Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,831 views

#382 • • Funkatronik Guest

Päivittelin kans noita alkuperäisiä kuvia, jossa nyt pari lisää. Mukana myös kuva miten toi maalaus tehtiin :)

Aika ovela tapa "huijata", propsit siitä. Kivan näköinen maalaus muutenkin, tuommoiset menevät aika helposti harakoille jos ei ole kunnollista näkemystä siitä miltä kuvioinnin tulisi näyttää.
#383 • • Taedium Guest

yhden pienen kriisin, ylimääräisen työn ja seinän uudelleenmaalauksen jälkeen saatiin vihdoin olohuoneen seinään vähän kuviota:

Whoa! Alkaa näyttämään kodilta. Tuollaiseen vankilaan voisin itsenikin melkein sulkea.
#384 • • ville Guest

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/images/34Maalaus.jpg

Aika kivan näköinen, sellainen raikas. Tuli heti mieleen laineiden kimallus aurinkoisena kesäpäivänä. Kehitittekö tuon kuvion itse vai otitteko jostakin valmiin?

Tosta kuvasta mustia kohtia:

http://www.yannarthusbertrand.com/yann2/affichage.php?reference=365J-11-28&pais=Islande

Photarilla rajattiin, heijastettiin tykillä seinälle ja piirrettiin rajat lyijykynällä. Sen jälkeen maalattiin.

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/32OlohuoneenSeinamaalaus.htm

Työhuoneessa olisi tarkoitus käyttää samaa tekniikkaa, tosin etäisyys on niin pieni, että varmaankin käytetään piirtoheitintä.
#385 • • B Guest
Moi,

Olisko kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi jokin kuvan kaltainen sänky, mutta wengen/pähkinän värisenä? Ko. esimerkkisänky on Askon mallistosta, mutta tietty tuota löytyy vain vaaleana.

Koivuna/tammena/muun vaaleana puuna erilaisia vaihtoehtoja löytyy suht paljon, mutta tummaa vaihtoehtoa ei ole oikein löytynyt mistään.

http://koti.phnet.fi/renegade/images/style_int.jpg

Pelkistetyt linjat siis ja mielellään suht korkea sängynpääty. :)
#386 • • OSC8 Guest
Onkos kukaan käyttäny solid furnituren palveluja?

Me käytiin kalevankadun liikkeessä useempi viikko takaperin kysymässä tekevätkö sängynpäätyjä mittatilauksesta, innokkaasti nyökyttelivät että juu toki. Käytiin suunnilleen läpi myyjän kanssa mitä haluttais ja jätettiin yhteystiedot. Mitään ei kuitenkaan kuulunut.. Eivät vastanneet puheluihin, eivätkä sähköposteihin.

Ei oo jaksanu enää paikanpäälle raahautua. Hassuu tollanen :confused:
#387 • • ville Guest

Moi,

Olisko kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi jokin kuvan kaltainen sänky, mutta wengen/pähkinän värisenä? Ko. esimerkkisänky on Askon mallistosta, mutta tietty tuota löytyy vain vaaleana.

Koivuna/tammena/muun vaaleana puuna erilaisia vaihtoehtoja löytyy suht paljon, mutta tummaa vaihtoehtoa ei ole oikein löytynyt mistään.

http://koti.phnet.fi/renegade/images/style_int.jpg

Pelkistetyt linjat siis ja mielellään suht korkea sängynpääty. :)

jos kelpaa kalvopäällystetty mdf niin ikea (150e):

http://www.ikea.com/PIAimages/51929_PE152166_S4.jpg

jos haluat aito puuviili niin boconcept (kodinanttila ja vepsäläinen, 400e)

http://www.club8.com/Files/Billeder/BC/Products/Beds/Beds-00.jpg (saa ilman tota kangasta)

jos haluat kokopuuta niin solid furniture (1500e).
#388 • • ville Guest

Onkos kukaan käyttäny solid furnituren palveluja?

Me käytiin kalevankadun liikkeessä useempi viikko takaperin kysymässä tekevätkö sängynpäätyjä mittatilauksesta, innokkaasti nyökyttelivät että juu toki. Käytiin suunnilleen läpi myyjän kanssa mitä haluttais ja jätettiin yhteystiedot. Mitään ei kuitenkaan kuulunut.. Eivät vastanneet puheluihin, eivätkä sähköposteihin.

Ei oo jaksanu enää paikanpäälle raahautua. Hassuu tollanen :confused:

Mä oon joskus liikkeessä käynyt, mut niiden hinnat on kyllä vähän överihinnoiteltuja. Halvemmalla saat kun soitat esim. keravalaiselle puusepälle ja teet sen kanssa diilin. Toki vaivaa on enemmän.
#389 • • B Guest

http://www.club8.com/Files/Billeder/BC/Products/Beds/Beds-00.jpg (saa ilman tota kangasta)

Toi boconcept oltais itse asiassa Vepsäläiseltä ostettukin, mutta toimitusaika olisi ollut aika hurjat 8-9 viikkoa...ja ainakin Lahden Vepsäläisessä oli kyllä lähes puolet kalliimpi hintalappukin kyljessä kuin 400e?
Kodin Anttilasta voisi tietty käydä vilkaisemassa, malliltaanhan toi olisi aika pop.

Tänks.
#390 • • ville Guest

Toi boconcept oltais itse asiassa Vepsäläiseltä ostettukin, mutta toimitusaika olisi ollut aika hurjat 8-9 viikkoa...ja ainakin Lahden Vepsäläisessä oli kyllä lähes puolet kalliimpi hintalappukin kyljessä kuin 400e?
Kodin Anttilasta voisi tietty käydä vilkaisemassa, malliltaanhan toi olisi aika pop.

Tänks.

Se riippuu mitä sängyssä on mukana. Siihen voi ostaa päädyn, yöpöydät ja sängyn alla olevat laatikot erikseen. Muistaakseni pelkkä runko oli about 400e.
#391 • • Dirt Guest

Toi boconcept oltais itse asiassa Vepsäläiseltä ostettukin, mutta toimitusaika olisi ollut aika hurjat 8-9 viikkoa...

...ja noista toimitusajoista huonekaluliikkeissä meillä jokaisella on varmaan se oma kauhutarina. :crybaby:
#392 • • Daniel Braun Guest

Toi boconcept oltais itse asiassa Vepsäläiseltä ostettukin, mutta toimitusaika olisi ollut aika hurjat 8-9 viikkoa...

...ja noista toimitusajoista huonekaluliikkeissä meillä jokaisella on varmaan se oma kauhutarina. :crybaby:

Kauhutarinoita varmaan on monella.
Itse alalla työskentelevänä voin sanoa että se mikä lopulta "kestää luvattoman kauan" asiakkaan silmissä on vain se murto osa koko bisneksestä.
Hassua sinänsä, toiset eivät ymmärrä että "melkein mittatilauksena" tilattava sohva joka verhoillaan mallistoon kuuluvilla reilulla 150 kangasvaihtoehdolla jotka sisältävät ulkopuolisten (mm Orientin, Espen jne) kankailla, ei voi millään oikeesti tulla parissa viikossa.
Toiset kuvittelevat että se sohvan teko on vaan "kankaat päälle"...
Okei, onhan ne runkoelementit hyvinpitkälti valmiita.
Mutta ei niitä paljoa voida isoillakaan tehtailla pitää hyllyssä.

Ja mitä ruokapöytiin ja sänkyihin tulee...
Niin voiko joku kuvitella jos joku iso ketju (olkoot Vepsäläinen, Asko tms) myy jonkin "pienen" kotimaisen toimittajan pöytää tms niin se olis alle viikossa myymälän varastolla?
Oikeesti, kuka voi kuvitella että näin suuren toiminnan logistiikka hoidettain "joo, mä otan sen autoni takakonttiin ja kuljetan sinne ja sinne myymälään".

Toki aina sattuu ja tapahtuu.
Vahinkoja sattuu.
Ja ikäväähän se on että se omalle kohdalle osuu.
Joskus voi rekka ajaa ojaan (se ei todellakaan ole ihmeellistä näillä keleillä) taikka tehtaan tuotantolijassa tapahtua jotakin.
Useimmat tuntuvat luulevat että "oletettu toimituspäivä" on absoluuttisen 100% varma.
Aina voi tapahtua.
Se on valitettavaa mutta kuuluu tän alan ongelmiin.
Eihän se puuseppäkään saa sitä ruokapöytää tehtyä luvatussa ajassa jos vahingossa sirkkelillä sormensa leikkaa... :D

Ja joulun alla toimitukset venyy, sehän on selvää.;)
#393 • • Dirt Guest

Toki aina sattuu ja tapahtuu.
Vahinkoja sattuu.
Ja ikäväähän se on että se omalle kohdalle osuu.

niin, no, siis... äh, en mä sitä tarkoitta etteikö nyt noi toimitusajat vois olla pitkiä. tai etteikö ne vois venyä. ja kyllähän noita virheitä tai virhearvioita meillä kaikilla on sattunut töissä, ei siinä mitään kummempaa. mulle on vaan itselleni käynyt tän öbaut puolentoistavuoden aikana lähes kerta toisensa jälkeen niin, että homma on jossain kohtaa kusenut - yleensä toimitusajoissa. :what:

ja mä en tarkoita, että kun ollaan sanottu että menee kaksi viikkoa ja meneekin kolme. ei. vaan oon huomannut, et silloin poikkeuksetta toimitusaika on yli kuukauden. ja mun pointti ei oo se, että kuukausi olisi ylitse pääsemätön odotusaika, vaan niin kuin jokainen markkinointia lukenut on voinut lukea: don't promise what you can't deliver. niin, siis tulkitkaa toi 'toimittaa' nyt vähän laajemmassa muodossa kuin vain kirjaimellisesti.

paras (tai pahin, miten nyt ottaa) tapaus oli just Vepsäläisessä, kun etittiin yhtä seinähyllyä, joka oli just poistumassa valikoimasta. sitä ei ollut helsingin liikkeessä, mutta muutama kappale oli joko Oulussa tai Tampereella varastossa. meille luvattiin että kahdessa viikossa hyllyt ois haettavissa Helsingistä. mitään ei kuulunut liikkeestä ja kun soitettiin niin mitään jälkiä tilauksesta ei ees löytynyt vaan piti mennä paikanpäälle selvittämään asiaa. siinä vaiheessa ei mitään hyllyjä ollut missään päin Suomea varastossa ja vaikka liikkeessä oli sama henkilö joka asiaa oli hoitanut, ei ketään tuntunut haittaavan että asia ei ollut hoitunut niin kuin oli luvattu. eli niitä hyllyjä ei sitten ikinä tullut. :rolleyes:

siis ainut kerta tuolta ajalta, jolloin homma on mennyt just niin kuin sovittiin on, kun ostettiin sohva askosta. sitä oli keskusvarastossa ja toimitus luvattiin seuraavalle viikolle. ja siis kaikki meni niin kuin oltiin sovittu. mut, eiks sen kuuluis olla aika itsestään selvää? doh...
#394 • • ville Guest
toimitusajat on kyllä siitä jännä juttu, että usein myyjät on niitä jotka lupailee liikoja. Esim ollaan totuttu siihen, että tuote tulee yleensä alle kahdessa viikossa, asiakkaalle sanotaan: "toimitusaina noin 2vko tilauksesta" ja sitten kun just tällä kertaa tehtaalla on toimitusvaikeuksia, niin homma kestääkin 4vko.

IMO liikkeiden pitäisi aina sanoa mikä on keskimääräinen odotusaika ja mitä homma voi pahimmillaan kestää. Tällä tavalla asiakkaat osaa heti alussa suhtautua hommaan järkevällä tavalla. Jos asiakkaalle sanotaan vain se 2vko ja homma kestää 4vko niin ei oo ihme että liike saa paskaa niskaan. Ja tottakai hyvään palveluun kuuluu, että jos tilausajaksi on sovittu 2vko ja tästä myöhästytään, asiakkaalle pitää tiedottaa kuinka paljon tilaus myöhästyy.

Itse oon huomannut, että toimitusajat yleensä pitenee ja tarkentuu kun hintataso kasvaa. Kalliimmat liikkeet ilmottaa suoraan niinkuin asia on, eli toimitusaika esim 14-16vko. Siinä ei lähdetä vedettämään esim. 10vko, sillä liike tietää, että siihen ei pystytä.

IMO liikkeet ei voi välttää vastuuta sanomalla "logistinen ketju vaan on niin hankala, että tämä ei kerinnyt". Lyhyesti sanottuna liikkeen tehtävä on katsoa, että asiakkaalla on paras mahdollinen tieto siihen mihin logistinen ketju pystyy. Liikkeen ja myyjän ongelmaksi sitten jää millä tavalla tiedottaa toimitusajoista asiakkaille.

Jos asiakas joutuu soittamaan kerrankin liikkeeseen ja ihmettelemään missä se esine viipyy, liike ja myyjä on kussut homman.
#395 • • Daniel Braun Guest

toimitusajat on kyllä siitä jännä juttu, että usein myyjät on niitä jotka lupailee liikoja. Esim ollaan totuttu siihen, että tuote tulee yleensä alle kahdessa viikossa, asiakkaalle sanotaan: "toimitusaina noin 2vko tilauksesta" ja sitten kun just tällä kertaa tehtaalla on toimitusvaikeuksia, niin homma kestääkin 4vko.

Myyjä ei tällaisessa tapauksessa lupaile liikoja.
Joskus, ikävä kyllä, jokin asia kusee ja jos täysin normaalisti ympäri vuoden toimitusaika on tuo kaksi viikkoa ja jostakin syystä se venyy niin eihän myyjä voi kaupantekohetkellä oikeesti tietää sitä.
Ja itsekkin käytit termiä "toimitusaika noin" ;)

IMO liikkeiden pitäisi aina sanoa mikä on keskimääräinen odotusaika ja mitä homma voi pahimmillaan kestää.

Juuri näin mä/meidän myymälässä toimitaankin.
Sä vaan olet käynyt väärissä kaupoissa ;)

Itse oon huomannut, että toimitusajat yleensä pitenee ja tarkentuu kun hintataso kasvaa. Kalliimmat liikkeet ilmottaa suoraan niinkuin asia on, eli toimitusaika esim 14-16vko. Siinä ei lähdetä vedettämään esim. 10vko, sillä liike tietää, että siihen ei pystytä.

Ota Ville hyvä huomioon se että näiden "kalliinpien" (jollekkin kallis ei ole kaikille kallis) liikkeiden kautta kulkevan tavaran määrä on moninkerroin pienempi kuin esim Askon.
Joten, pienillä määrillä ja pienten tuottajien tuotteilla voi tarkan ajan oikeesti tietää.
Esimerkiksi, jos minä myyn jonkun "pienemmän" kotimaisen toimittajan koivuruokapöydän, tiedän yhdellä puhelinsoitolla tarkan toimituspäivän.

Ja toinen on sit noi tiedät mitä liikkeissä nähdään toimittajien varastotilanteesta.
Ne on ns. realiaikaisia.
Mutta, esimerkiksi tässä kuluneella viikolla sattunut tapaus...
Tilasin asiakkaalle kaksi lepotuolia, oman tehtaan saldo näytti kolmea.
Hups hei.
Joku oli aikalailla samaan aikaan, mutta muutama sekunti ennen mua tilannut ne kolme sieltä omaan myymäläänsä.
Asiakkaalle toki olin ilmoittanut, lastauspäivien mukaan että "kyllä, ens viikon tiistaina on meillä"
Tottakai, kun olin vapaasta saldosta itse nähnyt että siellä on kolme tuolia ja mä tarvitsen kaksi.
Ja kun tuo vapaa saldo kulkee täysin realiajassa, en voinut aavistaakaan että oikeesti niin paska säkä kävis että ei tule koska joku on mennyt toisaalla samalla hetkellä ne myymään...
Ja mitä tästä sit aiheutuikaan?
Tuolit on meillä vasta tammikuun alussa :(

IMO liikkeet ei voi välttää vastuuta sanomalla "logistinen ketju vaan on niin hankala, että tämä ei kerinnyt".

Näkee kyllä selvästi että sä et todellakaan ole kaupanalan saati sit huonekaluallan työntekiä ;)
Ei se oikeesti oo niin helppoa kuin mitä tälläkin kommentillasi annat ymmärtää...

Kuvittele nyt itsekkin, esimerkiksi oma ketjuni:
Asko myymälöitä suomessa reilut 30.
Keskusvarastoja kaksi.
Terminaali maahantuoduille tavaroille.
Suoraan tehtailta tilattavat (ja näitä tehtaita useita kymmeniä)
Jne jne jne...

Oliskin helppoa jos kaikki kulkis vaan yhden keskusterminaalin kautta.
Mutta mitä sitten toimitusajat olisivat??

Jos asiakas joutuu soittamaan kerrankin liikkeeseen ja ihmettelemään missä se esine viipyy, liike ja myyjä on kussut homman.

Tietyllätapaa totta tämä.
Mutta on niitä hätähousujakin.
Jos jollekin sanoo että "jos kaikki menee niinkuin pitääkin, tulee perjantaina, mutta varaudu kuitenkin ensi viikon tiistaihin" (vaikka tilanteessa jossa seuraava tuote-erä on valmistunut juuri lastauspäivänä) niin jotkut asiakkaat soittavat sitten lauantaina "miks se ei tullukkaan perjantaina vaikka myyjä niin sanoi"

Enemmän kehottaisin kuuntelemaan sitä myyjää ja vaikka pyytää hänen merkitsemään tarkat tiedot kauppakirjaan (siellä yleensä näkyy arvioitu toimitusajankohta) niin vältyttäisiin turhilta kiistoilta.
#396 • • R2 Guest
Nyt ois soittopöytä valmistuksen alla. Tarkoitus ois käyttää kangasta 'seinien' ulkopintojen viimeistelyyn. Kellään kokemuksia, kerääkö pölyä jne? Suositeltavia kangasmateriaaleja tms?

Pöytälevyksi ois tarkoitus etsiä joku valmiiksi pinnoitettu (vähän niinku keittiön työtaso tyyppisesti) puulevy. Kivinen ois kiva, mut taitaapa olla liian kallis.
#397 • • B Guest

Myyjä ei tällaisessa tapauksessa lupaile liikoja.
Joskus, ikävä kyllä, jokin asia kusee ja jos täysin normaalisti ympäri vuoden toimitusaika on tuo kaksi viikkoa ja jostakin syystä se venyy niin eihän myyjä voi kaupantekohetkellä oikeesti tietää sitä.
Ja itsekkin käytit termiä "toimitusaika noin" ;)

No mut ei mun mielestä pidä asiakkaana suhtautua ihan vaan olan kohautuksella siihen, että esimerkkitapauksen mukaisesti vaikkapa toimitusaika tuosta vain yhtäkkiä tuplaantuu.

Tällaisen ikävänkin tilanteen ammattitaitoinen myyjä osaa toki kääntää edukseen ja saada viivästyksestä vittuuntuneen asiakkaan tyytyväiseksi, eikä kyse ole edes isoista asioista.

Aika harvoin huonekaluliikkeessä myyjä esimerkiksi vaikkapa itse ehdottaa, että "tiedustelen tilannetta tukkurilta/maahantuojalta/keskusvarastolta/tms ja soitan sitten teille tarkemmasta toimitusajasta".

Kyllä se yleensä menee niin, että asiakas saa itse soitella/ajella liikkeeseen jo maksamiensa, mutta toimittamattomien tavaroiden perässä.

Vai liekö sitten olen minäkin väärissä huonekalukaupoissa asioinut.
#398 • • Daniel Braun Guest

No mut ei mun mielestä pidä asiakkaana suhtautua ihan vaan olan kohautuksella siihen, että esimerkkitapauksen mukaisesti vaikkapa toimitusaika tuosta vain yhtäkkiä tuplaantuu.

Ei missään nimessä.
Tottakai lupaus on lupaus.
Ja kaikesta muutoksesta aikatauluihin tulee ilmoittaa.
Mutta, tarkoitin juuri sitä mitä kerroin edellä.
Useimmat ootaa sen "noin" toimitusajan aivan liian kirjaimellisesti.
Jos sanoo että "noin viikossa" tilauksen tapahtuessa sunnuntaina, on niitä tulut vastaan asiakkaita jotka on soittanu seurvaavana sunnuntaina "moi, se mun tv-taso tais tulla tänää?"

Tällaisen ikävänkin tilanteen ammattitaitoinen myyjä osaa toki kääntää edukseen ja saada viivästyksestä vittuuntuneen asiakkaan tyytyväiseksi, eikä kyse ole edes isoista asioista.

Kyse usein on tilanteen selvittämisestä asiakkaalle, ei kääntämisestä ;)
Tottakai myöhästyy jos esim tehtaan pintakäsittelypuolella on ollut tulipalo (jeah, kokemusta on) ja tämä on asiakkaalle kerrottava.
Alkuun hän ei välttämättä ymmärrä/halua kuunnella syytä.
Vaan purkaa mahdollisa kiukkuaan/pettymystään myyjään joka on täysin syytön tapahtuneeseen.

Aika harvoin huonekaluliikkeessä myyjä esimerkiksi vaikkapa itse ehdottaa, että "tiedustelen tilannetta tukkurilta/maahantuojalta/keskusvarastolta/tms ja soitan sitten teille tarkemmasta toimitusajasta".

Ainakin allekirjoittanut soittaa.
Esim huomenna ois tarkoitus pirautella muutamalle tehtaalle toimituksista, lauantaina jäi kaupat "kirjoittamatta" koneelle.
Halusin alkuun tarkistaa todellisen toimituspäivän tuotteille joita ei varsinaisesti ole "meidän mallistossa"...

Kyllä se yleensä menee niin, että asiakas saa itse soitella/ajella liikkeeseen jo maksamiensa, mutta toimittamattomien tavaroiden perässä.

Joutuu tai haluaa soittaa soittamisen ilosta? :D
Toiset kun soittelee kahden viikon päästä tilauksesta vaikka hyvin tietävät että tilaussohvan tulo kestää neljä viikkoa.
Niinkuin heille on kaupantekohetkellä informoitu...

Vai liekö sitten olen minäkin väärissä huonekalukaupoissa asioinut.

;) :D
#399 • • miikkah Guest
myöhästelyt arvioidusta tai luvatusta aikataulusta ovat yleisiä, joten kannattaa ehdottomasti sopia kauppahetkellä menettely, jos aikataulussa ei pysytä.

mitään ei pidä missään nimessä maksaa, ennen kuin tavara on toimitettu, koska tällöin kaupan purku tai hinnan alennus on huomattavasti hankalampaa ja muutenkin neuvotteluasema heikompi.

itse olen hinnasta keskusteltaessa ottanut toimituspäivän mukaan sopimuksiin, eli maksan pyydetyn/sovitun hinnan, jos myyjä sitoutuu toimituspäivään. parin viikon myöhästelyistä hinnan alennus ja pidemmistä purku.

luovat ratkaisut rulaa. wandan kanssa sovittiin, että jos eivät toimita tupareihin mennessä tilattuja tuoleja, niin tuovat sitten kuitenkin vastaavat esittelytuolit paikalle, että pääsee vieraat istumaan. näin sitten tapahtui, mikä tietysti toi pari tuntia lisäduunia kaupalle, mutta toi kaupan ja piti asiakkaan tyytyväisenä pienestä myöhästelystä huolimatta.
#400 • • ville Guest

mitään ei pidä missään nimessä maksaa, ennen kuin tavara on toimitettu, koska tällöin kaupan purku tai hinnan alennus on huomattavasti hankalampaa ja muutenkin neuvotteluasema heikompi.

No kyllä mä olen välillä luottanut ihan suoraan ja maksanut etukäteen kaiken. Esim silloin jos ketju kuuluu johonkin bonussysteemiin ja tietyssä kuussa on tuplabonarit. Parhaimmillaan saa silloin 10% bonusta :)

luovat ratkaisut rulaa. wandan kanssa sovittiin, että jos eivät toimita tupareihin mennessä tilattuja tuoleja, niin tuovat sitten kuitenkin vastaavat esittelytuolit paikalle, että pääsee vieraat istumaan. näin sitten tapahtui, mikä tietysti toi pari tuntia lisäduunia kaupalle, mutta toi kaupan ja piti asiakkaan tyytyväisenä pienestä myöhästelystä huolimatta.

Joo, mut wanda on liikkeenä ns design jossa yksi tuoli maksaa saman verran kuin sotkan sohva. Heillä on varaa tuollaiseen palveluun, sillä katteet ovat suuremmat ja keskimäärin 90% päivästä myyjät vaan venyttelee sukuelimiä :D

Suuret ketjut kuten sotka, ikea, isku, asko sun muut ei oikein voi lähteä tohon leikkiin sillä muuten heillä ei olisi yhtään huonekalua koko liikkeessä :D