paras halpa groovebox

117 posts, 6 pages, 20,002 views

Avatar
#21 • • Gliimi Guest
Tuli mieleen ku oon ostamassa EA-1:stä ES:sän kaveriks, ni miten toi syncaus menee midin kautta? Riittääkö yks midi johto S:sän OUTista A:n IN paikkaan?

Kertokaa vähän tästä vaikka onki vähä offtopici...
Avatar
#22 • • Elatek / Lauri E Guest


Tuli mieleen ku oon ostamassa EA-1:stä ES:sän kaveriks, ni miten toi syncaus menee midin kautta? Riittääkö yks midi johto S:sän OUTista A:n IN paikkaan?

Kertokaa vähän tästä vaikka onki vähä offtopici...


joo-o.. kyllä se niinkin pelaa..
Avatar
#23 • • the Atonalizer Guest
Oli ainakin tosi siistin näkönen. Vois melkein harkita pelkästään designin takia. Olettaisin, että siinä on melko hyvät saundit. Ois vaan kiva tietää, montako outtia siinä, yks stereo on vähän turhan vähän meikälle, ja hinta on tosi korkea (tai no...). Perhana, mikäli outteja on monta, pitää pistää muistilistaan.
Avatar
#24 • • Edited Tuppu_ Guest
Jotta ei olisi kenellekään epäselvää, mitä on tulossa, niin tässä hieman alustavia EMX1:n specsejä:

Electribe MX Specifications Summary

Sound Generation Method: Analog Modeling + PCM
Oscillator type: 16 (Synth Part)
Filter type: 4 (Synth Part)
Drive Circulation (Synth Part)
Modulation Function (Assignable, Tempo Synchronization)
Number of Waveforms: 207 drum PCM waveforms, 76 Synth PCM waveforms (16bit, 44.1kHz)
Number of Parts: 16 total; 5 synth parts, 9 drum parts, 1 synthesizer accent part, 1 drum accent part
Memory: 256 patterns, 64 songs (*Provisional number, as of March '03)
Effects: 16 types x 3 (Chain)
Sequencer: [pattern] Maximum 128 steps by part, Maximum 24 motion sequence by pattern [song] Maximum 256 patterns
Arpeggiator: Ribbon + Slider, Scale
Output: L/Mono, R (phone jack: mono x 2), Individual 3, 4 (phone jack: mono x 2), Headphone (phone jack: stereo)
Input: Audio In (phone jack: mono)
MIDI: In, Out, Thru
External Memory: SmartMedia(TM) (4-128 MB, 3V)
Vacuum tube: 12AX x 2
Power Consumption: 15W (*Provisional number, as of March '03)
Power Supply: AC IN (AC9V)
Weight: 3 kg / 6.61 lbs. (*Provisional number, as of March '03)
Accessories: AC adaptor

The Synth Oscillator provides sixteen different oscillator algorithms including not only powerful analog synthesis models, but sophisticated additive, PCM, combination and formant models as well. Other functions include "Chord Oscillator" which lets you produce the sound of chords with just a single note, "Unison Oscillator" which detunes the pitch of as many as six oscillators to generate incredibly fat sounds, and "Wave Shape" which mixes two oscillators and then applies modulation to create complex waveforms. 207 drum PCM sounds and 76 synth PCM sounds are built-in and ready for immediate use, and range from powerful kick and snare beats through amazingly unique organic sounds.
Avatar
#25 • • OSC8 Guest
Analaogi/sämplerihybridi, VALVE ja kolkista pöllityt nupit yhdessä laitteessa-> paperilla käheen kuulonen visio :010:

Mutta mua ainakin epäilyttä nimenomaan tuo "valve" tossa, onko sittenkin vaan koristeena niinkuin niissä behringerin kompuroissa..

Ei muuten, mutta turhaa hintaa lisää vaan jos putken ainut funktio on loistaa pimeässä.. :(
Avatar
#26 • • Tuppu_ Guest


Mutta mua ainakin epäilyttä nimenomaan tuo "valve" tossa, onko sittenkin vaan koristeena niinkuin niissä behringerin kompuroissa.. Ei muuten, mutta turhaa hintaa lisää vaan jos putken ainut funktio on loistaa pimeässä.. :(



Kuuntelitko ne demot? Ainakin tossa ekassa pätkässä se häiskä esittelee niitä tubeja toiminnassa ja vaikka toi ääni onkin mitä on, niin ainakin mun korvaan soundaa enemmän analogiselta säröltä kuin digitaaliselta, kun toi äijä kääntää sitä drivea. En usko, että korg tekisi mitään fake-kamaa! Sitäpaitsi ei tollanen putkisärö ole ylivoimaisen kallis toteuttaa, niin itse ainakin uskon, että siinä on myös sellainen. Ainakin soundi muuttuu todella rankasti, kun toi häiskä kääntää sitä tube drivea isommalle. Ihan erilainen soundi kuin perinteinen ms2000:n digi-särö, joka ei tuo bottomiakaan yhtään esille. ;)

Korgin mainonta onnistui ainakin meikäläisen kohdalta. Jäin heti koukkuun. :p

Niin ja hemusta vastasivat, että konettaa saattaa saada toukokuun aikana ja niiden alustava hinta on 745e. :)


demo, part1: (laitteen esittely ja tube-demo)
http://www.sonicstate.com/mirror/messe03_korg_electribe_1of2.ram

demo, part2: (pelkkiä äänidemoja)
http://www.sonicstate.com/mirror/messe03_korg_electribe_2of2.ram
Avatar
#27 • • Edited OSC8 Guest




Kuuntelitko ne demot? Ainakin tossa ekassa pätkässä se häiskä esittelee niitä tubeja toiminnassa ja vaikka toi ääni onkin mitä on, niin ainakin mun korvaan soundaa enemmän analogiselta säröltä kuin digitaaliselta, kun toi äijä kääntää sitä drivea. En usko, että korg tekisi mitään fake-kamaa



Jees, voihan se olla aitokin toki, mut esim siinä pahamaineisessa behringerissä oli myös oma potikkansa jolla sai sitä ns. "putkilämpöä" soundiin lisättyä..

Todellisuudessa laitteessa on tavallinen exciter(!!) sisäänrakennettuna,
ja muistaakseni ainakin R24:n mukaan ne "tubet" ei ole edes oikeasti kytkettynä päälle.. ;) :001:

Pistää vaan aika kyynisiksi tollaset viritelmät. Onneksi en sitä behringeriä kerinnyt ostamaan (ihmettelinkin kun normaalisti putkikamojen hinnat on nimenomaan megabuck-luokkaa)... Ei Korg nyt mikään behringer tietenkään ole, mutta..
Avatar
#28 • • Tuppu_ Guest
Juuh, no oli miten oli, mutta ainakin meikäläiseen iski todenteolla toi MX:stä irtoova natina ja pauke!

Täytyy alkaa kehittelemään budjettia pikkuhiljaa. Onhan toi aika muikeen näkönenkin ja tosiaan voi sitten kehitellä biisinalkuja pelkällä tollakin, kun härvelin voi ottaa helposti mukaankin, kun lähtee reissuun.

Niin ja sit kun mulla on ollu ms2000:tta jonkin verran ikävä, niin tulisi sekin paikattua siinä samalla, koska tossahan jyllää sisällä tavallaan ms2000:sta pöllitty engine ja filtteri on ainakin just samanlainen, mitä demosta kuuli. Osa ms2000:n ominaisuuksia on tietenkin jäänyt pois, kuten laajemmat moduloinnit yms. mutta tilalla onkin sitten mm. unisono-oskillaattorit yms. jutskat ja paremmat efut jne...

Ja toi menis mulla kyllä TB-303:n korvaajana ihan hyvin. :p
Avatar
#29 • • the Atonalizer Guest



Täytyy alkaa kehittelemään budjettia pikkuhiljaa.



Sama täällä.
Hinnasta päätellen (voiko siitä päätellä mitään?), varmaan ihan laatukamaa. Mielestäni noihin audio demoihin ei ole kyllä luottaminen, mut toivottavasti on yhtä hyvä kun paperilla näyttää.
Avatar
#30 • • master bator Guest
Tuo MX kuulostaa kieltämättä hyvältä. Yksi asia, mikä mua huolestuttaa on se, että onkohan tuo yhtä hauras kuin aikaisemmat electribet. Vähän aikaa sitten hajosi ES:stä volume-nupikka ja muutkin namiskat heiluvat epäilyttävästi. Onneksi se hajosi niin, että volumet jäi täysille, eikä nollille.
Avatar
#31 • • Daniel Braun Guest
Hinnasta en menisi kyllä päättelemään yhtään mitään. Tuo n.750,- on kyllä aikas edullinen noihin ominaisuuksiin nähden. Etteikö vaan olis käynny niin että paperille olis saatu kasaan erittäin loistava laite ja todellisuudessa se ei olekkaan maailmoja mullistava uutuus.

Jos tuo hintateoria pätis, niin vois veikata että Rolandin MC-909 on aivan ÄLYTTÖMÄN hyvä groovemasiina, mutta onko näin?

Kyllä toi Korg kieltämättä houkuttelin, mutta tiedä sitten. Veikkaisin että hinta tulee tipahtamaan ensimmäisen vuoden aikana jonkin verran. Ainakin T-kaupan listoilla.

Video vangitsi kyllä, mutta jotain jäi puuttumaan. Mä en henk.koht usko että nuo putket ovat tuossa kovinkaan kovassa käytössä. Tolla hinnalla ne varmaankin on enemmän "koristeellisena" hehkuna kojeen digipiirien hoitaessa asian...
Avatar
#32 • • Tuppu_ Guest


Jos tuo hintateoria pätis, niin vois veikata että Rolandin MC-909 on aivan ÄLYTTÖMÄN hyvä groovemasiina, mutta onko näin?

Video vangitsi kyllä, mutta jotain jäi puuttumaan. Mä en henk.koht usko että nuo putket ovat tuossa kovinkaan kovassa käytössä. Tolla hinnalla ne varmaankin on enemmän "koristeellisena" hehkuna kojeen digipiirien hoitaessa asian...



Niin, mutta mc909 onkin aivan ylihinnoiteltu! Korg onneksi korjaa hieman tilannetta ja Roland kai joutuu hieman pudottamaan 909:n hintaa. Veikkaisinpa vaan, että tuosta MX:stä tulee vielä todella suosittu ja haluttu vehje. ;)

Ja mitä niihin putkiin tulee, niin itse en ole kyllä digipiireistä kuullut vielä sellaista punchia, mitä siitä demosta jo pystyi kuulemaan, kun "tubeja käytettiin". Ja laitteessahan on vielä erikseen filtteripuolella overdrive, joka on digitaalinen, joten mitä järkeä olisi tehdä vielä toinen digitaalinen särö?! Mä uskon siis edelleen, että putkia oikeasti käytetään. Mitä järkeä ne putket olisi siihen laittaa pelkäksi koristeeksi, kun lopputulos maksaa korgille aivan yhtä paljon käyttipä putkia niin tai sitten ihan oikeasti säröpiirin osana?!

Heh, no täytyy sit käydä testaamassa ja toteamassa, kuin asia on, kun kone tulee kauppoihin. Toivon kyllä, että Korg sentään käyttäisi ihan oikeasti niitä putkia muutenkin kuin koristeeksi. ;)
Avatar
#33 • • Daniel Braun Guest




Heh, no täytyy sit käydä testaamassa ja toteamassa, kuin asia on, kun kone tulee kauppoihin. Toivon kyllä, että Korg sentään käyttäisi ihan oikeasti niitä putkia muutenkin kuin koristeeksi. ;)



Niin pitää... Voi olla että noi putket on oikeesti käytössä. En varsinaisesti mene sitä kiistämään, mutta... Tuossa olet oikeassa että MC909 on ylihinnoiteltu, mutta mielestäni siinä on paremmat ominaisuudet kuin tässä Korg:issa. Tosin, siitähän se on lopulta kiinne, mitä hakee... Toisille MC909 näyttö voi jo olla ratkaiseva tekijä, toiset hakevat kompaktimpaa kokoa, jota Korg taas tarjoaa... Soundeista on paha demojen perusteella sanoa. Ne kuintenkin aina jonkin verran "valehtelee". Kyllä tuo MX-1 olis sellainen laite jonka itselleni haluaisin, jos nyt tuo hinta pysyy tuossa. Mutta, jos hinta nousee reilusti yli 1000e voin vannoa että laite jää kaupan hyllylle.

Jotenkin yhä edelleen olisin tuon MC-909 pauloissa. Niin vangitsevasti se on mieleeni painunut. Toivottavasti hinta putoaa ja opiskelija budjetilla sen saisin ostettua.
Avatar
#34 • • Edited Tuppu_ Guest
Oikeastaanhan MX ja MC909 ovat tarkoitettu ihan eri-tyylisiin käyttöihin, jos olen oikein ymmärtänyt. 909:ssä on suuret määrät sampleja ja sillä voi tehdä myös tangoa, mutta MX ei tangoon taivu, vaan se on tarkoitettu nimenomaan technoon ja rankempaan tranceen tms. musaan. Näkeehän sen kummankin laitteen suunnittelustakin. MX:ssä on va-mallinnukset ja monenlaista säröä ja on pikemminkin särö/natina/jyske/kilkatus-groovebox, kun taas 909 on enemmänkin joka tyylin sample/samplaus-kone-työasema.

Ja mitä kummankin laitteen demoihin tulee, mc ei säväyttänyt ollenkaan, kun taas mx sai heti sormeni syyhyämään ja varpaat väpättämään!

Ei siinä mitään, ottaisin mielellään molemmat koneet, jos joku haluaisi lahjoittaa, mutta vaikka mc909 maksaisi 1000e ja emx 750e, ostaisin jälkimmäisen. ;)
Avatar
#35 • • Daniel Braun Guest
Tuo on totta, Tuppu... Ne on tosiaankin tarkoitettu eri käyttötarkoituksiin. Mutta, ei se MC909 kuitenkaan taida parhaimmillaan tangossa olla :p No, mä en itse etsi kovinkaan säröstä taikka rankkaa soundia vaan hieman letkeempää housesoundia. Perkussion soittimia ja sitärataa... Mun valintana olis toi Roland, koska se todennäköisemmin olis mun käyttötarkotuksiin parempi.

Käytössä nyt Rolandin SP-808ex, johon olen enemmän kuin tyytyväinen! Joten varmaankin ymmärrät miksi toi MC909 olis mulla tähtäimessä. Sampleja käyttävänä toi 909 taipuis käytössäni varmaanikin parempiin ulottuvuuksiin kuin tuo Korg...

Molemmat myöskin minua houkuttais, jos nyt ylimääräistä rahaa olis riittämiin... :D Lottovoitto vois helpottaa...
Avatar
#36 • • Tuppu_ Guest
Daniel: Jep, MC909 olis toki sulle parempi, jos housea rääkkäät. :)

Mä haen enemmän säröä ja pauketta, jos jonkin ruuvipoksin ostan. MX on houseen ehkä liian rajoitettu. Se elääkin lähinnä va-mallinnuksen ja säröjen turvin ja on näin oivallinen valinta hieman rankempaan natinaan ja jyskeeseen. Niin ja toi ulkonäkö ja hieman TB-mäiset nupit saavat kuolan valumaan. :D Ja mitä ms2000:n soundeihin tulee, niin mulla on ollu ikävä todenteolla niitä välillä, eli luulisin MX:n paikkaavan tilanteen paremmin kuin hyvin. Piru, kun ei millään malttaisi odottaa tota konetta. Tahtoisi heti testaamaan! :003:

Olis varmaan aika herkku, jos olis kummatkin koneet, mutta kun mäkin teen ainakin toistaseks kaiken pc-keskitetysti, joten eipä kyllä olisi tarvettakaan (eikä kyllä rahaakaan). ;)
Avatar
#37 • • Daniel Braun Guest
Mä olen kuolannu jo jonkin aikaa tota 909:ä, mutta kun tällä budetilla yrittää ostella, niin hiljasta pitelee... Jos sen hinta tippuis alle 1500,- niin vois käydä jo harkitsee ja säästelemään rahojaan. Se olis kiva lisä ton Sp808ex:n rinnalla. Pitää käydä kuitenkin tota MX-1:stä kokeilemassa, kun se kauppoihin tulee...

Jos tb-303 ulkonäköä/soundeja haet niin katsastappas Rolandin MC-09. Retroulkonäköä houstettynä suht hyvillä soundeilla. Mureita bassoja ja raapivia ja repiviä liidejä irtoaa ja muutenkin oli ihan mukavan tuntuinen masiina... Hintakaan ei ole paha. Mutta, ei oikein ollu mulle tehty laite, joten kaupan hyllylle jäi. Muuten jäi hyvä maku laitteesta, ehkäpä sen jossakin vaiheessa hankin. Katsotaan nyt jos käyttöä sille olis.
Avatar
#38 • • Tuppu_ Guest


Jos tb-303 ulkonäköä/soundeja haet niin katsastappas Rolandin MC-09. Retroulkonäköä houstettynä suht hyvillä soundeilla. Mureita bassoja ja raapivia ja repiviä liidejä irtoaa ja muutenkin oli ihan mukavan tuntuinen masiina... Hintakaan ei ole paha.



Hmm. jaa. Mäkun ajattelin, että se on lelu!? Täytyy käydä tsekkaamassa. Siinä on tosin se samplaus, jota en tartte ollenkaan. Epäilen kyllä ko. laitetta suuresti, mutta täytyy käydä huvikseen testaamassa se.
Avatar
#39 • • Daniel Braun Guest




Hmm. jaa. Mäkun ajattelin, että se on lelu!? Täytyy käydä tsekkaamassa. Siinä on tosin se samplaus, jota en tartte ollenkaan. Epäilen kyllä ko. laitetta suuresti, mutta täytyy käydä huvikseen testaamassa se.



Ei se nyt mikään järjettömän hyvä ole, mutta siitä jäi sellainen positiivinen kuva. Mäkin ajattelin että se olis lelu, mutta kerran kokeiltuani tulin eri tulokseen. Kulle sillä saa aikaan kivoja purinoita... Sanoisin että siinä on "samplaus" ominaisuus. Ei sitä voi sampleriksi sanoa, tai edes lähelle sitä. Aika heikko siltä osin, mutta. Härö-kasari-elecktro-soundeihin siitä "samplerista" olis ehkä johonkin. :D Se läpikuultava, tumman harmaa/musta kuori on aika muovisen oloinen. Mutta positiivista siinä kuitenkin on se "retro" ulkonäkö ja muutenkin se vaikutti suht jämäkältä...

Soundit oli osaksi hieman onttoja ja ponnettomia, mutta osa basso ja lead soundeista potki todella mallikkaasti... Laitteen efuista en pahemmin osaa sanoa mitään. Käyttötarkoitukseensa hyvä laite.

Jos sen hinta jossakin vaiheessa on tuossa 300e paikkeilla, niin todennäköisesti ostan sen pois. Mutta, paikallisessa musiikkiliikkeessä hinta tuskin tipahtaa tuolle tasolle vielä piiiiiiiiiiitkiin aikoihin :D

Asiasta kukkaruukkuun... Onko kenelläkään kokemusta tosta Rolandin CDX-1 digitallennin/sampleri/äänittävä cd-masiinasta? Onkos se millainen käytännässä? Toimiiko käytössä, vaiko onko täyttä roskaa? Hinta kun sillä on tipahtannu tuolla T-kaupassa sellaiselle tasolle, että vois harkita vain sen raituri/äänittävän cd:n takia...
Avatar
#40 • • Elatek / Lauri E Guest
Yamahan RM1X:än ostoa harkitseville ja omistajillekkin käymisen arvoinen saitti:
http://www.markarber.freeserve.co.uk/


Yamahan RM1X, maksaa suunnilleen saman kuin MC-303 ja on ainakin miljuuna kertaa parempi. Jyhkeemmät soundit ja niitten muokkausmahdollisuudet. Lisäks se on hyvä sekvensseri ulkopuolisten kamojen ohjailuun.



tuolta kyseisiltä sivuilta löytyy myös vertailua ko. kamoista:
http://www.markarber.freeserve.co.uk/rmormc.htm