Ekologinen jalanjälki
, jos asuu edes kehittyneessä maassa tämä on melkein aina jotain 3-9 maapalloa.
1,317 posts, 66 pages, 345,839 views
Originally posted by Dani Cior:
Ekologinen jalanjälki
The United States has joined other nations in opposing the notion of children's rights, arguing that children should be considered property of their parents, but this position did not become part of this week's negotiations, aid organization members said.
Originally posted by Felis:
Siinä olisikin elämäntyö määritellä kaikki keskeiset käsitteet uudestaan joltain muulta pohjalta...
Originally posted by mmm...:
Toi on yks mun projekteista. Hyvin etenee, ihan vielä ei oo tosin valmista..
---
Ehdotuksia otetaan tietty vastaan koko ajan. Ja kerron kyllä sitten kun alkaa olla valmista.
määritellä kaikki keskeiset käsitteet uudestaan joltain muulta pohjalta...
mutta mulla meni aamiainen väärään kurkkuun, kun luin lehdestä, että YK:n lasten oikeuksien julistuksen oli jättänyt allekirjoittamatta tasan kaksi maata - joista toinen (Somalia) jätti Yhdysvallat tähän kategoriaan yksin muutama päivä sitten.
Originally posted by jUSSi:
USA on allekirjoittanut kyseisen sopmuksen, mutta on ainoa maa joka ei ole ratifioinut ko. sopimusta.
Tän tason vittuuntunut vuodatus alkaa jo muistuttaa Cioranin ja Nietzschen pahimpia uhoja, loistavia argumentteja jenkkien nykymeiningin haukkumiseen :
Originally posted by jUSSi:
Tää oli aika hyvä mistä tää löyty?
Originally posted by KuntaKinte:
Syy miksi yksityiset yritykset menestyvät paremmin johtuu yleensä siitä, että voitot "vuollaan" työntekijän selkänahasta.
Nykyään ihminen joutuu ansaitakseen edes kohtuullisesti tekemään moninkertaisesti duunia kuin esimerkiksi 100 vuotta sitten, vaikka tekniikan kehittyminen on nopeuttanut monia töitä.
Musta sosialismi(valtion veroilla kerättävät tuet esim. sosiaaliturva, terveydenhuolto) on vähän sama kuin kevyt kommunismi(korjatkaa jos oon hakoteillä). Olis ehkä pitänyt sanoa että Neuvostoliitossa ei päästy edes sosiaalidemokraattisen valtion tasolle kommunismissa.
Ekologinen jalanjälki
Originally posted by Taedium:
Eli samoilla elintavoilla ja kulutuksella on ilmeisesti edullisempaa maapallolle, että asuu Irlannissa, eikä Suomessa.
Syy miksi yksityiset yritykset menestyvät paremmin johtuu yleensä siitä, että voitot "vuollaan" työntekijän selkänahasta.
Originally posted by mekaanikko:
Siirretty "Voi ku v*tuttaa!!" -topikista:
Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Päinvastoin, työmäärä on huomattavasti vähentynyt. (Jos siis puhutaan Suomesta ja muista teollisuusmaista.) Vuonna 1900 Suomen työväestöstä melkein 75% työskenteli maataloidessa ja vain 8% palvelusektorilla, joten suurin osa työstä oli raskasta fyysistä työtä. Tyypillinen työpäivän pituus oli 12-14 tuntia.
Se, että nykyisin tilanne on huomattavasti parempi ei sinänsä suoraan liity talousjärjestelmään vaan tekniikan kehitykseen. Itse asiassa noihin aikoihin esimerkiksi Suomessa oli huomattavasti raa'empi kapitalismi vallalla kuin nykyisin, ja kuilu omistavan ja työtätekevän luokan välillä oli huomattavasti jyrkempi kuin nykyisin.
Originally posted by mekaanikko:
Otetaanpas nyt pieni kertaus terminologiassa, kun ei näy ihan olevan tuo hallussa.
Joo, Tarkemmin ajateltuna taitaa tosiaan olla noin.
Oliskin pitänyt mennä ajassa vähän kauemmas vaikka 1000-2000 vuotta taaksepäin, aikaan ennen kapitalismia. Silloinhan elettiin paljon yksinkertaisempaa elämää ja ruoka hankittiin itse ja työmäärä oli vähäisempi.