paras halpa groovebox

117 posts, 6 pages, 20,001 views

Avatar
#61 • • Daniel Braun Guest




Kyselin asiasta Soitin Laineelta, vastasivat, että laite tulee heinä-elokuun vaihteessa myyntiin. Eli ei tarvitse kauaa odotella. Itsekin olen siis ostamassa ko. laitteen :)



Hyvältä kuullostaa... En vielä tiedä ostanko, katsellaan nyt.
Pitäis päässä kokeilemaan ennen kuin mitään päätöstä lyö lukkoon.
Avatar
#62 • • Happo Guest
Höh. Mun mielestä laitteen synteesiominaisuudet kuuluvat tähän keskusteluun, koska Korg yrittää niillä kovasti konettaan myydä. Mainoksissa puhutaan analogimallinnuksesta, MS2000 ja Z1 perinnöstä jne. Noitten viestien tarkoitus oli varoittaa ihmisiä etteivät erehdy ostamaan laitetta syntikaksi. Toki kaikki saavat tietenkin tehdä johtopäätöksensä itse ja osallistua keskusteluun, puolesta ja vastaan.

EMX on varmasti tällä hetkellä "paras halpa groovebox" joten sellaista kaipaavat juoskaa kauppoihin. :)
Avatar
#63 • • Daniel Braun Guest


Höh. Mun mielestä laitteen synteesiominaisuudet kuuluvat tähän keskusteluun, koska Korg yrittää niillä kovasti konettaan myydä. Mainoksissa puhutaan analogimallinnuksesta, MS2000 ja Z1 perinnöstä jne. Noitten viestien tarkoitus oli varoittaa ihmisiä etteivät erehdy ostamaan laitetta syntikaksi. Toki kaikki saavat tietenkin tehdä johtopäätöksensä itse ja osallistua keskusteluun, puolesta ja vastaan.

EMX on varmasti tällä hetkellä "paras halpa groovebox" joten sellaista kaipaavat juoskaa kauppoihin. :)



Totta kai saa keskustella sen ominaisuuksista. Mutta tuollatavalla niiden dissaaminen ei oikein kuullosta järjelliseltä ottaen huomioon sen seikan että keskustelu todellakin on "paras halpa groovebox" alla... Halvalla ei saa parasta, mutta hyvää voi saada. Itse närkästyin hieman tosta että sä teilasit tota laitetta jokseenkin pahan tuntuisesti. Mä oon arvostellu ton laitteen oman pääni sisällä sen mukaan minkä hintatason luokassa toi on. Ja siihen nähden se on erittäinkin hyvän tuntuinen. Tosin, vain paperilla. Mitä oikeasti onkaan, sen näkee sitten kun pääsee kokeilemaa...
Avatar
#64 • • Happo Guest
Jep, arvostelin laitetta ehkä hiukan rankasti, mutta noi ovat mun mielipiteitä mun omasta näkökulmastani, enkä voi niille mitään. Tuo on myös mulle tyypillinen tapa esittää asiat. ;) Ehkä kommentit olisi voinut postata eri threadiin, mutta otsikosta huolimatta tässä keskustelussa on kuitenkin puhuttu enimmäkseen vain EMX:stä ja sen featureista...

Ymmärrän että jollekin muulle tuo laite voi olla hyvinkin käyttökelpoinen ja onhan se tosiaan suhteellisen edullinen. Kaikkien pitää tietenkin lukea itse speksit, mennä kokeilemaan laitetta, muodostaa oma mielipiteensä ja miettiä miten laite soveltuu omaan käyttöön. Mä perustelin tuossa miksi laite ei sovi mulle. :)

Ei tälläisissä keskustelufoorumeissa (eikä muuallakaan) kannata suuttua siitä jos joku on jostain asiasta erimieltä. Musta ainakin on vaan hienoa että kaikilla on mielipiteitä ja vielä hienompaa on että niitä saa vapaasti esittää...
Avatar
#65 • • Edited master bator Guest
...
Avatar
#66 • • Daniel Braun Guest


dj_happo:

Jos on tosiaan näin, että sä et saisi emx-1:stä mitään irti, asia on sitten niin, että _et_vain_osaa_.



Ennen kuin tää menee henkilökohtaisuuksiin...

Happo tarkoitti tuossa sitä että tuon muokkaamismahdollisuudet ovat rajoitetummat kuin joissakin toisissa. Vaikka hän sanoi että tuolla ei saa omaperäistä soundia aikaan, tuskin hän tarkoitti sitä ihan sillä tavalla kuin miten sinä sen käsitit. Tottakai tolla EMX:llä saa, jos vain taitoja löytyy, aikaan "omaperäistä" soundia, mutta uskoisin että suuremmilla säätömahdollisuuksilla saa tälläinen osaava hekilö aikaan vielä enemmän... Tää tais olla enemmän Hapon pointti tässä asiassa.

Saathan sä jostakin pirkkamarketin uruistakin "persoonallista" soundia. Modaat sitä hiukan, vädät sen efujen läpi ja vaikka siirrät sampleriin ja muokkaat sitä lisää...
Tottakai tuo EMX taipuu joissakin mittasuhteissa, tietyin rajoituksin, peroonallisuuden puolelle. Se vain on todellakin siitä miten ja kuka sitä käyttää...

BTW: olis kyllä kieltämättä hauksa päässä tota kokeilemaan & ostamaan jos siltä vaikuttaa... Ulkonäkö siinä on kyllä aikas hyvä :cool:
Avatar
#67 • • Edited master bator Guest
...
Avatar
#68 • • Daniel Braun Guest
Jatketaan sitten tässä topicissa tätä keskustelua:

Tein pientä kyselyä tosta EMX:stä... Taitaapi vielä viipyä jonkinaikaa. Kauppojen hyllyille tuskin kerkeää vielä pariin kuukauteen. Jonkinasteinen myöhästymis hässäkkä on menossa.

Harmi sinänsä. Toi on alkanut tietyllätavalla houkuttelemaan aika lailla. Kunhan vaan pääsis kokeilemaan...

Niin, kuulemma ton hintakin on vielä aika avoin. Joten noi 650e tms jutut ovat vielä vain ohjeellisia. Hinta saattaa siitä vielä nousta tai jopa parhaassatapauksessa laskea :006: Odotellaan ja katsellaan...
Avatar
#69 • • master bator Guest
Taitaa käydä niin, että rahat, mitä olen laitteeseen säästänyt ehtivät mennä kurkusta alas ennen kuin emx tulee markkinoille :(
Avatar
#70 • • Tuppu_ Guest
Eheh, mä ostan just sen takia kaikilla rahoilla aina välittömästi gearia, että ei tulisi tota "kurkusta alas"-ilmiötä! :D

Itseasiassa mä en käy ollenkaan baareissa, elokuvissa tai missään enkä osta kyllä muutenkaan edes pussikaljaa, joten rahat säästyy näppärästi. Ihmettelenkin sitä, kuinka monet saavat juotua rahansa niin helposti. ;)
Avatar
#71 • • Daniel Braun Guest



Ihmettelenkin sitä, kuinka monet saavat juotua rahansa niin helposti. ;)



Kyllä sitä jonkin verran menee kurkusta alas niitä laiterahoja. Sitä se ravintolassa töissäolo teettää... :D Kokeile vaikka itse.
Avatar
#72 • • RA Guest


Eheh, mä ostan just sen takia kaikilla rahoilla aina välittömästi gearia, että ei tulisi tota "kurkusta alas"-ilmiötä! :D

Ihmettelenkin sitä, kuinka monet saavat juotua rahansa niin helposti. ;)



Ei se loppujenlopuksi oo ees kauheen vaikeeta. ;)

Ite ihmettelen, että millä rahoilla täällä porukka ostaa nää laitteensa. Aina ku tulee joku uus mielenkiintonen laite, niin heti löytyy kommenttia tyyliin "jaa, täytyykin ostaa pois heti kun tulee kauppoihin.". Ja yleensä vielä samat jätkät... [kateudestavihreähymiö]

Voisitte pistää niitä 'vanhoja' vaikka tänne päin lainaan siksi aikaa kun ruuvatte noita uusia. ;)
Avatar
#73 • • Tuppu_ Guest
Rahaa uusiin pompseihin saa myymällä jonkun vanhan pois. ;)
Avatar
#74 • • Mike East Guest
Roland MC-307 on myös ihan varteenotettava... melkein enemmin suosittelisin sitä kuin MC-303 ;)
Avatar
#75 • • Daniel Braun Guest
Onkohan kellään mitään lisäinfoa tosta EMX:stä?
Eipä taida vieläkään kaupoissa olla...

Hemmetti, olis hieman houkuttannu ostaa ja veikkaisin että jos ei pian ole kaupoissa, ei ole enää rahaa millä ostaa... :D
Avatar
#76 • • OSC8 Guest


Ite ihmettelen, että millä rahoilla täällä porukka ostaa nää laitteensa.



Ite ostin ekan syntsani (CS1x) vuonna 1997, ja kun on kuitenkin melkein koko ajan ollut myös työelämässä, niin on tässä ollut aikaa sitä gearii keräillä. Jos olis ollu opiskelijabudjetilla liikkeellä niin olishan se vähän eri juttu sit ollu ;)

Tosin ikinä en ole keräillyt mitään nurkkiin lojumaan, vaan aina oon myynyt pois kaikki turhat/vääränlaiset kamat. Voin täysin puhtaalla omallatunnolla sanoo että gearin määrä ei ole ikinä ollut itsetarkoitus.. Hyvälaatuinen (=lompakolle kalliiksi käyvä) geari on kyllä ollut, muttei sen määrä.. ;)

Nyt mulla ainakin on ollut piiiitkän aikaa ihan muuttumaton setup, koska olen yksinkertaisesti löytänyt itselleni parhaiten sopivat syntsat (ja sequn).

Melkeinpä tulee käymään niin päin, että jos joku rautapurkki käy tarpeettomaksi jonkun softan myötä, niin pikemminkin rupeaa geari vaan vähenemään.. :D
Avatar
#77 • • Tuppu_ Guest
Samoilla linjoilla tässä itsekin olen, että tarkoitus on jättää vain pari hyvää synaa, joita ei softalla voi tehdä. Mikseriäkään en enää omista, kun äänikortissa riittää nippanappa noi innit.
Avatar
#78 • • timppa^ Guest
Suonette anteeksi Tupun käsittämättömän vimman ruuvilaatikkoihin, se on mun vika, mä myin sille mc303:n joskus vuosia sitten. :D ;)

No vizit vizeinä, mä oon kanssa ihastunut tohon emx1:een niin perkeleesti että viikonloppuna HeMuun tyyppaa, ja jos edelleen räjäyttää tajunnan niin korttia viilataan jälleen. :p
Avatar
#79 • • timppa^ Guest
Ja vielä itse aiheesta: happo kun tuossa pieksi grooveboxeja omaperäisyyden ja ties minkä puutteesta, mä heitän ilmoille uuden väitteen joka pitää ainakin itseni kohdalla 100% paikkansa: rajoitukset piiskaavat luovuutta. Tän oon huomannut aika hyvin esim. siitä, että träkkerillä syntyy aina musiikillisesti pätevää matskua, ja jollain hurjalla cubase-setupilla ei niinkään. Tässä on sitten ikävä dilemma: träkkerillä ei saa hyvää tuotantolaatua kirveelläkään mutta silti sen nopea sekvenssointi ja samanaikaisesti rajoittunut soundipolitiikka kutittelee luovuutta varsin mukavasti. Itse olen omistanut mm. Access Viruksen, joka oli kyllä tykin kuuloinen syntsa mutta eipä se inspiroinut erityisemmin musaa tekemään.

Summa summarum: nykyaikaisten grooveboxien ollessa jo soundillisesti oikein päteviä (kuten mm. emx1:n sitruunaakin kirpeämmät junkkademonstraatiot siinä NAMM-videossa kertoo) ja sekvenssoinniltaan ja interfeissiltään vikkeliä käyttää, ovat ne esim. vanhalle träkkeripierulle mitä parhaimpia ystäviä.
Avatar
#80 • • Tuppu_ Guest
timppa perkules, sultakos mä sen mc303:n ostinki!? Eihän sitä voi muistaa ihmisten nimiä noin. :D Ei se kyl ollu tosin ku vuodenpäivät, ku laitoin sen sitte menemään. Heilahdin tänne "suureen maailmaan" ja pääsin pikkuhiljaa perille, mitkä vermekset on hyviä ja mitkä ei. :)

Täytyy piruuttain käydä testaamassa kyl emx:ää, mutta en mä kyllä just tällä hetkellä oo ostamassa yhtään mitään. ;)