväisiä edes että joku sydämestään pitää/rakastaa musaanne Ja haluaa tarjota Soittomahdollisuuksia............
Täytyy kyl sanoo, etten mä ainakaan pidä promoottoria minään Jumalana, joka suuresta armostaan suostuu antamaan keikan, ja siitä saa sitten olla loppuikänsä onnellinen.
Mut ehken vaan oo ymmärtäny, et bileitä järkätään promoottorin, eikä musiikin takia. :scared:
Itse ainakin olen huomannut ettei enää muutamaan vuoteen ole saanut samaa määrää ihmisiä paikanpäälle niinkuin ennen. Ennen sai helposti 1000 ihmistä, nyt saa olla kiitollinen jos edes 500 henkeä vaivautuu paikalle.
Chilloutin puolella soittivat lisäkseni DJ:t Zzompp ja Juha Vilkamo, joista ainakin ensinmainitun tiedän jakavan mielipiteeni järjestelyjen toimivuudesta.
Aloitetaan keikkabuukkauksesta. Istun Zzompin kanssa Kermassa imailemassa. Meitä lähestyy itselleni tuntematon henkilö ja kysyy "meillä on bileet 11.6., tuutteko soittamaan?" Johon vastaamme kumpikin jotain myöntävää, itse muistelisin vielä todenneeni jotain sen suuntaista kuten että täytyy vielä varmistaa kalenterista onko päivä vapaa mutta tästä en ole satavarma.
Jne..
Toisaalta, en sitten tiedä miten paljon olennaista infoa tiivistit pois, mutta imo näiden tietojen perusteella tässä on kyllä peiliinkin katsomista..
Toisaalta, en sitten tiedä miten paljon olennaista infoa tiivistit pois, mutta imo näiden tietojen perusteella tässä on kyllä peiliinkin katsomista..
Täsmennätkö Ville mitä tarkoitat, en ymmärtänyt tuosta suoraan pointtiasi?
Eli kun mainitsemasi epäkohdat tässä meiningissä on meillä molemmilla varsin hyvin tiedossa, niin jo kaikkein alustavimmassakin buukkausvaiheessa kannattaisi kysellä esim. paikka, varusteet, muut soittajat, soittoajat, ym. itselle tärkeät asiat. Kuten tuolla jo aikasemmin kirjoitin, niin mielestäni DJ:llä on suuri vastuu myös tässä asiassa..
Tästä episodista viisastuneena kyllä vastedes täytyy suhtautua vakavammin myös näihin baarissa heitettyihin keikkatarjouksiin alusta asti.
Täsmennätkö Ville mitä tarkoitat, en ymmärtänyt tuosta suoraan pointtiasi?
Eli kun mainitsemasi epäkohdat tässä meiningissä on meillä molemmilla varsin hyvin tiedossa, niin jo kaikkein alustavimmassakin buukkausvaiheessa kannattaisi kysellä esim. paikka, varusteet, muut soittajat, soittoajat, ym. itselle tärkeät asiat. Kuten tuolla jo aikasemmin kirjoitin, niin mielestäni DJ:llä on suuri vastuu myös tässä asiassa..
OK no mun kokemus on yleensä että jos baarissa nähdään ja joku heittää jonkun "tuu meidän bileisiin soittamaan" -tyyppisen kommentin niin se ei vielä takaa että koko bileet edes toteutuvat saati että itse olisin lopullisessa lineupissa mukana. Eli yleensä itselläni homma on edennyt aina sillä lailla että jos baariläppä ei ole vain baariläppää vaan bileet ovat oikeasti tulossa niin järjestäjä ottaa viimeistään siinä vaiheessa kun flaijerit ovat menossa painoon (mieluusti toki aikaisemminkin) yhteyttä missä yhteydessä sovitaan detskut.
Olet ehdottomasti oikeassa että toki omassa aktiivisuudessakin tässä olisi parantamisen varaa, mutta itselläni on ollut onni työskennellä niin monien asiansa osaavienkin järjestäjien kanssa, että sellainen perussuomalainen sinisilmäisyys ajaa uskomaan että eivätköhän ne nyt tiedä mitä ovat tekemässä. Olin tässä uskossa itse asiassa vielä saapuessani paikan päälle perjantaina, ajattelin vain että ehkä tässä on joku pieni sekaannus mutta kaikki selviää paikan päällä ja homma menee putkeen. Naiivia kenties, mutta niin on käynyt ennenkin ja jotenkin sitä haluaa aina ajatella positiivisesti.
Tästä episodista viisastuneena kyllä vastedes täytyy suhtautua vakavammin myös näihin baarissa heitettyihin keikkatarjouksiin alusta asti.
OK no mun kokemus on yleensä että jos baarissa nähdään ja joku heittää jonkun "tuu meidän bileisiin soittamaan" -tyyppisen kommentin niin se ei vielä takaa että koko bileet edes toteutuvat saati että itse olisin lopullisessa lineupissa mukana..
Bah, ketä huvittaa alkaa baarissa kaljatuopin ääressä neuvottelemaan
speksejä sun muita. Kyllä se on 100% järkkärin kontolla järkätä ne bileet
eikä mun mielestä deejiin tartte itte alkaa utelemaan perusasioita. Varsin-
kaan kesken imailujen. Numeroita toki kannattaa vaihtaa, tässä suhteessa
mekaanikkoa sopii hieman soimata.
Hyviä kommentteja. Vaikken oo ihan täysin samaa mieltä S. Aranin poijjaan kanssa niin on se myönnettävä että liian helposti sitä usein jättää "ikävistä detskuista" puhumisen vähemmälle ja toivoo vaan että järjestejä hoitaa homman kotiin. Ei kaikkea vastuuta tosiaan voi järjestäjän niskoille vierittää vaan kyllä DJ:nkin pitää vähän panostaa.
Tällä "bäkkärillä" ravasi jos jonkinlaista veikkoa joilla ehkä oli tai ehkä ei ollut järjestäjän siunausta siellä hengailuun, vaikea sanoa. Yhtä kaikki varsinkin loppuillasta jatkuva trafiikki aiheutti toistuvasti neulojen hyppimistä puhumattakaan DJ:n hermojen kiristymisestä.