117 posts, 6 pages, 20,197 views
Todellisuudessa laitteessa on tavallinen exciter(!!) sisäänrakennettuna,
ja muistaakseni ainakin R24:n mukaan ne "tubet" ei ole edes oikeasti kytkettynä päälle.. ;) :001:
Yamahan RM1X, maksaa suunnilleen saman kuin MC-303 ja on ainakin miljuuna kertaa parempi. Jyhkeemmät soundit ja niitten muokkausmahdollisuudet. Lisäks se on hyvä sekvensseri ulkopuolisten kamojen ohjailuun.
http://www.yamahasynth.com/pro/rm1x/
transistorille:
paina kolme kertaa setuppia niin voit kytkeä yamahasta niitä datavirtoja MIDI outtiin ja ToneGeneratoriin.
Esim. laita Rm1x raidat 1 ja 2 lähettämään vastaavilla kanavilla mutta käännä TG lähdöt pois päältä niin se ei soita Yammun soundeja Korgin päälle.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä nykyistä tuubivillitystä. Transistorisäröt kuulostavat mun korvaan paljon paremmalta kuin putket. Tuo putkien hehkutus (pun intented :) ) on vain yksi monista markkinointiväen keksimistä myynninedistämiskikoista. Älkää menkö vipuun.
Laitteessa ei myöskään ole käytönnössä mitään modulaattoreita, ei edes envelopeja(!!!), joten kovin persoonalliset soundit voi samantien unohtaa.
Laitteen ainoa myyntivaltti ovat noi putket ja siksi sen hintaa onkin pitänyt kasvattaa aivan turhaan laittamalla etupaneeliin tollanen naurettava ikkuna ja valaista putket ledeillä.
Jos putkisärö pitää välttämättä saada, niin kannattaa ostaa erillinen efektiboksi sitä varten (sen saa taatusti alle tuon 635e, esim.
Mä en kyllä tuollaista ottaisi vaikka sen saisi vielä halvemmalla.
dj_happo:
Jos et sattunut huomaamaan, topicin nimi on "paras halpa groovebox" ja siinä sarjassa tuo on erittäin varteenotettava laite, joten STFU!
Milloin muutes kyseinen laite löytyy ihan konkreettisesti kaupoista? Onko kellään tietoa?