Pysäkiltä lähtevällä bussilla on etuajo-oikeus korkeintaan 70km/h rajoituksella. Puhuin nyt 80km/h rajoitusalueesta.
Ei kai siinä mitään nopeusrajoituksia oo, taajama-alueellahan ne saa hyppiä eteen niinkun haluaa?
185 posts, 10 pages, 29,326 views
Pysäkiltä lähtevällä bussilla on etuajo-oikeus korkeintaan 70km/h rajoituksella. Puhuin nyt 80km/h rajoitusalueesta.
Käytätkö muuten taloudellista ajoa eli siis moottorijarrutusta jo pitkältä jne..? Itse olen käyttänyt koko sen ajan, jolloin on ollut kortti ja auto käytössä ja bensaa säästyy kyllä hyvin ja jarrupaloja myös.
60km/h - §22
Pysäkiltä lähtevällä bussilla on etuajo-oikeus korkeintaan 70km/h rajoituksella.
Siis perässäroikkumista vai sitä, että "nopealla" kaistalla ei päästetä ohi? Perässäroikkumista siedän kaupunkialueella, sillä nopeudet ovat alhaisia ja lyhyemmät "turva"välit tekevät liikenteestä sujuvampaa. Ja kaupunkialueella en pidä sitä viereistä kaistaa "nopeana" kaistana. Kaupungissa kun ei tarvi hurjastella. No siis noin niinkuin pääsääntöisesti noin.
Tätä tapahtuu yleensä (Tampereen) keskustassa.
Itse käytän hyvin harvoin. Joskus, kun tiedän että valot kestää yli 5min(!). Suomessa harvemmin tarvitsee.
Onko kukaan niin taukki, että laittaa kängkän päälle valoissa, paitsi ehkä 7% ylämäessä ja talvella, mutta muuten?
Toki. Kun olen pihi p*skiainen. Bentsiini (ts. diisseli) maksaa niin paljon (40e/48l) että säästääpi paljon. Ja kun ei viitti käsiään likastaa koko aikaa, niin jarrupalojakin on hyvä säästellä.
Käytätkö muuten taloudellista ajoa eli siis moottorijarrutusta jo pitkältä jne..?
En usko, että jarrutusta vähentämällä ja moottorijarrutusta hyväksi käyttämällä jarrupalat niin pitkään ovat käyttämättä, että ne hapettumaan kerkeävät. Ainakaan itselläni ei omalla ajotyylillä ole vielä yhdestäkään autosta päässyt hapettumaan.
Liian pitkään käyttämättä olleet jarrupalat hapettuvat, jolloin niiden jarrutusteho pienenee.
Nimim. "23e lasku ja likaset kädet etupuolen jarrupalojen uusimisesta viikko sitten."
Nimim. "5000 markan korjauslasku palojen uusimisesta
En usko, että jarrutusta vähentämällä ja moottorijarrutusta hyväksi käyttämällä jarrupalat niin pitkään ovat käyttämättä, että ne hapettumaan kerkeävät. Ainakaan itselläni ei omalla ajotyylillä ole vielä yhdestäkään autosta päässyt hapettumaan.
Nimim. "23e lasku ja likaset kädet etupuolen jarrupalojen uusimisesta viikko sitten."
Ei kai siinä mitään nopeusrajoituksia oo, taajama-alueellahan ne saa hyppiä eteen niinkun haluaa?
Aivan, sillä eihän yli kuuttakymppiä saa ajaa missään taajama-alueella. Jos tarkkaan katsoo niin kaupungissakin on 60 km/h ylittäviä nopeusrajoituksia vain taajaman ulkopuolella.
Aivan, sillä eihän yli kuuttakymppiä saa ajaa missään taajama-alueella. Jos tarkkaan katsoo niin kaupungissakin on 60 km/h ylittäviä nopeusrajoituksia vain taajaman ulkopuolella.
Jos en väärin muista, niin Sörnäisten rantatie on taajama-alueen sisäpuolella ja nopeusrajoitus on 60km/h. :)
No mulla ei oo ees amisviiksiä.
Onnekkaita ovat moottoripuolen hommat taitavat.
Joo ja paikallisliikenteen bussiahan täytyy _väistää_ taajama-
alueella, ei siis koske Expressejä yms.
Jarrupalojen vaihto on vartin homma. Jos koskaan on omistanut useamman kuin yhden Lego palikan, niin jarrupalojen vaihto sujuu keneltä tahansa. Edestä. Takaata kestää hetken pidempään. Ja joutuu välillä miettimään. Kun ei oo kokemusta niin paljoa.
Kyllä muuten koskee expressejäkin, onhan noita pikavuoropysäkeitä kaikissa isommissa kaupungeissa :)
Joo ja paikallisliikenteen bussiahan täytyy _väistää_ taajama-
alueella, ei siis koske Expressejä yms.
By the way, muistaaks kukaa onko nykyään sellainen liikennesääntö
että jos ajaa punaisia päin ja jää kiinni, lähtee kortti? :)
By the way, muistaaks kukaa onko nykyään sellainen liikennesääntö
että jos ajaa punaisia päin ja jää kiinni, lähtee kortti?
Kai toikin on aika tapauskohtainen... Joku aika sitten oli vissiin joku kampanja, et ne otti tarkemmin noita kiinni, mut se taitaa olla jo loppunu?
Tapi T:
Isäukko ajoi tossa joku aika sitten (vahingossa) päin punasia. Eivät vieneet korttia, mutta antoivat helvetinmoiset sakot.
Huomaa, että puhun alkuperäisessä postauksessani 60 km/h ylittävistä nopeusrajoituksista. Minä tiedän montakin taajamassa olevaa autotietä, joilla saa ajaa kuuttakymppiä. :)
Ja eikös tapaus ole erilainen jos on kakkosvaihe käytynä vai nou? Helpommin ne ottaa sen tilapäisen kortin pois, ku vakkarikortin.
jos ajaa punaisia päin ja jää kiinni, lähtee kortti?
Ja eikös tapaus ole erilainen jos on kakkosvaihe käytynä vai nou? Helpommin ne ottaa sen tilapäisen kortin pois, ku vakkarikortin.