Minkä helvetin takia pitäis maksaa jollekin deejiille 10000egee, kun se veivaa lättyjä pari tuntia. Suhteellisuus puuttuu täysin.
Sana. Bileiden kulut pitäisi IMO muodostua ensisijaisesti aivan muista asioista kuin DJ:n palkkiosta. Lisäksi väitän, ettei kukaan DJ ole ikinä soittanut edes 2000e:n arvoisesti...
Ja mikä on esim. teknoklubin brändi? Brändihan lupaa aina samaa? Ei kiitos, minä otan omani mieluummin vaihtelulla.
Itselleni - ja varmasti monelle muullekin, brändi on eräänlainen ennakkoon syntyvä odotus tulevasta illasta. Brändi syntyy yleensä parin edellisen klubilla käymisen perusteella tai saattaa syntyä jopa järjestäjien maineesta. Varsinkin silloin, kun on useimpia samanarvoisia vaihtoehtoja, on brändilla ratkaiseva merkitys.
Brändi lupaa aina samaa - laatua. Laatua niin musiikin, tekniikan, ihmisten ja atmosfäärinkin osalta. Hyvää brändiin kuuluu se, että se kykenee muutoksiin ja voi usein tarjota jotain edellisistä kerroista poikkeavaa olkoon se sitten musiikkia, uusia dekoja, syötävää...tms. Brändi heikkenee, jos se jää polkemaan paikoilleen.
monta kertaa esim Screenissä ihmiset ovat kyselleet kukas vieras siellä on tänään ja levyjä pyörittämässä on ollut sellaisia nimiä kuin Warren, Seaman tai Fontaine ...
Toisaalta heille tuntuu usein olevan tärkeää, että bileissä silti on maailmanstara. Ehkä sitä voisi pitää imagokysymyksenä sillä onhan se eri asia olla klubilla jossa käy staroja maailmalta vaikka niitä ei nimeltä tuntisikaan.
Itsekin olen useamman kerran törmännyt tähän.
Asiaa on tullut usein kelailtua, ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että tälläinen porukka pitää klubia vain jonkinlaisena itseisarvona, eikä ole siis järin kiinnostunut siellä soittavasta DJ:stä tai musiikista. He myös saattavat haistattaa pitkät koko touhulle, ja tulla mestoille vaikka esim. kaverin houkuttelemina. Olenpa törmännyt myös jengiin, joka käy klubeilla, "koska on makeeta käydä klubeilla..." Useimmiten tälläinen passiivisesti suhtautuva porukka ei myöskään erityisemmin välitä siitä, onko paikalla Dj Rape Keravalta vaiko joku superstara Jenkeistä.
Itse olen aina hyvinkin tarkkaan perillä tulevista bileistä (line-upista, DJ:n historiasta ja mahdollisista erikoisuuksista), ja olenkin monta kertaa ihmetellyt, että kuinka niin monet muut ovat em. asioista niin täysin pihalla.