miksi olet paras dj omasta mielestäsi?

124 posts, 7 pages, 15,241 views

#41 • • Daniel Braun Guest

Vaikka Plattari on monella tapaa dissailun luvattu maa, niin tarkoitukseni ei suinkaan ollut halventaa ammattiasi.
:004:
Topiikissa kun oli silloin joskus kyse nimenomaan baari-DJ:n omahyväisyydestä, niin ajattelin kysyä asiaa sinulta, koska sinulla on ammattisi puolesta asiaan enenmmän kosketuspintaa kuin meillä muilla.

Juups, NO HÄTÄ! Tosta sun postauksesta vain sai hiukka sellaisen kuvan. Noh...

Niin, kyllähän niitä "omahyväisiä" rafla-dj:tä varmaankin löytyy (ja löytyy varmaankin todella paljon) mutta, itse yritän ottaa ton ihan duunina... Samallatavoin kuin minkätahansa muun työnkin. Ei tollasessa jutussa voi antaa nesteen nousta päähän. Jos sattuisi olemaan sellaista sorttia, olisi se neste noussut sinne pääkoppaan jo vuosia sitten. Esimerkiksi tossa viime lauantaina sinne olisi mahdollisesti voinut kaataa ämpärillisen. Jos vain olisin antanut luvan itselleni. Marinerossa oli semmoiset 550 henkeä, tanssilattialla + siinä ympäristössä heilumassa varmaankin 300 henkeä. Soittelin mm BENNY BENASSI - Satisfaction, MAMBANA - Libré tms juttuja... Ja tanssilattialla jatkuu meininki ihan samana. Mutta, pissi ei kihahtanut yhä edelleenkään päähän...

Kolme vuotta olen soitellut levyjä enemmän ja vähemmän ammatikseni. Nykyisin vain ja ainoastaan ammatinpuolelle kääntyneenä. Sillä maksan vuokran, elämisen, laskut... Aivan kaiken.

Taedium :
Todellakin, samoilla linjoilla eletään täälläkin. Varmaan sinäkin joudut tekemään niitä "töitä" joita et normaalisti tekisi huvinvuoksi...
Sama kuin minulla. Välillä voin soitella niitä "omanmaun" mukaisia biisejä, toisaalta paljon sitä huttua josta massat tykkäävät. Ja jota on tehtävänäni soittaa...
#42 • • Al Tapone Guest

Soittelin mm BENNY BENASSI - Satisfaction, MAMBANA - Libré

Muistan kyllä ja sit muistan et...

...no se on ainut mitä muistan.
#44 • • Al Tapone Guest

Kyllä mieluummin soittelen levyjä Seurahuoneen discosssa, kuin Euromarketin kassalla nyin jauhelihapakettia piipperin ohi maitotölkkien vilistäessä ohi silmien... ;)

Kyllä sulla on tavotteet korkeella, jos ainoat maholliset jobit on sirkusdeejii ja marketin kassasuhari ;)

Mikset esimerkiksi pyri vaikkapa heittämään läppää Kalle Miettiseksi Kalle Miettisen paikalle?
#45 • • Taedium Guest

Kyllä sulla on tavotteet korkeella, jos ainoat maholliset jobit on sirkusdeejii ja marketin kassasuhari ;)

Äp äp äp.

Jos puhe olisi esimerkiksi toimitusjohtajan hommasta ja Daniel Brown mieluummin olisi toimitusjohtaja, kuin myyntipäälikkö, et ihmettelisi vertauskuvaa, sillä ne on "samantasoset". Et sanoisi, että "onko toimitusjohtaja ja myyntipäälikkö ainoot, mikset hakisi Suomen Presidentiksi? Tai miksi et pyrkisi Arnoldiksi Arnoldin paikalle?"

Ja jos Daniel Brown rinnastaa tuon pubiDJ -homman yhtä liukuhihnaduuniksi, kun sen Safkalaarin kassan, niin sehän on hänen mielipiteensä työpaikan arvostuksesta.
#46 • • Daniel Braun Guest

Ja jos Daniel Brown rinnastaa tuon pubiDJ -homman yhtä liukuhihnaduuniksi, kun sen Safkalaarin kassan, niin sehän on hänen mielipiteensä työpaikan arvostuksesta.

Itseasiassa, korjaillaas hieman... Ensinnäkin, jookos, käytetään sitä Braun nimeä. Se on aito, eikä keksitty, joten turha väännöksiä etsiä. ;)

Mutta, asiaan: en varsinaisesti sanoin "pubiDJ" Kyseessä on kuitenkin S-ketjuun kuuluvan Sokos Hotel Seurahuoneen Yökerho & disco. Pubit on erijuttu. :p
Niin, ja todelllakaan en rinnasta näitä duuneja siinämielessä keskenään että pitäisin niitä yhtälailla samassa arvossa. Kyllä tää duuni mielestäni voittaa mielekkyydellään tuon Siwamarketin kassan. Pointti oli se että tällä koulutuksella joka mulla löytyy, ei hirveästi haeta mihinkään "pääjohtajan" pallille sad2.gif Ikävä kyllä...

Tavotteet korkealla... Juup, onhan ne, mutta tässä elämänvaiheessa ei hirveästi muuta työtä irtoa. Just kävin koululla selvittelemässä että miten jatkossa pitää ne rästijutut suorittaa, jotta saisin vihdoinkin ne paperit ulos sieltä penteleen laitoksesta. Joten, työpaikat nyt olis tasan ne Siwamarketti, pihvinkääntäjä Hesessä, videovuokraamo & tms duunit.
Mieluummin soitan levyjä juottolassa kuin oon tän tapaisissa duuneissa. Kuka oikeesti voi sanoa että nauttisi tälläisestä soitosta niin paljon että tekisi sitä vain ja ainoastaan huvinvuoksi? Siinävaiheessa tavoitteet ovat mielestäni jo todella matalalla...

al tapone
Kyllä sulla on tavotteet korkeella, jos ainoat maholliset jobit on sirkusdeejii ja marketin kassasuhari

Niin, no Sirkuksessa soittelen mieluummin kuin räkälöissä biggrinbounce2.gif Ja tulevaisuudessa näkee sen sitten että missä soittaa ja miten etenee... Ja ketkä soittaa, missä soittaa... Mitä soittaa...

edelleen sama tyyppi

Mikset esimerkiksi pyri vaikkapa heittämään läppää Kalle Miettiseksi Kalle Miettisen paikalle?

No, se nyt ei varsinaisesti ole minun haaveeni. Ja siihen tarvitaan muutakin kuin sitä että osaa jauhaa paljon shittiä ajattelematta... Ammattitaitoa, suhteita & yms... Tiedäthän
;)
Mikäs siinä... Kalle, ota mut töihin jotta päästään tästä keskustelusta eroon? Tai, voin tulla myöskin keittämään kahvia Leenalle... Sopiiko?

Jeps...
#47 • • Taedium Guest

käytetään sitä Braun nimeä. Se on aito, eikä keksitty,

Aim veri sori. Ai red joor neim än in mai hed it töönd inty "korrekt" inglis. Ai vos riiding tuu fääst ai kess. Aim moor laik hakuna matata kainda gai so ai rili dount keör juusuli apout neims. Ät liist not tät mats. Put it vasönt mai eim ty tseins joor neim.

Pisaids aim koold tarska pai kapol ator raitters än mai login isnt tarska, put sins ai nou tei miin mii, ai dount keör. Ät fööst ai didint nou it vos mii. Nau ai nou.

Mutta, asiaan: en varsinaisesti sanoin "pubiDJ" Kyseessä on kuitenkin S-ketjuun kuuluvan Sokos Hotel Seurahuoneen Yökerho & disco. Pubit on erijuttu. :p

Noni, sithän se ei oo sulle pelkkää leipähommaa jos kerran sillä on noin suuri ero onko siellä vai tuolla. Mä luulin, että sä teet sitä hommaa mistä tykkäät, vaikkakin kahlehdittuna, kunhan se maksaa vuokran, mutta näköjään tuo duuni merkkaakin vähän enemmän.
#48 • • Daniel Braun Guest

Aim veri sori. Ai red joor neim än in mai hed it töönd inty "korrekt" inglis. Ai vos riiding tuu fääst ai kess. Aim moor laik hakuna matata kainda gai so ai rili dount keör juusuli apout neims. Ät liist not tät mats. Put it vasönt mai eim ty tseins joor neim.

Pisaids aim koold tarska pai kapol ator raitters än mai login isnt tarska, put sins ai nou tei miin mii, ai dount keör. Ät fööst ai didint nou it vos mii. Nau ai nou.

eek7.gif

Leipähomma se mulle on, mutta mieluummin soittelen paikassa joka miellyttää. Itse jokainen työnsä valitsee ja mä teen tätä ja olen suht tyytyväinen!
Caro²

#49 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Meitsi on isoin ja rumin! Siksi lähestulkoot ykkönen!

Mä oon paras. Mä oon isoin. Jne! :cool:

Ime mun keihästä :D
Caro²:
Pituus: 193.5cm
Paino: 128.6kg
Rinnanympärys: 126cm (just mittasin) :D

Hah.. Tres jäi toiseksi rinnanympäryksessä.. aijjuu.. ja intissäkin olen, joten lähestulkoon kalju ;)

Käsittääkseni Daniel "Kotkan Kolli" Braun toimii jossain paikallisessa menomestassa lätyn kääntäjänä. Odotan häneltä syvällistä analyysiä aiheesta.

Hahhahh :D

paitsi että kyseissä paikassa taidetaan kyllä käännellä jotain muuta kuin lättyä..

Nyt kun kaveri vielä tajuais pitäytyä näissä lukuisissa baaridj-topikeissa eikä jatkuvasti tulis avautumaan ja lässyttämään "kotkan bile-topikkeihin" niihin kuulumatonta paskaa.. :D
#50 • • upee Guest

paitsi että kyseissä paikassa taidetaan kyllä käännellä jotain muuta kuin lättyä..

asiaan liittyen, mä voisin käännellä naudan sisälaitaa tirisevällä parilalla. NÄLKÄ.

D:
Caro²

#51 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

asiaan liittyen, mä voisin käännellä naudan sisälaitaa tirisevällä parilalla. NÄLKÄ.

*ttu.. missäs asustat, tulen kuokkimaan rrkele...
*kaivaa kaapista vanhoja korppuja*
#52 • • Daniel Braun Guest

Nyt kun kaveri vielä tajuais pitäytyä näissä lukuisissa baaridj-topikeissa eikä jatkuvasti tulis avautumaan ja lässyttämään "kotkan bile-topikkeihin" niihin kuulumatonta paskaa.. :D

Jeps jeps. Ja kun vielä eräät osaisivat pitää suunsa muutenvain kiinne. :p
Herne, eiku ootas... Melooni lipsahti nenukkiin.
Platinum nyt nähtävästi on täynnä itsekeskeisiä mulkkuja jotka dissaavat baaridj:tä vain siksi että he tekevät työkseen tätä soittelua baareissa eikä olemattomalla palkalla harvakseltaan clubeissa. :confused:

Asiaan kuulumatonta paskaa? Olenko ainoa? No en tod! Monet muutkin kirjoittavat täyttä shittiä erinäisiin topiceihin, ilman minkäänlaista tarkoitusta taikka ajatusta. Minulla on sentään mielessä jokin syy kun kirjoitan mitä kirjoitan, eräät tahot eivät ajattele mitään kun kirjoittavat.
Minä kirjoitan sitä mitä kirjoitan ja mitä väliä? Ketä kiinnostaa?

Ja ei, en tarkoita nyt sinua Caro. Sulta tulee normaalisti hyvinkin asiallista, asiapitoista tekstiä... Mutta, eräät muut nimeltämainitsemattomat tahot...
#54 • • MikkiHiiri Guest

Kun luin tota juttua niin ajattelin heti että tän jätkän on pakko olla teekkari... No niinpä se yllättäen olikin. :D

Toi olikin liian hieno ollakseen Max Perttula salanimellä :D
#55 • • Al Tapone Guest

Niin, no Sirkuksessa soittelen mieluummin kuin räkälöissä biggrinbounce2.gif Ja tulevaisuudessa näkee sen sitten että missä soittaa ja miten etenee... Ja ketkä soittaa, missä soittaa... Mitä soittaa...

Räkälä on suhteellinen käsite. Mulle ei paikan ulkonäkö merkitse kaikkea, vaan pääasia on se millanen meininki mestassa on. Vaikka olis vähä porukkaa, mut se on täysillä mukana hyvässä musassa, se on se mikä tekee paikasta hyvän. Mä en saa orgasmia (tässä ei ollut koko lause :003: ) kolmensadan ihmisen tanssiessa jonkun skeidan tahtiin. Eli ns. räkälään loistava dj voi saada aivan uskomattoman meisingin aikaseks.
#56 • • Daniel Braun Guest

Räkälä on suhteellinen käsite. Mulle ei paikan ulkonäkö merkitse kaikkea, vaan pääasia on se millanen meininki mestassa on. Vaikka olis vähä porukkaa, mut se on täysillä mukana hyvässä musassa, se on se mikä tekee paikasta hyvän. Mä en saa orgasmia (tässä ei ollut koko lause :003: ) kolmensadan ihmisen tanssiessa jonkun skeidan tahtiin. Eli ns. räkälään loistava dj voi saada aivan uskomattoman meisingin aikaseks.

Mutta räkälä on silti räkälä ;)

Kyllä oikeesti mun fiilistä laskis jos kattelis että kaikki ihmiset ympärillä ovat verkkareihin ja vyölaukuun sonnustautuneita kaljankiskojia.

Tuo uskomaton meininki on mielestäni katsojan silmässä. Jos "meininkiä" on se että kaks ihmistä tanssii just niitä dj:n omia lempikappaleita, niin ei kovinkaan hyvin mene. Meininki on siitä mielestäni yhtä kaukana kuin on lammas mun seksielämästä...
Kyllä ihmiset (jeps, ne juottolan asiakkaat) käsittävät sen "meiningin" ihan eri tavalla. He eivät näe sitä hohtoa mikä siinä on kun kaks ihmistä jorailee jotakin helvetin polkkabiisiä keskellä vittuuntuneita ihmisiä...
Olkoot vaikka shittibiisejä, mutta jos ne 300 henkilöä todellakin nauttivat ja pomppivat ilmaan kädet pystyssä, mutta mielestäni tässä on meininki kyseessä. Musiikin laadussahan on kyse kuitenkin henkilököhtaisesta mausta. Tiedäthan sinäkin etten mä arvosta paskaakaan joitakin sun hypettämiä biisejä ja sä et diggaile niistä biiseistä mitkä mun mielestä on aivan ehdottomia überhyviä....
Mielestäni toi sun perustelu ei ainakaan tollaisenaan jaksanut hyväksyttää mun mieltä tossa asiassa :D

Koko jutussa on otettava se huomioon että vaikka et millään diggailisi jostakin musasta, on sun ikävä kyllä soitettava sitä tällaisessa juottolassa. Ne asiakkaat on loppupeleissä ne jotka maksavat sun palkan. Ja jos ne ei oo tyytyväisiä, ei ole töitäkään.
Asiakaspalvelu tehtävähän tämäkin on periaatteessa. Ethän sä voi lihatiskilläkään myydä sisäfilettä jos asiakas haluaa jauhelihaa??
Musiikkimaku dj:llä ei sais vaikuttaa tällaisessa juottolassa millään tavalla. Mun mielesatä siinä mennään pahasti metsään jos dj kuvittelee että vain se on hyvää musiikkia ja sillä saa meiningin kohdilleen mistä hän diggailee...

Ja täysillä mukana. Jos jotkuut narkit & juopot tanssii pöydällä ennen kuin portsari tulee ne heittämään ulos, niin en millään voisi sitä sanoa kovaksi meiningiksi. :rolleyes: Onhan se toki hyvää meininkiä... Hullujenhuonneella.
Ja taas törmätään tohon "hyvä" musa- käsitteeseen. Ei se välttämättä ole laadultaan ollenkaan hyvää musaa mistä sä diggaat. Sun mielestä kyllä, mutta joku diggaa ja arvostaa muuta...

Ja ei, en halua nähdä kun sä saat orgasmin siitä että pari vyölaukku-urpoa tanssii keskellä muita urpoja... ;)
#57 • • Al Tapone Guest

Asiakaspalvelu tehtävähän tämäkin on periaatteessa. Ethän sä voi lihatiskilläkään myydä sisäfilettä jos asiakas haluaa jauhelihaa??

Aika ontuva vertaus toi sun dj=lihakauppias. Mut pitäähän lihakauppiaskin vaihtoehtoja tarjolla ja uskaltaa kokeilla uutta. Vaikka olis kuinka asiakaspalvelua, ni dj:n täytyy omata visioita joita illan aikana toteuttaa. Dj ei missään tapauksessa ole jukeboxi, joka orjallisesti toteuttaa kaikki asiakaskunnan toiveet. Olen alalla törmännyt sellaisiin ravintolapäälliköihin, joilla tämän asian ymmärtäminen tuottaa suuria vaikeuksia. Hyvä dj on sellanen joka ei kieli ruskeana toimi jukeboxina, vaan musiikin ammattilaisena. Ja tämän asian kunnioittamista peräänkuulutan kaikilta raflapäälliköiltä, jos tämän satutte huomaamaan. Ei ne jätkät siel kopissa vittuillessaan oo montaa tuntia. Kyl ne on parhaita mahollisia heppuja hoitamaan kyseisten paikkojen musiikkipolitiikkaa.

Ja mitä noihin vyölaukku-juttuihin tulee, varmaan itekin tiedät ettei kämmenes niille musiikkia soiteta, vaan sille toiselle osalle asiakaskunnasta, joka osaa arvostaa sitä, et siel ylipäänsä loistava tanssimusa soi.
#58 • • Daniel Braun Guest

Aika ontuva vertaus toi sun dj=lihakauppias. Mut pitäähän lihakauppiaskin vaihtoehtoja tarjolla ja uskaltaa kokeilla uutta.

Ehkäpä hieman ontuva, mutta pääosilta totta. Ei rafladj voi käydä liikaa sooloilemaan. Tarkoitus ei kyllä todellakaan ole toimia jukeboxina, mutta ei oman musan soittajanakaan. Kultainen keskitie on paras. Mutta, jos monien, monien kertojen jälkeen on huomannut että joku musatyyli ei potki paikassa, niin miksi sitä soittaa? Ei se siihen kaadu että ei saa soitettua jotain mitä itse haluais...

Ei kaikkia toiveita tarvitse toteuttaa, mutta ei niitä toiveita päätä yksin se dj. Jos on palkattu johonkin paikkaan soittamaan, niin silloin tulee toimia sen paikan ehdoilla, eikä sooloilla omiaan.
Silloin on siellä töissä, ja tarkoitus on toimia paikan etujen mukaisesti. Vaikkakin paikka olis Suomirock-baari, yökerho taikka disco. Ihan sama.
Jos kerran olet paikkasi valinnut, on siellä soitettava sitä mitä ravintolan johto vaatii. Tai sitten voi oikeasti etsiä uuden paikan.

Ja mitä noihin vyölaukku-juttuihin tulee, varmaan itekin tiedät ettei kämmenes niille musiikkia soiteta, vaan sille toiselle osalle asiakaskunnasta, joka osaa arvostaa sitä, et siel ylipäänsä loistava tanssimusa soi.

Eli ne kaks jotka tanssivat polkkaa? :D
Ei nyt sentääs... Mutta, oikeesti, kyllä ne vyölaukkuihmisetkin ovat maksavia asiakkaita. Oma valinta jos soittaa tällaisessa räkälässä johon tämmöiset "vyölaukkusankarit" pääsevät. Itse dj voi päätöksen tehdä ja vaihtaa soittopaikkaa...

Ja kenelle siellä soitetaan? Niille hyvännäköisille, isotissisille blondeille!? No, ei tod!
Ok, myös niille, mutta myös todella monille muilekin!
#59 • • Edited Al Tapone Guest

Jos kerran olet paikkasi valinnut, on siellä soitettava sitä mitä ravintolan johto vaatii. Tai sitten voi oikeasti etsiä uuden paikan.

Tää on just se ongelma. Ravintolan johto kun ei ole musiikin ammattilainen missään mielessä. Ne tosi harvoin tajuaa dj-soitosta mitään. Ite en ole koskaan törmänny sellaseen ravintolatyöntekijään, josta olis voinu jälkikäteen sanoa, et "se jätkä/muija tajus jotain dj:n hommasta". Mä olen vahvasti sen kannalla, et dj:lle annetaan soittorauha, ainaki ravintolapäällikön taholta. Toiveita voi esittää, vaatimukset voi työntää..

Ja kenelle siellä soitetaan? Niille hyvännäköisille, isotissisille blondeille!?

No jos osingolle meinaa päästä ni just nimenomaan niille :003:
#60 • • Daniel Braun Guest

Tää on just se ongelma. Ravintolan johto kun ei ole musiikin ammattilainen missään mielessä. Ne tosi harvoin tajuaa dj-soitosta mitään. Ite en ole koskaan törmänny sellaseen ravintolatyöntekijään, josta olis voinu jälkikäteen sanoa, et "se jätkä/muija tajus jotain dj:n hommasta". Mä olen vahvasti sen kannalla, et dj:lle annetaan soittorauha, ainaki ravintolapäällikön taholta. Toiveita voi esittää, vaatimukset voi työntää..

Mielestäni se ei ole ongelma. Ravintolan johto päättää sen, millä linjalla ravintolaa pyöritetään, ei se dj. Vaikka isoillaherroilla ei olisi käsitystä musiikista, on heillä päätösvalta.
Jos he haluavat tehdä discosta suomirockpaikan, niin he tekevät... Jos se ei miellytä dj:tä, niin sitä sitten vaihdetaan ;)
Ja vittuakos siitä dj soitosta tarvisi tajuta omistaakseen ravintolan?
Täysin järjetöntä olisi väittää että se dj olisi päätäntävallassa korkeammalla kuin sen paikan omistaja/päällikkö!
Jos soittaa kaupallisessa baarissa/discossa/yökerhossa/juottolassa/tms jutussa, on silloin ikävä kyllä noudatettava aikas palkon johdolta tullutta määräystä. Jos ei miellytä, työpaikkaa voi vaihtaa vapaaehtoisesti tai...

Originally posted by Al Tapone
No jos osingolle meinaa päästä ni just nimenomaan niille :003:

Ja vitut... Valitettavasti kaupallisessa ravintelissa tarkoitus on viihdyttää kaikkia asiakkaita, ei sitä dj:n mielestä parhaimman näköistä misua. Omia etuja tollatavoin voi vaalia, mutta pitkään ei kyllä soittele missään. Missään muualla kuin pikkupaikoissa ja eteneminen on aikas heikoilla kantimilla...
Kuten sen näkee ;)