V-mäiset kaupanteot

40 posts, 2 pages, 6,784 views

Avatar
#21 • • JussiS Guest


Oho. Mulle on aina vaan sanottu että ei onnistu...


Mulle on jopa sanottu, etten voi maksettuani paketin avata sitä postivirkailijan nähden, siten että hän voisi toimia todistajana siitä, mitä paketista löytyi. Kuulemma se rikkoo postisalaisuutta.
Avatar
#22 • • Bisse Guest



Mulle on jopa sanottu, etten voi maksettuani paketin avata sitä postivirkailijan nähden, siten että hän voisi toimia todistajana siitä, mitä paketista löytyi. Kuulemma se rikkoo postisalaisuutta.



:D :D :D
mitäköhän tapahtuis jos luvatta avaisit kuitenkin paketin.. saisit sakot, vai saisko tämä postivirkailija potkut kun rikkoi postisalaisuutta..
Avatar
#23 • • Fusione Guest


Toisekseen, olkaa varovaisia jos teette kauppoja kaverin kanssa, jonka mailiosoite [email protected]..



Ei kai Deep Motionin pojat nyt noin ilkeitä ole ?
Avatar
#24 • • Edited Inditm Guest
Jees eli sälli Kokkolasta soitti ja myi Teknariaan koska oli rahaveloissa.Hinnasta päästiin sopuun ja sovittiin, että maksan puolet kun näen että paketti on postissa, ja puolet kun olen testannut että laite toimii.
Saapuipa sitten perille paketti täynnä mehupurkkeja eli puolet hinnasta taskussaan hämäräheikki viipottaa pitkin Kokkolan syrjäkatuja.




PS. Jos joku poikkeaa Kokkolaan ni polttakaa koko kaupunki.

PSS. Kaveri on selvillä ja poliisin haussa, mutta ei siltä mitään rahoja koskaan takaisin saa, linnaan se lähtee kun löydetään.
Avatar
#25 • • Peter Skogberg Guest
Itselleni yksi kaveri myi vuonna 2000 "kuin uuden technicsin", joka oli naarmuinen kuin kissan kynsi ja antiskate ja äänivarren nosto eivät toiminut,... Tämä romutti 'Technics-kuvani' moneksi vuodeksi :(, kunnes nyt olen vaihtanut Vestaxit taas Technicsiin :)
Avatar
#26 • • harlequin Guest
meen ens viikolla kokkolaan.. poltan sen :)
Avatar
#27 • • Bisse Guest



PSS. Kaveri on selvillä ja poliisin haussa, mutta ei siltä mitään rahoja koskaan takaisin saa, linnaan se lähtee kun löydetään.



Poliisi hoitaa asian petoksena, ja kun olet saanut oikeuden päätöksen siitä niin kävelet ulosottovirastoon ja täytät muutaman lapun. Ei se takaa että rahat tulee heti seuraavalla viikolla, mutta kyllä se kaveri joskus tulee vielä rahaa saamaan, josta voidaan periä osa sullekkin.

nimim. Taas ropsahti 7 vuotta vanhasta pahoinpitelystä 200e tilille..
Avatar
#28 • • Edited Inditm Guest




Poliisi hoitaa asian petoksena, ja kun olet saanut oikeuden päätöksen siitä niin kävelet ulosottovirastoon ja täytät muutaman lapun. Ei se takaa että rahat tulee heti seuraavalla viikolla, mutta kyllä se kaveri joskus tulee vielä rahaa saamaan, josta voidaan periä osa sullekkin.

nimim. Taas ropsahti 7 vuotta vanhasta pahoinpitelystä 200e tilille..



Itseasiassa lievänä petoksena kun summa on niin "pieni", mut
joo oishan toi muuten ihan mahdollista, mutta sälli paljastu elämäntaparikolliseksi, jolta karhutaan tällä hetkellä jo yli 200 000 euroa. Niin saatanan taitavasti se homman hoitikin, että arvasin jätkän tekevän tätä työkseen.

PS. Lähellä oli ettei homma olis kääntyny mun eduksi:
Postin sivuiltahan mä näin että paketti on lähetetty, mutta siihen ei jostain syystä ollut liitetty painoa ja tilavuutta->maksoin silti ekan erän.
Yöllä jakelukeskuksessa tiedot liitettiin kuitenkin seurantatietoihin: 8,9kg ja 0,015m3. Ja hetihän sen tiesi että paskaa oli tulossa. Olisivat vaan Kokkolassa hoitaneet hommansa niin tältä vitutukselta olis säästytty. Jossittelu on niin #%¤!%#&!!!
Avatar
#29 • • Inditm Guest




nimim. Taas ropsahti 7 vuotta vanhasta pahoinpitelystä 200e tilille..



Äijää on piesty nuorempana sit enemmänkin... Onhan sekin tietty tapa ansaita :)
Avatar
#30 • • timppa^ Guest


Kesällä ostin huuto.netin (yllätys?) kautta geminin cd-soittimet. Sovin myyjän kanssa e-mailitse tapaamisen, ja kävin noutamassa laitteet. Myyjä vaikutti reilulta, ja soittimetkin näyttivät olevan hyvässä kunnossa.
Vaan kuinka ollakaan, kotona huomasin, että toisen dekin lukupää päästää häiriöääntä ulostuloon. Tiedustellessani asiaa jälleen mailitse, ei myyjä vastannut tiedusteluihini enää mitenkään. Mutkikkaaksi asian teki, etten tiennyt myyjän oikeaa nimeä, hän kun käytti hotmailia..
Onneksi myyjä oli kuitenkin ennen kaupantekoja soittanut kerran kännykkääni, ilmeisesti vanhempiensa kotinumerosta. Findin avulla selvisi näppärästi vanhempien nimet ja osoite, ja kun lupasin tehdä kotikäynnin, niin yllättäen kaverin kommunkointihalu palasi, ja saimme pienen väännön jälkeen sovittua asian.

Tarinan opetus? Ottakaa aina selville myyjän oikea nimi ja puhelinnumero, niin kusetuksen mahdollisuus pienenee huomattavasti. Toisekseen, olkaa varovaisia jos teette kauppoja kaverin kanssa, jonka mailiosoite [email protected]..




Hohhoi. Siis teit kaupat kasvotusten, etkä tehnyt kauppakirjaa? Haloo?
Avatar
#31 • • Bisse Guest




Äijää on piesty nuorempana sit enemmänkin... Onhan sekin tietty tapa ansaita :)



no ei mua kummemmin :p

veivät vaan sillo samal reissul mun kellon sun muuta 'arvotavaraa', jotka joutuvat nyt sitten korvaamaan..
Avatar
#32 • • Taedium Guest


vastaanottajalla ei ainakaan pitäisi mun oikeustajunimukaan olla _minkäänlaista_ velvollisuutta maksaa senttiäkään.

Markan aikoihin ostelin ja myin huuto.netissä kyllä. Kertaakaan mua ei kyllä huijattu. Postiennakko maksoi silloin 35mk. Ja sekin luki yleensä alalaidassa niissä tarjouksissa, että "ostaja maksaa postikulut". Ja vielä monasti ilmoittivat, että haluavat postiennakolla.

Ja postiennakko toimi ainakin pari vuotta sitten niin, että kävelet postiin paketin kanssa ja määrittelet hinnan paketille. Sen jälkeen annat postitädille 35mk ja tilinumerosi. Täti vielä monasti kysyi, että lisätäänkö tämä 35mk tähän paketin hintaan vielä.

Itse tein vielä niin, että jos tuote on naurettavan hintainen tai jos myyjänä on yritys, niin maksan etukäteen tilille. Säästää sen 35mk. Niin kuin nyt viimeeksi olen tehnyt esmes Marja Mattlarin levyjen kanssa. Tilasin levyt niin, että pistin rahat hänen tilille ja toivoin, että tuotteet tulee. Tuli ja vielä extrana hänen singlensä, mitä en ollut tilannut. Suosittelen musiikkia. Hinta oli alle 100e, eli vaikka posti olisi kadottanut paketin tai mitä tahansa muuta olisi käynyt, niin ei olisi v*tuttanut kuin hetken. Ja jos mä ostan jonkun DVD:n, joka maksaa 10e vaikkapa, niin eipä ole järkeä sitä postiennakkomaksua listätä.

Ja kun kalliimpaa ostelee, niin Ville ja Vaavuhan teki erittäin mallikelpoisesti ottaessaan kaiken mahdollisen dokumentaation talteen. Tuo väärällä nimellä lähettäminen kuulostaa melko kummalliselta kyllä. Ihme epeleitä liikkuu. Hyvä ettette jääneet uhriksi.


en voi maksettuani paketin avata sitä postivirkailijan nähden, siten että hän voisi toimia todistajana siitä, mitä paketista löytyi. Kuulemma se rikkoo postisalaisuutta.

:eek: Onko noin? Sen jälkeen kun paketti on maksettu ja sinun, niin se pakettihan ei enää ole mitenkään Postin vastuulla, vaan sinun. Ja oman oikeustajuni mukaan sinun vastuulla olevan paketin voit aukaista ja kysyä ketä vain todistajaksi. Oli se sitten K-Kaupasta ostettu Saarioisten jauhelihapitsa tai postista noudettu paketti.
Avatar
#33 • • cure Guest

Hohhoi. Siis teit kaupat kasvotusten, etkä tehnyt kauppakirjaa? Haloo?



Suoraan sanottuna, ei tullut mieleenikään. Käytetyn tavaran kauppoja koskevat samat lait kuin muitakin tavaroita, myyjä vaikutti reilulta, tuote hyväkuntoiselta, eikä minua ennen ollut kukaan yrittänyt huijata. Noh, ensi kerralla vähemmän sinisilmäisesti.. :o
Avatar
#34 • • Edited mark hamilton Guest
itse olen myynyt huuto.netissä mutta kun noi ostajat on usein epäluotettavan tuntuisia. monet lupaa ja sitten ei ostakkaan. mitä nuorempi ostaja sitä useammin lupaus petetään. tietenkin teinit pistää rahan sittenkin viinaan kun sitä rahaa on niukasti.

--
nimestään päätellen kokkola palaa iloisesti. mutta, tehkää se juhannuksen kunniaksi.
Avatar
#35 • • MikkiHiiri Guest


tietenkin teinit pistää rahan sittenkin viinaan kun sitä rahaa on niukasti.



Ja yleensä mitkä menee viinaan on ne postiennakkorahat
jotka pitää ite maksaa :D
Avatar
#36 • • HardS Guest
ostin viime viikolla sinisilmäisenä edullisen cd/mp3-soittimen huuto.netistä postiennakolla.. Soittimen piti olla hyväkuntoinen ja juniorina näissä puuhissa en tietenkään tajunnut katsoa myyjän tietoja.. Sieltä olisi nähnyt että kyseinen tyyppi oli ostanut saman soittimen viikkoa aiemmin jotain muulta tyypiltä. Eli oli päättänyt laittaa vahingon kiertämään.
No,soitin oli ihan jumissa ja pienen tutkiskelun jälkeen selvisi että siitä oli play-nappula paskana, tai siis se oli jumiutunut pohjaan niin ettei muut napit toimineet. Ja sitten nappikuullokkeiden toinen kuuloke ei toiminut. Play-nappula nyt on vaihdettavissa ja noita kuullokkeita nyt en olis käyttänyt muutenkaan joten en jaksa alkaa valittaan sen enempää asiasta..

Ensi kerralla tajuan kuitenkin olla varovaisempi. :) hyvä vaan ettei käynyt paskemmin.
Avatar
#37 • • mark hamilton Guest




Ja yleensä mitkä menee viinaan on ne postiennakkorahat
jotka pitää ite maksaa :D



niinpä.. yritin n. 6kk myydä yhtä takkia.. aina joku teini koitti ostaa sen "tiskinalta" laitamatta huutoa.. lopulta joku 16-vee gansta jätkä sitten oikeesti osti sen ja laitto osoitteensakkin.. vähän jännitti maksaako se posti ennakon kun paketti oli n. 50e.
Avatar
#38 • • Taedium Guest


yritin n. 6kk myydä yhtä takkia.. aina joku teini koitti ostaa sen "tiskinalta" laitamatta huutoa.. lopulta joku 16-vee gansta jätkä sitten oikeesti osti sen

Sitä vaan ihmettelin, että minkälainen vaatetus sulla on jos se on yhdenmukainen 16-v ganstojen kanssa... :p

No joo... sori. Huumorilla tuo.
Avatar
#39 • • baty Guest
Itselläni ei ole huuto.netistä mitään huonoja kokemuksia. Olen myynyt sitäkautta jonkunverran tavaraa mm. harvinaisempia levyjä. Ostajat ovat maksaneet lähes aina rahat etukäteen tililleni. Parista levystä kun ei oikein kannata maksaa postiennakko maksuja!

Ainoat huonot kokemukset johtuu postista. Olivat kerran rikkoneet myymäni stereot. Paketti oli hyvin pakattu ja särkyvää laput ja maksut maksettu. Silti kuljettajat olivat pistäneet pakettin tuhannen xxx päreiksi.

Posti korvasi kuitenkin koko tuotteen hinnan minulle, mutta aikaahan siinä kyllä vierähti :/
Avatar
#40 • • deetsay Guest
Sika säkissähän se on aina, mutta jos jotain vanhoja syntikoita tai semmoisia hinkuu, niin eihän siinä muu auta kuin mennä selailemaan eBaytä. Oma suosikkimaksukeino on ollut postittaa ihan riskillä oman levyn välissä rahat, mikä on kyllä kieltämättä TYHMÄÄ, mutta onneksi ei oo vielä tullut huijareita vastaan. (koputetaan puuta) Päinvastoin oon saanut monesti sit paketin mukana jonkun CD:n tai vinyylin vastineeksi, koska syntikoiden myyjät kai yleensä on jonkin sorttisia muusikoita... Yleensä oon ollut sen verran tekemisen puutteessa että oon browsaillut ne myyjät ja niiden webbisivut läpi jo etukäteen.

Joskus oon tehnyt (ainakin omasta mielestäni) ihan loistavat kaupat ja joskus taas on tullut aika pahasti pesun tarpeessa olevaa tavaraa :-) mut onneksi ei vielä mehupurkkeja! Lisäksi mä oon niin pihi että yleensä etinkin semmoset laitteet, joissa jo valmiiksi luvataan olevan jotain vikaa tms, että jos sais vaikka vähän halvemmalla.. :-)