Energiajuomat

108 posts, 6 pages, 14,632 views

#41 • • Taedium Guest
Ai juu. Tos vähä aikaa sit tuli lipitettyy aika urakalla Coca-Cola Companyn valmistamaa punaista BPM -juomaa. Se vihree on aika karmeeta litkua, mut se punainen on juomaa oivaa, josta saan voimaa!

http://www.bpmenergy.com
#42 • • Jone Guest

Batteryn liikakäyttöä (useita tölkkejä päivässä) ei kyllä voi suositella, kaksi kaveriani ovat kokeneet jonkinsortin rytmihäiriön tapaisen.. Tämän jälkeen käyttö vähentyi ymmärrettävästi huomattavassa määrin ;)

Koffilla töissä ollessani join Batteryä säännönmukaisesti päivittäin 5-6 tlk suosituksen ollessa 3 kpl / päivä. No problems.

Ainoa ongelma energiajuomien juomisesta ikinä on tullut viime uudenvuoden FoE-neronleimauksesta (ko. bileissähän sponssi-Batteryä riitti); join viinan kanssa ja ilman illan, yön ja aamun aikana 12 tai 13 Batteryä, enkä kyllä muista että mulla olisi ikinä aikaisemmin elämässäni ollut niin hirveä olo kuin sen jälkeen. Vapisin, palelin ja vedin kalmankalpeaksi. En aio kokeilla uudestaan.
#43 • • Homegrove Guest
Red Bull.Käyttö on kyllä huomattavasti vähentynyt bileissä sen jälkeen kun huomasin että minua piristää kalja parhaiten. Oikeasti. Bissen voimalla on yksi tai kaksikin yötä juhlittu seuraavaan päivään. Ei varsinaisesti harmita että omaan tällaisen kropan. :D
#44 • • Mikco Guest
Redbull (light), Battery, ja Dark Dog.

Tota viimeiseksi mainittua ei taida enää saada mistään :I
#45 • • Juki54 Guest

Ei varsinaisesti harmita että omaan tällaisen kropan. :D

:D
#46 • • serotonot Guest
paras energiajuoma: "Källi" a'la Tony Halme.

Yhdellä lasillisella jaksaa painaa 2vkoa menemään. Ei paha
#47 • • Daniel Braun Guest
Tuossa jo puhuttiinkin suosituksen ylittävista kulutusmääristä...
Millaisia määriä energiajuomaa olette kuluttaneet vuorokauden aikana?

Mulla henk.koht. taitaa olla ennätys siinä 7-8 tölkkiä Red Bull:ia.
Eli, aikas vähän.
Mutta, ei se uni silti oikein tullut yöllä ja muutenkin oli hieman huono olo.

Mites muilla?
Kuinka paljon olette parmaimmillaan juonnu energiajuomia?
#48 • • serotonot Guest

Tuossa jo puhuttiinkin suosituksen ylittävista kulutusmääristä...
Millaisia määriä energiajuomaa olette kuluttaneet vuorokauden aikana?

Mulla henk.koht. taitaa olla ennätys siinä 7-8 tölkkiä Red Bull:ia.
Eli, aikas vähän.
Mutta, ei se uni silti oikein tullut yöllä ja muutenkin oli hieman huono olo.

Mites muilla?

en osaa tarkkaan sanoo mut phanan kanssa niit meni pari kolme muovikassillista vajaassa 2vrkssa...
#49 • • vaavu Guest

join viinan kanssa ja ilman illan, yön ja aamun aikana 12 tai 13 Batteryä, enkä kyllä muista että mulla olisi ikinä aikaisemmin elämässäni ollut niin hirveä olo kuin sen jälkeen. Vapisin, palelin ja vedin kalmankalpeaksi.

Jep jep, voin hyvin kuvitella että tuo ei tee kovin hyvää. Viinahan on diureetti, joten sen kanssa pitäisi juoda paljon nestettä, mutta ongelma on että energiajuomat ovat myöskin itsessään diureetteja. Tuollaisesta kombosta saa kyllä oikein mehukkaan nestehukan itselleen aikaiseksi.

Itsekin vuonna 99 ja 2000 elin Berliinin paraatireissut pelkällä energiajuomalla ja dönereillä. Tulos olikin kyllä sen mukainen, meinasi lähteä jopa taju kun oli niin nestehukka päällä.
#50 • • dixoff Guest

Itsekin vuonna 99 ja 2000 elin Berliinin paraatireissut pelkällä energiajuomalla ja dönereillä. Tulos olikin kyllä sen mukainen, meinasi lähteä jopa taju kun oli niin nestehukka päällä.

Mulla ei ole ollut tuota ongelmaa kun edellämainittujen lisäksi sielläpäin on aina tullut hörpittyä maanmainiota saksalaista kaljaa :happyroll:
#51 • • ER Guest

Red Bull.Käyttö on kyllä huomattavasti vähentynyt bileissä sen jälkeen kun huomasin että minua piristää kalja parhaiten. Oikeasti. Bissen voimalla on yksi tai kaksikin yötä juhlittu seuraavaan päivään. Ei varsinaisesti harmita että omaan tällaisen kropan. :D

Mulla on sellainen käsitys myös että alkoholi sisältää todella paljon "energiaa". Eli siis kun tuoteselosteessa sanotaa että proteiinia sen ja sen verran ja energiaa sen ja sen verran. Siksihän se kai lihottaakin niin kovasti. Mitä lie sokereita tuo energia siellä sitten onkaan?
#52 • • Taedium Guest

Paljon. Varsinkin jos lähtee reissuun. Jos ajaa vuorokauden tai pari putkeen, niin tarvii kyllä molemmat Red Bullia. Toinen tietty vois nukkuu ku toinen ajaa, mut sit se ei ois niin siistiä olla reissussa ja Red Bullilla ei oikee uni tule muutenkaan. Tai no ei se aina härkää ole, vaan mitä vaa sattuu kaupasta löytyy. Punainen BPM on loistavaa.

Mitä on yhdessä illassa itse tullut eniten juotua? Jäger-pullo tyhjäksi Red Bullilla, 4cl + 250ml sekotuksena. = 50/4

Ihan tarkkaa lukua en sattuneesta syystä voi sanoa.

Vaikka sittemmin olen siirtynyt juomaan mieluummin 8cl + 250ml suhteella. Paremman makusta eikä tarvii sitä härkää lipittää niin paljoa.
#53 • • vaavu Guest

Mulla on sellainen käsitys myös että alkoholi sisältää todella paljon "energiaa". Eli siis kun tuoteselosteessa sanotaa että proteiinia sen ja sen verran ja energiaa sen ja sen verran. Siksihän se kai lihottaakin niin kovasti. Mitä lie sokereita tuo energia siellä sitten onkaan?

Alkoholi itsessään pitää sisällään energiaa aika paljon. Siis kun 1 gramma hiilihydraattia (esim. sokeria) sisältää 4kcal, samoin kuin 1 gramma proteiinia 4kcal, niin 1 gramma puhdasta alkoholia sisältää 7kcal ja 1 gramma puhdasta rasvaa sisältää 9kcal. Käytännön sovellutus: sokeriton 40% vodka sisältää noin 280kcal yhdessä desilitrassa, ja tämä tulee siis pelkästään alkoholista itsestään.

Toisaalta alkoholijuomissa on usein mukana sokeria, joka vielä omalta osaltaan nostaa energiapitoisuutta. Makeat liköörit taitavat olla lihotusasteeltaan pahimpia: joissakin on sekä alkoholia, sokeria että rasvaa. Baileys rules ok!
#54 • • JussiS Guest
ED on ihan oikeesti hyvää, ennen join vaan Red Bullia. ED on ainakin niin paljon halvempaa, ettei sitä enää maussa huomaa.

BTW, tip:

TVR

2 cl Vodkaa
2 cl Tequilaa
Red Bullia

Tarjoillaan lyhyestä lasista.
#55 • • Taedium Guest
Kun nyt hain tuon punaisen BPM juoman, niin voisinpa vertailun vuoksi laittaa tietoja aiheesta:

(Red Bull maksaa kaupassa keskimäärin 1.80e, mutta vaihtelee 1.60e-2.20e välillä.)

BPM - Focus
Tilavuus: 380ml
Hinta: 1.20e (Melkee ainoo energiajuoma, joka on melkee joka mestassa saman hintainen.)

Nutrition information (Typical Values)
Tyyppi - Per 100ml - Per 380ml
Energy - 179kJ, 42kcal - 680kJ, 160kcal
Hiilareita - 10.2g - 38.8g
(joista sokrui) - 9g - 34.2g
Sodium - 16mg - 61mg

Vitamiineista tuolla on (suluissa % päivittäisestä suosituksesta):
(serotonotille tämä eka tieto;)
Niasiinia - 1.1mg (6%) - 4.2mg (23%)
E - 0.8mg (8%) - 3mg (30%)
Pantothenic Acid - 0.38mg (6.3%) - 1.4mg (24%)
B6 - 0.14mg (7%) - 0.5mg (26%)
Biotin - 9µg (6%) - 34µg (23%)
Ginseng - 3mg - 11.4mg

Pantothenic Acid on joku B-vitamiineista, mutten tiedä mikä. Emmä niistä vitaminiineista niin paljoa tiedä.

Ja kun ei löytynyt kofeiinin mittoja, niin soitin Coca-Colalle ja he kertoivat seuraavaa:
14mg/100ml, jolloin se on 53.2mg / pullo. Eli siis puolikas kofeiinitabletti, sokereita (mm. maltoa) ja ginsengiä naamariin on sama juttu ku tää.

Ohhoh... aika kunnon kofeiinipaukku tää on. En tiennykkään...

(Muuten, jos rupee laihikselle, ni kannattaa laskee jouleissa, eikä kaloreissa. Jouleja ku voi syödä enemmän samaan rahaan.)
#56 • • JussiS Guest
BTW, onkos joku muu löytänyt etelästä jotain mielenkiintoisia energiajuomia? Mä löysin ainakin Kyprokselta sellasen kun M5, pieni ruskee pullo, ja toimii paremmin kun korillinen red bullia. Tuoteselosteesta en saanu sen paremmin selvää, kun en kreikkaa osaa...
#57 • • Daniel Braun Guest

Tuoteselosteesta en saanu sen paremmin selvää, kun en kreikkaa osaa...

Ja uskalsit sen sitten vielä juodakkin? :scared:
Ja olo oli sen jälkeen...?

Minä en henk.koht. oikein mielelläni kurkustani ales tunge mitään minkä tuoteselosteesta en saa selvää.
Varsinkin energiajuomat tms tuotteet joilla on muutenkin "arveluttava" maine...
#58 • • JussiS Guest

Ja uskalsit sen sitten vielä juodakkin? :scared:
Ja olo oli sen jälkeen...?

Minä en henk.koht. oikein mielelläni kurkustani ales tunge mitään minkä tuoteselosteesta en saa selvää.
Varsinkin energiajuomat tms tuotteet joilla on muutenkin "arveluttava" maine...

Sä ootkin nynny :D

Ei kai, toi piristi oikeesti (toin laatikollisen kotiinkin - ihan ehdotonta krapulaan). Vatsa ei mennyt sekaisin, ja olokin oli ihan hyvä.
#59 • • Taedium Guest

"Minä en pidä yllätyksistä, en pidä pahoista, enkä etenkään hyvistä." - Kumikameli
#60 • • serotonot Guest

BTW, onkos joku muu löytänyt etelästä jotain mielenkiintoisia energiajuomia? Mä löysin ainakin Kyprokselta sellasen kun M5, pieni ruskee pullo, ja toimii paremmin kun korillinen red bullia. Tuoteselosteesta en saanu sen paremmin selvää, kun en kreikkaa osaa...

Slovakiassa oli EREKTUS ja se maistuikin siltä <3