Vaatteet = aatteet?

85 posts, 5 pages, 13,431 views

#41 • • diezel Guest

H&M:stä en ole ikinä ostanut yhtään mitään.

Ei viittisi H&M:ää dissata. Oman kokemuksen perusteella tuntuu olevan ainoa paikka Helsingissä missä saa edes kivoja boksereita kundeille. Ei sellaisia Sloggi/Matinique-puuvillaboksereita aina jaksa käyttää.

Esim. nyt tuli ostettua sellaiset mustat läpinäkyvät bokserit missä oli pystyliituraitaa ja hyllyssä oli sellaista läpinäkyvää leopardi-kuosista kireätä bokseria liian isona vaan. :cool:
#42 • • Funkatronik Guest

Ei viittisi H&M:ää dissata. Oman kokemuksen perusteella tuntuu olevan ainoa paikka Helsingissä missä saa edes kivoja boksereita kundeille. Ei sellaisia Sloggi/Matinique-puuvillaboksereita aina jaksa käyttää.

Minä suosin Björn Borgin boksereita. Varsinkin ne ihonmyötäiset boxer-brief-tyyppiset ovat aivan loistavia. Istuvat kuin härkä ja ovat erittäin tyylikkäitä. Kalliihkoja toki mutta helposti sen rahan arvoisia.

H&M:stä en ole minäkään ikinä mitään ostanut. Vaatteet ovat suht kivan näköisiä kataloogeissa mutta mitä on pikkuveljen vaatteita katsonut, ne menevät yleensä ensimmäisessä pesussa ihan muodottomiksi.
#43 • • Bio Guest
muistan et teini-iässä kaikki kysyi et "onks sul aatteet vai vaatteet?"..
silloin oli skinei ja hoppareit.. jompaankumpaan piti kuulua :D mut mä en kuulunu mihinkään, olin niitä nörttejä jotka pysys sivummalla..

Nykyään en kauheesti seuraa muotia ja ostan sellasia vaatteita mitkä mun mielest näyttää siisteilt.
Nythän toi muotiin tullu 80-luku on kauhee, ainakin ne raitavaatteet, hyi!
#44 • • ella Guest

Minä suosin Björn Borgin boksereita. Varsinkin ne ihonmyötäiset boxer-brief-tyyppiset ovat aivan loistavia. Istuvat kuin härkä ja ovat erittäin tyylikkäitä. Kalliihkoja toki mutta helposti sen rahan arvoisia.
.

minkäs hintaisia noin suunnilleen per kipale ?
#45 • • diezel Guest

H&M:stä en ole minäkään ikinä mitään ostanut. Vaatteet ovat suht kivan näköisiä kataloogeissa mutta mitä on pikkuveljen vaatteita katsonut, ne menevät yleensä ensimmäisessä pesussa ihan muodottomiksi.

Eikö Björn Borgilla ole juuri vain niitä puuvilla/elastaani-hirvityksiä missä vielä on isolla yleensä Björn Borg kirjoitettu vyötärökuminauhassa? :) vai onko jotain kivoja tekokuituboksereitakin? "Väsyyhän" H&M-boksereiden matskukin pesussa mutta kyllä omat bokserit on ainakin pari vuotta kestäny suht tiukkoina.

Joskus jonkun neuleen sieltä ostanu ja tosiaan se oli sit muodoton melkein heti eli ei paljon muuta sieltä tule osteltuakaan.
#46 • • kilobitti Guest

Itsellä vaatteet ei ole aatteet. Mun pukeutuminen kuvastaa itseäni joskus, ehkä joskus enemmänkin mielentilaa, kuin tyyliä. Tyylini on lähinnä juppihippipunkkaria.

mielestäni "vaatteet kun aatteet" pätee lähes poikkeuksetta...onhan sekin että ei halua ottaa kantaa vaatteillaan aate, ja näkyy muille selvänä viestinä, samoin "en halua herättää huomiota" jne.
#47 • • Remotion Guest
voin suositella täysin sydämmin Eminence:n boxereita, ne on valovuoden päässä kaikista muista mihin olen lyhyen maanpäällisen taaperrukseni aikana osunut.
#48 • • xor Guest
Nyt kun joku vielä kertoisi minulle mitä järkeä on pitää sisällä tai kesällä pipoa...

Pitäis varmaan ihan vittuillakseen alkaa käyttämään jotain kamalaa 70-luvun tupsupipoa klubeilla.

(No, syy on varmaan sitten liiassa MTV:n sekä kaverien apinoimisessa tai jotain. Tai sit ne on jäänyt rinteestä päähän.)
#49 • • Hansu Guest

Pitäis varmaan ihan vittuillakseen alkaa käyttämään jotain kamalaa 70-luvun tupsupipoa klubeilla.

Ei kun laita mieluummin sellanen 80-luvun loppupuolella muodissa ollut pipo, joka oli valkoinen ja siinä toisella sivulla luki punaisin samettikirjaimin kantajansa nimi, tyyliin "Marko" tai "Pirkko". Itselläni ei sellaista ollut (nyyh), mutta monella luokkakaverilla oli.
#50 • • Taedium Guest

onhan sekin että ei halua ottaa kantaa vaatteillaan aate,

Mä diggasin vaateaatteissa eniten Einsteinin aatteista.

Ja hänen sanontansa, vapaasti idea käännettynä: Onko se sit hienoa, jos makkarapaketti on laadukkaampi ku itse makkara?

Tarkoittaen, että funtsikaa nyt jannut enemmän.

Kai mun aatteet on sit: En välitä muiden ajatteluista, kunhan mun mielestä näyttää mageelta.
#51 • • Remotion Guest

Nyt kun joku vielä kertoisi minulle mitä järkeä on pitää sisällä tai kesällä pipoa...

En ole itsekään tuota vielä tajunnut. Joskus on kyllä ihan kiva pitää kesäpipoa, mutta se vaatii alle 10c ettei aivot paahdu. Alku syksystä käytin myös pipoa välillä kun halusin ajella kattoluukku auki mutta ulkona oli enää jotain 15-20 astetta.
#52 • • Tapi T Guest

En ole itsekään tuota vielä tajunnut.

No esim. silloin jos ei jaksa laittaa hiuksia on pipo oiva vaihtoehto. Mun kuontalo oli tuossa yhteen aikaan vielä sellainen, että sille oli pakko näyttää geelipurkkia jos aiko lähteä johonkin.

Aina pipon käyttäminen ei siis ole mikään trendijuttu.
#53 • • xor Guest
No jaa, musta melkein hiukset kuin hiukset (tai niiden puute) antaa paremman vaikutelman kuin pipo sisällä.

Ehkä mä oon vaan vanha.
#54 • • Funkatronik Guest

Varmaan ihan siksi että joidenkin vaateyhdistelmien kanssa se näyttää paljon fiksummalta kuin samat vaatteet ilman pipoa. Varsinkin monet hip-hop henkiset vaatteet ovat vähän oudon näköisiä ilman pipoa tai lippalakkia. Jos jotakuta häiritsee se, että ylipäänsä pitää hattua sisällä kannattanee varmaan vain pysyä sisällä. Ei nykyään ole olemassa mitään pukeutumiskoodia enää tai ei sitä ainakaan missään noudateta. Jotain pankkeja ja lakifirmoja lukuunottamatta ei missään enää tarvitse pukeutua jos ei itse välttämättä halua, ennemminkin niin päin että pukua pitävää katsotaan vähän kummaksuen.

Toisaalta...

Itse kyllä olen sen verran vanhanaikainen että huomioin pahoja pukeutumisrikkeitä. Esim. Tony Halmeen televisio-oikeudenkäynnissä Tonylla oli puvun takissa liian pitkät hihat (tai liian lyhyet paidanhihat). Syyttäjällä taas oli niin törkeästi alimittaiset takin hihat että en ymmärrä kuinka kukaan voi semmoista pukua edes harkita omistavansa, saatika sitten laittaa päällensä televisioon. Tonyn solmiottomuus oli myös varsin mauton yksityiskohta. Tosin, herra kansanedustaja saapui viime vuonna linnan juhliin smokissa, mistä yksin voisi antaa jo jonkinlaisen rangaistuksen.
#55 • • xor Guest

Jotain pankkeja ja lakifirmoja lukuunottamatta ei missään enää tarvitse pukeutua jos ei itse välttämättä halua, ennemminkin niin päin että pukua pitävää katsotaan vähän kummaksuen.

Huvittavaa kyllä, minulle nuo pipopäiset hiphopreleet tuovat nimenomaan mieleen samanlaisen "sovitun" yhteinäistyylin kuin lakifirmojen ja pankkien pukumiehet. Vaikka ne tekstit ja logot vähän vaihtelisivatkin.
#56 • • dab Guest

No jaa, musta melkein hiukset kuin hiukset (tai niiden puute) antaa paremman vaikutelman kuin pipo sisällä.

Ehkä mä oon vaan vanha.

Baarissa, bileissä yms. pipo on jees. Luennolla, ruokapöydässä yms. ei ole.
#57 • • Tapi T Guest

Tosin, herra kansanedustaja saapui viime vuonna linnan juhliin smokissa, mistä yksin voisi antaa jo jonkinlaisen rangaistuksen.

Heps, eipäs muuten olekaan.

Smokki on nimenomaan oikea puku illalla alkaviin juhliin. Frakkia tulisi käyttää lähinä akateemisissa juhlatilaisuuksissa (lukuvuoden päättäjäiset, promootiot...), mutta jostakin syystä frakista on tullut Suomessa lähinnä smokin korvaaja.

Kannattaa katsoa televisiosta ulkomaisia juhlatilaisuuksia. Lähes kaikilla miehillä on smokit päällä.
#58 • • LindaGP Guest

Kannattaa katsoa televisiosta ulkomaisia juhlatilaisuuksia. Lähes kaikilla miehillä on smokit päällä.

Smokki rulaa! Mutta ehdottomasti liivillä eikä vyöllä. Vyö on lihavien keski-ikäisten äijien korsetti.
#59 • • Taedium Guest

Baarissa, bileissä yms. pipo on jees. Luennolla, ruokapöydässä yms. ei ole.

Itsellä on hattu ulkona sen takia kun on kylmä. Harvoin pidän koristeena, vaikka herrasmiehellä tulisikin olla ulkona aina hattu päässä. (Onneksi en oo herrasmies. - Mutta daami saa silti kulkea edeltä - ties mitä nurkan takana on vastassa.)

Siltipä se hattu lähtee päästä kun kulkee ovesta sisään ja menee päähän kun astuu ulos. Ei sitä ajatella. Se vaan menee niin.

Autossa ja silloin sisätiloissa, kun molempia käsiä tarvitaan, pidän kyllä hattua päässä.

"Täältä tulevat herrasmiehet, tuovat tuhon merrassaan.
Kaupunki tuhotaan kyljelleen; on kelpo poikia kerrassaan!"
#60 • • Funkatronik Guest

Smokki on nimenomaan oikea puku illalla alkaviin juhliin. Frakkia tulisi käyttää lähinä akateemisissa juhlatilaisuuksissa (lukuvuoden päättäjäiset, promootiot...), mutta jostakin syystä frakista on tullut Suomessa lähinnä smokin korvaaja.

Olen aina ollut siinä uskossa että linnan juhlien kutsukortissa lukee pukeutumiskoodin kohdalla nimenomaan white tie joka tarkoittaa joko frakkia tai tummaa pukua, ei koskaan smokkia, jolloin kutsukortissa lukisi black tie. Edelleen tosin odotan kutsuani joten en asiaa voi tarkistaa. Näin asian olen kuitenkin ymmärtänyt.

Normaaleissa kello kuuden jälkeen alkavissa juhlissa smokki toki on oikea vaihtoehto.