Platinum Computers

277 posts, 14 pages, 40,263 views

Avatar
#261 • • Quu Guest
mac vs pc VOI VITTU
Avatar
#262 • • insertxox Guest
Ainainen. :D
Avatar
#263 • • Taedium Guest

mac vs pc VOI VITTU

Sama ku Windows vs. Linux. Yhtä turha.

Paras käyttöjärjestelmä on se sinulle soveltuvin.
Paras tietokone on se sinulle soveltuvin.
Avatar
#264 • • sauce Guest

mac vs pc VOI VITTU

Sama ku Windows vs. Linux. Yhtä turha.

Paras käyttöjärjestelmä on se sinulle soveltuvin.
Paras tietokone on se sinulle soveltuvin.



no näinhän se juurikin on, mutta saakaisitä hiukan innostua, vai eikö saa? siis onko se kiellettyä, häh:D
Avatar
#265 • • Funkatronik Guest

Osaakohan joku guru auttaa, kone on lievästi sanottuna jumissa.



USB-diskettiasema saattaa auttaa tulevaisuudessa, wintoosan kanssa tällaisessa löytyy tod näk käyttöä muutenkin...

Vähän oli epäselvää, oliko sekä näppis että hiiri USB-laitteita, mutta käy hakemassa vaikka rautakaupasta 2e maksava ps2 hiiri, se toimii varmasti ja saat tehtyä asetukset loppuun.



No siis, näppis ja hiiri olivat molemmat koneen mukana tulleita USB-laitteita. XP ei tunnistanut niitä asennusvaiheessa, lopulta älysin kaivaa jostain vanhan PS2-näppiksen jolla sain suoritettua asennuksen loppuun.

Koneen saaminen kuntoon oli varmaan elämäni haastavin tietokoneaiheinen urakka ja olen kuitenkin korjaillut noita koneita työkseni.
Avatar
#266 • • djkopernikus Guest
USB-tikku ongelma

Hommasin eilen Transcendin JetFlash 110 2GB usb-muistitikun, ja huomasin varsin erikoisen ongelman. Eli kun laitan tikun porttiin, XP Pro asensi ajurit automaattisesti ok ja ilmoitti että laite on käyttövalmiina. No, avasin resurssienhallinnan mutta en löytänyt tikun volyymiä. Käynnistin koneen uudelleen ja tikkua ei näkynyt vieläkään. Sitten menin "My comp"-kohdan kautta "manage"-osioon, ja katsoin asemat (disk management) sieltä. Tikku näkyy siellä, ja pystyn jopa avaamaan (explore) tikun, mutta lokaatiota ei näy. Tähän asiaan liittyy vielä sellainen asia, että kun olen määritellyt uudelleen tikun volyymin (F, A...), otan tikun pois ja laitan takaisin, tikun volyymi ei näy enää "manage" osiossa, eli minun pitää määritellä jälleen volyymi uudelleen. Koulun koneella tikku näkyy täysin ongelmitta normaalisti. "Manage" osion tiedot: partition, basic, ntfs, healthy (active), 1.95GB

Ideoita?
Avatar
#267 • • Taedium Guest
Siel managementissa... Sattuuko se menee se levykirjain johonkin joka sulla on jo käytössä? Mun duunikoneessa F: on verkkoasema, mutta uudet USB tikut haluu aina ittensä jostain syystä F:ksi täs konees. Joutuu käydä vaihtaa se Z:ksi. iPod ymmärtää mennä Y:ksi ku sen kerran sääti. Jos se on toi onkelma niin ikävä pikkujuttu se.

Mut varmaa säädettävissä, jos jaksais panostaa. Pitäsköhän kaivaa tuolt jostain pari stikkii ja kokeilla... Hm... duunikaveril o varmaa Paradigitin ja jonku hattivattiviritelmän stikki duunis meges. Jos se on toi ongelma, niin sano, niin voin kattoo jos londisin vaik ja omal koneel korjaan ton fiban, niin kerron sit. Ejjaksa muuten, ku iPodii tulee käytettyy stikkinäkin.
Avatar
#268 • • djkopernikus Guest

Siel managementissa... Sattuuko se menee se levykirjain johonkin joka sulla on jo käytössä? Mun duunikoneessa F: on verkkoasema, mutta uudet USB tikut haluu aina ittensä jostain syystä F:ksi täs konees. Joutuu käydä vaihtaa se Z:ksi. iPod ymmärtää mennä Y:ksi ku sen kerran sääti. Jos se on toi onkelma niin ikävä pikkujuttu se.

Mut varmaa säädettävissä, jos jaksais panostaa. Pitäsköhän kaivaa tuolt jostain pari stikkii ja kokeilla... Hm... duunikaveril o varmaa Paradigitin ja jonku hattivattiviritelmän stikki duunis meges. Jos se on toi ongelma, niin sano, niin voin kattoo jos londisin vaik ja omal koneel korjaan ton fiban, niin kerron sit. Ejjaksa muuten, ku iPodii tulee käytettyy stikkinäkin.



Kokeiltiin tänään kaikenlaista: Windows Updated ajettiin, chipsetit päivitettiin ym.. Ei auttanut. Kaveri sitten formatoi ja vaihtoi levytyypin ntfs:stä fat32:een toisella koneella, eikä auttanut. Tosin, ei kaverinkaan usb-tikku näkynyt koneessa, eli masiinassa vika on. Nyt on vaan mysteeri missä vika luuraa... Jos Taedium haluat remotata, niin tervetulemas, kaikki yritykset ovat tervetulleita. Laita privaa jos olet tulossa.
Avatar
#269 • • H_Lecter Guest
edit: ei sittenkään mitään...
Avatar
#270 • • Taedium Guest

Jos Taedium haluat remotata, niin tervetulemas, kaikki yritykset ovat tervetulleita. Laita privaa jos olet tulossa.

Joo, mut onko se niin, että se tikku haluu aina olla joku tietty asema, joka sulla on jo varattu?

Siis semmonen ongelma mulla on koneessani, ja jos siihen saisin potkastua itteni, että sen korjaan, niin voin sitte kertoo miten tein.

Siis onko se tuo ongelma? Eli ku tökkäät tikun, saatko sen näkyy ku käyt levynhallinnasta vaihtaa aseman kirjaimen - mut joka kerta se täytyy tehdä?
Avatar
#271 • • djkopernikus Guest

Siis onko se tuo ongelma? Eli ku tökkäät tikun, saatko sen näkyy ku käyt levynhallinnasta vaihtaa aseman kirjaimen - mut joka kerta se täytyy tehdä?


Ei se tule näkyviin edes tuota kautta, tosin tuon jälkeen pystyn avaamaan/tutkimaan tikkua.
Avatar
#272 • • Taedium Guest
Time to switch.

Hoplaa:
http://lxer.com/module/newswire/view/77291/index.html
Hollanti vaihtaa open sourcee! Eli varmaa Linukkaa tai vastaavaa.

Vista valvoo:
http://www.techworld.com/opsys/news/index.cfm?newsid=7675

Eli jos Winukka rupee tiputtaa kuvanlaatua ja ääntä ja sulkee mun raudasta mitään jos satuu kovalevyllä vaikka MP3 tiedosto olemaan, niin en varmana pistä sitä. Eli viimeistään ku XP ei enää riitä, niin se on sitten 100% Linukka-aika...

Vois Mäkin, mut mä en osta sikaa säkissä. Mä haluun tietää tasan tarkkaan mitä se kone on syöny. Ja haluan itse korjata sen. Eikä minkään elämäänsä kyllästyneen finninaamasen toistaitosen "merkkikorjaajan"...

(Onko kukaan lähiaikoina soittanut "tekniseen" tukeen tai käynyt tietokonekaupassa/-korjaamolla "ammatti"korjaajan juttusilla?)

Siis onko se tuo ongelma? Eli ku tökkäät tikun, saatko sen näkyy ku käyt levynhallinnasta vaihtaa aseman kirjaimen - mut joka kerta se täytyy tehdä?


Ei se tule näkyviin edes tuota kautta, tosin tuon jälkeen pystyn avaamaan/tutkimaan tikkua.

Ah, ihan unohtu.

Mut siis hä? Ei tule näkyviin, mutta pystyt tuon jälkeen tutkimaan tikkua? Miten? Jos tikku ei näy, sitä ei voi tutkia/avata. Jos levykirjainta vaihtamalla tikku "tulee näkyviin", on tod.näk. ihan vaan ongelma tuplalevykirjaimissa, jota sun (ja myös mun) Winukka ei muista.

Mulla siis heittää kaikki tikut aina F: kirjaimeks, joka on verkko-asema. Eli ei tu näkyviin. Kun vaihdan tikun W:ksi tai miksi muuksi vaan, se tulee näkyviin Resurssienhallinnassa. Tätäkö tarkoitit?

Pitääpä kysästä kämppikseltä, jos lainais tikkua ni voisin kattoa. (iPodini muistaa, että sen pitää mennä Y:ksi. Ehkä muuten se on levynimessä... Hm...)
Avatar
#273 • • pie Guest


Eli jos Winukka rupee tiputtaa kuvanlaatua ja ääntä ja sulkee mun raudasta mitään jos satuu kovalevyllä vaikka MP3 tiedosto olemaan, niin en varmana pistä sitä. Eli viimeistään ku XP ei enää riitä, niin se on sitten 100% Linukka-aika...



Aika samoilla linjoilla olen itsekin, en tosin juurikaan ole perehtynyt Vistan content protection järjestelmiin. XP:tä varmaan tulee käytettyä vielä suht pitkään. Linux sinänsä kiinnostaisi, mutta jotenkin miellän sen vielä liian propellihattuvirittelyksi, joka ei kiinnosta. Joojoo jokuhan varmaan kohta avautuu, että yhtä helppo se on asentaa ja käyttää kuin Windowsikin, mutta ohjelmistojen käyttö onkin sitten toinen juttu. Olis kiva, jos pelit ja tutut ohjelmat pyörisi ihan sellaisenaan eikä minkään Win-emulaattorin kautta. No ehkäpä sitä sitten kun Linux-pohjaiset käyttikset alkavat levitä samalla tavalla ja päästä samaan asemaan kuin Firefox nettiselainten puolella.
Avatar
#274 • • Taedium Guest

en tosin juurikaan ole perehtynyt Vistan content protection järjestelmiin.

Lue DRM:stä ja TCPA:sta...

TCPA = Totally Controlled Privacyless Alliance...
(Tai sit Trusted Computing Platform Alliance...)
Yksityisyyden ja yksilöllisyyden loppu.

Pelottaa vaan, että tämänkin eteenajamiseen tullaan hyväksikäyttämään lapsia, kuten nyt on muodissa. Pedofiilit, media, yritykset ja valtiot diggaa raiskaa lapsia... RFID tulee kans ja vielä varmemmin lapsia raiskaamalla.

Harmi vaan, että Torvalds diggaa kans DRM:stä... kuulin just.

No mut kyl me saadaan toi TCPA joka torppaan. Ciscolta reititin ulos, joka päästää vaan TC yhteydet läpi, niin nuoret opiskelijat, jotka ei kasaa itte koneitaan tulee hankkii Trusted Computing Ready tietokoneita ja myös ne peräkylän mummot jotka käyttää nettiä pankkiasioihin... Ku semmonen TCPA reititin tulee, pankit, vakuutusyhtiöt yms. tulee vaihtaa semmosiin ja sitä myötä moni muukin - kuten Pekka Peruskäyttäjä.
Avatar
#275 • • Taedium Guest

Ei se tule näkyviin edes tuota kautta, tosin tuon jälkeen pystyn avaamaan/tutkimaan tikkua.

Ei muistanu mullakaan. Eli yrittää tikkua F: kirjaimeen, mut se on verkkolevy. Vaihdoin sen W:ksi ja katsoin tikkua. Tikulla ei ollu nimee. Annoin omaperäsen nimen: Tikku. Otin irti, takas ja se meni W:ksi.

Ainaki mulla toimi ku anto tikulle nimen. Oli kiirus, en kerenny ku hetken tsiigaa. Ei voi olla noin helppoo. Pakko olla hankalampi. Tää on Windows.
Avatar
#276 • • djkopernikus Guest

Ei se tule näkyviin edes tuota kautta, tosin tuon jälkeen pystyn avaamaan/tutkimaan tikkua.

Ei muistanu mullakaan. Eli yrittää tikkua F: kirjaimeen, mut se on verkkolevy. Vaihdoin sen W:ksi ja katsoin tikkua. Tikulla ei ollu nimee. Annoin omaperäsen nimen: Tikku. Otin irti, takas ja se meni W:ksi.

Ainaki mulla toimi ku anto tikulle nimen. Oli kiirus, en kerenny ku hetken tsiigaa. Ei voi olla noin helppoo. Pakko olla hankalampi. Tää on Windows.



Homma ei ratkea muulla kuin XP:n uudelleenasennuksella. Järjestelmä hävittänyt ilmeisesti joitain rekisteridatoja. No, Vista in sight...
Avatar
#277 • • Taedium Guest

Vaihdoin sen W:ksi ja katsoin tikkua. Tikulla ei ollu nimee. Annoin omaperäsen nimen: Tikku. Otin irti, takas ja se meni W:ksi.

Väärä tuomio.

Ei ollu kiinni nimestä, vaan USB portista. Samassa portissa skulaa, mutta buutin jälkeen (tai ainakin siis tänä aamuna ku käynnistin koneen) ei enää muistanu, vaikka nimi oli. Eli jotain mulla hukkuu buutin yhteydessä. Pitänee ottaa snapshotti rekisteristä ja kattoo mitä muuttuu ja sit kurkistaa meidän duunin login skriptiin.

Ja ku tietäs miten tää OEM Windows on rakennettu...