Hmmm... testasit synaa max 18 minuuttia. Ehditkö tosiaan käydä kaikki featuret läpi?
Jep, ehdin käydä featuret läpi ja tuossa noita ominaisuuksia on niin vähän, että kokenut käyttäjä ne käy aika nopeasti läpi. Niin ja tässähän oli nyt kysymys tuosta supersahasta, joten sitä mä testailin erilaisten reverbien kanssa, strings-tyyliä ja pitch-leadeja. En alkanut vääntää kaikkia mahdollisia ääniä, mitä tolla sais aikaan. Testasin myös pelkkää sahaa ja se oli jopa käyttökelpoinen. :)
Mitä "virhettä" tuossa supersahassa sitten on? Mun mielestä noi SynthEditin sahat soivat harvinaisen hyvin, ottaen huomioon että kyseessä on softa ja vieläpä ilmainen. Ton supersahan tekemiseen ei siis ole käytetty mitään valmista SynthEditin moduulia vaan homma on tehty kasaamalla se monesta yksinkertaisemmasta moduulista. Algoritmi jolla noita detunetetaan ja voimakkuutta säädetään on nopeasti heitetty omasta päästä, enkä ole yrittänytkään tehdä tosta virtuaalista JP-8000. Tarkoitus oli testata SynthEditiä ja tarjota Planinumin käyttäjille uusi syna ilmaiseksi. :) Mun mielestä tässä on ihan hyvä vaihtoehto niille jotka eivät halua/voi maksaa JP:stä niitä 1000e kiskurihintoja.
Juu, siis idea on tosi hyvä ja tuolla saa varmasti jotain järkeviäkin äänia aikaan, mutta oli kyse supersahasta ja en tiedä, oletko oikeaa jp:tä käyttänyt, mutta tuo viritys jää pahasti aidosta jälkeen.
Siis tuo, että detunetetut sahat tuossa vsti:ssä soi hieman "virheellisesti" ei ole sun vika, kuten jo sanoin, vaan syntheditin saha-modulin tekijän ongelma ja ehkäpä syntheditin moduleiden laskennan liian pieni resoluutio. Tiedän kyllä, miten toi synthedit suunnilleen toimii ja että noi synat kasataan valmiista blokeista.
Kun detunea laittaa kehiin, niin se ääni vaan jotenkin menee "ruvelle", jos soittaa tietynlaisia sointuja ja se ei ole yhtä lämmin/virheetön/järeä kuin aidossa jp:ssä on. Ottaen huomioon, että toi on ilmanen, niin soundi on aika hyvä, mutta eiköhän jp:t maksa siksi juuri sen 1000e, koska siinä on se aito virheetön supersaha ja filtteri + miljoona muuta ominaisuutta, mitkä tekevät siitä parhaan rolandin trance-digisynan.
En oikein ymmärrä tätä... Miten alaspäin kääntyvän cutoffin voi toteuttaa monipuolisemmin kuin mitä sen nyt voi tossa tehdä? Et tosiaan tainnut paljon kokeilla tuota synaa. :(
Mun mielestä kyllä negatiivisella envelopella ON taas huomattavasti helpompi ja monipuolisempi toteuttaa cutoffin alas-kääntö. Kysy keneltä tahansa, joka on käyttänyt sellaista synaa ja joka on myös hoksannut, että siinä on sellainen! Suosittelen sen lisäämistä, eli siis saa linkusta valita, onko envelope positiiivinen vai negatiivinen?! onhan viruksessakin sellainen ja aidossa jp:ssä saa myös valita, onko negatiivinen vai positiivinen!?
Hyvä silti jo, että lisäsit ton filtterin oman envelopen! :)
Mä en taas muuten ymmärrä, kuin sä voit pärjätä filtterin ja ampin yhteisellä envelopella! :D
Aika rajoittuneet ovat tuolloin kyllä soundit...
Ehdin muuten kyllä sen supersahan, filtterit ja envelopet testaamaan tuossa ajassa. :)
Mutta joo, siis jos olen oikein ymmärtänyt, niin sä edelleen teet aika minimalistista analogimusaa ja mä ja monet jp:nkin omistajat tehdään trancee, jossa pointtina ovat nimenomaan ääri-kliiniset soundit ja viimeiseen asti hiottu soundimaailma, joten ymmärrän kyllä täysin, miksi sä et ehkä ymmärrä, että me ei digata tosta sun vsti:n supersaha-soundista.
Eli sä arvostat kai synaa kuin synaa sellaisenaan ja olet tyytyväinen sen tuottamaan soundiin ja et mieti sitä soundia sen kummemmin, vaan käytät ja teet biisin. Right?! Me trance-miehet taas nysvätään ikuisuuteen asti noita soundeja, eikä koskaan saada mitään valmiiksi! :D
Hei, mutta jatka ihmeessä ton synan kehittelyä! Siitä tulee varmasti ihan hyvä, kun ei päälähtökohdaksi aseta sitä, että siitä pitää irrota jp:n supersaha. Esim. itseäni kiinnostaa myös tyyliin "virtual-juno/jupiter" ja että detuneakin löytyy, mikä junoista puuttuu...
Keep up the good work! :)