Kasari / Ysäri .. mutta missä elämme nyt?

63 posts, 4 pages, 15,914 views

#1 • • xybo Guest
Joku joskus ehdotti kybäriä ja jotain milleniumin liittyvää "milaria" , mut
ei kuulosta kivalta.. mikä siis onkaan nykyisyys?

-- xybo
#2 • • Taedium Guest
Paha, en keksiny suoraan mitään mikä tähän sopisi, eikä kuulosta tyhmältä. Itse mietin jotain "null" tai "zero" juttua, mutta ei niistäkään niin fiksuu saa aikaseks.

Mutta miksikä kutsutaan 70-luvun musaa? Separiksi? "Widu, täähän on ihan separimusaa..."

Entä 60-luku? Kupari?
#3 • • vaavu Guest

Entä 60-luku? Kupari?

"Fiftari" ja "sikstari" taitaa olla semmoisia sanoja mitä on 50- ja 60-luvuista käytetty. En sitten tiedä onko "sekstari" oikea sana kuvaamaan 70-lukua. :D
#4 • • xybo Guest

Paha, en keksiny suoraan mitään mikä tähän sopisi, eikä kuulosta tyhmältä. Itse mietin jotain "null" tai "zero" juttua, mutta ei niistäkään niin fiksuu saa aikaseks.

Mutta miksikä kutsutaan 70-luvun musaa? Separiksi? "Widu, täähän on ihan separimusaa..."

Entä 60-luku? Kupari?

eikös ne oo kivoi lainasanoja..

sikstiis ja seventiis musaa...? (vai oliko se joku mtv-mainos) ;)
#5 • • Tres Guest
Hah hah xybo perusti topikin :D
#6 • • xybo Guest

But hey, thats fucking gay... eh? ;)

-- xybo
#7 • • Tres Guest

But hey, thats fucking gay... eh? ;)

-- xybo

Truu ^___^
#8 • • jUSSi Guest

piirtää ruksin kalenteriin :king:
#9 • • xybo Guest

piirtää ruksin kalenteriin :king:

pöh. pari vuotta sitten näitä tuli melkein päivittäin.

-- xybo
#10 • • dixoff Guest

Joku joskus ehdotti kybäriä ja jotain milleniumin liittyvää "milaria" , mut
ei kuulosta kivalta..

Jos ehdotukset ovat tuota sarjaa, niin sehän vain vahvistaa sitä käsitystä että ennen oli kaikki paremmin :D
#11 • • Taedium Guest
No pakkoko ottaa se nimi suoraan siitä numeroista? Vaan aikakaudesta jos ottaisi.

Niinku liitukausi tai pronssikausi tai muuten vaan.

Tai sitten vähän samalla lailla ku Beat-Generation ja Generation X oli ja muuten noin päin, niin vähän sen tyyppisesti keksii vaa jonku tosiii kuvaavan nimen.
#12 • • Timmo Guest
Kaksari. Mut ei sekään oikeen sovi koska tää on "kymmenluku"...

Tennis. Buy this new hitmusiccompilation! Straight from the Tennis!
#13 • • Quu Guest
Mä olen itseasiassa välillä ajatuksissani puhunut "nolkytluvusta"
#14 • • unknown Guest
nykyään ei tuu kuin kakkaa musiikkia nii voi puhuu jysäristä :mad:
#15 • • Taedium Guest

"nolkytluvusta"

Nolkytluku! Toi oli hyvä! Käytänkin itse tästä lähtien! Jee! Tulihan sieltä fiksultakin kuulostava!
#16 • • Felis Guest

Nolkytluku! Toi oli hyvä! Käytänkin itse tästä lähtien! Jee! Tulihan sieltä fiksultakin kuulostava!

Nolkytluku vääntyy vielä ihan siististi nollariksi.
#17 • • Taedium Guest

Nolkytluku vääntyy vielä ihan siististi nollariksi.

Kuulostaa liikaa dollarilta. Ja mä uskon, että meidän lapsenlapset joutuu kysyy: "Isi, mitä oli dollari?"
#18 • • Felis Guest

Kuulostaa liikaa dollarilta. Ja mä uskon, että meidän lapsenlapset joutuu kysyy: "Isi, mitä oli dollari?"

Mun korvaani kuulostaa lähinnä arvottomalta dollarilta --> nolla+dollari = nollari, ja sikäli kuvaa ihan hyvin tätä aikaa (ainakin jos sun visio pitää paikkansa). Sitä paitsi nolkytluku on liian pitkä sana puhekieleen.
#19 • • khatt Guest
Kakstuhatta... kakkari... tai sitten ei. Ei voi edes tietää, muodostuuko tälle vuosikymmenelle jotain selvää identiteettiä (vrt. 70s afrot ja 80s mulletit).

2000-luku on myös kirjakielessä monimerkityksinen. Tarkoitetaanko tuolla käsitteellä aikaväliä 2000-2009 vai 2000-2099?

Monen B-luokan scifidystopia-leffan synopsis sanoo "eletään 2000-lukua", mikä nykyään tietenkin kuulostaa hilpeältä.
#20 • • sonni Guest
'metroseksuaaliselle' aikakaudelle gayties.