DISSAUS - Mistä Ja Miksi

177 posts, 9 pages, 21,092 views

Avatar
#121 • • Edited L-killer Guest




joo voi olla hyvin mahdollista, muistan vaan kun ekat CR:t oli niin tony mainosti niitä tyyliin "pro-bailaajat saa vippejä" etc, siitä toi kuitti. nyt ei jaksa hakea sitä topiccia, hakekoon se ketä kiinnostaa :)



< tosi off-topic>

Toi termi lienee Turussa siirtynyt ihmisten päivittäiseen kielenkäyttöön Aamuset-kaupunkilehden JetSet-palstalta, jossa seurataan kaupungin silmäätekevien (krhm...) yöelämän edesottamuksia. Ko. aviisi tätä termiä ainakin aktiivisesti viljelee.

</tosi off-topic>

Edit: ääh. Antaa olla...
Avatar
#122 • • Erno Guest




Mietin tässä vaan että mikähänlainen maine CG bileiden järjestäjällä sitten oli, kun bileet huonosti menivät?



Tosta tuli vaan mieleet et tää koko 'kaupunki-sodan' alkamisviestii vois vertaa vaik siihe q me oltas heitetty jonnii asteinen topikki INTTERNETTII devotion saunaillasta mis soittaa dj erno ja dj riku ok ?

toi riittäköön perustelux siihe mix mä sillo aikanaan kävin hieman kommentoimas sitä teijä topikkii upcoming eventseis.

ite niiq kävin monesti millenniumeis, en tosin muista niist mitää nii ei mul oo mitää syytä dissaa turkulaisiikaa ok ?
Avatar
#123 • • Laite Guest




< tosi off-topic>

Toi termi lienee Turussa siirtynyt ihmisten päivittäiseen kielenkäyttöön Aamuset-kaupunkilehden JetSet-palstalta, jossa seurataan kaupungin silmäätekevien (krhm...) yöelämän edesottamuksia. Ko. aviisi tätä termiä ainakin aktiivisesti viljelee.

</tosi off-topic>



juu, aamuset onkin paska lehti, kerran luin kun muutin tänne, sit on jäänyt väliin...
Avatar
#124 • • Lachesis Guest




Koska kysymys on jokatapauksessa Turun yö-elämän mahdollisesta hiljenemisestä.
Vaikkakin Code Red on antanut teille huonon julkisuuskuvan (mitä kyllä ihmettelen) itsestänsä, ei se tarkoita sitä että te muut menette lyömään täysillä lyötyä julkisesti.



Järjetön Tonyn puolustelusi ei taida asiaa auttaa, vai kuinka?
Lueppa tämä ja upcoming eventsin puolella olevat topicit uudestaan. Jos et viimeistään puolessa välissä ymmärrä, miten huono julkisuuskuva on päässyt syntymään, jotain on tosi pahasti vialla.

Tony olisi monesti tämänkin topicin aikana voinut kääntää asian ympäri osoittamalla pientä järjen käyttöä, ja näin vähintään nollannut tilanteen. Phaze ilmaisi asian varsin selvästi, joten anti olla.




Mahtaa siinä muidenkin "kelkka" kääntyä, eikä bileissä enää käydä bileiden takia vaan etukäteisen julkisuuskuvan.
En tiedä, olenko ainoa johon etukäteis julkisuus ei vaikuta vaan menen katsomaan että mitä olis tarjolla.




Häh? Oletko tosissasi?! Ravaatko sä oikeasti kaikissa bileissä, joista satut kuulemaan? Vaikka alkuvaikutelma olisi kuinka huono? Don`t think so.
Julkisuuskuva vaikuttaa varmasti eniten! Mitä järkeä olisi muuten käyttää rahaa bileiden mainostukseen ja mainostuksen suunnitteluun? Positiiviset mielikuvat ja odotukset illan onnistumisesta ovat useille ne ainoat virikkeet bileisiin lähdössä. Jos mielikuvat ovat taas negatiivisia, kynnys on aina vaan suurempi.

Vaikka Tony ilmoitti esiintyvänsä yksityishenkilönä nickistään huolimatta, hän on ottanut kantaa asioihin organisaationsa puolesta ja näin onnistunut yllättävän tehokkaasti tahrimaan CR:n maineen ainakin minun silmissäni.

Mistään boikotista tai varsinkaan kaupunkidissauksesta ei siis ole kyse jos jätän memättä CR:n bileisiin. Alkuvaikutelma on yksinkertaisesti liian huono.
Avatar
#125 • • Edited ~Code Red Org~ Guest
Aah, lomaa... Vielä kerran palatakseni aiheeseen, niin olen toiminut täällä ns. omin päin ilman organisaatiota. Kuten olen alusta asti kirjoittanut. Se miksi CR tulee esille joka postauksessa, en tiedä. TOISTAN: Olen postannut kaikki tekstit yksityishenkilönä, en organisaation nimissä. Se nyt on sinne vaan jostain kumman syystä sotkeutunut. Ja se että postaisin jollain muulla nimellä kun organisaation, tuskin muuttaisi asioita mihinkään suuntaan, ei heti alusta eikä varsinkaan enää. Luulenpa että tuo laivamatkailmotus sai kaikki varpailleen ja siitä tää lähti vyörymään. Ainakin tästä voinemme olla samaa mieltä.

Ilmoitus oli mikä oli. Jatkossa mietin kyllä tarkkaan mitä sivuille laitan. Tässä tapauksessa se oli kuitenkin se helpoin tapa tavoittaa ihmiset. No, vastaavia ''pikkubileitä'' ei tule ainakaan seuraavaan vuoteen, joten... Ja tarkoitukseni ei ollut kirjoittaa ''uhkaavalla'' äänensävyllä täällä topicissa. Mutta ymmärtänette kun näitä olen lukenut niin tuo mieliala kuohahtelee vähän väliä. Jäitäkin on jo kokeiltu...

Harmiton tarkoitusperäni oli selvittää, onko asiat niin kuin ainakin itse niiden luulin olevan. Toi kaupunkisota oli ehkä nimeltään liioiteltu, mutta... Ja dissausta tapahtuu tämän tästä useissa bile-ilmoituksissa. Lienemme siitä samaa mieltä. Ja siitä ettei niitä aina ole niin kiva lukea. Jalo tarkoitukseni oli koittaa saada ilmoille seuraavanlainen viesti; Kaikkien olisi mukavampaa käydä bileissä jos niitä ei välttämättä dissattaisi niin paljoa. Kyllä mä ymmärrän että palautetta pitää antaa, mutta kuitenkin. Dissaustakin kun on niin monenlaista. Asiallista ja vähemmän asiallista. Jos bileet ovat olleet huonot niin asioista voisi kuitenkin keskustella ''sivistyneillä'' termeillä, kuten; Valot eivät ehkä olleet parhaat mahdolliset bileissä, äänentoistossakin oli parantamisen varaa ym. Ja perusteluja olisi myös kiva kuulla väitteille. Toki niitä on jo kuultukin,muttei tarpeeksi. On niin helppoa kirjoitella vaan mikä oli p*****stä sen enempi perustelematta. Parantele siinä sitten virhekohtia seuraaviin bileisiin. Toki itsekin näitä sivistyneempiä sanoja voisin alkaa käyttämään :)

Tämä oli alkuperäinen tarkoitukseni, olen pahoillani, jos olette tulkinneet minun ''epäselvän''(lue väsyneen) tekstini väärin tuolla alussa. Siellä nyt luki yhtä jos toista, mutta tarkoitukseni ei ollut lietsoa mitään sotaa kenenkään välille. Jatkossa tarkistan kirjoitetut tekstit kahteen kertaan ennenkuin päästän ne ilmoille :)

Itse en tämän enempää jaksa enään tästä aiheesta. Eihän tämä ole sen enempää enää edennyt suuntaan jos toiseen. Ainoastaan vyörynyt päälle. Jatkan lomaani täällä jossain ja toivon että tää loan heitto jää jo pikkuhiljaa tähän :) Loppujen lopuksi; samasta paikasta me kaikki tullaan ;););)

Ja off topic kysely: Onko jollain tiedossa joku konsti millä tunteet saisi viilenemään pikaisesti. Olis käyttöä :D

Ja siivoukset on suoritettu :D


RAUHAA ja RAKKAUTTA


TONY
Avatar
#126 • • Edited tuitui Guest


Aah, lomaa... Vielä kerran palatakseni aiheeseen, niin olen toiminut täällä ns. omin päin ilman organisaatiota. Kuten olen alusta asti kirjoittanut. Se miksi CR tulee esille joka postauksessa, en tiedä. TOISTAN: Olen postannut kaikki tekstit yksityishenkilönä, en organisaation nimissä.Se nyt on sinne vaan jostain kumman syystä sotkeutunut. Ja se että postaisin jollain muulla nimellä kun organisaation, tuskin muuttaisi asioita mihinkään suuntaan, ei heti alusta eikä varsinkaan enää. Luulenpa että tuo laivamatkailmotus sai kaikki varpailleen ja siitä tää lähti vyörymään. Ainakin tästä voinemme olla samaa mieltä.



Niin, vaikka kuinka sanot että kirjoitat yksityishenkilönä, mutta koitas nyt tajuta että kirjoitat kuitenkin organisaation nickillä.
Jos olisit alusta asti kirjoittanut esim. supertonyn nimellä (jota ei ole vaikea hankkia takaisin) ei kukaan edes osaisi niin helposti yhdistää sinua ja ~Code Red Org~ toisiinsa. Eli vaikka kuinka koko ajan selität toimivasi omin päin näkyy organisaatiosi nimi tuossa vieressä ja siksi koko ajan vedät sen lokaan oman nimesi kanssa. Sen ei luulisi olevan niin vaikeata tajuta, vai onko?

Jos olisit sen alusta asti tajunnut et olisi näin suurta haittaa organisaatiollesi tehnyt..enää se ei hyödytä..siinä olet oikeassa!

itse en ainakaan saamani kuvan perusteella halua tulla Cod Red Orgin järjestämiin bilesiin.En ole koskaan niissä käynyt ja tämän jälkeen en varmaan koskaan tulekaan.
Kaiken tämän on organisaation saanut yhdessä päivässä aikaan.

kiitos ja näkemiin.

marski :confused:
Avatar
#127 • • ~Code Red Org~ Guest
Jatkossa otan kyllä tämän nimijutun huomioon. Kiitos nyt vielä selvityksestä :) Supertony palaa seuraaviin topiceihin :D

AVANTI
Avatar
#128 • • elektra Guest
Tää on parasta saippuaoopperaa pitkiin aikoihin...I'm addicted!!:eek:
-mä en tykkää susta
-no en mäkään susta
-sä ja sun jutut on ihan tyhmiä.
-no entäs omas....jne.

No ei se nyt ihan noinkaan mee....mutta perusidea taitaa olla.

Toisaalta saa tosiaan nauraa kun näitä tekstejä lukee...mutta sitten toisaalta harmittaa.....suurta melua ihan tyhjästä. Yhdestä otsikosta tehty näin suuri juttu. Jos joku haluaa lähteä risteilylle niin sit lähtee....jos haluu ilmoittaa siitä plattarissa niin sit ilmottaa...

Elämässä tapahtuu paljon suurempiakin asioita ja energiansa vois ehkä käyttää johonkin hyödyllisempäänkin....kuin plattarissa riitelyyn...

Ja siitä että Code Redit on järjestetty Puuterissa niin on mun mielestä turha valittaa kun ne paikat missä bileitä vois järjestää on aika harvassa kuten aikaisemmin on jo havaittu....

Ja en jaksa uskoa että CR-organisaattori nyt tahallaan on halunnut itselleen tai clubilleen huonoa mainosta.....ehkä risteilystä olisi voinut ilmoittaa vähän eritavalla...mutta sille ei nyt mitään voi enää...turha loata Cr:n nimeä sen takia...virheitä sattuu...ja tuntuu että halutaan nyt väkisinkin tarttua siihen otsikkoon....miksi

:confused: :confused:

Palaispa taas rauha tännekin.....

-music makes my life worth living-
Avatar
#129 • • hexasonik Guest


juu, aamuset onkin paska lehti, kerran luin kun muutin tänne, sit on jäänyt väliin...



älkääs nyt viittikö, aamusetin 'bailabaila-jetset-naamalinssiin' - sivut on ainakin meikäläisen suosikkiluettavaa. tietää sitte ainakin että mitä mestoja välttää.
Avatar
#130 • • Edited jUSSi Guest


Ilmoitus oli mikä oli. Jatkossa mietin kyllä tarkkaan mitä sivuille laitan. Tässä tapauksessa se oli kuitenkin se helpoin tapa tavoittaa ihmiset. No, vastaavia ''pikkubileitä'' ei tule ainakaan seuraavaan vuoteen, joten... Ja tarkoitukseni ei ollut kirjoittaa ''uhkaavalla'' äänensävyllä täällä topicissa. Mutta ymmärtänette kun näitä olen lukenut niin tuo mieliala kuohahtelee vähän väliä. Jäitäkin on jo kokeiltu...

Harmiton tarkoitusperäni oli selvittää, onko asiat niin kuin ainakin itse niiden luulin olevan. Toi kaupunkisota oli ehkä nimeltään liioiteltu, mutta... Ja dissausta tapahtuu tämän tästä useissa bile-ilmoituksissa. Lienemme siitä samaa mieltä. Ja siitä ettei niitä aina ole niin kiva lukea. Jalo tarkoitukseni oli koittaa saada ilmoille seuraavanlainen viesti; Kaikkien olisi mukavampaa käydä bileissä jos niitä ei välttämättä dissattaisi niin paljoa. Kyllä mä ymmärrän että palautetta pitää antaa, mutta kuitenkin. Dissaustakin kun on niin monenlaista. Asiallista ja vähemmän asiallista. Jos bileet ovat olleet huonot niin asioista voisi kuitenkin keskustella ''sivistyneillä'' termeillä, kuten; Valot eivät ehkä olleet parhaat mahdolliset bileissä, äänentoistossakin oli parantamisen varaa ym. Ja perusteluja olisi myös kiva kuulla väitteille. Toki niitä on jo kuultukin,muttei tarpeeksi. On niin helppoa kirjoitella vaan mikä oli p*****stä sen enempi perustelematta. Parantele siinä sitten virhekohtia seuraaviin bileisiin. Toki itsekin näitä sivistyneempiä sanoja voisin alkaa käyttämään :)

Tämä oli alkuperäinen tarkoitukseni, olen pahoillani, jos olette tulkinneet minun ''epäselvän''(lue väsyneen) tekstini väärin tuolla alussa. Siellä nyt luki yhtä jos toista, mutta tarkoitukseni ei ollut lietsoa mitään sotaa kenenkään välille. Jatkossa tarkistan kirjoitetut tekstit kahteen kertaan ennenkuin päästän ne ilmoille :)

Itse en tämän enempää jaksa enään tästä aiheesta. Eihän tämä ole sen enempää enää edennyt suuntaan jos toiseen. Ainoastaan vyörynyt päälle. Jatkan lomaani täällä jossain ja toivon että tää loan heitto jää jo pikkuhiljaa tähän :) Loppujen lopuksi; samasta paikasta me kaikki tullaan ;););)



Jos alkuperäinen postaus olisi ollut tämän tyylistä suhteellisen neutraalia analysointia eikä niin jumalattoman agitoivaa niin keskustelu olisi voinut lähteä hieman eri urille. Internetissä on todella vaikea muuttaa ensivaikutelmaa, joten kirjoitettuun ulosantiin on kiinnitettävä paljon huomiota.

Jos tuotte suomeen Stacey Pullenin niin lupaan tulla kemuihin :D

[edit: typot]
Avatar
#131 • • Laite Guest



Ja off topic kysely: Onko jollain tiedossa joku konsti millä tunteet saisi viilenemään pikaisesti. Olis käyttöä :D



flipa2.gif

tollanen vois auttaa.

ja tässä vielä sulle.

flipa.gif
Avatar
#132 • • DyyD Guest


Tää on parasta saippuaoopperaa pitkiin aikoihin...I'm addicted!!:eek:
-mä en tykkää susta
-no en mäkään susta
-sä ja sun jutut on ihan tyhmiä.
-no entäs omas....jne.

No ei se nyt ihan noinkaan mee....mutta perusidea taitaa olla.

Toisaalta saa tosiaan nauraa kun näitä tekstejä lukee...mutta sitten toisaalta harmittaa.....suurta melua ihan tyhjästä. Yhdestä otsikosta tehty näin suuri juttu. Jos joku haluaa lähteä risteilylle niin sit lähtee....jos haluu ilmoittaa siitä plattarissa niin sit ilmottaa...

Elämässä tapahtuu paljon suurempiakin asioita ja energiansa vois ehkä käyttää johonkin hyödyllisempäänkin....kuin plattarissa riitelyyn...

Ja siitä että Code Redit on järjestetty Puuterissa niin on mun mielestä turha valittaa kun ne paikat missä bileitä vois järjestää on aika harvassa kuten aikaisemmin on jo havaittu....

Ja en jaksa uskoa että CR-organisaattori nyt tahallaan on halunnut itselleen tai clubilleen huonoa mainosta.....ehkä risteilystä olisi voinut ilmoittaa vähän eritavalla...mutta sille ei nyt mitään voi enää...turha loata Cr:n nimeä sen takia...virheitä sattuu...ja tuntuu että halutaan nyt väkisinkin tarttua siihen otsikkoon....miksi

:confused: :confused:

Palaispa taas rauha tännekin.....

-music makes my life worth living-



I agree totally. Oikeastaan tähän postaukseen on koottu se kaikkein oleellisin. Nuo keskisormihymiöt ja muut tuskin tukevat sen enemmän järkevää keskustelua, vaikkakin hauskojahan ne olivat. Ainakin itse nauroin.

Tuo että kaikkeen tartutaan niin herkästi, taitaa olla vaan plattarin paha vika. Sama tapahtuu uudestaan ja uudestaan, usein aiheesta, joskus aiheettomasti. Miten se sanonta menikään: "Joukossa tyhmyys tiivistyy."

Jokatapauksessa on täällä ollut tässä keskustelussa myös pointtia jonkinverran joten ei tämä ihan turhaa ole. Kaikilla asioilla on puolensa. Enkä niitä sen enempää kommentoi koska kaikki mitä olisin halunnut sanoa on jo sanottu.

*laittaisin tähän hymiön joka poNppii jos osaisin* :D
Avatar
#133 • • Timce Guest
nettifoorumiin pohjautuvista teksteistä voi päätellä,että Toni on ihan paska jätkä ja samoin koko CR-organisaatio:Siis toivon hartaasti,ettei kukaan tee johtopäätöksiä näiden tekstien pohjalta itse Tonista (toiveajattelua)...vahinko on jo tehty.
Avatar
#134 • • Bikku Guest
vittu dissaan kaikkii jotka ei asu stadis.



(hahahaha varmaa. :D)
Avatar
#135 • • ~Code Red Org~ Guest
No joo, kyllä musta on ihmisillä jo varmasti aika vahva käsitys ;) Itselleni ainoa asia jota jossain määrin ehkä voisin dissata scenessä on toin bileiden äänentoisto noin yleisesti ottaen. Ja tarkennettuna vielä niin kyse on tuosta volyymin tasosta. Itse sain kokea sen kantapään kautta, kuten näköjään tapana on kaikissa asioissa ;), Juhannuksena muutamissa eri bileissä. Korvassa poksahti ja sen jälkeen ''tinnitystä'' kuukausi ja törkee määrä kipulääkkeitä(vaikuttanevat vieläkin) :D Vahinkoja siis sattuu. Toki se oli omaa tyhmyyttä kun earit eivät olleet siellä missä piti. Ja toki korkeista äänen voimakkuuden tasoista varoitettiin...

Kysynkin tässä, kummalla on suurempi merkitys mielestänne; soiko musiikki kovaa(lue tosi lujaa) vai sillä, että se soi ehkä hieman hiljempaa, mutta pehmeämmin. Itse diggaan enempi puhtaampaa ja pehmeämpää soundia kuin kovaa ja takovaa. Molemmilla lienee hyvät puolensa tietyissä tilanteissa ja bileissä. Ja usein bilemestatkin asettavat jo tietyt puitteet äänille. Ja musiikki. Ja missä on tän hetken parhaat äänetoistot kyseisissä puitteissa? Katsotaan jos vaikka tästä sais jotain uutta irti.

LOVEE


Tony
Avatar
#136 • • upee Guest



Kysynkin tässä, kummalla on suurempi merkitys mielestänne; soiko musiikki kovaa(lue tosi lujaa) vai sillä, että se soi ehkä hieman hiljempaa, mutta pehmeämmin. Itse diggaan enempi puhtaampaa ja pehmeämpää soundia kuin kovaa ja takovaa. Molemmilla lienee hyvät puolensa tietyissä tilanteissa ja bileissä. Ja usein bilemestatkin asettavat jo tietyt puitteet äänille. Ja musiikki. Ja missä on tän hetken parhaat äänetoistot kyseisissä puitteissa? Katsotaan jos vaikka tästä sais jotain uutta irti.



Nosturi, aivan ehdottomasti. Missään ei oo niin hyvää ääntä, puhdas ja munakas sointi, kirkkaat ylä- ja keskiäänet ja rintakehässä tuntuva pumppaava basso. Missään ei hyvä musiikki kuulosta niin hyvältä kuin Illuissa. Toimii housen varianttien ja teknon suhteen oikein erikoisen hyvin.
Avatar
#137 • • Tapi T Guest


1. Kysynkin tässä, kummalla on suurempi merkitys mielestänne; soiko musiikki kovaa(lue tosi lujaa) vai sillä, että se soi ehkä hieman hiljempaa, mutta pehmeämmin.

2. Ja missä on tän hetken parhaat äänetoistot kyseisissä puitteissa? Katsotaan jos vaikka tästä sais jotain uutta irti.


1.Tätä on vaikea selittää kirjallisesti, mutta yritetään... Musiikin pitää soida "kovaa", siten että se täyttä tanssilattialla ollessaan lähes koko tajunnan. Bassojen pitää tuntua vartalossa. PA:ta säädettäessä pitää muistaa seuraava asia: liika on aina liikaa!

2. Helsingissä äänentoiston suhteen ehdoton ykkönen on Illusions, jossa soundit ovat pehmeitä ja basso kivan napakka. Hallmark seuraa hyvänä kakkosena. Näistä voisivat monet promoottorit ottaa mallia.
Avatar
#138 • • ~Code Red Org~ Guest
Joo, oon kuullut itse ihan samaa ja kokenutkin, kyllä. Niin kuin sanoin niin omasta mielestäni juuri tuollainen pehmeä pumppaava(toki toi vois kuvata jotain muutakin :D) basso, mutta napakka sellainen kuulostaa parhaalta. Ja siihen hyvät ylä-äänet niin kyllähän siitä äkkiä lähtee fiilistelemään. Varsinkin juuri trancessa sen huomaa tietty ehkä parhaiten ;););)

LOVEE

Tony
Avatar
#139 • • Sari* Guest
ihmisillä taitaa mennä liian hyvin ku tällänen taistelu syntyy.

mietin että ketä tää palvelee?
ei varmasti kyllä ketään.

paitsi että tätä on ihan sika hauska lukea!
ja valitettavasti kyllä kaikki mitä
kuka tahansa täällä suustaan ulos päästää
muokkaa sitä käsitystä ainakin sentin verran
johonkin suuntaan.

ehkä mulla on joku vamma, mutta ihmiset kuitenkin
muodostaa käsityskensä ennakkoon toisista olioista
ja täällä kuitenkin jokanen heittää aika mainiota läppää
tai sitten ei mainiota.

**mä oon niin rakastunu tähän foorumiin.**

tosin en kyllä tajua tätä kaupunki-sota pointtia,
tai tajuan.
tosia asia on että sille tuskin voi tehdä mitään muuta kuin
muuttaa omia asenteitaan.
ehkä?


-dissatkaa nyt joku mua-:mad:
Avatar
#140 • • Edited Individual Guest
Tapelkaa lapset, niin saatte karkkia...
Eikö tällaiset nyrkkeilytermein " ratkaisemattomaan" päättyneet
väittelyt voisi lukita adminin toimesta?

T:Tero

Noh...eihän mun tätä tartte lukea, joten...heihei...