Koska kysyit jotain konkreettisia ja mahdollisia toimia, jotka eivät vie liikaa sinulta.
Mikset soittaisi levyjä? Vaikka siten, että otat kaksi levysoitinta ja laitat väliin mikserin. Sitten vain soitat siten, että saat jatkuvaa musiikkia pitkään.
Onko hyvä neuvo sinulle? Hyödyllinenkin? ;)
Entä läheisillesi? Yhteiskunta on vain käsite, jonka muodostaa sen jäsenet, jotka saattavat tarvita apua. En usko, että olet "survival of the fittest" ajattelun kannattajia.
No "survival of the fittest" on lähinnä ajatusmaailmaani, vaikka se kyllä itsellä on enemmänkin "survival of
me".
Toista: Minä minä minä, minä minä minä minä minä. Mitä siitä jää? Lihavia luurankoja. Korkeimman kummun koonnut on voittaja.
oletko sä tyytyväinen nykymenoon ja onko sulla pyrkimystä muuttaa ympäröivää yhteiskuntaa ollenkaan?
En todellakaan ole tyytyväinen nykymenoon. Siitä kertoo esmes se, että ei ole mitään aikomusta tulla siihen maahan asumaan nyt lähivuosina. Jos kaikki menee pieleen, voi olla että joudun luikkimaan sinne häntä koipien välissä hetkeksi, mutta pakko sieltä on pois päästä ennen ku pää hajoo.
Mun ratkasu on tällä hetkellä pysyä poissa sieltä missä hajottaa. En ole suuri ihminen. En tule todennäköisesti muuttamaan maailmaa suuntaan tai toiseen, siksi en hukkaa sen yrittämiseen aikaa tai varojani. Keskitän omat resurssit oman elämänlaadun parantamiseen. Sitä kun voin aina parantaa.
Taidan itse vain haluta utopiaa, mutta se onkin mun ongelma ;)
Sitä minä hainkin takaa sillä savanni-leijona -vertauksella. Teoria on teoriaa, käytäntö käytäntöä. Ihan hienoja ajatuksia sulla, en sitä kiistä. Se vaan ei aina skulaa niin. Elämässä ei saa huudettua väliaikaa ja koutsilta kysyttyä neuvoja. On pakko pelata loppuun saakka ilman taukoja tai "restore from last saved game" -optiota.
Mä olen hylännyt idean nurkua "reilua peliä" - kun katsoo historiaa, niin koska se on toiminut? Koska ihminen on ollut reilu toiselle? Laupias samarialainen on kuollut.
Mulla sattuu olemaan asiat sen verran hyvin, että oon saanu koulutuksen, ollu koti, vanhemmat, saanu vähä rahaaki joskus heiltä, on autoa, asuntoa ja vaikka mitä - juomavesikin tulee kaupasta juomakelpoisena, toisin kuin niin monella tässä maailmassa. Pitääkö mun olla pahoillani siitä mitä mä olen ja mitä mulla on sen takia, että kaikilla muilla ei ole asiat näin?
edit: Reilusta pelistä ja oikeudenmukaisuudesta...
Niin se mitä mä oon sanonu ja toitottanu, että ei kukaan oo reilua peliä luvannutkaan. Siitä kuvastaa tuolla päivän politiikkaosastolla muuten erään henkilön kommentti, joka näköjään itsekin on huomannut, että teoria on teoriaa, käytännössä asiat voi mennä toisin, kun päästetään ihmisiä toteuttamaan se käytäntö:
Median sanalla on liikaa painoarvoa ja poliitikot kiinnittävät liikaa huomiota medianäkyvyyteen ja sen takia lauotaan joskus kummallisia mielipiteitä ja tehdään erikoisia juttuja. Aatteen palo ja vakaumuksellisuuden puute on tehnyt politiikasta ajoittain härskiä oman edun ajamista. Puolueiden ohjelmista on pudonnut pohja pois kun kaikkiin ja kaikkeen pitäisi yrittää tehdä vaikutus. Jokainen puolue kun haluaa olla koko kansan puolue mikä i tule ikinä onnistumaan.
Homo homini lupus ja niin edelleen...