Taedium puhui aikaisemmin nickin taakse piiloutumisesta. En mä tiedä onko se niinkään piiloutumista. Koska kuitenkin ollaan virtuaalitodellisuudessa ja halutaan antaa itsestämme kuvaa sanoilla kun ei naamatusten päästä, niin kai nick on yksi tapa ilmaista omaa maailmaa tai mieltymyksiä ja persoonallisuuksia.
Heti ekaksi mulla tuli mieleen, että mun virtuaaliminä on varmasti paljon mukavampi ja ihmisystävällisempi kuin mitä mä itse olen. Jotenkin tätä todellista minää enemmän painaa arki ja arjen huolet yms. "Nettihengailuhan" on yksi vapaa-ajan vietto tapa ja kun vapaa-aikaa vietetään, pyritään sulkemaan ne huolet yms. ulkopuolelle, näin ollen voi helpommin tuoda niitä iloisia juttuja itsestään esille. Tai näin se menee mun kohdalla ainakin.
On kai se jollain lailla aika hassua, että aamuisin (enkä tod ole aamuihminen) voin täydellisen iloisena höpötellä täysin turhanpäiväisyyksiä vaikka ircissä #plattarilla, jakaa virtuaali haleja tai pusuja tutuille ja tulla siitä hyvälle päälle, mutta todellisessa maailmassa asiat tuntuvat jotenkin ärsyttävän mua helposti (vauvan itku, ruuhka-aika jne.) ja tulen niistä oikeasti pahalle päälle. Siinä tuntuu olevan arkirealismi niin vahvasti päällä. Toisaalta kun on täydellisen hyvällä päällä todellisuudessa, se tuntuu kyllä miljoona kertaa vielä siistimmältä kun virtuaalitodellisuudessa.
Mutta on se todellisuus ircciä siistimpää :003: se kuitenkin on todellista!
En mä nyt tiedä sainko ilmaistua asian oikein, mutt kai se jotenkin noin menee :D :D :D