Electrocläsit
Valitsee vaate-, kenkä- ja hiusmuodista aina sen kaikkein järkyttävimmän. Electrosta tulee mieleen oma tai isosiskon nuoruus 80-luvulla! Toivoisi olevansa homo, jos ei ole jo.
__________________________
Reads the Face, buys everything on Gigolo, celebrates DJ Hell as the bringer of the new faith, tries to prove his openmindedness by lauding the new Missy Elliott/Outkast release, without ever having listened to it. Usually doesn't know an old 80ies song until after the coverversion of the same has been caned to death by DJ Hell/Tiga/etc.
viime kesänä city-lehdessä(ok, kyllä sitäkin joskus joutuu lukemaan;)katuhaastattelussa kysyttiin random-tallaajilta kadulla, mikä on paras keino kuumuuden loitolla pitämiseen.
siinä joku överimakee jannu verkkolippiksessä, takatukassa, tanktopissa, converseissa ja rannehikinauhoissa väläytti jotain seuraavanlaista:
"Kuumat parin tunnin electroclash-sessiot" ..tjsp XD
oikeesti, eiks joillain oo mitään omaa identiteettiä :)
kannetaan ylpeydellä aivokuolleiden the face -kloonien armeijan sotisopaa ja kuvitellaan silti olevansa jotain eksentrikkoja oman tien kulkijoita..
ja näin anekdootin kautta poleemiseen kysymykseen: minkä luulette olevan seuraava vastaavanlainen ilmiö (joka siis yhdistää muodin, musiikin, taiteen/graafisen suunnittelun jne. äpäräksi joka kasvaa ja leviää kuin kasvain)?
merkkejähän on ollut ilmassa jo aika kauan, ja nyt kun
electroclashon kasvanut megaklubeilla ja ibizalla soitettavaksi hutuksi(penni penassit, ferry korsteenin kiksu'elektrot' jne.)ts. alkaa lopullisesti olla menneen talven lumia, markkinointikoneisto lieneekin olevan valmis lähiaikoina paljastamaan uuden luomuksensa massojen kulutettavaksi.
koska tällaiset ilmiöt pohjaavat aina jossain määrin ekletisismiiin, veikkaa, että seuraava
hype tulee olemaan jonkinlainen
rave-hybridi.
poimitaan sieltä täältä elementtejä, joihin on helppo samaistua, ja jotka voivat puhutella vähemmän valveutunuttakin yleisöä, yhdistellään, ja lisätään päälle jotain nykyaikaista ja voilá: luomus on valmis esiteltäväksi itseään kunnioittavien alan julkaisujen kiiltäväpintaisilla sivuilla.
disclaimer: huh mikä tilitys, tästä voisi saada sellaisen kuvan, että minua todella kaivelee moiset villitykset!
tätä en kuitenkaan myönnä, kukin taaplaa tyylillään(tai ilman), minulle ei kuulu arvostella.
lähinnä asia kiinnostaa minua laajemmassa kontekstissa: miten markkinoinnilla ja mainonnalla voidaan ohjailla ihmisiä kuin lammaskatrasta ja muokata heidän (vielä kehittymätöntä) identiteettiään halutunlaiseksi. ja ennen kaikkea, saada kuluttamaan entistä enemmän!
just my 0,02e. sori pitkästä räntistä. duunissa on hiljaisempaa.