Energiajuomat

108 posts, 6 pages, 14,647 views

#21 • • Juki54 Guest
Mä taas luin joskus että tölkillinen Batterya vastaisi kofeiini määrältään yhdeksää kahvikupposta.. Mut en tiedä ton paikkansa pitävyyttä.. :confused:
#22 • • Edited Quu Guest

Mä taas luin joskus että tölkillinen Batterya vastaisi kofeiini määrältään yhdeksää kahvikupposta.. Mut en tiedä ton paikkansa pitävyyttä.. :confused:

*reps*

Näin ne jutut leviää. :D

Tavallisessa kahvissa kofeiinia on noin 0.2mg/ml. Batteryssä sitä on noin 0.18mg/ml. Eli vähemmän. Redbullissa on yhtä paljon suunnilleen kuin batteryssä.

Näissä energiajuomissa on lisäksi vielä tauriinia, mutta sen piristävä vaikutus kofeiiniin verrattuna ei ole merkittävä.
#23 • • Daniel Braun Guest

100ml batteryä on muistaakseni joku 110mg kofeiinia. Tavallisessa kahvikupposessa stiä on noin 80mg.

Yhdessä coffarissa sitä on noin 100mg.

En ole ihan varma näistä luvuista, mutta tähän suuntaan ne menivät. Lisäksi batteryssä on sitä tauriinia, guaranaa jne, mutta niiden piristävät vaikutukset eivät ole kovinkaan merkittäviä tuohon kofeiiniin verrattuna.

Eiks toi kahvikupin määrä oo vähemmän?
Ainakin minulla olis tällainen mielikuva päässä...
No, kuitenkin...

Kyllä se energia juoma nyt taitaa viedä voiton piristävyyden kannalta.
Ja kahvi on vielä helkutin pahaakin!
#24 • • Quu Guest

No, kuitenkin...

Hitto kun oot liian nopea.

Huomaa että editoin postaustani heti kun lösin oikeat suhdeluvut netistä. Mun alkuperäiset "tiedot" sisältivät pilkkuvirheen.
#25 • • Daniel Braun Guest

No, kuitenkin...

Hitto kun oot liian nopea.

Huomaa että editoin postaustani heti kun lösin oikeat suhdeluvut netistä. Mun alkuperäiset "tiedot" sisältivät pilkkuvirheen.

Katsos...
Siihen en nyt kiinittänytkään huomiota, mutta noi määrät saivat jotenkin ihmettelemään.
Ja varsinkin toi kaffen ja Batteryn suhde...

Juu, nopea oon.
Ihan kaikessa :D
#26 • • dixoff Guest
ED oli alussa ihan hyvää, mutta sitten siitä tuli markkinoille joku v***n "New improved taste" joka on aivan hirveää ällönmakuista kuraa. Eli kyllä se on bulli ja battery edelleen, mitä tulee litkittyä.
#27 • • Saskia Guest
Sokeriton Bull on kyllä hyvä keksintö.

Lp-matkalla tuli juotua ja juotettua se verran Batterya ettei sitä reissun lopussa kukaan enää vapaaehtoisesesti juonut...kun siihen miksasi viinaa niin piti ensin kaataa maahan pikkuisen jotta se viina mahtui sinne tölkkiin...

Nyt en ole juonut enerigajuomia kahteen kuukauteen enkä niitä sen enemmin kaipaa. Jos jotain piristettä tarvii ni se on sit viinaa ;)
#28 • • typo Guest
Kyllä se on Battery. Ekasta Red Bullista menin lähes kirjaimellisesti pitkin seiniä - erittäin epämiellyttävä olo tuli. Tosin vuotta myöhemmin testattu Red Bull osui sopivasti, koska edessä oli ~12km kävely Dance Valley 2001:een.

Muut energiajuomat, joita on tullut maistettua, ovat poikkeuksetta olleet tavalla tai toisella heikkoja tai mitäänsanomattomia.

-typo
#29 • • KarriN Guest
Sandron kulmasta (Kallio) saa virallista Michael Jackson "Peach Power"-juomaa tjps. Samoin kuin jotain muuta energiajuomaa, jossa kylkiäisiksi saa kondomin. Sekä tuote, että kylkiäinen pitää kuulemma käyttää samaan aikaan. Näin siis kauppiaan mukaan.

-K
#30 • • Taedium Guest
Kun Battery ja Red Bull purnukoita tutkiskelin kaupassa, niin havaitsin (markan aikaan) seuraavaa:

Kofeiini, sokeri ja tauriini ovat molemmissa samat per 100ml.
Red Bull on 250ml, Battery 330ml.
Red Bull on samassa kaupassa markan kalliimpi kuin Battery.
Battery maistuu hieman paremmalle, osittain kai kuplien koosta johtuen.
#31 • • Damien Guest
Ehdoton ykkönen: Bullit - get it! Joku voisi taas käydä Saksanmaalla ja tuoda 4-5 keissiä tähän suuntaan. Sairaan hyvää, väittäisin jopa nektariksi Red Bullin ja muiden Batteryjen joukossa.

Ps. Eräänä iltana CTRL:ssa: "Onks sulla batteryä?" ja "ruskettunut" baarimíkko rupesi availemaan ED:ä. En huomannut mitä kaveri tuoppiin kaatoi kun vasta puolitiessä ja älähdin että: "Mähän pyysin batteryä?". Sain evil eyen päälle "Samaahan ne kaikki on...". Osasinpa olla taas vaikea asiakas.
**********FLAME ON! CHRIST, justiinsa luin Entropy palautetta ja nyt muistelen tätä, eikä ole BUllittiä, Pepperistä puhumattakaan....Menempä tästä takomaan säkkiä tunniksi....****************************************
#32 • • Remotion Guest
Ehdottomasti paras maultaan ja teholtaan on RED FORCE jota saa esim useimmilta kuntosaleilta ainakin, ja sitten premistä ainakin löytyy. :)
#33 • • Diodi Guest
Kahvi on parasta energiajuomaa, mutta jos juo liian monta kupillista päivässä menee maha sekaisin.
en tykkää laittaa kahviin maitoa tai sokeria.
#34 • • George Shield Guest

ED oli alussa ihan hyvää, mutta sitten siitä tuli markkinoille joku v***n "New improved taste" joka on aivan hirveää ällönmakuista kuraa.

Mun kohdalla makuaisti menee just toisin päin: uudempi on parempi.
Ja ED:in lisäksi joskus Batteryä...
#35 • • pie Guest
Battery tai Red Bull. Aika harvoin vaan tulee juotua noilla riistohinnoilla, viimeksi taisin Red Bullin juoda Screenin bileissä Kaapelilla. Ja jos kaupassa on ostamassa niin Batteryn valitsen, Taedium jo selittikin miksi.
#36 • • Roz Guest
Batteryä menee ihan liikaa ottaen huomioon tuloni.. :panic:
Red bullia vetelisin mielummin kyllä, mutta eipä sitä koulun kioskista saa.

Batteryn liikakäyttöä (useita tölkkejä päivässä) ei kyllä voi suositella, kaksi kaveriani ovat kokeneet jonkinsortin rytmihäiriön tapaisen.. Tämän jälkeen käyttö vähentyi ymmärrettävästi huomattavassa määrin ;)
#37 • • Benedix Guest
Red Devil. :mad:
Sitä tosin saa vain todella harvoista paikoista...
#38 • • zAo Guest

ED oli alussa ihan hyvää, mutta sitten siitä tuli markkinoille joku v***n "New improved taste" joka on aivan hirveää ällönmakuista kuraa. Eli kyllä se on bulli ja battery edelleen, mitä tulee litkittyä.

Joo samat fiilikset oli mullakin, mut kyllähän tuohon
"improved" makuunkin tottui...
Muistaakseni ennen "parannusta" ED maistui varsin
samalta kuin Red Bull.
ED:iä tulee ostettua varsin usein nykyään kun se on
hieman halvempaa, mutta Red Bull ehdoton suosikki.
#39 • • Ozie Guest
Yleensä Battery juurikin siitä syystä et siin o enemmän tavaraa. Myös ED menee joskus, tosin se ei oo kyl yhtä hyvää, mut sitä saa viel enemmän :P

Keräilen vähän noita eri energiajuomatölkkejä jostain ihmeellisestä syystä, joku pari kymmentä erillaista siunautunut.
#40 • • hiski Guest
red bull light! muut litkut ovat nin yök-makeita ja red bulli muutenkin nami :excellent: