Lisäilin numerot helpottamaan vastailua:
1. Esim. Kehä I on aivan perseelleen suunniteltu (joka työpäivä hirvee ruuhka kl. 15-17) varsinkin Leppävaaran ja Tapiolan kohdilla. Leppävaaran uudet hienot järjestelyt eivät tuo parannusta ongelmaan!
2. Miksi ihmeessä Kehä II:e ei olla rakennettu Länsiväylältä aina Kehä III:lle asti? Nykyisen se on aina tukossa Kilon/Mankkaan liittymän kohdalla, jono on n. 4km pitkä.
3. Kolmas käsittämätön juttu on se, että Helsingistä Isoon Omenaan tulevat joutuvat ajamaan Matinkylän läpi!
1. Kun autoja on liikaa, on niitä liikaa -> Kehä 1 on vaan liian
pieni. Kyllä siihen saa 2-3 kaistaa lisää kunhan nostetaan esim.
autoveroa. Vai oliko sulla joku konkreettinen ehdotus joka todella
toimisi?
2. Tiesuunnitteluviranomaiset haluaisivat käsittääkseni tehdä
juuri tämän, mutta kun alle jäävät kansalaiset pitävät niin kovaa
mekkalaa. " Ei minun takapihalleni" jne.
3. Tähänkin on tod.näk. joku hyvä syy - ehkäpä Omenan kohdalle
ei toistaiseksi voi rakentaa ramppia geologisista,
kaavoituksellisista tai muista arvoituksellisista syistä? ;)
Pointti:
Tietynlainen valitus on ok - on vain hyvä että päättäjät saavat
tietää että kansalaiset eivät ole tyytyväisiä:) Se mikä mua ottaa
päähän, on se, että ei oteta OIKEASTI huomioon kritisoitavaa
osapuolta. Esim. tässä tapauksessa mun on hyvin vaikea uskoa
että osaisit järjestää liikennettä em. solmukohdissa yhtään
paremmin ainakaan nykyisillä resurseilla.
IMHO, pieni ruuhkaa on vaan jeesh; ehkä silloin joku yksinäinen
autonkäyttäjä huomaa (esim.länsiväylällä) kuinka kovaa bussit
paahtavat ohi ja vaihtaa joukkoliikenteeseen:D
-kb