Maalisvaalit

469 posts, 24 pages, 98,828 views

#361 • • Samuel Guest

noniin, nyt on myöhäistä yrittää vaikuttaa mun mielipiteisiin.
vahinko on jo tapahtunut ja numero raapustettu kuponkiin. :p

Veit jalat suusta...
#362 • • jUSSi Guest
jep, ääni on postissa :)
#363 • • Karo Guest
Kavinpa minakin Køøpenhaminan Suomen suurlahetystossa aanestamassa. Ja sain tympeaa kohtelua henkilokunnalta. :mad:
#364 • • ---[-]--- Guest
ei mene viikon vitsiksi, koska tämä ei ole vitsi....

....keskusteluni eilen parikymppisen blondin kanssa....

....ekaksi keskustelussa niitä näitä, kunnes täräytän:

Mixa: No aioks muuten mennä äänestää?
Blondi: Ööh...en mä tiiä.....mitkä vaalit nyt on?
Mixa: No eduskuntavaalit tietty.
Blondi: Noh..öö...en mä usko, ku en äänestäny viime vuonnakaan....

....ei herranjestas....:001:
#365 • • Taedium Guest
Noni. Melkosen tarkkaan kello 13:00 GMT hyökkäsin Suomen suurlähetystöön St. Stephen's Greenillä. Sielläpä kansalaisvelvollisuuteni suoritin. Ja koko maailmasta tulee ääneni ansiosta parempi paikka elää.

:001: :001: :001: Oikeestaan ihan hyväl, ettei äänestä... Pelottaisi, jos maamme johto olisi hänen kaltaisten ihmisten valitsema. :001: :001: :001:
#366 • • Funkatronik Guest
Enää viikko aikaa päättää... puolue on jo selvillä (SKP) mutta ehdokas vielä hakusessa. Asiaa ei yhtään auta se ettei noista SKP:n yksittäisten ehdokkaiden mielipiteistä löydy kunnolla tietoa mistään. Pitää kai vaan vetää hatusta joku kenen elämäntilanne on jollain lailla samanlainen kuin minulla.

Kommunistisellä Työväenpuolueella on parempia ehdokkaita mutta puolue taas ajaa asioita joita en kannata.

Onneksi kotoa löytyy paljon noppia, voi sitten arpoa.
#367 • • vaavu Guest
Tuli vähän surku siitä tänpäiväsestä Hesarin jutusta jossa haastateltiin Soininvaaraa. Mukana oli Soininvaaran raapustama muistilappu jossa luki: "Jos kannatat vihreitä, käy äänestämässä vihreitä!" Vihreillä taitaa olla aikamoinen hätä siitä että tulee kova tappio vaaleissa kun mediassa on niin paljon revitelty vihreitä huumepuolueena. Lisäksi Soininvaara totesi että jos vaalit menee huonosti niin hän ei voi asettua enää ehdolle puheenjohtajaksi.

Itse olen aina ollut (valitettavasti) sitä mieltä että eduskunta- ja kunnallisvaaleissa täytyy ajatella ensisijaisesti puoluetta ja sitten vasta henkilöä. Tähän on kaksi syytä: suhteellinen vaalitapa ja ryhmäkuri. Puolueista vihreät taitavat olla ainoita eduskunnassa jotka eivät sovella ryhmäkuria...

Oman ehdokkaani päätin kyllä jo silloin kun lehdissä alkoi kova taivastelu siitä addressin allekirjoituksesta. Sitäpaitsi olen äänestänyt Hautalaa jo kahdesti aiemmin vaaleissa, joten kolmas kerta lienee sikälikin ihan perusteltua.
#368 • • Felis Guest

Tuli vähän surku siitä tänpäiväsestä Hesarin jutusta jossa haastateltiin Soininvaaraa. Mukana oli Soininvaaran raapustama muistilappu jossa luki: "Jos kannatat vihreitä, käy äänestämässä vihreitä!" Vihreillä taitaa olla aikamoinen hätä siitä että tulee kova tappio vaaleissa kun mediassa on niin paljon revitelty vihreitä huumepuolueena.

Joo, se, miten muiden puolueiden puheenjohtajat nyt taktikoi noilla huumemielipiteillä on todella vastenmielistä. Harmi, että se luultavasti menee peruskansaan kuin häkä. Soininvaaran vastaus toimittajan kysymykseen huumemielipiteistä oli todella asiallinen: se, että asiaa yrittää ajaa lainmuutoksen kautta on täysin laillista, eikä siksi ketään voi tuomita vääristä mielipiteistä. Nimittäin samalla perusteella mä voisin dissata Ville Itälää vääristä mielipiteistä ja mesota, ettei tuollaisia saa päästää hallitukseen. Täytyy vain toivoa, että ne ihmiset joiden asiaa vihreät mielipiteillään ajaa vaivautuisivat uurnille osoittamaan tukeaan.
#369 • • ---[-]--- Guest
Sääli tosiaan toi huumerevittely. Mä povaan vihreille aika suurta tappiota. Haluaisinkin nähdä Suomessa vihreän vasemmistopuolueen. Taitaa tosin olla todella kaukaa haettu. Tosin neljäs suuri puolue olisi hyvä, koska tämän hetkiset valtapuolueet ei kykene tarjoamaan minulle mitään.
#371 • • Mrrshan Guest

Tuli vähän surku siitä tänpäiväsestä Hesarin jutusta jossa haastateltiin Soininvaaraa. Mukana oli Soininvaaran raapustama muistilappu jossa luki: "Jos kannatat vihreitä, käy äänestämässä vihreitä!"

Se kyllä johtui varmaan siitä että vihreät ovat saaneet yleensä vaaleissa heikommat prosentit kuin gallupeissa. Vihreiden kannattajat kun niin usein nukkuvat vaalien yli.
#372 • • Taedium Guest

Onneksi kotoa löytyy paljon noppia, voi sitten arpoa.

:001: Jep.
Zysko 4d20 -3
Drake 3d4 +5
Kurki 7d6
... 4d12 +4
... ... ...

Ja korkeimman luvun saanut... Siinä toimiva perusta valtiolle! :001:

mediassa on niin paljon revitelty vihreitä huumepuolueena.

Käsittääkseni valtaosa krediiteistä sen kohun puolesta menee kyllä yhden henkilön piikkiin. Mutta demareitakaan ei haukuta huonoina vanhempina, vaikka ehkä saattaa olla, että parinkin ehdokkaan poika on voinut ehkä olla jotenkin nyt mediassa vastaavanlaisista asioista esillä. Ja pikkusen vakavemmasta, mitä vihreiden jotkut edustajat ajaa.

Harmi, että media jyllää taas. Erittäin hyvä esimerkki siitä mistä puhuin tuolla huumetopikilla jokunen päivä sitten.

Sitäpaitsi olen äänestänyt Hautalaa jo kahdesti aiemmin vaaleissa, joten kolmas kerta lienee sikälikin ihan perusteltua.

Ah, niin irlantilainen tapa suhtautua kaikkeen. "Kun se on kerran ennenkin toiminut." "Se on aina ennenkin ollut näin." "Yes, I know it doesn't work. Aww... What can you do?" ... :016: Äänestäminen jotakuta sen takia, "kun aina ennenkin" on mielestäni ehdottoman väärä. Sillä saadaan pidettyä ne vanhat pierut eduskunnassa, jotka sieltä joutaisi jo kiikkustuoliin antamaan euroja lapsenlapsille jäätelöautoa varten. Hautala sinänsä ei vielä kuulu siihen, mutta kun ihmiset jatkaa hänen äänestämistä vielä parikymmentä vuotta siksi kun aina ennenkin...
#373 • • Karo Guest

ei mene viikon vitsiksi, koska tämä ei ole vitsi....
....keskusteluni eilen parikymppisen blondin kanssa....
....ekaksi keskustelussa niitä näitä, kunnes täräytän:
....ei herranjestas....:001:

Tää menee nyt vähän off topic, mutta voitte vain arvata millaista katkeruutta se herättää, kun tollaiset blondit tuntuu kuitenkin kiinnostavan miessukupuolta enemmän kuin tällaiset fiksut mutta viehättävät akateemisesti koulutetut poliittisesti valveutuneet naiset niin kuin minä... Pelottaako miehiä vai mitä?

Mutta vaaleista... Muakin todella säälittää Vihreät ton huumekohun takia. :( Toivon, ettei se hirveästi vaikuta, vaikka vaikuttaahan se tietenkin. Sinällään vähän typerää, että siinä Hesarinkin jutussa vielä kahteen kertaan puitiin asiaa, vaikka varsinainen kohu on jo laantunut. Ihmiset äänestää niin paljon pelkkien mielikuvien perusteella, ja huumeet on varmaan pahin kirosana monille. Mutta ei vielä kannata vaipua epätoivoon, käykää äänestämässa ja osoittamassa, ettei iltapäivälehdiston paskarepostelut meitä sokaise. ;)

Nimim. Been there done that

p.s. Varvana: Hautala on loistoehdokas! :)
#374 • • Taedium Guest

Tää menee nyt vähän off topic, mutta voitte vain arvata millaista katkeruutta se herättää, kun tollaiset blondit tuntuu kuitenkin kiinnostavan miessukupuolta enemmän kuin tällaiset fiksut mutta viehättävät akateemisesti koulutetut poliittisesti valveutuneet naiset niin kuin minä... Pelottaako miehiä vai mitä?

Voisin ihan oikeastikin haluta keskustella aiheesta esmes filosofiatopicissa.

Niin, korjaus. En siis missään nimessä itse esittänyt, etteikö Hautala olisi sopiva ehdokkaaksi. Minulle on kirosana jos sanoo, että tekee jotain koska "aina ennenkin on tehty niin".

Se on minulle taantumuksen merkki.

Hautala on kyllä hyvä ehdokas.
#375 • • ---[-]--- Guest

Nimim. Been there done that

Tsot tsot....eipäs yleistetä.:)

P.S. Hautala saa multakin propsit....tosin ääntäni se ei saa.
#376 • • Tres Guest

Ai pelottaako? Ainakaan henk. koht. en pidä tiukkaa poliittista
debattia tai syvällistä filosofista jargonia kovin keskeisinä
seikkoina, vaikka edellytänkin primääritarpeet ylittävää
aivotoimintaa. Mutta pelkällä älyllisyydellä on siis turha
markkinoida itseään, sillä kun antaa helposti itsestään viileän
vaikutelman - olipa sitten kyseessä mies tai nainen.
#377 • • ---[-]--- Guest

Mutta pelkällä älyllisyydellä on siis turha
markkinoida itseään, sillä kun antaa helposti itsestään viileän
vaikutelman

Vittu ja taas oon kässänny väärin. Mä luulin et viileys on cool. ;)
#378 • • Tres Guest

Vittu ja taas oon kässänny väärin. Mä luulin et viileys on cool. ;)

Onhan se, mut kylmyys on vaan kolkkoo.
#379 • • Kesämies Guest

Ei muuta kuin kuvaa galleriaan! :003: :D
#380 • • Taedium Guest

Tää menee nyt vähän off topic, mutta voitte vain arvata millaista katkeruutta se herättää, kun tollaiset blondit tuntuu kuitenkin kiinnostavan miessukupuolta enemmän kuin tällaiset fiksut mutta viehättävät akateemisesti koulutetut poliittisesti valveutuneet naiset niin kuin minä...

Vastailin jotain filosofian puolella