jääkiekon MM-kisat 2004

252 posts, 13 pages, 27,376 views

Avatar
#21 • • mute Guest
vittu lätkä on PERSEESTÄ!
Avatar
#22 • • Tapi T Guest


jalkapallon lieveilmiöt pilaa hyvän lajin mainetta.


...tämä(kään) ei muuta sitä tosiasiaa, että jalkapallo on jääkiekkoa kauniinpaa.
Avatar
#23 • • Edited MikkiHiiri Guest


Kritisoin kyllä edelleen 16:sta maan MM-kisoja. Maat kuten Tanska, Japani ja Slovenia eivät kuulu samaan joukkoon huippumaiden kanssa.



Joo todellakin. Suomi-Slovenia 12-0, Slovakia-Japani 10-1 :D
Jännitystä olikin illan Suomi-pelissä ainoastaan siinä, että tuleeko uusi ennätys maaleissa maailmanmestaruustasolla.

Pitää nuo Suomen pelit ainakin katsoa ja kisojen puolivälistä muidenkin pelejä. Sen verran mukavaa katseltavaa tuo kiekko kuitenkin on tuolla tasolla.

Ps. A.Mertaranta on kaikkien aikojen paras suomalaisselostaja

edit:lisäys
Avatar
#24 • • Jokke Guest





Jännitystä olikin illan Suomi-pelissä ainoastaan siinä, että tuleeko uusi ennätys maaleissa maailmanmestaruustasolla.



Tosta nyt ei oo pelkoo koska enkka on jotain 45-1 (Kanada-Tanska joskus vuonna yks ja kaks). :D

Itekin muistan pikkupoikana kattoneeni olympialaisissa kun vanha kunnon punakone iski jotain 30 nyyttiä Jugoslavian verkkoon.
Avatar
#25 • • MikkiHiiri Guest




Tosta nyt ei oo pelkoo koska enkka on jotain 45-1 (Kanada-Tanska joskus vuonna yks ja kaks). :D

Itekin muistan pikkupoikana kattoneeni olympialaisissa kun vanha kunnon punakone iski jotain 30 nyyttiä Jugoslavian verkkoon.



Joo no sillo ne veti jo niin paljon kamaakin et pelin vauhti oli "toista" ja tuskin silloin vielä oli edes puolia peliä vaikeuttavista säännöistä keksitty =)

Mut lähinnä tarkoitin ennätystä Suomen peleissä :)
Avatar
#26 • • guli van kaak Guest


Mut lähinnä tarkoitin ennätystä Suomen peleissä :)



19-2 australiaa vastaan. mua jännitti ainoastaan, et kuinka moni tekee hattutempun. ainakin selänne olis sen ansainnut. huvittavaa muuten, et teemu keräsi 13 laukausta pelissä, slovenian koko porukka 7 yhteensä. olivat kyllä todella surkeita. eivät pelänneet puoleksikaan niin hyvin kuin ekassa pelissä.


...tämä(kään) ei muuta sitä tosiasiaa, että jalkapallo on jääkiekkoa kauniinpaa.



no en nyt tiedä onko mikään urheilulaji niin kaunista, sänkybingo tosin on. eiköhän se kauneus ole katsojan silmissä. kuitenkaan mä en reittaa mitään lajia korkeammalle sen takia, et se on jotenkin kauniimpaa. kun on itse pelannut jotain lajia, niin tietää miten paljon erillaisia taitoja tarvitaan ja sitä kautta oppii arvostamaan lajia kuin lajia. musta jääkiekko ajaa jalkapallon edelle tässä asiassa. tennis on hyvä esimerkki, näyttää yksinkertaiselta, mut on todella kovan työn takana onnistua lyömään edes alakierteinen, että saisi vastapelurin naurunalaiseksi.
Avatar
#27 • • Funkatronik Guest


vittu lätkä on PERSEESTÄ!



No näitä threadeja ei varmaan ole pakko sitten lukea, saati sitten tulla kommentoimaan jos ei ollenkaan tai millään tasolla kiinnosta?
Avatar
#28 • • Funkatronik Guest



USA ei ton mallin mukaan kuulu kait kisoihin.;)



No noilla esityksillä ei kuulukaan. Onhan USA toki perinteinen lätkämaa mutta niin on myös vaikkapa Iso-Britannia tai Belgia. Jos niitä ei kiinnosta lähettää mitään oikeaa joukkuetta kisoihin niin jäisivät vaikka kotiin syömään pizzaa ja katsomaan telkkaa tai jotain.
Avatar
#29 • • jUSSi Guest


kun on itse pelannut jotain lajia, niin tietää miten paljon erillaisia taitoja tarvitaan ja sitä kautta oppii arvostamaan lajia kuin lajia. musta jääkiekko ajaa jalkapallon edelle tässä asiassa.



prööt!

Väärin meni. Kummassakohan lajissa tarvitaan enemmän koko vartalon koordinaatiota? Kumpikohan vaatii monipuolisempia taitoja? Kumpi vaatii parempaa kuntoa?

Vastaus on, että jalkapallossa :p
Avatar
#30 • • guli van kaak Guest



Väärin meni. Kummassakohan lajissa tarvitaan enemmän koko vartalon koordinaatiota? Kumpikohan vaatii monipuolisempia taitoja? Kumpi vaatii parempaa kuntoa?

Vastaus on, että jalkapallossa :p




puolittainen tröööt!!

osittain samaa mieltä. kuntoa jalkapallo vaatiii varmasti enemmän (ehkä vähän riippuu mitä paikkaa pelaat, kärjeltä nyt ainakin vaaditaan ja aivan helvetisti). vartalon koordinaatio.. tästä en oo samaa mieltä, kiekossa jo pelkästään se, et sun pitää osata luistella hyvin, on vaikeaa ja erittäin paljon harjoitusta vaativaa hommaa. kaikkihan nyt juosta osaa! pitää vaan jaksaa.

monipuolisemmat taidot, noh, molemmissa on samanlaiset perustaidot ja säännöt, jotka pätee joukkuelajeihin. sitten erityistaitoina jalkapallon pääpelaaminen ja pallon käsittely, jääkiekon mailankäsittely aka herkät ranteet sekä taito pelata PUHDASTA kovaa peliä, jolla tollaiset matssundiinit pudotetaan kyydistä.

vaikea punnita, mut mä luulen, ettei meidän edes tarvi.. eihän?? ;)
Avatar
#31 • • hexasonik Guest


Kuningas Jalkapallo



word!

jääkiekosta, mikäli suomi selviää loppupeleihin, katson ne kyllä, vaikken meinaakaan fanaattisesti olla naama kiinni töllössä. kunhan maajoukkueessa muistavat, että ylpeys käy lankeemuksen edellä. eli eivät tuudittaudu näihin alkuottelujen megavoittoihin sitten kun on kovat maat vastassa.

usa:n tappiot on niille ihan oikein! heh.
Avatar
#32 • • jUSSi Guest


kaikkihan nyt juosta osaa! pitää vaan jaksaa.



ei kaikki vaan osaa juosta, olen nähnyt omin silmin!


vaikea punnita, mut mä luulen, ettei meidän edes tarvi.. eihän?? ;)



Tarviipas ;)

ajattele nyt, ei futiksessa voi laittaa palloa päätyyn ja ukkoa perään, kun sen pelivälineen pitää pysyä kentällä :p myös strateginen hahmottelu vaatii enemmän kun et voi olla pelivälineen kanssa 3-5 sekunnissa kaverin maalilla, kenttä kun on hieman isompi.
Avatar
#33 • • ---[-]--- Guest



vanha kunnon punakone



....mmm....:rolleyes:
Avatar
#34 • • olliS Guest




prööt!

Väärin meni. Kummassakohan lajissa tarvitaan enemmän koko vartalon koordinaatiota? Kumpikohan vaatii monipuolisempia taitoja? Kumpi vaatii parempaa kuntoa?

Vastaus on, että jalkapallossa :p


:001: :001: tohon et usko itsekään..

sitäpaitsi kuningaslaji on KORIPALLO!!1! :mad: (siinä sitä koordinaatiota ja taitoa vasta tarvitaankin)
Avatar
#35 • • Klabi Guest




Itekin muistan pikkupoikana kattoneeni olympialaisissa kun vanha kunnon punakone iski jotain 30 nyyttiä Jugoslavian verkkoon.



Kuullostaa pelottavasti siltä kun Tampereen omapoika Juti olisi antanut slangivinkkejä...

....läpiajon jälkeen ylämummoon.. :001:
Avatar
#36 • • Funkatronik Guest



:001: :001: tohon et usko itsekään..

sitäpaitsi kuningaslaji on KORIPALLO!!1! :mad: (siinä sitä koordinaatiota ja taitoa vasta tarvitaankin)



Ennen kuin tämä kiistely riistäytyy aivan käsistä, eiköhän vain päädytä siihen lopputulokseen että parhaita lajeja ovat rugby ja hevospoolo. Tai vaihtoehtoisesti jatketaan jossain muussa threadissa, tämä kun on jääkiekon MM-thread.
Avatar
#37 • • hexasonik Guest


ei kaikki vaan osaa juosta, olen nähnyt omin silmin!



word! mulla on yksi kaveri, jonka olen tuntenut lapsesta (3v) asti, ja olen nähnyt hepun juoksevan kerran ennen juhannusta, kun kauppa oli vielä kolme minuuttia auki ja piti ehtiä ostamaan kaljaa.

--

fudiksen ja lätkän 'paremmuudesta', yleensäkin on hiukan hassua edes verrata jalkapalloa ja jääkiekkoa. niillä ei liene muuta yhteistä kuin se, että kumpikin on peli, jossa toisiaan vastaan pelaavat joukkueet koettavat saada pelivälineenä toimivan köntin vastustajan maaliksi kutsuttuun tilaan. kumpikin laji vaatii omanlaistaan taitoa ja kestävyyttä. jääkiekossa ei varmaankaan pärjää vain hyvällä luistelutaidolla ja mailalla huitomisella, aivan samoin kuin jalkapallo on paljon enemmän kuin vain juoksemista ja pallon potkimista.

eria asia onkin, mikä laji kiinnostaa ja vetoaa kehenkin enemmän. itse olen ehdottomasti jalkapallomiehiä, mutten silti tuomitse lätkääkään alimpaan helvettiin. joskus jopa nautin sen seuraamisesta. silti näkisin suomen mieluummin jalkapallon kuin jääkiekon mm-karkeloissa. utopiaako? ehdottomasti.
Avatar
#38 • • MikkiHiiri Guest


Väärin meni. Kummassakohan lajissa tarvitaan enemmän koko vartalon koordinaatiota? Kumpikohan vaatii monipuolisempia taitoja? Kumpi vaatii parempaa kuntoa?

Vastaus on, että jalkapallossa :p



Kannattaa muuten muistaa, että jalkapallopelin aikana pelaajat kävelee erittäin paljon ;) Räjähdysvoimaa tarvitaan molemmissa lajeissa. Toki jalkapallossa tarvitaan enemmän kordinaatiota mutta jääkiekossa tarvitaan mielestäni enemmän kestävyyttä.
Avatar
#39 • • guli van kaak Guest


Tarviipas ;)



okei, sä voitit. yleisen painostuksen vuoksi lopetan tähän ja julistan voittajaksi jalkapallon. mutta yksilölajeista paras on kuviokellunta. kaikkihan nyt kellua osaa! :003:


silti näkisin suomen mieluummin jalkapallon kuin jääkiekon mm-karkeloissa. utopiaako? ehdottomasti.



vaikeeta vaikeeta, koska euroopan taso on niin kova ja kiintiöt pienet. ainakin seitsemän litmasta ja kolme hyypiää vielä tarvittaisiin.

aiheeseen liittyen voisi sanoa, et mä toivon sydämmeni pohjasta, et ruÅtsi kaatuu tänään kanadalle. ja niin minun kristallipallonikin sanoo. olisihan se suuri häpeä kanadalle hävitä suomen turussa!
Avatar
#40 • • ---[-]--- Guest




ei kaikki vaan osaa juosta, olen nähnyt omin silmin!



...eivät kaikki osaa myöskään kävellä.;)