Platinum Computers

277 posts, 14 pages, 40,583 views

Avatar
#241 • • ShapeShifter Guest
kevyt update koneelle:

2800+ Athlon XP
1Gt DDR 400Mhz
Club3d Radeon 9800 Pro @ XT bios
Windows XP Pro Build 2600 w/SP2
Äänikortti töks, tulossa m-audio ap2496 lähiviikkoina
40 + 120 Gt Matrox
Avatar
#242 • • ken-guru Guest
Oho hyvä että tämäkin topic nousi niin voi taas kysellä :-)

Olisiko arvon foorumilaisilla ehdottaa jotain hyvää pientä ja hiljaista koteloa? Tarkoitan nyt esimerkiksi näitä Shuttlen runkoa mihin saapi sitten sisukset laittaa oman maun mukkaan.

Samaan syssyyn joku voipi ehdottaa myös sitten hyvää emolevyä tuollaiseen minikoteloon. Ite en tiedä näistä nykyemoista pätkän vertaa, onko VIA:n piirisarjat vielä paskoja jne jne :-) Ja emoon sopiva prossu tietty pitäis hommata. AMD vaiko Inteli?

Entä onko mitään suht valmista tuollasta konetta jossa olisi pohjana tuollanen minikotelo?
Avatar
#243 • • insertxox Guest

Oho hyvä että tämäkin topic nousi niin voi taas kysellä :-)

Entä onko mitään suht valmista tuollasta konetta jossa olisi pohjana tuollanen minikotelo?



MikroBitti n.o 8/2005
Oli hyvä artikkeli.
Lataa Leike
Yksi varteenotettava on mac mini.

Omani päivitys.
Gigabyte GA-8KVXP
Intel 4 3.01 GHz
DDR 2.0 Gt ram
Asus GeForce 6600 Gt 128 Nvidia
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Platinum
Avatar
#244 • • ville Guest
Mä vaihdoin joku aikaa sitten työhuoneen koneeseen shuttelen XPC kotelon. Kotelossa on joku Super Silent virtalähde mutta sanoisin että ei todellakaan ole.

Onhan se hiljainen jos vertaa johonkin perus 400W virtalähteeseen, mutta silti aivan liian kovaääninen jos haluaa oikeasti hiljaisen koneen. Nyt tuo kone on pöydän kaapissa sisällä ja kaapin ovi auki ja silloin alkaa juuri ja juuri olla niin hiljainen että pää ei hajoa tuulettimen hurinaan.

Jos oikeesti haluaa hiljasta niin kannattaa ostaa komponentteja joiden dB taso alle 18, mielellään jotain 14dB luokkaa. Tämä tarkoittaa usein 120mm tuulettimia tai hillittömän kalliita komponentteja.
Avatar
#245 • • djkopernikus Guest
Saako tuollaisen pikaviestisydeemin (esim. klubitus) omille sivuille?
Avatar
#247 • • djkopernikus Guest
Juu tuota jälkimmäistä tarkoitin, en ole vain osannut etsiä oikealla hakusanalla. Kiitos linkistä.
Avatar
#248 • • djkopernikus Guest
Taas asiaa, varsinkin Photoshop 7.0 expertit ohoi! Miten saan tehtyä linkin tuossa ohjelmassa (eli kuvasta linkin)? Olen nyt pähkäillyt jonkin aikaa kyseisen asian kanssa mutta viddu et en vaan tajuu.
Avatar
#249 • • Daniel Braun Guest

Taas asiaa, varsinkin Photoshop 7.0 expertit ohoi! Miten saan tehtyä linkin tuossa ohjelmassa (eli kuvasta linkin)? Olen nyt pähkäillyt jonkin aikaa kyseisen asian kanssa mutta viddu et en vaan tajuu.


Mä en o photariexpertti, ihan kaikkea muuta...
Mut mitä sä siis sillä teet?
Yrität photarilla tehdä kuvasta linkkiä? :confused:
Mä olen ainakin käsittäny että photoshop on kuvankäsittelyohjelma... :/
Avatar
#250 • • djkopernikus Guest

Mut mitä sä siis sillä teet? Yrität photarilla tehdä kuvasta linkkiä?


Ei mitään enää.
Avatar
#251 • • Funkatronik Guest
Osaakohan joku guru auttaa, kone on lievästi sanottuna jumissa.

Kone meni sekaisin ja pitää asentaa uudestaan.

Ensin yritin asentaa koko roskan uudestaan mutta XP:n asennussofta ilmoitti että "Tiedostoa iaStor.sys ei löydy. Jatka painamalla jotain näppäintä". Netistä löytyi kyllä ohjeet, eli pitää kyseinen ajuri laittaa disketille jne mutta ei näissä uusissa koneissa ole diskettiasemaa eikä XP:n asennussofta hyväksy muita medioita ajureille.

No, yritin sitten tehdä korjausasennuksen tämän sijaan (Windows siis lähti käyntiin vielä tässä vaiheessa normaalisti kun tuo täysasennus ei ole loppuunsuoritettu) mutta tämä tyssäsi siinä vaiheessa kun XP kysyi aluekohtaisia- ja kieliasetuksia. Asennusohjelma SAMMUTTAA usb-hiiren ja näppiksen juuri ennen tätä eikä siis mitään valintoja voi tehdä kun ei ole mitään millä niitä tekisi. Hiiri ja näppis toimivat siis ihan normaalisti vielä muutamaa sekuntia ennen tuota valikkoa, sitten XP sammuttaa ne.

Tällä hetkellä kone siis siinä tilassa että uudelleenkäynnistäessä kone menee tuohon aluekohtaiset- ja kieliasetukset-kohtaan ilman että mitään pystyy tehdä.

Kuinka saan hiiren ja näppiksen toimimaan niin että voin suorittaa asennuksen loppuun?
Avatar
#252 • • Taedium Guest
Puhdasta asennusta vaan. Forkkaa kovo! Forkkaa kovo!

Varmaa tohon sun SATA/RAID kontrolleriin liittyvä... Vaihda BIOSista niitä säätöjä. Siis perussetille (legacy mode jos on) jos mahdollista, ilman mitää uusii hörhellyksii, niin saattaa Wintoosan omat ajurit riittää, kunnes saa käyttiksen pystyy. Tai räplää niitä joka tapauksessa BIOSista. Sit ku käyttis on pystys, ni voi heittää sun CD:ltä oikeet ajurit (tai netistä uusimmat) ja sitten vaihtaa BIOSista SATA:n päälle. Jos sen saa säädettyä niin, että kaikki joko AUTO:lla tai sit SATA:n käännettyä IDE:ksi tms. Simppeliin muotoon.

Wintoosan kans on ongelmia ku tulee uutta hardista, niin ei enää asennus tajuu ja jää jumiin. Sama ku NT4 aikaan ei ollu diskettiasemaa ja NT4 on kunnon von Münhauschen... Nostaa itsensä suosta. Eli tarvii olla NT4 pyörimässä, että se asentaa NT4:n... Siis eka format/s disketille, CD ajurit sinne ja buutaten. Sit sai asennettua. Toi ongelmia ku mä en oo diskettiasemaa käyttäny hetkeen.

Niin siis F6 ja CD:ltä ajureiden osottaminen ei toiminu?

(En väitä tietäväni SATA-asemista tai muista end-user hattivattihärpättimistä (Paitsi, että SATA tuo TCQ:n käyttöön SCSI puolelta, mitä ei oo IDE levyis! Yay! Bonus! Backflip! Seektime tippuu huomattavasti!), mutta Wintoosan sielunmaailmasta olen joskus kuullut jotain. Eli tää on ns. "educated guess".)
Avatar
#253 • • Loopy Guest
Osta mäkki :P
Avatar
#254 • • sauce Guest

Osta mäkki :P


Joo, olen nyt käyttänyt mäkkiä täyspäiväisesti muutaman viikon töissä ja alan vakuuttua sen superioorisuudesta. Kaikki vaan toimii... Helposti. Ja on kaunista. PC vaikuttaa jotenkin niiiiin wanhanaikaiselta. Ostaisin oman kotiin, jollei rahat menisi kohtpia asuntoon.
Avatar
#255 • • ville Guest

Osaakohan joku guru auttaa, kone on lievästi sanottuna jumissa.



USB-diskettiasema saattaa auttaa tulevaisuudessa, wintoosan kanssa tällaisessa löytyy tod näk käyttöä muutenkin...

Vähän oli epäselvää, oliko sekä näppis että hiiri USB-laitteita, mutta käy hakemassa vaikka rautakaupasta 2e maksava ps2 hiiri, se toimii varmasti ja saat tehtyä asetukset loppuun.
Avatar
#256 • • ville Guest

Kaikki vaan toimii... Helposti.



Riippuu siitä mitä pitää saada toimimaan =)
Avatar
#257 • • zAo Guest
Mac vs PC/Windows taistelua voisi käydä maailman tappiin saakka, mutta en menisi väittämään
mäkkiä sen luotettavammaksi koneeksi. On tullut työskenneltyä mäkeillä, jotka hajoilee, kaatuilee ja
joiden parissa verenpaine nousee hälyttävän korkealle.

Mut, puolensa kummassakin alustassa.
Avatar
#258 • • Fusione Guest
Kyllä PC:n saa yhtä vakaaksi kuin vaan tietää mitä tekee ;)
Avatar
#259 • • Taedium Guest

Vähän oli epäselvää, oliko sekä näppis että hiiri USB-laitteita, mutta käy hakemassa vaikka rautakaupasta 2e maksava ps2 hiiri, se toimii varmasti ja saat tehtyä asetukset loppuun.

...Tai USB to PS2 konvertteri.

...Mul olis muutama ylimääränen hiiri/näppis. Näppiksii ei oo ku yks ylimääränen, mut hiirii olis kolme. Saa tulla hakee. Olis pari konvertteriakin. :p

Miten ei XP asennus muka ymmärrä USBia? Kyl mun viime asennus meni ihan ok läpi... Vai jouduinko kikkailee sen hiiren kans? Hm... En muistaakseni. Löytysköhän Mikkiksen sivuilta infoo. Tai sit vois vaa kokeilla...

Joo, olen nyt käyttänyt mäkkiä täyspäiväisesti muutaman viikon töissä ja alan vakuuttua sen superioorisuudesta. Kaikki vaan toimii... Helposti. Ja on kaunista. PC vaikuttaa jotenkin niiiiin wanhanaikaiselta.

Mä en luota noihin valmiiksrakennettuihin. Siksi PC mulle.

Jos jotain menee rikki, mä haluun tietää itte mitä siel on, mikä menny rikki ja haluun itte korjaa sen. Muut ei räplää mun konetta.

Mut on toi tikru ihan tyylikkään näkönen. Jos niinku noist ilotulitushärdelleistä tykkää. Käyttäjävalinta on hyvä, parempi ku XP:n, et siinä voi duunaa kolme-neljä käyttäjää helposti, joita sitä käyttää kuten eri desktoppeja. (Kuka sano, ettei voi laittaa useaa käyttäjää vain sen desktopin vaihtamisen vuoksi?) Mut mäkissä on aika paljon tota eye-candya, joka varmasti saa monet vaihtaa, jotka testaa. Ja ku se on kuitenkin Unix pohjanen, niin se toimii kans. (Mul on tylsä maku. Kone ei näytä hirveen härpättimeltä, vaan on just old-skool harmaa palkki, kaikki animoinnit ja hiirenvarjot ja muut pois - ei mitää menunpeittelyitä yms. hörhellyksiä.)

Voi olla hyvii noi valmiiks rakennetut, mutta mistä tietää mitä sinne firmiksii on tungettu jos vaikka haluaa osia vaihtaa?
Avatar
#260 • • insertxox Guest

Kaikki vaan toimii... Helposti.



Riippuu siitä mitä pitää saada toimimaan =)



Aivan.

Macin muutamia huonouksia ovat mm.
Video codecien hankkiminen (itse löysin mitä tarvitsen)
Srt tiedostojen liittäminen videoihin hankalampaa kuin pc:llä
Yhteensopivuus hardwaren kanssa (pitää tutkia onko yhteensopiva)
Etc.

Ohjelmistot ovat erittäin hyviä mäkissä.
Kuten Final cut, aperture, Capture One Pro ja kaikista loistavin automator.