Maalisvaalit

469 posts, 24 pages, 98,783 views

#421 • • Edited Felis Guest

Mua ei. Sekä mun sisko että mutsi äänesti sitä ja kehtaavat vielä elvistellä sillä. Vi**u mitä pönttöjä. :mad:

Ja tunnustat vielä julkisesti? :eek:

Mutta hei, tulipahan ainakin kansainvälinen uutiskynnys ylitettyä. BBC:n uutisissa kerrottiin hetki sitten, että Suomen - jo naispresidentin omaavan maan - seuraava pääministeri on todennäköisesti myös nainen, Anelii Jaatheenmakhi (tms).

Edit. Vihreiden vaalivoitosta olen tyytyväinen minäkin - ainakin Ville Itälä jos kuka sai tässä nenilleen.
#422 • • Edited pluralisti Guest
Ihan kohtuu hyvin noi vaalit meni

+ kokoomus hävisi
+ liberaaleille ei yhtään paikkaa
+ Valpio tai "molli-olli" ei läpi
+ Vihreille lisäpaikkoja

- Tony Halmeen sekä muiden urheilija/julkkisehdokkaiden läpimeno
- Vasemmistoliitolta 1 paikka pois
- Paavo Arhinmäki ei päässyt läpi
- Asun Apollonkadulla, juuri sillä...
#423 • • akir0 Guest
Kummalliselta tuntuu, mutta nuorten kansanedustajien määrä väheni.

Edellisessä eduskunnassa alle 30v. valittuja oli 13, nyt vain 6 (nummerot ulkomuistista). Tietysti ihmiset vanhenee, mutta ilmeisesti uusia potentiaalisia ehdokkaita ei ole tullut tarpeeksi..
#424 • • Edited Taedium Guest
2. Ville Itälä ... 21 401
5. Tony Halme ... 16 390

Aha. Ei oo Taediumilla asiaa Suomeen neljään vuoteen...

edit: Ai nii... Ja Keskusta sai paljon ääniä... Toivottavasti eivät pilaa mun kotimaata siihen mennessä josko mä joskus haluaisin takasin tulla.

Tulevaisuus pelottaa. Mä olen pettynyt Suomen kansaan.
#425 • • pakana Guest
Jätemäen miestä salettiin sylettää kun ei oo ikinä saanu vaimoaan hymyilemään niin ku vaalitulos eilen.
#426 • • nutiplam Guest

:mad: :mad: :mad:
Voi vitun keskusta! Annelilla on muuten helvetinmoinen homma hallitustunnusteluiden kanssa. (Jaksan kuitenkin vielä toistaiseksi elätellä toiveita demarivetoisen hallituksen syntymisestä)

The tribe has spoken! Vaalitulosta tulee kunnioittaa ja nyt taitaa sitten olla punamullan aika.
#427 • • Edited Tres Guest

edit:
Käsittääkseni en ole nuoleskelemassa

Joo mut nyt olikin käsittääkseni kyse sananlaskusta
'ei kannata nuolaista ennenkuin tipahtaa', eikä
peräpuolen nuoleskelusta.

Tony Halme sisäministeriksi.
#428 • • Edited dab Guest

mitähän toi kauko tuolla tekee samaan aikaan kun tony haukkuu ulkomaalaisia ja mikko säestää kitaran kanssa "ollaan sitä niin neekeriä, niin neekeriä"

Edit: Äh, joku sanoikin sen jo...
#429 • • Funkatronik Guest
Eivätpä nuo vaalit tosiaan ihan suunnitelmien mukaan menneet. Omasta puolueesta ei päässyt yhtään, Halme pääsi ja Keskusta voitti. Parempi kuitenkin Keskusta kuin Kokoomus. Punamulta ilman vhireitä ei nyt välttämättä ole mikään ideaalikokoonpano mutta toivoa ainakin sopii että työllisyys ka koulutus olisivat tuolle edes jollain lailla tärkeitä asioita.

Ensi vaaleissa sitten se vallankumous.
#430 • • JussiS Guest

Mielestäni eduskuntaan pääsy edellyttää raskaan sarjan osaamista ja kokemusta yhteiskunnallisissa toimissa, eikä sellaista ole todellakaan tarjolla tanssilavoilla, nyrkkeilykehässä tai yleisurheilukentällä.

Luojan kiitos päätökset käytännössä tehdään edelleen ministeriö- ja työryhmätasolla, joihin valitaan kuitenkin politiikan "ammattilaisia".
#431 • • Juho Kahilainen Guest

Ah... Niinpä taisi ollakin.
#432 • • Edited ---[-]--- Guest
Uskoisin noihin Juho Kahilaisen löpinöihin tulevasta hallituspohjasta. Vankan enemmistön saaminen on kuitenkin lähtökohta, et uskoisin et demarit ja kepu sielt molemmat löytyy....vihreitä unohtamatta....
#433 • • silr Guest

Niinpä. Toivottavasti Annelin fiksut Irak-spekulaatiot ovat kantautuneet Yrjön korviin ja Puska fiksaa Persianlahdella yhden täsmäohjuksen koordinaatteja niin, että Maalaistentalosta ei jää jäljelle kun Kampin työmaata tuplaten syvempi monttu.

Uhh, ei saa pommittaa Maalaistentaloa, olenhan sentään siellä vielä töissä :( Muutenkin tarpeeksi ikävää olla lähes ainoa "väärä vihreä" :eek:

Hyvä Kasvi!
#434 • • Jokke Guest

The tribe has spoken! Vaalitulosta tulee kunnioittaa ja nyt taitaa sitten olla punamullan aika.

Aahh... tupailtoja, Idänkortilla peluuta, hyvä veli-järjestelmää, maakunnan miesten karvalakkilähetystöjä, salamyhkäistä kähmintää! Ihan tulee nuoruus mieleen. :D

Helsinkiä käy kyllä vähän sääliksi. Mielenpiristykseksi täytynee kaivaa vanhat linkit naftaliinista.
#435 • • Karo Guest

Ihan kohtuu hyvin noi vaalit meni

+ kokoomus hävisi
+ liberaaleille ei yhtään paikkaa
+ Valpio tai "molli-olli" ei läpi
+ Vihreille lisäpaikkoja

- Tony Halmeen sekä muiden urheilija/julkkisehdokkaiden läpimeno
- Vasemmistoliitolta 1 paikka pois
- Paavo Arhinmäki ei päässyt läpi
- Asun Apollonkadulla, juuri sillä...

Kaskas. Jollain on ihan samanlaiset mielipiteet politiikasta kuin itselläni. :)

Tuo viesti olisi voinut olla sanasta sanaan mun kirjoittama, viimeistä lausetta lukuun ottamatta. Lisäisin miinuksiin vielä sen, että oma ehdokkaani (ja suosikkini toisesta vaalipiiristä) ei mennyt läpi. Draken äänimäärä yllätti positiivisesti, luulen hänen houkutelleen uurnille sellaisiakin nuoria, joita ei politiikka yleensä niin kiinnosta...

Ja punamultahan siitä hallituksesta tulee, se on vissi, mielestäni kuitenkin parempi kuin sinipuna. Keskustalla on monia konservatiivisia juntteja edustajia, mutta myos nuorempia vapaampaa linjaa edustajia (kuten läpimennyt Antti Kaikkonen, jonka mielestä esim. luomu ja homoliitot on o.k.). Itse toki Vihreitä äänestin.

Meillä oli täällä Køøpenhaminassa ihan omat vaalivalvojaiset parin muun suomalaisen kanssa. Kannettavasta tietokoneesta kuunneltiin radiota ja kytättiin tuloksia. Pientä naposteltavaakin oli tarjolla. :) Korvasi ihan hyvin Ison Pajan meininkien tuijottamisen.
#436 • • Homegrove Guest
Kyllä se on ihme että pelkkä pärstä voi vituttaa niin suunnattomasti kuin Jäätteenmäen tapauksessa... :mad:

Oma ehdokas onneksi pääsi läpi.
#437 • • Ben Matlock Guest
Omastani eli Vaasan vaalipiiristä ei päässyt yhtään vihreää läpi.Kyllä ketuttaa koska heillä oli muutama todella osaava ehdokas esim.Sulevi Riukulehto.Lopetan politiikan seuraamisen seuraavaksi neljäksi vuodeksi:014:
Taantumukselliset voimat äänestivät taas tämän seudun huonoimpia Keskustan ehdokkakkaita eduskuntaan(kyllä hyviäkin olisi löytynyt).
#438 • • pluralisti Guest

Kaskas. Jollain on ihan samanlaiset mielipiteet politiikasta kuin itselläni. :)

Tuo viesti olisi voinut olla sanasta sanaan mun kirjoittama, viimeistä lausetta lukuun ottamatta. Lisäisin miinuksiin vielä sen, että oma ehdokkaani (ja suosikkini toisesta vaalipiiristä) ei mennyt läpi. Draken äänimäärä yllätti positiivisesti, luulen hänen houkutelleen uurnille sellaisiakin nuoria, joita ei politiikka yleensä niin kiinnosta...

Ja punamultahan siitä hallituksesta tulee, se on vissi, mielestäni kuitenkin parempi kuin sinipuna. Keskustalla on monia konservatiivisia juntteja edustajia, mutta myos nuorempia vapaampaa linjaa edustajia (kuten läpimennyt Antti Kaikkonen, jonka mielestä esim. luomu ja homoliitot on o.k.). Itse toki Vihreitä äänestin.

Meillä oli täällä Køøpenhaminassa ihan omat vaalivalvojaiset parin muun suomalaisen kanssa. Kannettavasta tietokoneesta kuunneltiin radiota ja kytättiin tuloksia. Pientä naposteltavaakin oli tarjolla. :) Korvasi ihan hyvin Ison Pajan meininkien tuijottamisen.

Vihdoinkin joku joka on samaa mieltä kanssani politiikasta! :)

Kaveripiirissänikin olen pahasti kokoomuslaisten piirittämä:016:
#439 • • Laite Guest

Vihdoinkin joku joka on samaa mieltä kanssani politiikasta! :)

Kaveripiirissänikin olen pahasti kokoomuslaisten piirittämä:016:

samat sanat!
#440 • • mmm... Guest

Näin oli. Pahoittelen luonteenomaista epäselkoKielisyyttä.

Laitetaan tähän vielä vaikka HS:n tämänpäiväinen tiivistys hallituskuvioinneista. Eli itse neuvotteluissahan nuo 'nuolaisut' saanevat taas useampiakin merkityksiä...:>