Jokainen kuolema on liikaa indeed :(
Tähän varmasti moni yhtyy.
Olen vain ollut paikalla kun usempi kuin yksi ihminen on nauttinut n. gramman kokaiinia
No ainakin hyvässä seurassa liikut. Se mitä olen kuullut, niin Suomessa grammahinta olisi noin 1000FIM eli noin 167e/g. Ja jos useampi on sitä temponut menemään ja vielä ilman sivuoireita, niin ohhoh. Nyt joudun oikeasti epäilemään, että kukaan normaali ei-it-miljonääri tempaisee aluksi 167e nokkaan ilman mitään sivuvaikutuksia. Mitä sen jälkeen meni? Tulee kalliiksi bileillat. Toisaalta itsellänikin tulee kun Jägermeister-RedBullit tempoo, mutta varmaan ne kokaiinin käyttäjätkin viinaksia juo.
Vaikka fysiikka kestäisi, niin lompakon kestoa joudun epäilemään.
Toisaalta. Ehkä sinun toleranssi on sillä asteella, että gramma ei vaikuta, eikä oireita tule. (Kannattaa miettiä siinä vaiheessa, onko järkeä käyttää jos siitä ei tule vaikutuksia.) Kuitenkin tämä ystäväni joka kokaiiniyliannostuksen otti oli samaisena iltana nauttinut reilusti alle gramman kokaiinia ja kolme essoa. Lisäksi polttanut puolikkaan esson, sekä sätkän nurtsia ja pari sätkää hasista. Aikaa oli kulunut kello 19:00 paikkeilta siihen aamu 5:00 saakka. Eli tämä annostus ei ole kovinkaan suuri kun jakaa sen tuolle ajalle. Lisäksi kokaiini nautittiin alkuillasta ja sitten viimeinen, yliannostukseen johtanut viiva aivan viimeisenä. Ystäväni ei ollut kokenut käyttäjä ja lopetti käyttönsä tähän. Mutta silti - Mikä oli se tila missä hän oli, jos tuosta määrästä ei voi yliannostusta tulla?
- Vajaa gramma kokaiinia oraalisesti
- Kolme ekstaasia oraalisesti
- Puolikas ekstaasi polttaen
- Yhteensä noin gramma hasista poltettuna
- 0.05g kokaiinia nasaalisesti
Voi tietty olla, että hän on vähätellyt omia määriään. Ehkä ei kehtaa sanoa, että huitaisi lopuksi gramman nenäänsä. En tiedä, en ollut paikalla. Itse en hehkuttaisi tuollaisella kokemuksella ja itsekin todennäköisesti joko pitäisin asian visusti salassa tai sitten vähättelisin tilannetta.
Ja tämän kirjoituksen alle olen ottanut Iltasanomista artikkelin. Vaikka sinä käyttäisit aineita oikein ja vaikka sinä pidät huolen kavereistasi. Ja ehkä piilotat omat aineesi hyvin, niin silti vahinkoja sattuu. Viina maistuu pahalle, ainakin se mitä itse juon. Siksi parivuotias lapsi ei ainakaan minun päihdekaapista nauti niin helposti.
Näin voi kuitenkin tapahtua, mutta jotenkin vain sattuu sydämeen joka kerta kun lukee alla olevan artikkelin tapaisia viestejä. Jos joku heroinisti ottaa yliannostuksen Glasgowin juna-aseman vessassa, niin sääliksi käy siivoojaa joka sen sieltä löytää, mutta lapsi kun ottaa yliannostuksen, niin :( :mad: :007: :014:
joka päivä kiinni 3grammaa kannabista taskussa.
No siinä voisi kotietsintä olla pian lähellä ja jos on joka päivä 3g, niin on syytä olettaa, että himassa on enemmän. Ja kuten mainitsin:
Riittävä määrä johtaa linnatuomioon. 300g tai 3kg. Mulle ihan sama, jos siitä rikosrekisterin saa. Mun on ihan oikeesti vaikee uskoo, että kellään on 300g kannabista ihan omaan käyttöön. Ja käsittääkseni myynnistä jo jotain rapisee.
Euroopan huonolaatuisinta hasista,
Jos haluaa polttaa kuollutta kasvimassaa/täyteaineita, johon on sekoitettu kannabiksesta eroitettua öljyä, niin olkaa hyvät. Se mitä olen esmes hollantilaisilta ja saksalaisilta ystäviltäni kuullut on lähes samaa. Täältä ei kuulemma saa tuoretta millään. Ja kuulemani mukaan hyvää hasista ei saa oikein mistään. Kaikki hehkuttaa marokkolaisen mustan perään (Kuulemma parasta - Tunnen kasvin ja kättötavat, en erimerkkisiä hasiksia), ja kaikki sitä on kuulemma just viime viikonloppuna (viikosta riippumatta) polttaneet, mutta kellään ei ole just nyt sitä. Kyllähän sen yhden artikkelin luin, kun se yksi kahdeksasta USA:laisesta, jotka käyttävät lain mukaan kannabista lääkkeenä kävi Suomessa ja kehui Turun labrojen kannabista - ei hasista.
Voi olla, että täällä on heikko laatu, hasiksia kun vertaa. Mutta oman käsitykseni mukaan hasis on aina heikkolaatuista verrattaen kukintoon. Tästä kun ei kokemusta ole, eikä alan kirjallisuuskaan ole objektiivista, niin en tiedä varmaksi.
Jude Law'n tytär söi ekstaasia (8.10.2002 - Iltasanomat)
Näyttelijä Jude Law'n kaksivuotias tytär joutui viikonloppuna hengenvaaraan. Pikkuneiti nielaisi lastenkutsuilla puolikkaan ekstaasi-huumetabletin, mutta pelastui myrkytykseltä pikaisen sairaalahoidon ansiosta.
Kaksivuotias Iris oli löytänyt ekstaasi-tabletit aikuisten silmien välttäessä lastenkutsuilla ja ennen kuin kukaan ehti väliin, Iris oli ehtinyt pistää puolikkaan tabletin poskeensa. Lastenkutsut järjestettiin sunnuntaina lontoolaisella trendiklubilla, jossa oltiin juhlittu rajusti perjantaiyönä. Poliisi uskoo tablettien jääneen juhlapaikalle perjantaisten juhlijoiden jäljiltä.
Ensimmäisenä vaarallisen tilanteen huomasi Iriksen äiti Sadie Frost. Klubille kutsuttu ambulanssi kiidätti pikku-Iriksen sairaalaan, jossa hänelle tehtiin vatsahuuhtelu.