No ite oon ostellu joskus jotain huuto.net-tavaraa ja ei ole vielä
sattunut ongelmia. Ongelmia pystyy osin välttää kun ostaa
henkilöltä, joka on vanhempi ja sellaiselta joka osaa kirjoittaa
tuoteselostuksen asiallisesti. Ison pistemäärän omaavat kaupantekijät
on yleensä aika luotettavia ja sellaiset jotka voi lähettää postiennakolla.
Etukäteen tilille ei pidä maksaa ikinä. En oo kyllä pitkiin aikoihin
sieltä mitään ostanut joten en tiedä jos meininki on muuttunut
totta, mutta kyllä mä ainakin olen maksanut tilille ongelmitta.. säästyy kuluja..
ja kyllä tilinumeron perusteella voi ihmisestä tietoja saada jos ongelmatapauksen sattuessa viranomainen on sinun puolellasi..
tossa postiennakossa on aina se ettei tiedä mitä saa.
Huuto.netissä tosiaan voi itsekin välttää ongelmatilanteita, miettimällä, miten ilmoituksessa asiat lukee (onko sen kirjoittanut joku teinipelleilijä vai luotettava henkilö), hinta tavaraan nähden (kaikissa ei näe hintavarausta mutta niissä joissa hinta on), myyjän pistemäärää kannattaa seurata (toisaalta uusia ihmisiä ei voi siten luokitella, kun ei ole pisteitä vielä kertynyt), palautteita lukea..
ennenkaikkea keskustella ihmisen kanssa ennen kaupan tekoa.
ja jos ei muuten uskalla ostaa tuntemattomilta, voi maksaa siitä tunnistuspalvelusta..
niin ja tietysti tilaisuuden salliessa mennä paikan päälle testaamaan tavaran kunnon ja näkee sitten, että saa mistä maksoi.
jos ostetun tavaran kunto ei vastaa sovittua tai jotain puuttuu niin kannattaa valittaa ensin myyjälle ja jos se ei auta niin ilmoittaa huuto.netin ylläpidolle, jotta he voivat sulkea pois palvelusta kyseisen henkilön, jää sitten muilta ainakin huonot kokemukset väliin.
itse ainakin aion käyttää huuto.nettiä tästäkin eteenpäin. :)