28 posts, 2 pages, 5,220 views
Voisko tähän auttaa myös helppo keino, eli Cool Editin heittäminen roskakoppaan ja siirtyminen esim. Sounforgen käyttöön. :/
Jos haluat päästä helpommalla eli välttää buffferiasetusten twiikkaamisen käsin niin voisi auttaa. Mullakin CE ruksaa toisinaan kun taas Forge on ollut lähes ongelmaton. Ilmeisesti Forge osaa itse konffailla bufferinsa oikean kokoisiksi jo suoraan, jolloin käyttäjän ei tarvitse kuin tallentaa. Cool Editin bufferikokojen osaavalla säätämisellä saisi varmaan myös jotain aikaan, mutta siinä täytyy olla varma mitä arvoja heittelee minnekin.
Tietääkseni uusin SoundForge ei hoida prosessointia reaaliajassa, joten rätinän/poksunnan ei pitäisi edes olla mahdollista. Ainoa mikä vaikuttaa prosessoinnin nopeuteen ovat konetehot.
Tietääkseni uusin SoundForge ei hoida prosessointia reaaliajassa, joten rätinän/poksunnan ei pitäisi edes olla mahdollista. Ainoa mikä vaikuttaa prosessoinnin nopeuteen ovat konetehot.
Hm. Ymmärsin ongelman olevan kirjoitusbuffereissa. Eli kun kovalevylle tallennetaan pitkää yhtämittaista tiedostoa, voi väliin tulla pauketta kun winkkari hääräilee välillä omiaan ja bufferin ollessa liian pieni tai väärin konffattu kaikkea tietoa ei ehditä kirjoittamaan levylle talteen.
Hmm.
Mun _Sound Forge_ hävitti kaikki dx-plugarinsa.
Uudelleen asentaminen ei auttanu.
Fuck.
Ideoita?
CJDaft
Joo, mutta kirjoittajahan puhui Cool Editistä. Kun prosessointi ei tapahdu reaaliajassa, bufferointia ei edes tarvitse. Effekti prosessoidaan rataan bitti kerrallaan ja tulos on loppujen lopuksi ihan sama vaikka sovelluksia olisi kuinka paljon päällä ja koneen tehon käyttö 99%. Muutos alkuperäiseen audioraitaan tapahtuu vasta siinä vaiheessa kun se itse halutaan tallentaa.
No eiköhän siinä asennuksen yhteydessä pitäisi asentua ne SoundForgen omat plugarit. Ja käynnistettäessä sen pitäisi tunnistaa myös muutkin koneelle asennetut DX-plugarit.
Ehkä korruptoitunut asennustiedosto?
Eli seuraavanlainen ongelma tuli vastaan. Äänikorttina Soundblaster Live! Platinum ja etupaneeli. Käyttiksenä windows XP professional. Softana Cool Edit 2000. Eli kun nauhoitan normaalisti stereo nauhoitusta, tulee raitaan satunnaisia pikku napsahduksia. Voiko johtua siitä, ettei koneen teho/nopeus riitä nauhoitukseen (AMD Athlon 600 Mhz, 256 RAM, 12 GT kiintolevy). Muistaakseni ainakin Cool Edit Prossa on toiminto click/pop eliminator? Jos poistaa tuolla konstilla nuo napsahdukset, leikkaako tuo myös muita tärkeitä dynamiikka-alueita? Oon myös kuullut että Live!-korttien ja XP:n yhteiskäyttö on tuottanut ajurien kanssa ongelmia? Olen juuri päivittänyt uusimmat ajurit ja formatoinut koneenkin joten mikä neuvoksi? Paluu Win 98:n käyttäjäksi?