analogisyna kuolaajille

23 posts, 2 pages, 5,038 views

#21 • • Tuppu_ Guest
Kannetaan viruksen osalta oma korsi myös kekoon. KC vaikuttaa myös saksalaiselta panssarivaunulta. Lotja painaa aika miehekkäästi, eikä taipuile kun sen ottaa syliin (tosin sylissä sitä ei kovin kauan viitsi pitää). Nupit ei notku ja nappulat on jämäkät. Kaikki on tehty viimeisen päälle. En oo toista synaa nähny, joka olis näin vankasti rakennettu. Lisäksi KC:n keyboard on paras mitä oon koskaan soittanu ja synia mitä oon soittanu on on tosi paljon. Käytän KC:ta masterina, enkä pystyis kuvittelemaankaan, että pistäisin sen pois siitä tehtävästä. Koskettimien fiilis on sellainen erittäin jämäkkä, enkä usko että sitä mitenkään saa rikki ellei ala heittelee pitkin seiniä. ;)
#22 • • Happo Guest

Joo noista bassstationin/drumstationin virtalähteiden viallisuudesta oli aikanaan juttua, eli niinkuin hapon postauksesta näkee niin kyseessä on ollut paska laatu tavarantoimittajalla (ei se novation niitä powereita itse ole tehnyt) alkuvaiheessa.

Tässä tapauksessa ei kyse ollut muuntajien huonosta laadusta vaan siitä että Novation on halunnut säästää ostamalla pienemmän (ja siten halvemman) muuntajan kuin mitä laite oikeasti tarvitsee. Eikä ole vaivautunut testaamaan että laite toimii pitempiäkin aikoja valitulla muuntajalla. Syy on siis vain ja ainoastaan Novationin eikä siitä parane kiinalaista tavarantoimittajaa syyttää. :)

Jos tuolle linjalle lähdetään niin eihän Novation ole noita potikoitakaan itse tehnyt, mutta ahneuksissaan on vain päättänyt käyttää halvimpia mahdollisia. :)

Indigo-2 on tosiaan huippulaatua. Yllätyin myös Alesis Ionin laadusta, kun odotin tuolla hinnalla saavani paljon heiveröisemmän laitteen. Runko on paksua metallia, ja nupeissa on tosi hyvä tatsi. Vetää vertoja Virukselle. Napit eivät tosin ole hirveän hyvät ja koskettimet jonkin verran huonommat kuin Viruksessa. Ionin ensimmäisissä rautaversiossa oli jotain ongelmia noiden nuppien kanssa, pitää toivoa että niitä ei ilmene näissä uudemmissa. Noihan eivät ole potikoita niinkuin esim. Viruksessa vaan ympäri pyöriviä enkoodereita, joilla saadaan parametreihin 4096 steppiä normaalin 128 sijasta. Ei siis kuule paljon steppejä kun säätää esim. cutoffia. :)

Nyt menee kyllä jo aika offtopiciksi.
#23 • • whuf. Guest

Tässä tapauksessa ei kyse ollut muuntajien huonosta laadusta vaan siitä että Novation on halunnut säästää ostamalla pienemmän (ja siten halvemman) muuntajan kuin mitä laite oikeasti tarvitsee. Eikä ole vaivautunut testaamaan että laite toimii pitempiäkin aikoja valitulla muuntajalla. Syy on siis vain ja ainoastaan Novationin eikä siitä parane kiinalaista tavarantoimittajaa syyttää. :)

Öhm. Jos asia olis noin niin sillonhan kaikki ne laitteet bugittais ja olisivat bugittaneet jo tehtaalla. Siis huonosta laadusta johtuen jotkut muuntajat ei enää ikääntyessään anna sitä jatkuvaa 150mA(tms paljon se nyt sit olikaan), tai virhemarginaali on liian suuri että laite toimis vakaasti.
[/Mun tulkinta tilanteesta] :)

Jos tuolle linjalle lähdetään niin eihän Novation ole noita potikoitakaan itse tehnyt, mutta ahneuksissaan on vain päättänyt käyttää halvimpia mahdollisia. :)

Epäilen suuresti että halvin mahdollinen potikka kestäis tuon lähes kymmenen vuotta käytössä :D
Tottakai tuossa on varmasti puntaroitu minkälaatusia potikoita koneeseen pukataan, eikä digilaitteissa niin kovin hääppösiä potskuja tarvi, mut en usko että paljoa on voitu nipistää tosta kuluerästä. Onhan noilla vehkeillä uutena ollut hintaakin... mut täytyyhän niiden valmistajienkin jollain elää.

Jotenkin tosi vankan kuvan oon noista Viruksista saanut vaikken olekkaan päässyt hipelöimään. Ne vaan on semmosen rautasen näkösiä :D Sama juttu Waldorfeissa. Se on sitä saksalaista laatua ilmeisesti.
Jos tosi painavia synia halajaa niin katse kohti vanhoja Ensoniqeja. ASR-10 tuntuu jo painavalta, mut ASR-88 tai ZR-76 vois olla jo sopivan jumboja :)

äääh..