En tiiä onko saitti esiintynytkin jossain topicissa..
Tonne kun pääsis. aika mielenkiintoisia vehkeitä.
Toi opus ois myynnissä huuto netissä..
http://www.ruskeys.net/eng/synths.php :roll: :hearts:
23 posts, 2 pages, 5,047 views
Ihme kitinää typerästä asiasta...
Mun kokemus noista neukkulaisista synista on että ne ovat kyllä todella kestäviä ja ylitukevasti rakennettuja (siitä johtuu niiden järkyttävä paino). Ennen syntikat rakennettiinkin kestävämmiksi kuin nykyään. Mun Juno-106 ja SH-101 toimivat täydellisesti vaikka ikää on molemmilla 20 vuotta. Sen sijaan esim. Novationin Basstation räpellyksistä on suuri osa jo hajonnut ja jäjellä olevillakaan ei varmasti ole odetettavissa pitkää ikää.
Sama suuntaus on nykyään muussakin kulutuselektroniikassa, ja siksi ehkä ihmisille on tullut sellainen mielikuva että mikään 20 vuotta vanha laite ei voi toimia enää pitkään.
Mulla on hirveän huonoja kokemuksia Novationin laadusta. Tuo Tupun mainitsema muuntajaongelma mulla oli sekä Basssstation Rackissä että Drumstationissa (siitä johtuu toi "sekoilu"). Lisäksi molempien nupit ovat kuluneet lähes käyttökelvottomiksi (tosi vaikea säätää arvoja tarkasti ja nupit editoivat usein arvoja itsestään :( ) Ja noilla on ikää alle 10 vuotta! (vm. -95 ja -96)
Toi harmittaa tosi paljon erityisesti Drumstationin kohdalla koska sitä käytän edelleen aktiivisesti ja haluan käyttää jatkossakin. Soundiltaan loistava rumpusyntikka!
Tuo Tupun mainitsema muuntajaongelma mulla oli sekä Basssstation Rackissä että Drumstationissa (siitä johtuu toi "sekoilu").