teniajan uusivuosi
Muistin olleeni 14, mutta kylässä käyvä lapsuudenystäväni korjasi pari päivää sitten, että olin 13, kun tein oman Stiga tempaukseni. Herranjestas kun nyt ajattelee, niin voisipa ajan rattaita kääntää takaisin. Ei 13-vuotias voi dokata. (Tai no kuukautta vajaa 14.) Miksi sitä on ollut niin tyhmä? Jos nyt saisin käskettyä silloista itseäni, kieltäisin alkoholin käytön 17-vuotiaaksi ja ensi kertaa saisin maistaa vasta 15-16-vuotiaana. Eikä kyse ollut edes vastuuntunnottomista vanhemmista. Itse salassa asian tein. Argh! Mä olen vihanen itselleni. :mad:
jonossa raaka kananmuna ja sit pullo koskisen korvalääkettä perään,
Just. Kananmuna toimii noin kans vai? Ehkä en pulloa koskista huitasis, mutta jonkun verran sitä voisi tempaista. Heh. Hauska idea.
Maidolla saa pehmeemmän vaikutuksen. Ja maitopohjasilla ei tuu niin kovaan humalaan, mutta kestää vähän pidempään se humala. (No joo joo, kyllähän sitä periaatteessa pääsee kovaan humalaan ykkösoluellakin, jos sisua riittää...) Eli jos ei halua hirveää kondista, mutta tykkää juomista, niin maitoa vain kehiin.
Myös mustikkakeitto on loistoblandis tässä mielessä. Siis jos se dokaaminen on se pointti.
Joo, mustikkakeittoa oon maun puolesta testannu. Ja puolukkakiisseliä. Hyvältä maistuu. Ja bloody maryistä tykkäävät voi kokeilla tomaattikeiton kanssa votkoo. Sekin on hyvää.
Ei sitä tarvi imailla, jos se on pahaa.
Ja jos tuntuu siltä, että
tarvii imailla, vaikka olisikin pahaa, niin sitä varten on olemassa oikein
imailukerhoja -
monikossa.
Pahasta viinasta puheenollen. Kilju on varmaan suomalaisten oma juttu. Ei nää Irlannissa edes tiedä mitä on kilju. Eikä kukaan tiedä miten sitä tehdään. En ole oikein tuohon kiljuun itse panostanut ikinä, mutta teininä monet kaverit siitä pitivät. Itse yritin joskus laitella viinejä kehiin. Joistain tuli ihan hyviäkin.