Platinum Computers

277 posts, 14 pages, 40,586 views

Avatar
#101 • • hiski Guest

Tästä johtuen P4 kannettavien akkukesto ja "kannettavuus" on vähän niin ja näin...

...Toisaalta myös kannettavan paino on tärkeää joillekin ja 3.5 kg on siinä raahattavan ja kannettavan rajoilla. Monissa paikoissa myös kannettavan meluisuus voi olla ongelma ja pelkäämpä että P4 tarvitsee viilentyäkseen hyvin äkäisen tuulettimen joka antaa uuden merkityksen sloganille "Portable Powerhouse"



Kaikki tämä totta kyllä. Jos kannettavaa 24/7 kantaa mukanaan, niin amilo D ei ehkä ole se oikea malli, mutta jos sitä kantaa kerran viikossa kouluun ja vknlopuksi edestakaisin Helsinkiin, niin ei tuo kilo ylimääräistä olkapäällä paljoa tunnu ;)

Akun kestosta sen verran, että virransäästö ominaisuudet ei ole kyllä Amilo D:ssä huipussaan - itselle tämä ei ole ongelma, kun kone on kotona seinässä kiinni 90% ajasta. Tosin esim. 3h junamatkan ajan Lappeesta Helsinkiin akku kestää hyvin wordilla näpyttelyn ja ehkä kevyen pelaamisen.

Olisis muuten mielenkiintoista tietää tuon Amilo Dn hinta.


Taisi maksaa reilut 1500e kesällä, nyt saa reilulla 1400:lla, jos tuolla 2,66Mhz P4:llä. Itselle ominaisuudet vs. hinta oli kyllä D8830:ssa ylivoimainen - pienen tutkailun jälkeen olisi sitä vieläkin. Mutta jos kantaa konetta tosiaan 24/7 olkapäällä ja istuskelee aina kone sylissä, niin kuten pluralisti sanoi, kannattaa harkita P4M-konetta.
Avatar
#102 • • pluralisti Guest

Kaikki tämä totta kyllä. Jos kannettavaa 24/7 kantaa mukanaan, niin amilo D ei ehkä ole se oikea malli, mutta jos sitä kantaa kerran viikossa kouluun ja vknlopuksi edestakaisin Helsinkiin, niin ei tuo kilo ylimääräistä olkapäällä paljoa tunnu ;)

Akun kestosta sen verran, että virransäästö ominaisuudet ei ole kyllä Amilo D:ssä huipussaan - itselle tämä ei ole ongelma, kun kone on kotona seinässä kiinni 90% ajasta. Tosin esim. 3h junamatkan ajan Lappeesta Helsinkiin akku kestää hyvin wordilla näpyttelyn ja ehkä kevyen pelaamisen.


No jos olet itse sitä mieltä niin mikäs minä olen vastaankaan väittämään :)
Eihän se 3 ja puolen kilon painoinen reppu paljoa periaatteessa painakaan, mutta monesti tulee kaikkea muuta raahattua repussa mukana, kakkosakkua, dvd/cd levyjä, virtalähde, hiiri, avaimet, lompakko, kofeiinitab..öh etc. joiden kanssa se paino ainakin mulla alkaa olemaan jo aika kohtuullinen. Hyvä jos akku kestää, junassa on sekin hyvä puoli että niissä saattaa jopa olla pistokkeet.

Taisi maksaa reilut 1500e kesällä, nyt saa reilulla 1400:lla, jos tuolla 2,66Mhz P4:llä. Itselle ominaisuudet vs. hinta oli kyllä D8830:ssa ylivoimainen - pienen tutkailun jälkeen olisi sitä vieläkin. Mutta jos kantaa konetta tosiaan 24/7 olkapäällä ja istuskelee aina kone sylissä, niin kuten pluralisti sanoi, kannattaa harkita P4M-konetta.



Jos hinta on noinkin kohtuullinen niin, hinta-laatusuhde on kyllä mainio. Oliko muuten suomesta ostettu? [/quote]
Avatar
#103 • • hiski Guest



Jos hinta on noinkin kohtuullinen niin, hinta-laatusuhde on kyllä mainio. Oliko muuten suomesta ostettu?


Mikromajasta Roihuvuoresta ostin - sieltä usein halvimmalla konetavara löytyy muutenkin.
Avatar
#104 • • töölöBASS Guest

x86 family 6 model 8 stepping 6

:)

No nythän viisastuin paljon. LOL!



no siis pointti (kai) että noi on ruttosia sellereitä, jotka ei saa paljoo lämpimii ajatuksia multa, toimivat siinä missä nitä käytän. Toi rammi jeesaa kyl...

joo ja tottis, oon kyl kelannu tota mitä niistä pöytä pena 4sista puhuttu, mut tolla kokoonpanolla mun käyttöön toi on ehdottomasti se valinta, tarviin siis ns. kannettavan pöytäkoneen.

sit tosi portableen jos mennään ni sit se on toi ibook 12inch, tai tämä: note_0_1.jpg
joka siis 7,5inch(!!) specs:
CPU: Mobile Celeron 600A
RAM: 256?512MB PC2100 DDR
HDD: 30GB Ultra ATA/100
Video: ATI Mobility Radeon 16MB
Display: 7.1" 1024×768 CG Silicon TFT
Network: Integrated 10/100 and 802.11b
Size/Weight 7.0"×5.5"×1.3" / 1.94lbs

index_intro.jpg

(tossa vielä vähän ajatusta sen koosta, oon just tilaamassa tollasta singaporesta. :p)
Avatar
#105 • • Taedium Guest

no siis pointti (kai) että noi on ruttosia sellereitä,

Juu, mutta x86 prosessori on Intelin joko: 8086, 286, 386, 486, Pentium tai Celeron pohjainen prosessori... Eli aika iso skaala. Näyttäisi aika vahvasti joko 450MHz-1GHz välin Celeronilta tai P3 prosessorilta - näin menee arvaus. Stepping on vaan periaatteessa prosessorin "versio", eli saman nopeuksisella prosessorilla voi olla eri stepping kuin toisella, ja moniprosessorikoneissa nämä eri "versiot" tuottavat ongelmia. Eli käytännössä se Windowsissa kun ottaa My Computerista Properties ja kattoo sen prossun, niin se ei kyllä sano yhtään mitään siitä itse prosessorista... Btw...
Avatar
#106 • • pluralisti Guest
Musta toi on vähän liiankin pieni tölöbass
Avatar
#107 • • töölöBASS Guest

Musta toi on vähän liiankin pieni tölöbass



no onneks sä et ookkaa semmosta ostamassa, vaan mä olen. :D
ainoaks koneeks toi oiskin riittämättömän kokonen, kakkoskoneeks just huippu, IMO.
Avatar
#108 • • ville Guest
Vanha wintoosakone oli 1200 AMD prossulla ja 512 muistia. Uuden kameran myötä kone oli kävi liian hitaaksi joten piti ostaa uusi prossu (2600+ AMD XP) ja päivitin samalla muistia 1 gigaan niin että väylä on kokonaan 333 MHz. Vanhan prossun voisin siirtää webiserverille, jolloin koneessa olisi 1.2 prossu ja 600 muistia.

Parannus maksoi selvästi alle 300e joten halvaksi tuli, kun ajattelee paljon suorituskyky parani. Tällähetkellä ei onneksi mitään mitä pitäisi akuutisti saada ja veikkaankin, että seuraavan kerran konetta pitää uusia jälleen kameravaihdon yhteydessä.

Jos ei tulisi harrastettua valokuvausta, niin koneeksi riittäisi hyvin joku vanha pena, jossa muistia 512.
Avatar
#109 • • slain Guest
Emo: MSI K7N2G-ILSR
Prossu: Athlon XP 2100+ @ 2167MHz (13x166)
Muistit: 2x 512Mt 333DDR
Näytönohjain: Radeon 9800SE@PRO, 128Mt
Näyttö: 21" Nokia 445Xi Plus
DVD: LG Lukeva 16x ja LiteOn 401S@411S DVD-R/RW & DVD+R/RW
Kovalevyt: 2x Seagate 120Gt, 1x Samsung 160Gt
Netti: 8/1Mbps

+ langattomat Logitech näppis/hiiri, vanha HP Laserjet 5L, HP 3400C skanneri, gamepadeja, Thrustmasterin ratti yms.

Kakun kyllä kruunaa Ati:n Remote Wonder, helppo käskyttää Winamppia "radiokaukosäätimellä".

Kyllä tällä nyt pelailee ja musiikkia duunailee :)
Avatar
#111 • • timppa^ Guest
Ostin uuden koneen.

Dell Inspiron 8600
P-M 1,4GHz
512MB
60GB
15,4" 16:10 Laajakuvanäyttö, resoluutio 1920x1200
Nvidia FX5650 128MB
M-Audio 410 Firewire

Voitte sitten miettiä, että mikä tuossa koneessa kiihotti :P
Avatar
#112 • • Taedium Guest

Voitte sitten miettiä, että mikä tuossa koneessa kiihotti :P

Jaa-a.
Avatar
#113 • • mts02 Guest
Kaikenlaista rautaa kaappeihin kertynyt kuten C64, Amiga 500, Pentium 90 MHz ja sitten varsinainen päivittäisessä käytössä oleva kotikone AMD Athlon XP 2100+. Palomuurin virkaa hoitelee Digital Alpha Station 500 jossa pyörii Open VMS.
Duunissa sitten muutama kone lisää.
Avatar
#114 • • Taedium Guest

Digital Alpha Station 500 jossa pyörii Open VMS.

Sulla on ilmeisemmin aika jees duuni? Ja jos VMS:n osaat, ni ei ainakaa tarvii huolestuu, ettei hyväpalkkasia töitä löytyis.
Avatar
#115 • • bulk Guest
Mjaa, päivittelin vähän tota kokoonpanoa, joka on nyt:

emo: Epox 4GEA (intel 845i)
prossu: P4 2,66GHz Northwood 512kb
muistit: 2 x 512MB =1024MB DDR 400Mhz
näytönohjain: Matrox Millenium G550 Dual Head
kovalevyt 2 x 120GB=240 GB Western Digital
optiset: 40x12x48 CDRW (DVD tulee jossain vaiheessa)
kotelo: Enlight miditorni musta
näyttö: Medion 18" TFT
äänikortti: STAudio DSP 2000 C-port (8in x 8out + midi)
kajarit: Genelec 1029A
palomuuri: D-Link DI-604
printteri: Epson C40UX perusmustesuihkari
kontrolli: Logitech multimeedionäpiskä ja Logitech optinen hiiri + Miditech koskettimisto + Philip Rees midikontrolleri

Jos nyt taas vuoden-kaksi potkuttais eteenpäin tolla setupilla
Avatar
#116 • • Ana-- Guest

Mjaa, päivittelin vähän tota kokoonpanoa, joka on nyt:

näytönohjain: Matrox Millenium G550 Dual Head

Jos nyt taas vuoden-kaksi potkuttais eteenpäin tolla setupilla



Hyvän pullonkaulan otit sit näytönohjaimeks :( Et taida pelailla ees
summittain? Toi dualheadi löytyy melkeen kaikista näytönohjaimista
nykyään. Vai onko tossa 3D-vääntöä minkäverran? käsitin et toi on aika
perus-2D-ohjain?
Avatar
#117 • • bulk Guest

Mjaa, päivittelin vähän tota kokoonpanoa, joka on nyt:

näytönohjain: Matrox Millenium G550 Dual Head

Jos nyt taas vuoden-kaksi potkuttais eteenpäin tolla setupilla



Hyvän pullonkaulan otit sit näytönohjaimeks :( Et taida pelailla ees
summittain? Toi dualheadi löytyy melkeen kaikista näytönohjaimista
nykyään. Vai onko tossa 3D-vääntöä minkäverran? käsitin et toi on aika
perus-2D-ohjain?



Mä en pelaa lainkaan tietokoneella, joten toi 3D-ominaisuuksien puuttuminen ei kyllä haittaa. Kone on musantekoa varten. ;)
Avatar
#118 • • vaavu Guest
ei jumalauta, koska mä opin
Avatar
#119 • • ville Guest
No niin, nyt on oikea nick

Mun pitäs alkaa vähitelleen miettimään mitä kaikkea komponentteja pitäisi htpc:n valita ... voi olla, että jonkin aikaa menee ennenkuin sopiva kokoonpano löytyy :/
Avatar
#120 • • Ana-- Guest

Mjaa, päivittelin vähän tota kokoonpanoa, joka on nyt:

näytönohjain: Matrox Millenium G550 Dual Head

Jos nyt taas vuoden-kaksi potkuttais eteenpäin tolla setupilla



Hyvän pullonkaulan otit sit näytönohjaimeks :( Et taida pelailla ees
summittain? Toi dualheadi löytyy melkeen kaikista näytönohjaimista
nykyään. Vai onko tossa 3D-vääntöä minkäverran? käsitin et toi on aika
perus-2D-ohjain?



Mä en pelaa lainkaan tietokoneella, joten toi 3D-ominaisuuksien puuttuminen ei kyllä haittaa. Kone on musantekoa varten. ;)



No sitten ei mitään :) Aattelin vaan et ootko vahingossa ottanu huonon
ja onko palautusaika mennyt jo umpeen :excellent: Onhan tossa ihan
ensiluokkaset 2D-ominaisuudet.