Parasta monien vuosien aktiivisessa klubbailussa on miettiä pidemmän aikavälin trendejä ja sukupolvia, joita tulee ja menee aika nopeaan tahtiin.
Se on yksi parhaista puolista kyllä. Itse kun aloitti aikanaan jonain pussilonkeroa juovana acid house -teininä, piti vuosikausien tauon ja palasi kuvioihin "vasta" n. v. -98, niin onhan tuohon mahtunut kaikkea.
Jos olisin kiinnostunut yleisestä mielipiteestä, minun olisi pitänyt jäädä eläkkeelle klubbauksesta jo vajaa kolmekymppisenä, 90-luvun puolivälin jälkeen -- tai vielä mieluummin olla alkamatta klubbausta ollenkaan, koska yleisen mielipiteen mukaan klubbaus on vain peitetoimintaa huumeiden käytölle.
Mutta kun yleinen mielipide kiinnostaa vuosi vuodelta yhä vähemmän, klubeilla tulee käytyä vieläkin. En kävisi jos musiikki ei kiinnostaisi, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeenkin mua kiinnostavat ne kaksi asiaa, joiden voin kokemuksen syvällä äänellä kertoa olevan ne todelliset biletyksen megatrendit:
HOUSE + TEKNO
Ne syntyvät samanlaisina mutta vähän uudenlaisina uudelleen vuodesta toiseen ja samalla tuntuu kuin uudistuisin itsekin. <offtopic> Täällä kun lukee Serenan bieliden hehkutusta syntyy toive, että jospa nuoretkin sukupolvet kiinnostuisivat tästä lähtien yhä enemmän housesta :heart: