Miten eksyit ensimmäisen kerran tamppaus bileisiin?

85 posts, 5 pages, 21,706 views

#41 • • da_chef Guest

Tampereen Villassa 1998 Club Pussycat oli mun ekat ns "kunnon" bileet. Aika vanhan olen siis aloittanut, noin parikymppisenä.

Näissä taisi olla pari jotain ulkomaanvahvistusta soittamassa? Muistaakseni sama klubi oli ensin Turussa Operassa ja sitten Tampereella, taisin hölmönä olla molemmissa.
#42 • • mts02 Guest
Ekat bileet oli 15.5.1993 järjestetty Union tapahtuma, joita Beat Boxissa mainostettiin jatkuvasti. Ei muuta kuin 16 vuotiaana nassikkana Streettiin ostamaan lippuja. Jokke sitten yritti pariinkin kertaan täsmentää, että nämä ovat k-18 bileet. Suostui kuitenkin myymään liput.
No, ovella sitten kyseltiin papereita ja kun niistä ei vielä potkua tarpeeksi löytynyt surtiin kaverin kanssa kovaa kohtaloa ja oli siinä muutaman muunkin ikäsyrjitty henkilö samassa tilanteessa.
Jossain välissä onnistuin kuitenkin livahtamaan poken ohitse ja loppuiltana en sitten uskaltanutkaan poistua pääsalista poken koston pelossa.
#43 • • Zapa Guest

mut bileneitsyys meni '92 ruisrockin Typpihappo-kemuissa. Livenä Utah Saints ja The Shamen sekä levyjä kääntelemässä hyperdelic housers.

Mä olin kans täällä ja niin hauska reissu ETTÄ! Mentiin kahdella autolla Turkkuseen ja mun autossa sit säilytettiin juomia joita käytiin illan aikana naukkailemassa. Tarkoitus oli, että kaikki jäädään jäähallin pihaan kahteen autoon goisimaan bileiden loputtua mut toinen autoseurue sai päähänsä lähteä jo yöllä kohti Hkiä. No tietty yhdelle tyypille joka lähti Hesaan toisessa autossa, jäi mun auton avaimet taskuun. Yö-aamu meni sit parkkipaikan nurtsilla nukkuessa ja aamulla soitettiin kaverille "hopi-hopi auton rattiin ja ajakaa takas turkuun tuomaan avaimet".

Ekat bileet nää ei ollu, vaan tätä ennen tuli käytyä botta/berlin kuvioissa.
muistikuvaa ei ole miks sinne päädyttiin, varmaan uutuuden viehätyksen takia..
#44 • • Homegrove Guest

Tampereen Villassa 1998 Club Pussycat oli mun ekat ns "kunnon" bileet. Aika vanhan olen siis aloittanut, noin parikymppisenä.

Näissä taisi olla pari jotain ulkomaanvahvistusta soittamassa? Muistaakseni sama klubi oli ensin Turussa Operassa ja sitten Tampereella, taisin hölmönä olla molemmissa.

Oli juu. Lippu on vielä tallessa muttei flyeria että vois katsoa ketä oli. Mulla ei meinaan ole nimistä mitään muistikuvaa vaikka vesiselvä olinkin tuolloin. :(
#45 • • da_chef Guest

Oli juu. Lippu on vielä tallessa muttei flyeria että vois katsoa ketä oli. Mulla ei meinaan ole nimistä mitään muistikuvaa vaikka vesiselvä olinkin tuolloin. :(

Mulla itseasiassa saattaa olla se läpyskä tuolla laatikon pohjalla, mutta laatikko on Turussa. Pitänee etsiskellä jo jaksan/muistan
#46 • • upee Guest
joskus yläasteikäisenä '98 tuli pariin kertaan eksyttyä x-rustin teknoiluihin
auran vanhalle panimolle, river auran rannalle, suome turús. kiehtoi ja
kiinnosti tuo mystinen musakki, niinkin kovasti että ruisrockin '99
(METALLICA \,,/) jälkeen päädyin laskuhumalassani sammumaan operan
aamujatkoille. vasta alkuvuonna '00 tuli alettua enemmän käytyä noissa
reivitanhuissa, street partyt jatkoineen sekä house nationit kårenilla
toukokuussa '00 taisi olla se viimeinen naula arkkuun :)
#47 • • kouma Guest
1998 irlannissa dublinissa, ei ole oikein mitään tallessa siitä. Ei edes kunnollisia muistikuvia. Bileiden nimi oli 'The black box' tai vastaavaa ja meno niin härskiä 15-vuotiaalle suomalaistytölle etten silloin tiennyt sellaista olevan olemassakaan.
#48 • • JussiS Guest
1993 tai 1994 Huittisissa Warehouse-bileissä. Oltiin frendin kanssa tilailtu jo aikasemmin jotain saksateknolevyjä esim Kanesta (ihan oikeesti, tuolla se ei ollu helppoo). Oli kyl aika "silmätavaava" kokemus.
#49 • • anco Guest
Kotona soi joskus '96 technodromet ja ensimmäiset bileet taisivat olla lepakolla joskus '97..

Läpimurto tapahtui joskus '98, kun voitin NRJ:ltä liput Screeneihin, jotka olivat Hypessä. Muistan vieläkin sen, kun alaikäisenä kävelin paniikissa rappusia alaspäin, ja jokaisella askeleella ilman lämpötila tuontui nousevan asteella.

Kyllä itku meinasi päästä, kun Hype poistui.. Imho paras bilevenue evah!
Caro²

#50 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Minä siis eksyin ensimmäistä kertaa...

Onneks osaan suunnistaa..
#51 • • sauce Guest

Mun ekat reivit oli Rauman satamassa legendaarisessa warehouse 12:ssä joskus kesällä 1991. Mustaa muovia seinillä, paljon savua ja stroboa. Mieletön meininki.

saattaa olla että oli munkin ekat... jotain 91-92 se oli jossain. kai.

utah saints tuli ainakin nähtyä typpihapossa. mutta ne ei ollut ekat bileet... (mutta näin 7kpl liveyhdyntöjä noissa bileissä. jengi bylsi ihan huolella, estotta, ihan missä sattuu. minä en. olin vielä niin pieni ja ujo.)

EIKUN nyt mää muistan. oli muistaakseni kesä 91 tai 92, kaveri oli ostanut mallorcalta tms. ACID HOUSE kasetin. juotiin viikonloppuisin viinaa sen mummulan pannuhuoneessa(missä pelasimme roolipelejä joka tiistai tms.) ja kuunneltiin kasettimankasta dr. acid mr.housea. oli kesä. oli kivaa. se ei tule koskaan takaisin. :( :crybaby:
#52 • • LindaGP Guest
Taisi muuten olla jonkun uuden miespuolisen tuttavan mukana kun eksyin ekoihin bileisiin. Tulin mukaan SUURELLA ennakkoluulolla, jäinkin koukkuun ja tässä sitä ollaan.
#53 • • Damien Guest
Bunkha II:n, smökissä elämäni toinen reissu Otaniemeen. Muistaako kukaan oliko se -97 vai -98? Eniwei siitä mentiinkin sitten kaikkiin keskiviikko Vertigoihin kun ne alko Premissä ja Labyrith -98, kusin mahlaa ja tamppasin Trancea. Voi luoja kun ei enää saa samoja kiksejä...
#54 • • Dani Cior Guest
Vahingossa, koulukaverit vei kaapelitehtaalle Members of Maydayhin 1992 joulukuussa. Oli aika sanoinkuvaamaton kokemus: iso tila, kova ääni, outoja ihmisiä ja kauniita puolialastomia naisia erikoisen dekotuksen säestämänä.
#55 • • kalle-m Guest
93 blue. ne oli parhaat trancebileen
#56 • • mosaik Guest

Mikä on sinun tarinasi?

Eräänä kauniina iltana elokuussa -91 päätin käydä botta/berlin -klubilla.

Sillai :D
#57 • • OSC8 Guest
Kyl se tais olla joskus -92 tms, bileet oli hausjärvellä hylätyllä paloasemalla jossain ihme korvessa.

Pieni huone, stroboo, prodigyy, ravee, tanssimista - tässä sitä ollaan edelleen =D
#58 • • timoteus Guest
Raveista en mitään tiedä mutta Helsinkiin muutettuani (1998) aloin jubailee yhden silloin uuden ystävän kaa Massive Attackista. Muutenki huomattiin, että musamaku on aika yhtenevä. Ja mua tietty kiinosti uudet jutut suuressa Helsingissä. Tää johti siihen että kyseinen heppu tutustutti mut kaupungin yöelämään, lähinnä housempaan puoleen siitä.

Varsinainen läpimurto tapahtui vasta kun jostain syystä eksyin ekoihin Screeneihin...elettiin about vuotta 2001 (keltanokka siis). Kyseisen vuoden Steve Lawlerin keikka vei kyllä niin jalat alta ja vieläkään ei oo päästy ylös :D Se oli siis menoa sen siliän tien...nyt musan kanssa "pelleilyyn" menee vähintään 50% käytettävissä olevasta ajasta.

Kiitokset Screenille mainiosta eksperienssistä, joka mun pään sisällä jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... :heart:

timoteus
#59 • • Edited k1mm0 Guest
ekat bileeni oli vuonna '97 provinssirockin
yhteydessä ollut land of holy mushrooms...
siellähän tietty tuli goaa. soittamassa oli ainakin halo.

sitten olikin saman vuoden elokuussa street party 2
(ja sen jatkot) tampereella, joissa lena popova
soitti aivan loistavan setin.

ikää tuolloin '97 oli vasta 15v, joten aika paljon on tullut
kaikkea mageeta missattua... mut minkäs teen ku oon niin teinix.

edit: musiikkimaku on liikkunut ala-asteelta thunderdomen,
marushan ja prodigyn kautta goaan, "polkkaan", acidteknoon,
takaisin goaan, josta psytranceen... ja sen progressiivisempaan
puoleen.
#60 • • Moonlighter Guest
Se oli tossa pari kuukautta sitten Säteen bileissä... Ne oli vielä niitä hyviä aikoja kun porukka oli tunteella hommassa messissä. Nykyään homma on menny ihan kaupalliseksi ja porukka on paikalla vaan kuosaamaassa. Tyydyn nykyään seisoskelemaan salin perällä ja katselen kun n00bit tamppaa. Ei ne osaa.