Miten eksyit ensimmäisen kerran tamppaus bileisiin?

85 posts, 5 pages, 21,720 views

#61 • • Tapi T Guest
Tästä on tullut virallinen vanhat parrat muistelee-topiikki. :D
Itse kuulun myöhään heränneiden sukupolveen, koska ekat varsinaiset bileet mulla tais olla Laserpoint 99 Vanhalla. Olin tuolloin aivan tuhannen päissäni ja muistan vaan, että tuolla oli laasereita ja "tekno" soi kovalla.

Se oli tossa pari kuukautta sitten Säteen bileissä... Ne oli vielä niitä hyviä aikoja kun porukka oli tunteella hommassa messissä.

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota samaan. Vielä tammikuussa asiat olivat hyvin. :crybaby:
#62 • • Quu Guest

Se oli tossa pari kuukautta sitten Säteen bileissä... Ne oli vielä niitä hyviä aikoja kun porukka oli tunteella hommassa messissä.

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota samaan. Vielä tammikuussa asiat olivat hyvin. :crybaby:

:D

Itse kanssa kuulun ikäni vuoksi tähän myöhäisempään sukupolveen. Jos ei jotain ysikasi streetpartyjä oteta mukaan, niin ensimmäiset bileet taisivat olla 23.12.1999. Jouluvertigo s0dan alakerrassa. Olin silloin 17vee.

Sen jälkeen homma lähti lapasesta ja erinäisissä pippaloissa tuli aina silloin käytyä kun niitä vain oli. Aina olen kuitenkin janonnut noissa kemuissa sitä hyvää musiikkia enemmän kuin "bileet-tamppaus-show-up-your-self" -meininkiä. Aika nopeasti toi kiksuvaihe jäi taakse, kun kiinnostus jämähti tohon houseen ja sielukkaaseen kamaan sekä junkkaan. Jori Hulkkosen sekä Dj Dizzyn radiolähetysten kautta kiinnostus alunperinkin heräsi.

Jotkut ovat jopa erehtyneet luulemaan minua joksikin vanhaksi parraksi, mutta asia ei ihan ole niin. Kuinka hiton vanha parta tässä pitäisi olla kun ikääkin on vasta 21? ;)
#63 • • da_chef Guest

Jotkut ovat jopa erehtyneet luulemaan minua joksikin vanhaksi parraksi, mutta asia ei ihan ole niin. Kuinka hiton vanha parta tässä pitäisi olla kun ikääkin on vasta 21? ;)

Jos sinusta huokuu ns. vanhaparta -karmaa :)
#64 • • criss. Guest
Vai ekat bileet.. muistaakohan sitä..

kaikki lähti ainakin mulla ku kaveri tuli englannista vaihdosta kesällä -99 ja oli siellä tutustunut kyseiseen genreen ja sitten innokkaana esitteli ja kuunnellutti mulla kiksubiisejä.. en muista kenen ne oli mutta se yksi biisi kolahti oikein kunnolla.. taitaa se löytyä vieläkin joltain kasetilta..=)

Se olikin menoa sitten.. ekat bileet oli 8.12.1999 vaasassa papinnenässä.. line-upia en just nyt muista mutta flyeri on tallella vielä...
sille tielle jäätiin ja sillä tiellä ollaan edelleen! Kiitos Elina!!!=)

criss
#65 • • vaavu Guest
Mä ruinasin päästä isosiskon mukaan Smile-klubille. Vuosi oli 1994 ja ikää mittarissa 15, mutta jollain ihme konstilla sain itseni sinne puhuttua sisään... Sillä tiellä ollaan vieläkin. :)
#66 • • hexasonik Guest
'89 hyperdelic housersin bileet turun rautakadulla. menin kavereiden kanssa sinne sillä asenteella, että mitähän paskaa tääkin taas on. kummasti kuitenkin 'mekaanisesti hakkaavan musiikin' :D, strobojen ja helvetillisen savumäärän (sekä päihteeksi nautitun sorbus-juoman) yhdistelmä sai kiinnostukseni heräämään. miissä tulikin sitten pyörittyä jonkun verran. viimeisen kerran olin 'laittomissa raveissa' porissa '92 cube-bileissä, minkä onkin tullut pisettyä pidemmän puoleista reivi-paussia, muutamia xrustin bileitä lukuun ottamatta. siitä klubbailu-meiningistä kun en ole koskaan ihmeemmin innostunut, ja kun tuli sitten (northern) soul-musakin löydettyä.. :)

ne 92 cube-ravet oli aika mainiot muistaakseni, artisteina tais olla ø (mika vainio), sasse, elliot ness, mr kirk, mono junk jne. helvetin hyvät bileet, joiden aikana - ja jonne matkatessa - sattui yhtä, toista ja monenmoista. :D
#68 • • Mimako Guest

'89

Nyt kun joku mainitsi todellisen wanhapartavuoden, liityn mukaan minäkin. Ekat varsinaiset bileeni olivat Isn't It Funny How Your Body Works Rauman jossain teollisuusalueella syksyllä -89. Kaverien kanssa ajettiin sinne pakettiautolla Tampereelta, koska kaverien indiepop-bändillä oli keikka Isn't It Funnyssa (elettiin baleaarista kautta).

Join puoli pulloa viskiä, rohkaistuin tanssimaan -- ja kaksi tuntia myöhemmin huomasin, että olin ollut tanssilattialla kaksi tuntia ilman lisäviinan tippaakaan :eek:

Raumalla en ole käynyt koskaan sitä ennen enkä sen jälkeen.
#69 • • hexasonik Guest

Join puoli pulloa viskiä, rohkaistuin tanssimaan -- ja kaksi tuntia myöhemmin huomasin, että olin ollut tanssilattialla kaksi tuntia ilman lisäviinan tippaakaan :eek:

heh, hupaisasti tulee ekat omat 'reivireissut' mieleen..
#70 • • Gnizhak Guest
Vuotta en muista, bileitä en muista. (jotain niitä aikoja kun tri-patti oli lopuillaan/loppunut ja vaihtunu jo klubiks) Kaverit nouti mut autoilemaan, kuunneltiin sitten autossa erinäistä elektronista musaa, ja kaverit keksi et lähetään johonkin ihme pippaloihin. En kyllä muista missä ne oli, muutakun että olivat jossain päin Espoota, ja että kuka siellä soitti, muutakun et soittivat ulkona (voi hyvin olla smökin kalliolla for all I can remember.) En tuntenu juur mestoja, eikä se jääny juur päähäni et missä olin. Mut olipaha kivaa.

Sulla on tyylitajua, se leimaa heti. ;)
#71 • • Mimako Guest

heh, hupaisasti tulee ekat omat 'reivireissut' mieleen..

Näinhän se on. 80-luvun lopulla olin jo käynyt normaaleissa diskoissa, joissa soitettiin lempibiisejäni Inner Cityn Big Funia ja S-Expressin Theme from S-Expressiä. Erotuksena raveihin diskoissa ei todellakaan päästetty bacardi colasta irti hetkeksikään ja joka toinen biisi oli Modern Talkingia :)
#72 • • SamZa Guest
Tamppaa Tamppaa... :)Taisi olla joskus 2000 vaihteessa Virtuaalit vaasassa ja 2001 Clockworkit seinäjoella. Clokkareissa meininki iski sit vähä syvemmälle. Eli klubitus on mulla viä aika lastenkengissä. Toisaalta vasta 2000 tuli ikää lähteä bileisiin. Varhaisteininä tuli kyllä kuunneltua Tiistai-illan soitantoja sekä avaruusromua ja mietittyä suomen "rave"-bileitä. Silloin ajatteli skenen olevan täysin Ug:ta:) :roll:
#73 • • ville Guest
kuulun myös myöhään heränneisiin, sillä vuonna 97 kaverit halusivat välttämättä mennä jonnekin hypeen jossa järjestettiin yybercoolia screeniä. Ilta päättyi niin, että kaverit lähtivät joskus 01 jälkeen pois ja itse heilun tanssilattialla rööki ja tuoppi kädessä villapaidassa koko illan. Olin ns turisti isolla T:llä.

Jokaviikkoiseksi homma muuttui vasta 99, kun eksyin mukaan entropyyn järjestämään bileitä. Siitä lähtien onkin tullut aktiivisesti biletettyä/järjestettyä/kuvattua tapahtumia :)

Parasta monien vuosien aktiivisessa klubbailussa on miettiä pidemmän aikavälin trendejä ja sukupolvia, joita tulee ja menee aika nopeaan tahtiin.
#74 • • Mimako Guest

Parasta monien vuosien aktiivisessa klubbailussa on miettiä pidemmän aikavälin trendejä ja sukupolvia, joita tulee ja menee aika nopeaan tahtiin.

Se on yksi parhaista puolista kyllä. Itse kun aloitti aikanaan jonain pussilonkeroa juovana acid house -teininä, piti vuosikausien tauon ja palasi kuvioihin "vasta" n. v. -98, niin onhan tuohon mahtunut kaikkea.

Jos olisin kiinnostunut yleisestä mielipiteestä, minun olisi pitänyt jäädä eläkkeelle klubbauksesta jo vajaa kolmekymppisenä, 90-luvun puolivälin jälkeen -- tai vielä mieluummin olla alkamatta klubbausta ollenkaan, koska yleisen mielipiteen mukaan klubbaus on vain peitetoimintaa huumeiden käytölle.

Mutta kun yleinen mielipide kiinnostaa vuosi vuodelta yhä vähemmän, klubeilla tulee käytyä vieläkin. En kävisi jos musiikki ei kiinnostaisi, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeenkin mua kiinnostavat ne kaksi asiaa, joiden voin kokemuksen syvällä äänellä kertoa olevan ne todelliset biletyksen megatrendit:

HOUSE + TEKNO

Ne syntyvät samanlaisina mutta vähän uudenlaisina uudelleen vuodesta toiseen ja samalla tuntuu kuin uudistuisin itsekin. <offtopic> Täällä kun lukee Serenan bieliden hehkutusta syntyy toive, että jospa nuoretkin sukupolvet kiinnostuisivat tästä lähtien yhä enemmän housesta :heart:
#75 • • Jazzwell Guest
95 tai 96, paikkana sörkän margariinitehdas (vai mikä ihme tehdas siinä tukkutorin vieressä oikeen olikaan?) 15-16 vuotiaalle mielen räjäyttävä kokemus joka tapauksessa. :eek:
#76 • • Yallu Guest
Mulla venähti tamppaamiset melko myöhäseen, olin meinaan raskasmetallimies melko pitkään, ekat bileet tais olla Raumanmerenjuhannuksen joku (en muista nimeä) systeemi vuonna 2000, mutta siellä koin herätyksen. Tiesin että polkuni oli pedattu.. ::shocked:
#77 • • Bio Guest

Mulla venähti tamppaamiset melko myöhäseen, olin meinaan raskasmetallimies melko pitkään, ekat bileet tais olla Raumanmerenjuhannuksen joku (en muista nimeä) systeemi vuonna 2000, mutta siellä koin herätyksen. Tiesin että polkuni oli pedattu.. ::shocked:

Oli muuten mulla myös silloin ekat bileet.. ne oli soap-bileet, jossa ei ollut saippuan saippuaa. Silloin oli toi Tiëstokin soittamas..
#78 • • grno Guest

93 blue. ne oli parhaat trancebileen

about kyllä ja :happyroll: dj juissi :happyroll: oli ainakin "house-puolella" (flabakin taitaa olla vielä jossain tallessa) ja ekan kerran kuulin felixin don't you want me. meikäläisen ekat bileet oli mindfuck -92 syksyllä? finlaysonin legendaarisissa halleissa (sama missä oli blue), alkuillasta sisään hämmästelemään ja viimeisellä yöbussilla pois, bileet tais kestää 48 h...
#79 • • djsakke Guest

mindfuck -92 syksyllä? finlaysonin legendaarisissa halleissa (sama missä oli blue), alkuillasta sisään hämmästelemään ja viimeisellä yöbussilla pois, bileet tais kestää 48 h...

flaikussa lukee kyl vielakin etta "30 HRS OF NONSTOP RAVES" ja nuo bileethan oli 2-4.10.1992.
#80 • • grno Guest

ne 92 cube-ravet oli aika mainiot muistaakseni, artisteina tais olla ø (mika vainio), sasse, elliot ness, mr kirk, mono junk jne. helvetin hyvät bileet, joiden aikana - ja jonne matkatessa - sattui yhtä, toista ja monenmoista.

:hah: oisko ollu -94 base-bileet yyterissä, alaikäisinä jännitettiin sisäänpääsyä ja aamun sarastaessa liftattiin takaisin treelle...oi niitä aikoja ::sniif::