En ole itse kyseistä softaa testannut, mutta nimestä SuperSaw VSTi tulee mulle heti mieleen, että kyseisellä emuloidaan jiipeen supersawia. :)
Mikä taas ei sinänsä ole hullumpi idea, mutta mullekkin tästä tulee houkutus heti verrata soundia suoraan jiipeeseen :)
Juuh, tokihan tuota saa vertailla... Sanoin ekassa viestissä että ko. aaltomuoto rakennetaan tuossa 7 detunatusta saha-aallosta niin kuin JP-8000:ssa. Olen edelleen sitä mieltä. :) Detunausta ja miksausta voi muuttaa mun keksimän algoritmin avulla, mutta eikai kukaan oleta että tuolla voisi saada aikaan täysin samanlaisen soundin? Sanoin myös että esikuvana oli Juno-106 kontrollit, enkä missään nimessä ole sanonut että olisin edes yrittänyt tehdä virtuaalista JP-8000. Onhan ko. synassa paljon muuta kuin tuo yksi aaltomuoto. Varmasti noissa aaltomuodoissakin on paljon eroja, ja jos joku pystyy kuvailemaan niitä muuten kuin että tämä vsti "soi virheellisesti" niin ottaisin kommentteja vastaan oikein mielelläni. ;)
Kyllähän supersaw-termiä on käytetty ainakin jossain muissa Rolandin synissa, mutta tottakai tuo yhdistetään heti aina JP-80x0:een. Tiedän sen ja myönnän tietenkin että siitä toi ajatus mulle tuli. Sanon sitä supersawiksi siksi että mun mielestä on tuon tyyppistä aaltomuotoa ei voi oikein muuten kuvailla, ainakaan niin että kaikki ymmärtäisivät heti mistä on kyse.
Outoa muuten että tuollaista aaltomuotoa ei ole laitettu useampaan synaan, koska sillä kieltämättä saa hyviä soundeja aikaiseksi nopeasti.